Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Ridge Racer Unbounded - recenzja PlayStation 3Xbox 360PC

Do czego to dochodzi… Wielkie koszty tworzenia gier doprowadzają do tego, że jedna porażka finansowa może poważnie nadszarpnąć budżet wydawcy, a przy okazji doprowadzić do zamknięcia zasłużonego studia deweloperskiego. Dlatego też giganci wydawniczy nie chcą już sobie pozwalać na dostarczanie na rynek zupełnie nowych marek. Lepiej wziąć znany tytuł i zupełnie nową produkcję wypuścić jako niby odłam uznanej serii.

Ridge Racer Unbounded od początku wydawał mi się bardzo ryzykownym eksperymentem. Wiem, że ostatnio bardzo popularne stało się powierzanie przez japońskich wydawców prac nad „japońskimi” grami dla zachodnich deweloperów, ale Unbounded już od pierwszego zwiastuna kompletnie nie wyglądał jak Ridge Racer. Co z tego zostało w finalnej wersji? To czego się spodziewałem – to zupełnie inna gra, która więcej ma wspólnego z serią Flatout. Z RR wspólny jest chyba tylko gatunek (wyścigi…, a jakże), no i może jeszcze skojarzą się fanom remixy niektórych utworów muzycznych. Poza tym, to kompletnie inna pozycja.



Czy to dobrze? Ja nie jestem fanem tego typu zagrywek, bo po prostu wprowadzają one konsumenta w błąd. Ktoś nie będący w temacie pójdzie do sklepu, znajdzie znany i lubiany sprzed lat tytuł i włoży go do koszyka. Potem w domu będzie czekało go wielkie zdziwienie i pewnie wyjmie płytę z konsoli, by zobaczyć, czy ktoś przypadkiem nie pomylił się i nie włożył innej gry do pudełka… Nie, drogi kliencie, nikt się nie pomylił. Po prostu dałeś się nabić w butelkę i pewnie już kolejnych części Ridge Racer przez to nie kupisz.

Przejdźmy jednak do meritum. Unbounded to agresywne, zręcznościowe wyścigi, w których motywem przewodnim jest… fragowanie. Zaskoczeni? Cóż, od początku reklamowano tę produkcję jako mega-demolkę i tak też zostało w finalnej wersji. Inspiracją pewnie były po części takedowny znane z serii Burnout, czyli taranowanie przeciwników, a do tego dołożono zaawansowaną destrukcję otoczenia i totalną rozpierduchę na trasie, co z kolei przywodzi na myśl Split/Second czy Motorstorm: Apokalipsa. W każdym razie eliminowanie oponentów zostało ochrzczone mianem fragowania.



Początek z najnowszą produkcją Bugbear nie jest łatwy. Gra od razu rzuca na głęboką wodę zamiast przynajmniej przedstawić z grubsza zasady rządzące się rozgrywką. Nauczeni praktyką z innych wyścigów, będziecie pewnie starali się jechać czysto i jak najszybciej dojechać do mety. Po drodze zaliczycie kilka bączków próbując wejść w zakręt na ręcznym i opanować dziwaczny model jazdy. Notoryczne porażki w pierwszych zawodach szybko uzmysłowią Wam, że zostaliście na dzień dobry położeni na deski i trzeba będzie się przemóc, aby się z tego stanu podnieść. Pytanie tylko, czy macie wystarczająco silną wolę, by przebrnąć przez pierwsze męki.

W Ridge Racer Unbounded chodzi o zdominowanie miasta Shatter Bay podzielonego na dziewięć dystryktów (dzielnic). Każdy z nich zawiera kilka (6-8) zawodów do zaliczenia, z których najważniejszym i najczęściej przewijającym się jest Demolition Race. To niby standardowe wyścigi, w których startując z końca stawki (12. miejsce) trzeba przebić się na pierwszą pozycję i dojechać do mety. Problem w tym, że nikt na dobrą sprawę nie wyjaśnia jak zrobić to efektywnie. Niby jest kilka komunikatów mówiących o tym co nabija pasek turbo, ale to zdecydowanie za mało. A to właśnie pasek turbo gra tu kluczową rolę.



Napełniacie go dzięki wykonywaniu poślizgów, jadąc za przeciwnikami (slipstream) czy będąc w powietrzu (wyskoki). Świecący się pełny pasek turbo otwiera nowe możliwości. Po pierwsze, możecie staranować przeciwnika, po drugie przyspieszyć oraz – co równie ważne – demolować wyznaczone elementy otoczenia. Z naładowanym paskiem dopalacza gra co jakiś czas zaznacza nam na trasie elementy interaktywne. Może to być na przykład wielka ciężarówka z butlami (wjechanie w nią wywoła falę zmiatającą z powierzchni ziemi okoliczne pojazdy przeciwników) czy fragment jakiegoś budynku. To bardzo ważne, bo w ten sposób dochodzimy do tematu skrótów.



Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 7
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
Kowal
piątek, 20 kwiecień 2012r.
Żal patrzeć na to co ostatnio wyprawia Namco. Kiedyś jeden z najlepszych deweloperów a teraz rozmienia się na drobne.
binio
piątek, 20 kwiecień 2012r.
Szkoda czasu na takie popeliny prawie 7/10 to i tak wiele na taki chłam Ja czekam na nowe wydanie burnout to pozamiata reszta starych arcadów do strata czasu i pieniędzy
Piotrek
sobota, 21 kwiecień 2012r.
Zagrać niby można ale nie wiem po co tak szmacą marke Ridge Racer. Gdzie sie podziały te dawne arcadowe wyścigi... PGR padł, Burnout nie wychodzi od kilku lat, Ridge Racer 7 miał swoją premierę kilka lat temu... Kiedyś mogliśmy przebierać a teraz zalewają rynek takie średniaki.
mbt shoes online
niedziela, 27 pazdziernik 2013r.
mbt kaya 7 Ridge Racer Unbounded - recenzja | Onlygames.pl mbt shoes online http://cuedspeech.org/mbt-shoes.asp
mbt shoes online
niedziela, 27 pazdziernik 2013r.
aldo shoes sale Ridge Racer Unbounded - recenzja | Onlygames.pl mbt shoes online http://cuedspeech.org/mbt-shoes.asp
magic cube keyboard
środa, 06 listopad 2013r.
laser keyboard magic cube Ridge Racer Unbounded - recenzja | Onlygames.pl magic cube keyboard laser http://cube4you.com
magic cube 4d macros
środa, 06 listopad 2013r.
3 dimensional cubes Ridge Racer Unbounded - recenzja | Onlygames.pl magic cube 4d macros http://cube4you.com

UID: 3079
Okładka/art:
Tytuł:
Ridge Racer Unbounded
Developer: Bugbear
Gatunek: wyścigi
Data wydania:
EUR: 30/03/12
USA: 27/03/12
JAP: -
Poziom trudności:
średni (3/5)
6.9/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!