Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Ridge Racer Unbounded - recenzja PlayStation 3Xbox 360PC

Tworzenie sobie samemu skrótów to jedna z kluczowych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci, na jakie natraficie w Unbounded. Każda z tras zawiera przynajmniej 5 miejsc, w których można sobie skrócić drogÄ™. ZaÅ‚óżmy, że standardowa trasa prowadzi naokoÅ‚o dużego budynku. MajÄ…c naÅ‚adowany pasek turbo zauważycie, że możecie przebić siÄ™ przez Å›cianÄ™ i pokonać budynek przejeżdżajÄ…c wewnÄ…trz. Gra daje za takÄ… destrukcjÄ™ punkty i wrÄ™cz zmusza do tego, aby z takich skrótów korzystać. Tutaj samo wygrywanie czÄ™sto nic Wam nie da, bo nie uzbieracie wystarczajÄ…cej liczby punktów wymaganych do odkrycia kolejnych zawodów. JeÅ›li jednak po drodze odkryjecie skróty, staranujecie kilku przeciwników i zdemolujecie pomniejsze elementy otoczenia, z pewnoÅ›ciÄ… uzbiera siÄ™ niezÅ‚a sumka – czÄ™sto drugie tyle, co otrzymalibyÅ›cie za „czyste” zaliczenie wyÅ›cigu na pierwszym miejscu.

Z poczÄ…tku trudno przyzwyczaić siÄ™ do modelu jazdy. Jest on bardzo arcade’owy, ale poÅ›lizgi sÄ… kompletnie inne niż to, co znamy z Ridge Racera. Zapomnijcie o pÅ‚ynnym suniÄ™ciu, pÅ‚ywaniu w zakrÄ™tach – zamiast tego mamy raczej coÅ› podobnego do serii Flatout, czy wchodzeniu na rÄ™cznym w starszych odsÅ‚onach serii Need for Speed. Potrzeba czasu, żeby do tego siÄ™ przyzwyczaić i tak naprawdÄ™ dopiero po kilku godzinach mogÅ‚em powiedzieć, że jako-tako opanowaÅ‚em ten model. Sprawdza siÄ™ on caÅ‚kiem nieźle wówczas, gdy mamy do czynienia z szerokimi trasami, bo na wÄ…skich i ciasnych zakrÄ™tach albo mocno zwolnicie, albo po prostu odbijecie siÄ™ od bandy/budynku, innego wyjÅ›cia nie ma. W każdym razie jest to system, do którego można przywyknąć, choć wymaga to sporej dozy samozaparcia. PowiedziaÅ‚bym jednak, że spoÅ›ród arcade’owych wyÅ›cigów poÅ›lizgi w Unbounded plasujÄ… siÄ™ w drugiej poÅ‚owie tabeli pod wzglÄ™dem przyjemnoÅ›ci brania zakrÄ™tów.



Jak już wspomniaÅ‚em, miasto zostaÅ‚o podzielone na dziewięć obszarów, które dość znacznie różniÄ… siÄ™ od siebie. W jednej części mamy do czynienia z przedmieÅ›ciami, w drugiej dominujÄ… tunele, w trzeciej tematem sÄ… doki, a w jeszcze innej bogate fragmenty miasta. Co ciekawe, niektóre fragmenty tras przeplatajÄ… siÄ™, to znaczy zaliczajÄ…c jakÄ…Å› trasÄ™ w drugim dystrykcie, z pewnoÅ›ciÄ… natraficie na fragmenty toru znane z pierwszego, zaliczonego już obszaru. Z jednej strony można tu mówić o pójÅ›ciu na Å‚atwiznÄ™ autorów, ale jakoÅ› nigdy tego mocniej tu nie odczuÅ‚em. DziÄ™ki znajomoÅ›ci przynajmniej części trasy można za to poczuć siÄ™ pewniej sprawdzajÄ…c zupeÅ‚nie nowÄ… dla siebie dzielnicÄ™. Przydaje siÄ™ to o tyle, że na trasach tak dużo siÄ™ dzieje, że trzeba je dość dobrze poznać, zapamiÄ™tać kluczowe fragmenty, żeby po prostu wiedzieć gdzie jechać, która odnoga jest efektywna.



Trasy wypadÅ‚y caÅ‚kiem nieźle, chociaż trudno tu mówić o powalajÄ…cym designie caÅ‚ej gry. Mamy tu raczej do czynienia z porzÄ…dnym rzemiosÅ‚em niż z genialnymi miejscówkami, które zapamiÄ™tacie na lata. PrawdÄ™ mówiÄ…c piszÄ™ tÄ™ recenzjÄ™ dwa dni po ostatniej sesji z Unbounded i trudno mi sobie przypomnieć choćby jeden tor od poczÄ…tku do koÅ„ca. Jako fan wyÅ›cigów pamiÄ™tam wiele innych tytuÅ‚ów, z których lokacje zapamiÄ™taÅ‚em bez problemu, bo byÅ‚y Å›wietnie zaprojektowane i charakterystyczne same dla siebie. Tutaj twórcy zaserwowali nam bezpieczny standardzik, który ni ziÄ™bi ni grzeje.

PowracajÄ…c jeszcze do gÅ‚ównych typów wyÅ›cigów, pora wspomnieć o pozostaÅ‚ych rodzajach zawodów, bo Demolition Race to nie wszystko. Oprócz tego mamy jeszcze tryb polegajÄ…cy na driftowaniu (odliczanie czasu, a dÅ‚ugie drifty dodajÄ… kilka sekund do licznika przedÅ‚użajÄ…c przejazd), fragowaniu (pasek turbo napeÅ‚niajÄ…cy siÄ™ co chwilÄ™ i taranowanie „statystów”), czy Time Trial. Tutaj jednak czasówka jest niestandardowa, to znaczy nie chodzi w niej o to, aby pokonać jakÄ…Å› trasÄ™ na czas. Mamy tu raczej do czynienia z torami przeszkód, na których w niektórych miejscach lewitujÄ… niebieskie ikony zatrzymujÄ…ce na chwilÄ™ czas. Chodzi oczywiÅ›cie o jak najszybsze pokonanie tego typu trasy. Na koniec mamy jeszcze tzw. Shindo Racing, czyli wyÅ›cigi bez demolowania rywali i otoczenia. W sumie wiÄ™c oddano nam do dyspozycji pięć rodzajów wyÅ›cigów i choć nie wydaje siÄ™ to wygórowanÄ… liczbÄ…, to jednak wystarcza do komfortowej i różnorodnej zabawy.



W czym zatem tkwi najwiÄ™kszy problem Unbounded? Cóż, gra wydaje siÄ™ trochÄ™ przypadkowa. Pomijam już to, że model jazdy jest tak naprawdÄ™ najmniej satysfakcjonujÄ…cy spoÅ›ród arcade’owej czoÅ‚ówki na rynku (daleko mu do przyjemnoÅ›ci z jazdy w Burnout, klasycznego RR, Outruna, PGR, czy chociażby Split/Second)… Problemem jest na przykÅ‚ad spaprana fizyka. Od czasu do czasu zdarza siÄ™, że samochód staje dÄ™ba na trasie i w ogóle nie wiadomo dlaczego tak siÄ™ dzieje. Albo przebijacie siÄ™ przez jakiÅ› skrót, wÅ‚Ä…cza siÄ™ kamera pasywna pokazujÄ…ca to wszystko w efektowny sposób, natomiast po przeÅ‚Ä…czeniu siÄ™ na widok normalny, nasza fura o coÅ› zahacza i zaczyna kozioÅ‚kować… Dlaczego tak siÄ™ dzieje skoro nie mamy na to kompletnie żadnego wpÅ‚ywu? ZrozumiaÅ‚bym, gdyby byÅ‚y to okazjonalne przypadki, ale denerwowaÅ‚em siÄ™ na takie kwiatki raz na kilka wyÅ›cigów.

 

 

 

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 4149
Okładka/art:
Tytuł:
Ridge Racer Unbounded
Developer: Bugbear
Gatunek: wyścigi
Data wydania:
EUR: 30/03/12
USA: 27/03/12
JAP: -
Poziom trudności:
średni (3/5)
6.9/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!