Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Resident Evil HD Remaster - zapowiedź PlayStation 3Xbox 360PlayStation 4Xbox One

Wygląda na to, że gatunek survival-horrorów wreszcie odradza się po kilku latach zapomnienia. Już niebawem ukaże się w końcu The Evil Within, nad którym pracuje Shinji Mikami (ojciec serii Resident Evil), Hideo Kojima wystarczająco wystraszył nas demem Silent Hills (którego pełna wersja z pewnością nie będzie gorsza), a już za chwilę na sklepowych półkach ma pojawić się Alien: Isolation, gdzie słowo „panika” będziecie odmieniać przez wszystkie przypadki. Do tego towarzystwa na początku 2015 roku dołączy remaster klasycznego Resident Evil, który będzie odświeżoną edycją znaną z GameCube, która z kolei była remake’em pierwszej części RE z PlayStation. Sprawdźmy czy warto czekać na to wskrzeszenie klasyka.

Yoshiaki Hirabayashi, który jest producentem odświeżanego Resident Evil potwierdza, że nie powinniśmy oczekiwać zupełnego przeprojektowania gry, jak to widzieliśmy niedawno choćby w Oddworld: New ‘N’ Tasty. Zamiast tego twórcy skupiają się na remasteringu produkcji znanej użytkownikom GameCube. „Z perspektywy naszych klientów, oryginał z GC jest prawdziwą legendą, definicją tego, czym powinien być survival-horror” – mówi Hirabayashi. „Poprzez tworzenie remastera tej gry, chcemy dać naszym fanom klasyczne, jak i nowe doświadczenie, choć zbliżone tak mocno jak się da do oryginału”.


Słynna rezydencja z RE1 będzie wyglądała lepiej niż kiedykolwiek wcześniej.

Oryginał z GameCube był (i jest nadal!) tak uwielbianą produkcją miedzy innymi dlatego, że oprócz wspaniałej oprawy posiadał również sporo nowej zawartości i poprawek względem wersji z 1996 roku. Bazował bardzo na przeboju z PSX-a, a jednocześnie wyglądał świeżo. Jak tymczasem będzie smakowała wersja HD? „Wersja z GameCube posiadała nową zawartość w porównaniu z wersją z PlayStation i była świetnie zbalansowana. Zdecydowaliśmy zatem, że nie będziemy psuć tego balansu dodając nowych przeciwników czy nowe elementy w historii” – kontynuuje Hirabayashi. „Dodaliśmy jednak nowoczesny system sterowania oraz tryb widescreen, którego brakowało w oryginale”.


Przypominam, że w wersji z GameCube zombiaki nie były tak wolne jak na PlayStation. Dawały się nam we znaki zwłaszcza w drugiej połowie gry, gdzie potrafiły nawet biegać. Dużym zaskoczeniem dla kogoś, kto znał hit z PSX-a były sytuacje, w których wcześniej ubite osobniki podnosiły się z ziemi w najmniej oczekiwanych momentach.

Choć w samej rozgrywce nie powinniśmy spodziewać się wielu dodatków, to Hirabayashi i jego ekipa cały czas starają się tak odświeżać wiekowego klasyka, aby nie straszył na konsolach HD swoimi archaizmami. „Gracze będą mogli wybrać nowy system kontroli bohaterem, w którym wychylając analogową gałkę w wybranym kierunku poruszamy się postacią w tę stronę [w oryginale należało wcisnąć na d-padzie „górę”, aby bohater szedł przed siebie, a dopiero potem dodawać pozostałe kierunki – przyp. red.]. Będzie też opcja zoomowania obrazu, aby nie oglądać po bokach czarnych pasów – w ten sposób wypełnimy cały tryb widescreen grą”. Nie powinniśmy zatem oczekiwać standardowego przeprojektowania gry do trybu widescreen – to wymagałoby poświęcenia dużo większych nakładów finansowych i właściwie stworzenia wszystkich lokacji od zera. Zamiast tego w symulowanym trybie szerokoekranowym kamera będzie zoomować najważniejsze elementy obrazu, a jeśli bohater będzie poruszał się w górę, obraz przesunie się w górę, aby nic nie został ucięte. „Nowy tryb sterowania oraz tryb widescreen będą opcjonalnymi funkcjami – możecie je wyłączyć jeśli chcecie zagrać tak jak za starych, dobrych czasów.”


Na tej ilustracji Capcom tłumaczy w jaki sposób będzie funkcjonował tryb widescreen. Twórcy odświeżą swój tytuł na zasadzie remasterów starych filmów - tryb szerokoekranowy będzie symulowany poprzez obcięcie fragmentu obrazu od dołu i od góry.

W grze możemy spodziewać się oczywiście wysokiej rozdzielczości. Wersje dla PS4 oraz Xboxa One będą pracowały w pełnym 1080p, natomiast na konsolach starszej generacji (PS3, X360) zobaczymy 720p. „Nowe konsole posiadają dużo większą moc niż GameCube, ale nie sądzę, że atmosfera horroru wymaga takich wodotrysków” – przyznaje Hirabayashi. „Złowieszczy klimat można wytworzyć także w mniejszych pomieszczeniach, gdzie niekoniecznie wszystko lśni i błyszczy. Wersja dla GameCube została stworzona z tak wielkim przywiązaniem do detali, jak to tylko było możliwe. Oczywiście co nieco poprawiamy, aby w HD prezentowało się również dobrze jak kiedyś w SD.”

Jeśli chodzi o dźwięk, to możecie oczekiwać pełnego wsparcia dla wysokiej jakości trybu 5.1 surround. Nie należy jednak spodziewać się nowego voice-actingu. „Bazujemy na oryginalnych elementach audio zamiast tworzyć nowe” – potwierdza developer. „Jednak gdzie tylko możemy, dodajemy poprawki – będziecie mogli je zauważyć włączając napisy w grze. We wszystkich wersjach językowych doczekały się usprawnień.”


Oryginał posiadał tyle pamiętnych lokacji, że ich ponowne zwiedzanie będzie prawdziwą przyjemnością...

Czy zatem warto czekać na ten remaster? Ci, którzy grali w oryginał z GameCube, z pewnością wiedzą, że tak. Kwestią otwartą pozostaje jeszcze cena – ona będzie kluczem, który zdecyduje o sukcesie odświeżonego po raz drugi Resident Evil. Sama gra, jej klimat i atmosfera, powinny bez problemu się obronić. Trzymamy kciuki za sukces tego projektu – być może wówczas Capcom zdecyduje się odświeżyć nie mniej wspominany hit z PSX-a: Resident Evil 2? Co na to Hirabayashi? „Oczywiście nie mogę udzielić takiej odpowiedzi za cały Capcom, ale osobiście jestem wielkim fanem RE2. To jedna z moich ulubionych gier w całej historii, więc byłbym bardzo zainteresowany wskrzeszeniem tego megahitu.”

Rafał „Baron Ski” Skierski

Strona artykułu: [1]        

UID: 7171
Okładka/art:
Tytuł:
Resident Evil HD Remaster - zapowiedź
Developer: Capcom
Gatunek: survival-horror
Data wydania:
EUR: 2015
USA: 2015
JAP: 2015
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!