Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Resident Evil 5 - playtest PlayStation 3Xbox 360

Firma Capcom przygotowała nam specjalny prezent i w przeddzień Mikołajek na japońskim Marketplace wylądowała wersja demonstracyjna gry Resident Evil 5, która w formie pełnej wersji zadebiutuje dopiero za trzy miesiące. Niestety, pomimo wcześniejszych zapowiedzi demo nie zostało udostępnione posiadaczom PS3 (przynajmniej do chwili, gdy piszę te słowa - wciąż trzeba czekać), więc nie mogłem wychwycić ewentualnych różnic pomiędzy obiema wersjami. Wierzę jednak na słowo Capcom, że takowych nie będzie i posiadacze obu konsol będą mogli cieszyć się tak samo dopracowanym produktem.

W demku do wyboru mamy dwa levele, które nie będą niczym nowym dla tych z was, którzy oglądali na bieżąco wszelkie materiały na temat tego tytułu - choćby z ostatniego E3, czy też TGS. Pierwszy z etapów to przede wszystkim konieczność przetrwania - główny bohater Chris trafia ze swoją partnerką Shevą do domku, gdzie są świadkami egzekucji na postaci, która jest najwyraźniej znana naszej parze bohaterów. Szybko zauważa ich jednak znany z trailerów człowiek z megafonem, który nasyła na Was cały tłum zainfekowanych wirusem tubylców. Waszym zadaniem jest przetrzymanie zmasowanego ataku przeciwników aż do chwili przybycia pomocy w postaci helikoptera, który otworzyć ma Wam przejście. Taki schemat zabawy doskonale znany jest już z Resident Evil 4, podobnie więc sprawa ma się z możliwościami manewru, jakie mamy do dyspozycji. W ogóle rozgrywka bardzo przypomina to co widzieliśmy w poprzedniku i wiele osób z pewnością nazwie ten tytuł "czwartym Residentem w nowej oprawie".



To co jednak ma najbardziej odróżniać obie części, to dodane tutaj elementy kooperacji, które w prequelu pojawiały się sporadycznie i w wybranych miejscach, a tutaj współpraca z Shevą będzie pełnić kluczową rolę. Po pierwsze nie jest ona tylko mięsem armatnim, który trzeba chronić - Sztuczna Inteligencja działa bardzo dobrze i naprawdę potrafi sobie radzić z przeciwnikami, a i pomóc samemu głównemu bohaterowi. Kiedy akcja trochę się uspokaja, nasza sojuszniczka zbiera przedmioty, a gdy zniknie nam z pola widzenia, jednym przyciskiem przywołujemy ją do siebie, bądź kierujemy ekran w kierunku jej miejsca przebywania. W czasie walki pomocne będą funkcje wspólnego leczenia się bądź po prostu ratowania sobie tyłka, gdy jedną z postaci zajdzie od tyłu wróg. Zdobyte przedmioty można wymieniać między sobą i przyczepić tu mogę się jedynie do tego, że nie ma póki co opcji oddania na przykład tylko części posiadanej amunicji - jeśli chcesz przekazać sojusznikowi naboje do wybranej broni, to pozbędziesz się ich wszystkich, nawet jeśli chciałbyś zachować sobie trochę dla siebie. Mam nadzieję, że zostanie to poprawione w pełnej wersji i dojdzie odpowiednia opcja. Mimo wszystko jednak grając z konsolą siłą rzeczy cały czas będziesz musiał się martwić o poziom energii życiowej Shevy. Lepiej jest w przypadku kooperacji z prawdziwym Graczem i to zarówno online, jak i przy podzielonym ekranie, co jeszcze niedawno nie było przecież do końca potwierdzone. Rozgrywka w trakcie kooperacji ze znajomym naprawdę nabiera rumieńców i już wiem, że to będzie duży atut pełnej wersji.



Tak jak już pisałem, pierwszy z dostępnych w demie etapów to typowy test na przetrwanie - przeciwników jest mnóstwo i trzeba czasem wręcz unikać walki, by nie zostać otoczonym bez drogi do ucieczki. Sytuację komplikuje się pojawienie przerośniętego, zakapturzonego wieśniaka z wielką kosą, o którego pokonaniu należy jak najszybciej zapomnieć i po prostu unikać bliskiego kontaktu z nim. Cały czas mamy tu wszystkie elementy znane z Resident Evil 4 - warto rozbijać napotkane po drodze beczki lub skrzynki w poszukiwaniu amunicji i przydatnych przedmiotów, jeden przycisk interakcji odpowiada za wiele różnych czynności, jak przeskoczenie przez murek, kopnięcie słaniającego się na nogach przeciwnika, czy dobicie już leżącego przy użyciu noża (ten ruch tyczy się akurat Shevy). Nowością jest inwentarz, do którego wchodzimy w locie w czasie rozgrywki - akcja nie zatrzymuje się, więc w czasie wybierania broni bądź apteczki jesteśmy odsłonięci na ataki wieśniaków. Trudno mi ocenić, czy jest to zmiana na plus, czy na minus - z jednej strony wcześniej leczenie się w każdym momencie i zmienianie broni w trakcie pauzy znacznie ułatwiało rozgrywkę, a z drugiej teraz trochę sztucznie ją utrudnia. Rozwiązanie to byłoby bowiem bardziej sensowne, gdyby w trakcie chodzenia po menu inwentarza można było chociaż się przemieszczać - tymczasem bohater stoi kompletnie nieruchomo i w środku walki może to skutkować natychmiastową śmiercią.

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 4921
Okładka/art:
Tytuł:
Resident Evil 5
Developer: Capcom
Gatunek: survival-horror
Data wydania:
EUR: 13/03/09
USA: 13/03/09
JAP: 05/03/09
Poziom trudności:
średni (3/5)
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!