Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Liczba wiadomości: 8359
Liczba artykułów: 1798
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Ratchet & Clank: A Crack in Time - recenzja PlayStation 3
Czego oczekujecie od sequela swojego ulubionego tytułu? Większej ilości tego samego? Jeśli tak, najnowsza część przygód Ratcheta i Clanka z pewnością przypadnie Wam do gustu. Co jednak jeśli - podobnie jak ja - graliście we wszystkie części serii i w najnowszej chcielibyście zobaczyć jakieś większe innowacje? Cóż, w takim wypadku możecie się rozczarować. A Crack in Time to standardowa kontynuacja, którą mógłbym w zasadzie nazwać zestawem nowych poziomów i zakończyć recenzję wystawieniem oceny. Wydaje mi się jednak, że chcielibyście dowiedzieć się nieco więcej, więc prześwietlmy wspólnie najnowszą platformówkę od Insomniac Games.
 
Gra kontynuuje wydarzenia, które mogliście oglądać w Ratchet & Clank: Tools of Destruction (części wydanej w 2007 roku) a później w epizodzie Quest for Booty, który był do ściągnięcia z PlayStation Store. Co jeśli nie mieliście do czynienia z tymi dwoma tytułami lub ich po prostu nie pamiętacie? Twórcy przygotowali ciekawe wprowadzenie, w którym przeprowadzono wywiad z moim ulubieńcem, kapitanem Qwarkiem. Pocieszny mięśniak streszcza wydarzenia z wcześniejszych odsłon, więc można błyskawicznie zrozumieć o co tutaj chodzi. Zresztą, fabuła nie jest zbyt skomplikowana. Clank został porwany przez rasę obcych zwącą się Zoni, a Ratchet wyrusza na misję, której celem jest uratowanie swojego mechanicznego przyjaciela. Z czasem dochodzi do tego jeszcze motyw manipulowania czasem i próby uratowania rasy Lombaxów, ale o tym przekonacie się już sami. Oczywiście w tle cały czas czai się Dr Nefarious, czyli znany już wszystkim boss, który dołoży wszelkich starań, by uprzykrzyć Wam życie.
 


 
Pisząc, że mamy tu do czynienia jedynie z zestawem nowych poziomów trochę naciągam fakty, ale osobiście miałem właśnie takie wrażenie, przynajmniej przez pierwszą połowę gry. Twórcy oczywiście jak zwykle dodali sporo nowych elementów do znanego nam gameplayu, jednak rdzeń rozgrywki nie uległ zmianie. Chodzi mi o to, że równie dobrze mogłaby to być kolejna część serii np. na PS2. Dalej główny bohater podróżuje po planetach i eksploruje je w poszukiwaniu jakiegoś przedmiotu / wykonania celu. Ponownie tereny są dość ograniczone i swoim rozbudowaniem przypominają po prostu wcześniejsze odsłony przygód dwójki bohaterów.
 


 
Większa część gry przypadła jak zwykle dla Ratcheta, chociaż to misje Clanka są tym razem główną nowością, no i jest ich dużo więcej niż do tej pory. Autorzy aby to podkreślić rozpoczęli tutorialem, w którym to właśnie wcielacie się w małego robocika. Jego questy z reguły opierają się na sekcjach czasowych, w których trzeba wysilić szare komórki. Wszystko rozbija się o manipulowanie czasem i zagadki zawsze zmierzają do tego, by korzystając ze swoich "klonów" aktywować przełączniki otwierające drzwi. O co dokładnie chodzi? Jakie "klony"? Wcale nie tak łatwo to opisać, ale spróbuję.
 


 
Clank jest w stanie "nagrywać" swojego ducha przez 60 sekund. Wystarczy wejść na specjalnie wyznaczone do tego pole (jest ich najczęściej kilka) i aktywować funkcję 'Record' (nagrywanie). W tym momencie zmieniacie się w "ducha" naszego bohatera i biegniecie na przykład stanąć na przycisku otwierającym przejście. Kończycie nagrywanie i wracacie do punktu startowego. Teraz, włączając drugiego "ducha", widzicie jak ten pierwszy podąża, aby stanąć na przycisku i drzwi się otwierają, więc droga stoi otworem. Oczywiście to tylko banalny przykład, by pokazać Wam o co chodzi - w rzeczywistości zagadki są dużo bardziej skomplikowane (tym bardziej, im dalej dojdziecie). Pod koniec trzeba już kombinować jak koń pod górę - aktywować podnośniki, potem schodzić z przycisku, by podnośnik zjechał i mógł zabrać kolejnego "ducha", spowalniać czas, nakładać "duchy" na siebie itd. Ogólnie rzecz biorąc trzeba tu mocno wysilić szare komórki, więc jest to pewna odskocznia od tego, co prezentują sobą etapy Ratcheta.
 


Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 3
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
Zibi
poniedziałek, 07 grudzień 2009r.
Moim zdaniem nowości są wystarczające. Latanie w kosmosie i do tego misje clanka które są całkowitym novum powodują że gra nie wydała mi się wtórna.
Sławek
poniedziałek, 07 grudzień 2009r.
I mamy kolejny bardzo mocny EX na PS3 przed świętami. Inne konsole o takim arsenale mogą tylko pomarzyć:)
Anthermil
wtorek, 22 grudzień 2009r.
Po gwiazdce kupuje tą gre :)

UID: 4052
Okładka/art:
Tytuł:
Ratchet & Clank: A Crack in Time
Developer: Insomniac Games
Gatunek: platformówka / strzelanina
Data wydania:
EUR: 06/11/09
USA: 27/10/09
JAP: 19/1109
Poziom trudności:
średni (3/5)
8.7/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!