Od premiery Jak & Daxter trochę czasu minęło. Pora więc na kolejnego świetnego platformera. Tym razem od Insomaniac, ojców świetnego Spyro znanego z PSX'a. Tym razem zupełnie nowi bohaterowie, zupełnie nowe światy i koncepcja.
Ratchet to postać przypominająca kota. To nią przyjdzie Ci sterować przez większość gry. Clank to robocik siedzący mu na plecach. Developer zapowiada, że w kilku miejscach i on będzie grywalną postacią. Autorzy przyznają, że w R&C chcą postawić przede wszystkim na akcję. Jedno z haseł reklamowych brzmi: "Ile gadżetów/broni według Ciebie może mieć Twój superbohater? Więcej niż możesz sobie wyobrazić!". I rzeczywiście - broni ma być blisko 40 rodzajów! Z tego co widziałem, w grze na pewno znajdzie się miotacz ognia, coś przypominające machineguna, bumerang oraz siekierka/topór do rozwalania przeciwników w bezpośrednich starciach.
Oprawa jest powalająca! Poziomy są naprawdę przeogromne, na ekranie znajduje się zawsze ogrom detali, a animacja cały czas trzyma 60 klatek na sekundę! Widać, że developerzy powoli uczą się wykorzystywać prawdziwy power, jaki drzemie w Playstation 2. Animacja postaci jest perfekcyjna a całość swym rozmachem przypomina Jak & Daxter. Spójrzcie tylko na screeny - widoczność sięga aż po granicę horyzontu, a te wszystkie miasta żyją - latają roboty, statki latające, woda płynie sobie w strumyczku... Po prostu graficzny przepych. Ratchet & Clank na pewno powalczy o tytuł najpiękniejszej gry platformowej na świecie.
Tylko czy to się wszystko uda? Myślę, że tak! Insomaniac raczej się nie pomyli i zaserwuje nam grę, która sprzeda kolejne partie PS2'jek. Premiera na przełomie listopad/grudzień 2002. Już nie mogę się doczekać!
Baron Ski