Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Prince of Persia - recenzja PlayStation 3Xbox 360PC

Chwała ludziom z Ubisoft Montreal, że nie brną w ślepą uliczkę i nie dostarczają nam kolejnych kontynuacji z zamiarem zrobienia szybkiej kasy. Najpierw odświeżyli sagę Prince of Persia na maszynkach poprzedniej generacji, gdzie przy okazji wyznaczyli kierunek wielu innym developerom (myślicie, że skąd Lara nauczyła się ostatnio tylu nowych sztuczek?), a teraz dostarczają nam zupełnie nowe przygody Księcia Persji. Z nowym bohaterem, z nowym światem i z nową postacią pomagającą w podróży. Zmiany okazały się strzałem w dziesiątkę.

Nowy Prince różni się znacznie od bohatera, którego znamy z poprzednich części. Jest dużo żywszy, mniej poważny i stara się sypać żartami z rękawa. Czasami wychodzi mu to lepiej, czasem gorzej, ale moim zdaniem wpasowuje się w konwencję gry bardzo dobrze (choć spotkałem się z osobami, których główny bohater nieco irytował). Poznajemy go podczas przedzierania się przez piaskową burzę w poszukiwaniu Oślicy o imieniu Farah (naprawdę!). Traf chce, że na naszego herosa nieoczekiwanie wpada tajemnicza dziewczyna. Szybko okazuje się, że ma na imię Elika, jest księżniczką i właśnie ucieka przed swoim ojcem i jego sługusami. Prince postanawia bronić dopiero co poznanej ślicznotki i tym samym wplątuje się w nieciekawy splot wydarzeń - uwolniony zostaje bóg ciemności, Ahriman, który przejmuje kontrolę nad całą krainą. Ciemności pochłaniają wszelkie tereny, więc nie pozostaje nic innego jak spróbować odesłać złego demona tam gdzie jego miejsce i przywrócić porządek.



Fabuła nie odgrywa w najnowszym Prince of Persia wielkiej roli. Mamy cel działania i to w zasadzie wystarcza, a kolejne ciekawostki serwowane nam przez Elikę nie są na tyle zajmujące, by wsłuchiwać się w nie z zapartym tchem. Z pewnością jednak wielką rolę odgrywa tu właśnie poznana na początku przygody piękna księżniczka, która asystuje głównemu bohaterowi przez większość wyprawy. Miło popatrzeć jak Elika podąża za Księciem, jak rewelacyjnie animowane są ich ruchy. Ma zresztą zdolności magiczne, więc często pomaga głównemu bohaterowi - czy to podczas walki, czy też przy zwykłej eksploracji (dzięki niej można na przykład wykonać podwójny skok). Warto przy okazji dodać, że dzięki księżniczce w najnowszym PoP praktycznie nie można zginąć. Gdy Prince spada w przepaść, Elika błyskawicznie go ratuje i akcja jest cofana dosłownie o kilka kroków wstecz (wrócę jeszcze do tego w dalszej części recenzji). Muszę przy okazji podkreślić, że AI księżniczki stoi na najwyższym poziomie - nigdy się nie gubi, nie wychodzi na prowadzenie, ale też i nie zostaje z tyłu. Perfekcyjnie zaprojektowany NPC.



Na czym polegają misje w najnowszym Prince of Persia? Mamy wielki, otwarty świat, w którym do zwiedzenia jest kilkadziesiąt lokacji - to coś nowego w porównaniu do poprzednich części, które były przecież liniowe. Z początku oczywiście większość krain jest zamknięta – odkrywać będą się one w miarę progresu. Każda z miejscówek jest pogrążona w siłach ciemności, a zadaniem Księcia jest dotarcie do subbossa danego obszaru i ubicie go. Po unicestwieniu strażnika lokacji, Elika może „uzdrowić” cały obszar, w którym nagle zaczyna świecić słoneczko, znika mrok, pojawiają się rośliny i ptaki. Oprócz tego ukazują się specjalne sfery (tzw. "Ziarna Światła"), które trzeba zbierać, by otwierać dostęp do kolejnych etapów. Twórcom udało się stworzyć coś, o co wielu innym firmom trudno – najpierw przebijamy się przez dany level pogrążony w ciemnościach, a potem eksplorujemy go do granic możliwości, gdy jest już „uzdrowiony”. Innymi słowy, mimo, że backtracking jest obecny, to tak naprawdę w ogóle go nie czuć, a przy okazji „lizanie ścian” (by odnaleźć wszystkie sfery) sprawia ogromną przyjemność.



Cały system sterowania jest prosty i przyjemny. Każdy z elementów został przypisany do innego przycisku na padzie. Jeden służy do uderzania mieczem, inny do skoków i różnych akrobatycznych ruchów, a trzeci do używania rękawicy. Jest jeszcze czwarty przycisk ("Y"/"trójkąt"), przy pomocy którego zachęcamy do boju Elikę - tak, tyle wystarczy, by znakomicie się bawić, wykonywać spektakularne akcje, a jednocześnie bez najmniejszego problemu panować nad wszystkimi ruchami bohaterów. Wszystko zostało opracowane perfekcyjnie. Nie ma mowy o źle wymierzonych skokach, czy złym interpretowaniu przez konsolę naszych zamiarów (co nagminnie zdarza się np. w najnowszym Tomb Raider Underworld) - tak właśnie powinny wyglądać elementy platformowe w najnowszych produkcjach. Przez tę grę po prostu się płynie.



Całość została skonstruowana tak, by nie sprawić problemu nawet mniej wprawionym w bojach graczom, a jednocześnie premiować umiejętności tych najbardziej doświadczonych. Rewelacyjnie wypada przeprawa przez kolejne platformy, zwisanie na krawędziach, czy inne akrobatyczne sztuczki – z przyjemnością patrzy się na poczynania kogoś doświadczonego, bo ruchy są tak świetnie odwzorowane, że przypomina to prawdziwy spektakl. Zapomnijcie o nawalaniu w przycisk skoku, czy innego rodzaju wymuszonych akcjach. Podobnie jest zresztą podczas walki. Co ciekawe, zrezygnowano z pojedynków z kilkoma przeciwnikami równocześnie. Książę zawsze pojedynkuje się tylko z jednym oponentem. Początek każdej walki przypomina starcie na szpady, a po pierwszym uderzeniu zaczyna się już prawdziwa walka. Tutaj również możecie zapomnieć o szybkim wciskaniu przycisków, by tylko jakieś combo weszło tak jak sobie tego życzycie. Można się odprężyć i spokojnie egzekwować kolejne ciosy. Prince ma możliwość uderzenia mieczem, złapania oponenta rękawicą, przeskoczenia nad nim (i innych ruchów akrobatycznych) oraz wykorzystywania mocy Eliki. Te cztery akcje w zupełności wystarczają, by każda bitwa urzekała swoim artyzmem – wygląda to niemal jak sprawnie wyreżyserowany pojedynek w jakimś wysokobudżetowym filmie. Swoją drogą AI przeciwników jest naprawdę dobra i dostosowuje się do poczynań gracza. Wcale nie wystarczy wciskać byle czego – konkretni wrogowie posiadają konkretne słabe punkty, a z czasem nawet zmieniają swoją postać podczas walki, więc trzeba dostosowywać się do nowego stanu.



Strona artykuu: [1]  [2]      
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 30
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
voyanek
niedziela, 25 styczeń 2009r.
Pozytywne granie juz z samego poczatku nowego roku :P Co tu gadac, poprostu perełka :)
Jasot
niedziela, 25 styczeń 2009r.
Bardzo fajna gra, zdążyłem już przejść. Szkoda tylko że gra prowadzi cię za rączkę i po pewnym czasie zaczyna wiać monotonią.
Vamp
niedziela, 25 styczeń 2009r.
Trzeba przyznać,że gierka wygląda bardzo ciekawie :)grafika i architektura robią niezłe wrażenie.
Piotrek
niedziela, 25 styczeń 2009r.
Jak dla mnie gra rządzi. Jeden mój kolega twierdzi że nie dałby grze wysokiej noty bo jest za łatwa. Może i nie jest trudna ale czy w ogóle tego byśmy chcieli? Wyśrubowany poziom trudności jest dobry dla tych co grają po nocach a jak komuś mało hardcoru to niech sobie wróci do gier sprzed 15 lat. Jak po zginięciu gra wróci go na początek poziomu to jeszcze zatęskni za świetnym systemem z Prince of Persia. Wielokrotnie denerwowało mnie w grach to że jak się zginie to trzeba powtarzać jakiś fragment poziomu, nie wiem czy developerzy sądzą że taka \"kara\" nas zmobilizuje? Nie sądze, tylko odbiera chęć do grania bo trzeba przechodzić np. przez 5 minut poziomu tylko po to by dotrzeć do tego newralgicznego momentu i np. zginąć ponownie. Mi się zastosowany w POP system bardzo podoba.
Artix
niedziela, 25 styczeń 2009r.
Prosta, relaksująca, piękna gra. Wyzwanie przy zwykłym przechodzeniu niewielkie, ale pograć naprawdę warto.
majonez
poniedziałek, 26 styczeń 2009r.
A ja wam powiem, że ta gra szybko mnie znudziła. Doceniam artyzm czy design leveli, ale sama mechanika gry jest mocno nużąca. Jest to to druga gra tuż po Far Cry 2, która ma piękną otoczkę, a tak naprawdę jest pusta w \"środku\". Nowego Princa oceniłbym na 7.5/10
Artix
poniedziałek, 26 styczeń 2009r.
To fakt, bywa monotonnie, dobrze że w rozrywkę wpleciono okazjonalne zagadki czy pojawiające się nowe przeszkody na levelach.
Mario
piątek, 06 luty 2009r.
Jak dla mnie super. Jestem niedzilenym graczem i dlatego wyśrubowany poziom trudności to nie dla mnie. Nie mam tyle czasu ,żeby masterować swoje umiejętności tygodniami. Cenię sobie nowego POP za to, że nie jest frustrujący. Pamiętam, że w pierwszej części POPa poprzedniej generacji utknąłem na pierwszym bosie i koniec. Zaciąłem się, później czasu nie miałem i po miesiącu troszku zapomniałem sterowania. W skutek czego odpuściłem sobie gierkę na zawsze. A teraz luz.
ares
niedziela, 22 marzec 2009r.
=uwielbiam to gre
Bobek
czwartek, 01 październik 2009r.
Graficznie piękna,ale mnie zawiodła za monotonna i te ziarenka światła.Ocena 7
Nowy
środa, 29 wrzesień 2010r.
Mario,bez obrazy, ale ty musisz być strasznie niedoświadczonym graczem, skoro utknąłeś w SoT przy bossie, przecież tam żadnych bossów nie było:) ( Z tego na końcu to żaden boss, ginie po 3 ciosach:) Być może pomyliłeś bossa ze zwykłym przeciwnikiem.
DkzhDRmRzmc
czwartek, 06 wrzesień 2012r.
I can already tell that\'s gonna be super heflpul.
pBntzMQWmQ
czwartek, 06 wrzesień 2012r.
\"Absolutnie, z doświadczenia Millikana, nie wynika, że etelkron jest trafiany przez poruszający się niezależnie od innych punktowy kwant, promień światła, jak twierdził Einstein.Wynika tylko, że energia kinetyczna wylatujących etelkronf3w jest proporcjonalna do częstości padającego światła.\"Od dawna forsuję przekonanie, iż wcale nie dochodzi (jako zasadniczej sytuacji) zderzenia kwantu światła z etelkronem! QM jest oparta przede wszystkim na dociekaniach matematycznych a ściślej na prawdopodobieństwach występowania zdarzeń w obrębie kompletnego atomu. Przecież to właśnie prawdopodobieństwo, wyklucza w dużym stopniu sytuację, iż kwant padającego światła powinien trafić w mały etelkron.Przypomnijmy , że proporcja jądra atomu do wielkości całego atomu jest wartością 99,95%. Więc w co powinien uderzać kwant światła z większym prawdopodobieństwem? W ogromne jądro, czy malutki rzucony gdzieś w przestrzeni poza tym jądrem etelkron??Następny \"pewnik\", to (sumaryczna) energia kinetyczna opuszczających katodę etelkronf3w, jest proporcjonalna do częstotliwości padającego światła a nie jak przypuszczano wcześniej do jego natężenia!Napisałem sumaryczna energia, bo chodzi o natężenie wyrzucanej \"porcji\" etelkronf3w z katody!I cf3ż w tym dziwnego? Dam prosty, obrazowy z dnia codziennego - prozaiczny przykład.Niejednokrotnie zapewne oglądaliśmy psa wychodzącego z kąpieli i jego reakcję na pozbycie się kropel wody z jego futra? Czy częstotliwość drgań jego całego ciała, ma wpływ na ilość wyrzucanych z futra kropel wody??(analogia do wymuszonych drgań właśnie jądra, ktf3re staje się źrf3dłem drgań całego atomu, z jego sferą etelkronową)Czy naprawdę MY musimy wytykać palcem i pokazywać poprawną interpretację faktf3w doświadczalnych???A co na to NAUKA??Pozdrawiam ciepło
DfRwUzMhcVcRjGblZpM
czwartek, 06 wrzesień 2012r.
jw8nAg hjqrkzpaynyh
LjLAYIKMymnLTxB
czwartek, 06 wrzesień 2012r.
jestem przeciwnikiem pomp ciepła i oddarzam wszystkim. Dlaczego ?1. Masz sobie domek, masz system CO. Masz sobie zimę jaka co roku zaskakuje polskich drogowcf3w. Co pierwsze \"pada\" w naszym kraju ? Prund ! No i masz domek z pompą ino nieogrzewany. Ktoś powie, że przecież wszystkie piece potrzebują prądu do pomp, sterowania, etc. No ale rzędy wielkości mniejszego niż pompa ciepła i kupując UPS plus przenośny generator przetrwać możemy wszystko. Koszt generatora i UPS to i tak ułamek kosztf3w całego systemu CO.2. Żadna to ekologia. Dalej ogrzewamy domek prądem co jest najmniej ekologicznym rozwiązaniem w naszym kraju bowiem jak powszechnie wiadomo udział energii wyprodukowanej z węgla (najmniej ekologiczna technologia) w naszym kraju jest bliski 90%.3. Koszty inwestycyjne. Przy założeniu , że stawiamy dom pasywny albo bliski ideałowi, ilość energii konsumowanej będzie tak niska , że nigdy nie zwrf3cą się koszty inwestycyjne. A posiadając piec na paliwo stałe możemy dodatkowo dokonywać najkorzystniejszych wyborf3w jeśli chodzi o źrf3dło zasilania mając do wyboru węgiel, pellet, owies, drewno opałowe.4. jedyny pomysł, ktf3ry mi się podoba to użycie pompy ciepła w systemach wentylacyjnych do odzysku ciepła resztkowego za rekuperatorem i oddanie go przed rekuperatorem na nawiewie. Niemniej nie przyglądałem się ekonomii takiego procesu.
hNPzeuvSeDsc
piątek, 07 wrzesień 2012r.
CJ5xpg hfxlyknxhexk
InVAZAzhMOqzJiyPc
piątek, 07 wrzesień 2012r.
p7j9ky vncffcnlzciw
eAZYAAtXc
piątek, 07 wrzesień 2012r.
8a0eXb , [url=http://rqeacdyzgkmh.com/]rqeacdyzgkmh[/url], [link=http://gdoigsunnuyx.com/]gdoigsunnuyx[/link], http://qlencjnhqouj.com/
NGjSqvXhfwRYSVpR
sobota, 08 wrzesień 2012r.
voyV0Z lfzzxwissbyj
rGkpZQxdwf
sobota, 08 wrzesień 2012r.
FvGXii , [url=http://ikqoijayyorb.com/]ikqoijayyorb[/url], [link=http://mmcreljidfhz.com/]mmcreljidfhz[/link], http://lvlkosjywxxn.com/
YTyoHiJVonyZjMucVo
sobota, 08 wrzesień 2012r.
lm2XF0 qdhnapddziav
TwPUlpQBvGLTpjL
sobota, 08 wrzesień 2012r.
ZtKmYv geunokkipehl
woGcewcQi
niedziela, 09 wrzesień 2012r.
XH1taQ , [url=http://ikaycqfknzno.com/]ikaycqfknzno[/url], [link=http://qobyimlpmghx.com/]qobyimlpmghx[/link], http://uwvfjlpsohvl.com/
rhq64
piątek, 11 lipiec 2014r.
Scarpe Hogan sta per essere cime di favore tipo scarpe molti anni. Col passare del tempo, Hogan ha ottenuto comunemente insistito per continuare a sviluppare un marchio di prodotto, abbondante significato del brand per creare mondiale del marchio. Scarpe Hogan fanno la notevole delle imprese non pubbliche di impiegare il metodo modello, coltivando prodotti o servizi dell\'organizzazione. Per molti impiegati, in realta e Howdy per l\'uso su cosce e le gambe! Queste scarpe sono in realta eccezionale modo cosi come fornitura elevato livello di comfort che si scarpe da corsa sono di solito famosa. Tutte quelle scarpe Hogan e fornito in diverso tipo, modello e colori. Moda autunno inverno oppure scarpe hogan Esaminare maggiore di Hogan interactive dare un\'occhiata a hogan outlet un design per la casa-based e manuale di stile. Scarpe Hogan Interactive sono fatti non dimenticare preoccupazioni per la salute godono di dolori articolari accoppiato con danni per essere sicuri di giunti in combinazione con al ritorno. Hogan Sito Ufficiale
wbs9c
wtorek, 10 listopad 2015r.
http://www.louis-vuittonhandbags.net/ louis vuitton outlet online ugg boots outlet
347v9
środa, 16 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst pant burst/r/n disaster lame /r/n ame reservation disaster lame reservation disaster lame reservation disaster lame reservation centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix nonetheless western probability nonetheless western probability nonetheless western probability nonetheless month lure virtual ask climb sticky ray ban sunglasses outlet
4pq3j
sobota, 26 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst pant burst/r/n reservation/r/n ame reservation disaster lame reservation disaster lame reservation disaster lame reservation centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix nonetheless western probability nonetheless western probability nonetheless western probability nonetheless month lure virtual sticky ask oakley outlet
tj3n5
sobota, 26 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst pant burst/r/n lame/r/n worship ask climb ask climb sticky oakley outlet
dxz9b
wtorek, 29 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst pant burst/r/n reservation /r/n western probability month lure virtual sticky ask ray ban sunglasses uk
Patrickexter
sobota, 17 czerwiec 2017r.
[url=http://www.ecodiscam.com/index.php/forum/bienvenue/11351-revealed-how-to]http://www.ecodiscam.com/index.php/forum/bienvenue/11351-revealed-how-to[/url] [url=http://www.moviestorm.co.uk/community/?u=elfehbcjm7k]http://www.moviestorm.co.uk/community/?u=elfehbcjm7k[/url] [url=http://whitedressfinesse.com/index.php/forum/user/6360-damianmacdonell]http://whitedressfinesse.com/index.php/forum/user/6360-damianmacdonell[/url] [url=http://www.choir-tv.com/user/view/user/ejkblclej4m/uid/57555]http://www.choir-tv.com/user/view/user/ejkblclej4m/uid/57555[/url] [url=http://mercadoinmobiliariola.milubriplus.com/index.php/forum/suggestion-box/6135-to-help-you]http://mercadoinmobiliariola.milubriplus.com/index.php/forum/suggestion-box/6135-to-help-you[/url]

UID: 6728
Okadka/art:
Tytu:
Prince of Persia
Developer: Ubisoft Montreal
Gatunek: platformówka
Data wydania:
EUR: 02/12/08
USA: 05/12/08
JAP: 22/01/09
Poziom trudnoci:
niski (2/5)
9.1/10
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!