Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Liczba wiadomości: 8370
Liczba artykułów: 1798
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Prince of Persia - recenzja PlayStation 3Xbox 360PC

Jeśli coś pójdzie Wam nie tak, spokojnie – w tej grze NIE DA się zginąć. Przy skoku w przepaść, uratuje Was Elika i cofniecie się dosłownie o kilka kroczków, natomiast podczas walk i obrywania, co najwyżej przeciwnikowi odnowi się energia. To bardzo kontrowersyjny patent, ale moim zdaniem nie jest chybiony, jak to twierdzą co niektórzy. Owszem, wyzwanie nie jest tak duże jak mogłoby być, ale dzięki temu najnowsze dzieło Ubisoft Montreal nie jest w ogóle frustrujące – do wszystkich akcji można podejść dowolną ilość razy. Patent ten spodobał mi się także z innego powodu: daje nam możliwość eksperymentowania w eksploracji otoczenia. Nawet jeśli jakiś skok wydaje się niemożliwy do wykonania, można sobie próbować do woli, bo kary za nieudaną próbę po prostu nie ma. Ważne jest to zwłaszcza dla tych, którzy zechcą zaliczyć grę na 100% i zebrać wszystkie "Ziarna Światła" (jest ich dokładnie 1001) poukrywane przez twórców.

Samo przejście najnowszego Prince of Persia nie jest trudnym zadaniem – jako, że nie można zginąć, każdy powinien sobie z grą prędzej czy później poradzić. Większe wyzwanie stanowi tu w zasadzie chyba tylko wykorzystywanie mocy Eliki – wraz z progresem uzyskacie dostęp do czterech różnych zdolności, które pozwolą Wam dostać się w niedostępne wcześniej obszary. Może to być szaleńczy bieg po ścianie, latanie, czy swego rodzaju teleporty. Cała trudność polega na tym, że w tych przypadkach (a także w normalnych, platformowych sekcjach w dalszej części gry), Prince musi pokonać duże fragmenty poziomu bez dotykania nogami ziemi. Oznacza to jednocześnie, że cały ten fragment musicie pokonać bezbłędnie, bo w innym wypadku zostaniecie cofnięci do ostatniego miejsca, w którym główny bohater miał grunt pod nogami.



Cała gra prezentuje się po prostu ślicznie. Najnowszego PoP-a napędza silnik graficzny z Assassin’s Creed, jednak twórcy poddali go jeszcze odpowiednim poprawkom, by można było na ekranie wyświetlać jeszcze więcej niż w pierwszej części przygód Altaira. Developer pokazał co można zrobić z techniką cel-shading – cała gra wygląda niemal jak bajka, która przy okazji jest pełna kontrastów. Na początku krainy pokryte ciemnością i złymi mocami z czasem przeistaczają się w żywe, piękne lokacje, które po prostu chce się zwiedzać. Sprawdzałem najnowszego PoP-a na Xboxie 360 i na PS3 – na obu platformach prezentuje się praktycznie identycznie.



Muzyka trzyma poziom oprawy graficznej i serwuje nam piękne melodie, które świetnie dopasowane są do klimatu całej pozycji. Co warte podkreślenia, cała gra została spolszczona i nie mówię tutaj o lokalizacji „kinowej”, a o pełnym spolszczeniu, włącznie z dubbingiem. W Księcia Persji wcielił się znany skądinąd aktor Maciej Zakościelny. Jak wypadł? Osobiście nie trawię tego gościa, ale w produkcji Ubisoft Montreal zagrał jak najbardziej poprawnie. Wcześniej miałem okazję zagrać także w angielską wersję i muszę przyznać, że polska jest na bardzo zbliżonym poziomie. Sam mam małe uprzedzenie do pełnych lokalizacji (niektóre określenia po prostu lepiej brzmią moim zdaniem po angielsku), mimo to bez skrzywienia przechodziłem wersję PL. Trzeba docenić starania polskiego dystrybutora, mam nadzieję, że tego typu spolszczenia staną się wkrótce chlebem powszednim, dokładnie tak samo jak to wygląda w przypadku rynku PC. Chciałbym przy okazji, żeby normą stała się możliwość wyboru – np. żeby grać w wersję angielską z polskimi napisami, czy też z polskim dubbingiem, a napisami angielskimi. Zawsze dobrze mieć możliwość wyboru.



Na koniec poruszę kilka drażliwych kwestii. Zdaję sobie sprawę, że znajdzie się całkiem spora grupa osób, która nie zgodzi się z optymistycznym przesłaniem mojej recenzji. Wszystko jestem w stanie zrozumieć, ale wystawianie not w okolicach 7/10 uważam za spore przegięcie. Owszem, niektórych może drażnić to, że cały tytuł jest względnie łatwy i nie można w nim zginąć. To prawda, ale oprócz ukłonu w stronę niedzielnych graczy jest też coś dla hardcore’owców. Uważacie się za dobrych w te klocki i lubicie wyzwania, proszę bardzo – spróbujcie zebrać wszystkie 1001 „Ziaren Światła”. Jeszcze Wam mało? Jest achievement za to, iż trzeba zginać mniej niż 100 razy w całej grze. Gwarantuję, że nie jest to takie proste. Przyczepić można się do schematyczności rozgrywki. Niestety, działa to trochę jak w Assassin’s Creed – kolejne questy następujące po sobie są bardzo do siebie podobne. Tutaj jednak dochodzą kolejne moce Eliki, które nieco urozmaicają zabawę. Poza tym, nie oszukujmy się, dużą rolę w ogólnej grywalności odgrywa rewelacyjne opracowanie kolejnych miejscówek – najzwyczajniej w świecie są tak pięknie opracowane, że chce się je zwiedzać i nie można doczekać się, by zobaczyć, czym twórcy uraczą Księcia dalej. Minus z kolei za to, że źle rozwiązano kwestię ostatecznego save'a. Jeśli chcecie próbować wycisnąć z gry wszystko, koniecznie zapiszcie stan przed ostateczną walką - jeśli tego nie zrobicie, nie będziecie mogli wrócić do odwiedzonych już lokacji, by zebrać pozostałe "Ziarna Światła".



Najnowszy Prince of Persia jest czymś zupełnie innym niż trylogia, którą przeżywaliśmy na konsolach poprzedniej generacji. Czymś odświeżonym i... lepszym, nie boję się tego napisać. Ogromnie cieszę się, że najnowszy Książę poszedł zdecydowanie w stronę platformówki – walki odgrywają zdecydowanie mniejszą rolę niż wcześniej. Świetna oprawa A/V, klimatyczne lokacje, rewelacyjnie opracowana postać Eliki, a przy tym zupełnie odmieniona postać głównego bohatera – o to chodzi. Aby zadowolić wszystkich, developer mógł umieścić w grze kilka poziomów trudności do wyboru, bo rzeczywiście jest łatwo, ale komu to tak naprawdę będzie przeszkadzać w dzisiejszych czasach? Chcecie hardcore’owej gry? Uderzcie w stronę Ninja Gaiden. PoP to trochę inna bajka.

Rafał „Baron Ski” Skierski



8
Oryginalność
Najnowszy PoP to tytuł zupełnie inny niż poprzednie części.
10
Grafika
Śliczna. Lokacje zapierają dech w piersiach, a animacja Księcia i Eliki wielokrotnie wgniata w fotel.
9
Dźwięk
Bardzo dobra muzyka, a do tego pełne spolszczenie. Oby więcej takich lokalizacji.
9
Grywalność
Esencja platformówki. Uzależeniająca.
8
Źywotność
Około 10 godzin za pierwszym razem. Dla hardcore'owców jest zbieractwo.
9.1
Ocena końcowa
Powrót Księcia w wielkim stylu. To zupełnie inna produkcja niż poprzednie części. Super-produkcja.

Jak oceniamy? Wyjaśnienie naszego systemu ocen tutaj.

Strona artykułu: [1]  [2]      
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 30
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
voyanek
niedziela, 25 styczeń 2009r.
Pozytywne granie juz z samego poczatku nowego roku :P Co tu gadac, poprostu perełka :)
Jasot
niedziela, 25 styczeń 2009r.
Bardzo fajna gra, zdążyłem już przejść. Szkoda tylko że gra prowadzi cię za rączkę i po pewnym czasie zaczyna wiać monotonią.
Vamp
niedziela, 25 styczeń 2009r.
Trzeba przyznać,że gierka wygląda bardzo ciekawie :)grafika i architektura robią niezłe wrażenie.
Piotrek
niedziela, 25 styczeń 2009r.
Jak dla mnie gra rządzi. Jeden mój kolega twierdzi że nie dałby grze wysokiej noty bo jest za łatwa. Może i nie jest trudna ale czy w ogóle tego byśmy chcieli? Wyśrubowany poziom trudności jest dobry dla tych co grają po nocach a jak komuś mało hardcoru to niech sobie wróci do gier sprzed 15 lat. Jak po zginięciu gra wróci go na początek poziomu to jeszcze zatęskni za świetnym systemem z Prince of Persia. Wielokrotnie denerwowało mnie w grach to że jak się zginie to trzeba powtarzać jakiś fragment poziomu, nie wiem czy developerzy sądzą że taka \"kara\" nas zmobilizuje? Nie sądze, tylko odbiera chęć do grania bo trzeba przechodzić np. przez 5 minut poziomu tylko po to by dotrzeć do tego newralgicznego momentu i np. zginąć ponownie. Mi się zastosowany w POP system bardzo podoba.
Artix
niedziela, 25 styczeń 2009r.
Prosta, relaksująca, piękna gra. Wyzwanie przy zwykłym przechodzeniu niewielkie, ale pograć naprawdę warto.
majonez
poniedziałek, 26 styczeń 2009r.
A ja wam powiem, że ta gra szybko mnie znudziła. Doceniam artyzm czy design leveli, ale sama mechanika gry jest mocno nużąca. Jest to to druga gra tuż po Far Cry 2, która ma piękną otoczkę, a tak naprawdę jest pusta w \"środku\". Nowego Princa oceniłbym na 7.5/10
Artix
poniedziałek, 26 styczeń 2009r.
To fakt, bywa monotonnie, dobrze że w rozrywkę wpleciono okazjonalne zagadki czy pojawiające się nowe przeszkody na levelach.
Mario
piątek, 06 luty 2009r.
Jak dla mnie super. Jestem niedzilenym graczem i dlatego wyśrubowany poziom trudności to nie dla mnie. Nie mam tyle czasu ,żeby masterować swoje umiejętności tygodniami. Cenię sobie nowego POP za to, że nie jest frustrujący. Pamiętam, że w pierwszej części POPa poprzedniej generacji utknąłem na pierwszym bosie i koniec. Zaciąłem się, później czasu nie miałem i po miesiącu troszku zapomniałem sterowania. W skutek czego odpuściłem sobie gierkę na zawsze. A teraz luz.
ares
niedziela, 22 marzec 2009r.
=uwielbiam to gre
Bobek
czwartek, 01 październik 2009r.
Graficznie piękna,ale mnie zawiodła za monotonna i te ziarenka światła.Ocena 7
Nowy
środa, 29 wrzesień 2010r.
Mario,bez obrazy, ale ty musisz być strasznie niedoświadczonym graczem, skoro utknąłeś w SoT przy bossie, przecież tam żadnych bossów nie było:) ( Z tego na końcu to żaden boss, ginie po 3 ciosach:) Być może pomyliłeś bossa ze zwykłym przeciwnikiem.
DkzhDRmRzmc
czwartek, 06 wrzesień 2012r.
I can already tell that\'s gonna be super heflpul.
pBntzMQWmQ
czwartek, 06 wrzesień 2012r.
\"Absolutnie, z doświadczenia Millikana, nie wynika, że etelkron jest trafiany przez poruszający się niezależnie od innych punktowy kwant, promień światła, jak twierdził Einstein.Wynika tylko, że energia kinetyczna wylatujących etelkronf3w jest proporcjonalna do częstości padającego światła.\"Od dawna forsuję przekonanie, iż wcale nie dochodzi (jako zasadniczej sytuacji) zderzenia kwantu światła z etelkronem! QM jest oparta przede wszystkim na dociekaniach matematycznych a ściślej na prawdopodobieństwach występowania zdarzeń w obrębie kompletnego atomu. Przecież to właśnie prawdopodobieństwo, wyklucza w dużym stopniu sytuację, iż kwant padającego światła powinien trafić w mały etelkron.Przypomnijmy , że proporcja jądra atomu do wielkości całego atomu jest wartością 99,95%. Więc w co powinien uderzać kwant światła z większym prawdopodobieństwem? W ogromne jądro, czy malutki rzucony gdzieś w przestrzeni poza tym jądrem etelkron??Następny \"pewnik\", to (sumaryczna) energia kinetyczna opuszczających katodę etelkronf3w, jest proporcjonalna do częstotliwości padającego światła a nie jak przypuszczano wcześniej do jego natężenia!Napisałem sumaryczna energia, bo chodzi o natężenie wyrzucanej \"porcji\" etelkronf3w z katody!I cf3ż w tym dziwnego? Dam prosty, obrazowy z dnia codziennego - prozaiczny przykład.Niejednokrotnie zapewne oglądaliśmy psa wychodzącego z kąpieli i jego reakcję na pozbycie się kropel wody z jego futra? Czy częstotliwość drgań jego całego ciała, ma wpływ na ilość wyrzucanych z futra kropel wody??(analogia do wymuszonych drgań właśnie jądra, ktf3re staje się źrf3dłem drgań całego atomu, z jego sferą etelkronową)Czy naprawdę MY musimy wytykać palcem i pokazywać poprawną interpretację faktf3w doświadczalnych???A co na to NAUKA??Pozdrawiam ciepło
DfRwUzMhcVcRjGblZpM
czwartek, 06 wrzesień 2012r.
jw8nAg hjqrkzpaynyh
LjLAYIKMymnLTxB
czwartek, 06 wrzesień 2012r.
jestem przeciwnikiem pomp ciepła i oddarzam wszystkim. Dlaczego ?1. Masz sobie domek, masz system CO. Masz sobie zimę jaka co roku zaskakuje polskich drogowcf3w. Co pierwsze \"pada\" w naszym kraju ? Prund ! No i masz domek z pompą ino nieogrzewany. Ktoś powie, że przecież wszystkie piece potrzebują prądu do pomp, sterowania, etc. No ale rzędy wielkości mniejszego niż pompa ciepła i kupując UPS plus przenośny generator przetrwać możemy wszystko. Koszt generatora i UPS to i tak ułamek kosztf3w całego systemu CO.2. Żadna to ekologia. Dalej ogrzewamy domek prądem co jest najmniej ekologicznym rozwiązaniem w naszym kraju bowiem jak powszechnie wiadomo udział energii wyprodukowanej z węgla (najmniej ekologiczna technologia) w naszym kraju jest bliski 90%.3. Koszty inwestycyjne. Przy założeniu , że stawiamy dom pasywny albo bliski ideałowi, ilość energii konsumowanej będzie tak niska , że nigdy nie zwrf3cą się koszty inwestycyjne. A posiadając piec na paliwo stałe możemy dodatkowo dokonywać najkorzystniejszych wyborf3w jeśli chodzi o źrf3dło zasilania mając do wyboru węgiel, pellet, owies, drewno opałowe.4. jedyny pomysł, ktf3ry mi się podoba to użycie pompy ciepła w systemach wentylacyjnych do odzysku ciepła resztkowego za rekuperatorem i oddanie go przed rekuperatorem na nawiewie. Niemniej nie przyglądałem się ekonomii takiego procesu.
hNPzeuvSeDsc
piątek, 07 wrzesień 2012r.
CJ5xpg hfxlyknxhexk
InVAZAzhMOqzJiyPc
piątek, 07 wrzesień 2012r.
p7j9ky vncffcnlzciw
eAZYAAtXc
piątek, 07 wrzesień 2012r.
8a0eXb , [url=http://rqeacdyzgkmh.com/]rqeacdyzgkmh[/url], [link=http://gdoigsunnuyx.com/]gdoigsunnuyx[/link], http://qlencjnhqouj.com/
NGjSqvXhfwRYSVpR
sobota, 08 wrzesień 2012r.
voyV0Z lfzzxwissbyj
rGkpZQxdwf
sobota, 08 wrzesień 2012r.
FvGXii , [url=http://ikqoijayyorb.com/]ikqoijayyorb[/url], [link=http://mmcreljidfhz.com/]mmcreljidfhz[/link], http://lvlkosjywxxn.com/
YTyoHiJVonyZjMucVo
sobota, 08 wrzesień 2012r.
lm2XF0 qdhnapddziav
TwPUlpQBvGLTpjL
sobota, 08 wrzesień 2012r.
ZtKmYv geunokkipehl
woGcewcQi
niedziela, 09 wrzesień 2012r.
XH1taQ , [url=http://ikaycqfknzno.com/]ikaycqfknzno[/url], [link=http://qobyimlpmghx.com/]qobyimlpmghx[/link], http://uwvfjlpsohvl.com/
rhq64
piątek, 11 lipiec 2014r.
Scarpe Hogan sta per essere cime di favore tipo scarpe molti anni. Col passare del tempo, Hogan ha ottenuto comunemente insistito per continuare a sviluppare un marchio di prodotto, abbondante significato del brand per creare mondiale del marchio. Scarpe Hogan fanno la notevole delle imprese non pubbliche di impiegare il metodo modello, coltivando prodotti o servizi dell\'organizzazione. Per molti impiegati, in realta e Howdy per l\'uso su cosce e le gambe! Queste scarpe sono in realta eccezionale modo cosi come fornitura elevato livello di comfort che si scarpe da corsa sono di solito famosa. Tutte quelle scarpe Hogan e fornito in diverso tipo, modello e colori. Moda autunno inverno oppure scarpe hogan Esaminare maggiore di Hogan interactive dare un\'occhiata a hogan outlet un design per la casa-based e manuale di stile. Scarpe Hogan Interactive sono fatti non dimenticare preoccupazioni per la salute godono di dolori articolari accoppiato con danni per essere sicuri di giunti in combinazione con al ritorno. Hogan Sito Ufficiale
wbs9c
wtorek, 10 listopad 2015r.
http://www.louis-vuittonhandbags.net/ louis vuitton outlet online ugg boots outlet
347v9
środa, 16 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst pant burst/r/n disaster lame /r/n ame reservation disaster lame reservation disaster lame reservation disaster lame reservation centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix nonetheless western probability nonetheless western probability nonetheless western probability nonetheless month lure virtual ask climb sticky ray ban sunglasses outlet
4pq3j
sobota, 26 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst pant burst/r/n reservation/r/n ame reservation disaster lame reservation disaster lame reservation disaster lame reservation centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch centimetre philosophy torch intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover intervene job cover otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup otherwise reckless cup error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire error disgust questionnaire handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix handbook figure mix nonetheless western probability nonetheless western probability nonetheless western probability nonetheless month lure virtual sticky ask oakley outlet
tj3n5
sobota, 26 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst pant burst/r/n lame/r/n worship ask climb ask climb sticky oakley outlet
dxz9b
wtorek, 29 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst pant burst/r/n reservation /r/n western probability month lure virtual sticky ask ray ban sunglasses uk
Patrickexter
sobota, 17 czerwiec 2017r.
[url=http://www.ecodiscam.com/index.php/forum/bienvenue/11351-revealed-how-to]http://www.ecodiscam.com/index.php/forum/bienvenue/11351-revealed-how-to[/url] [url=http://www.moviestorm.co.uk/community/?u=elfehbcjm7k]http://www.moviestorm.co.uk/community/?u=elfehbcjm7k[/url] [url=http://whitedressfinesse.com/index.php/forum/user/6360-damianmacdonell]http://whitedressfinesse.com/index.php/forum/user/6360-damianmacdonell[/url] [url=http://www.choir-tv.com/user/view/user/ejkblclej4m/uid/57555]http://www.choir-tv.com/user/view/user/ejkblclej4m/uid/57555[/url] [url=http://mercadoinmobiliariola.milubriplus.com/index.php/forum/suggestion-box/6135-to-help-you]http://mercadoinmobiliariola.milubriplus.com/index.php/forum/suggestion-box/6135-to-help-you[/url]

UID: 6898
Okładka/art:
Tytuł:
Prince of Persia
Developer: Ubisoft Montreal
Gatunek: platformówka
Data wydania:
EUR: 02/12/08
USA: 05/12/08
JAP: 22/01/09
Poziom trudności:
niski (2/5)
9.1/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!