Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Pokaz Xboxa 360 w Hiszpanii Xbox 360
W słonecznej jak zawsze Hiszpanii przed paroma dniami za zamkniętymi drzwiami odbył się pokaz konsoli X360. Standardowo już przy takich prezentacjach nie mogło się obejść bez przecieku. Tym razem świat obiegły zdjęcia wykonane przez jednego z uczestników tej właśnie imprezy. Prócz potwierdzonych już informacji, pojawiło się kilka nowych, a zarazem ważnych wiadomości wnoszących dużo do tematu ostatecznej specyfikacji następcy Xboxa. Wszystko to, co wyciekło poskładaliśmy do kupy i rozłożyliśmy należycie na czynniki pierwsze;).









Na samym początku zaprezentowano zdjęcie opisujące opcje komunikacji w X360. Najważniejsze elementy, które zostały na nim wyróżnione to:
- Do Xboxa360, a dokładnie do jego kontrolera, można będzie podpiąć dedykowaną konsoli klawiaturkę o nazwie - QWERTY". Jak można odczytać, służyć ma ona do prowadzenia rozmów podczas video-chatów, w trakcie grania przez XLive! (i nie tylko).
- Videokamera, której nie zabraknie, a która ma być kompatybilna z X360, działać ma w rozdzielczości 640x480, przy liczbie 8 klatek na sekundę. Przypuszczalnie kamera poradzić ma sobie z nagrywaniem obrazu w trybie VGA przy 15 fps/s.
Zadziwia liczba fps/s, ponieważ Microsoft zapewniał, że kamerka działać będzie z prędkością 30 klatek na jedną sekundę.
- Zdjęcia można będzie wykonywać w technologii 1,3 megapixela.
- Rozdzielczość ma być 8x większa, niż w kamerce EyeToy. Kamerka Sony obsługuję tą samą rozdzielczość, co urządzenie M$, więc dziwi podana przewaga jednego urządzenia nad drugim. Można przypuszczać, że ekipie Billa chodziło o rozdzielczość minimalną.
- Do kontrolera konsoli można będzie podłączyć mikrofon.
- Interaktywny czat, a także videokonferencja funkcjonować mają poprzez Xbox Live! (czyli, żadna nowość;).

Drugie zdjęcie ukazywało kontroler w dwóch wersjach. Jeden w wersji bezprzewodowej z radiowym łącznikiem, drugi z kolei z podpiętym doń kablem. Na następnym zdjęciu można było zobaczyć graficznie rozrysowane opcje kompatybilności z innymi urządzeniami. Do Xboxa 360 można będzie podłączyć drugą konsolę X360 (sposobem radiowym - opcja Wi-Fi, w standardzie 802.11), sprzęt Sony - PSP, iPoda, komputer PC, aparat cyfrowy, a także, jak już wspomniałem - kamerę. Istnieje możliwość podpięcia nowego X'a pod telewizory oparte na HDTV, co zresztą widać na kolejnym zdjęciu. Przy pomocy odpowiednich kabli, podpięcie konsoli do telewizora, czy też do komputerowego monitora, nie będzie stanowiło żadnego problemu. Dzięki temu gry i filmy na sprzęcie ekipy Billa G. działać mają w rozdzielczościach 640x480 przy 50 i 60Hz, przez 1024x768 również przy 50 i 60Hz, aż po 1920x1028 (50Hz i 60Hz) pikseli w trybie 1080i!

Później została ukazana moc konsoli, co podkreśla kolejne zdjęcie. Nie wiadomo jednak, czy zaprezentowano grę, czy przerywnik filmowy, jednak wszystko wskazuje na to, że owe zdjęcie przedstawia bohatera z... gry! Chociaż jego twarz skrywa maska, można przypuścić, iż kryje się za nią nikt inny, jak Russell Crowe;).

Ostanie cztery shoty ukazywały moc gabarytów nowego Xboxa w formie porównań, mówiąc krótko - diagramy i masa liczb. Przejdźmy jednak do szczegółów.
Jak wiadomo procesor główny (CPU), ma być trzyrdzeniowy (Power PC), a każdy z rdzeni będzie taktowany 3,2Ghz i zawierał będzie 1mb pamięci L2 Cache. Do wiadomości podano również nieco dokładniejsze szczegóły w tym temacie i zapewne już potwierdzające ogólną specyfikację konsoli next-gen.
- Procesor konsoli ma wykonywać 12 operacji w jednym cyklu zegara, czyli po 4 operacji przypadnie na jeden rdzeń. Dokładnie 9mld operacji na jedną sekundę!
- Procesor główny Xbox'a 360, będzie mógł wykonać 115 miliardów operacji zmienno-przecininkowych, czyli 115 Gigaflopów/s.
- Procesor graficzny zaprojektowany przez Ati, który jest taktowany zegarem 500MHz, potrafi wyświetlić na konsoli przeszło 0,5 miliarda poligonów w ciągu jednej sekundy! Ati jak podkreślało, stworzyło na potrzeby chipu graficznego jeden potok, czyli inaczej, niż standardowo, gdzie występują dwa (pixel i vertex). Ma on tym sposobem działać wykorzystując przez cały czas 100% mocy konsoli.. Teraz jednak widać, że jest nieco inaczej. Wydajność Pixel Fill wynosić ma 16 gigasampli na sekundę przy użyciu 4X MSAA, natomiast wydajność Shader równać ma się liczbie 48 miliardom operacji (shader) na sekundę! Pełna moc układu graficznego konsoli, będzie tym sposobem realna.
- Szerokopasmowa pamięć Bandwidtch na podstawowej szynie wynosić ma 21.6 GB/s, razem z pasmem Bandwidtch - 22,4 Gb/s i 256 Gb/s dla EDRAM (element podzespołu graficznego stworzony przez NEC). EDRAM działać ma na zasadzie L2 Cache w układzie CPU. Tym sposobem, gry na X360 będą działały z anti-aliasingiem na dużej rozdzielczości 1024x768, przy wysokiej liczbie fps/s bez jej spadku!
- Układ graficzny będzie 13x potężniejszy od tego z pierwszego Xbox'a.
- Pamięć nowego dziecka Billa to 512 MB + 10MB pamięci zawartej w układzie graficznym. Jednym słowem 8x lepiej od pierwszego X'a.
- Tym sposobem X360 osiągać ma łączną wydajność 1 Teraflopa, będąc zarazem 52 razy szybszy i wydajniejszy od swojego poprzednika! Dla porównania wydajność konsoli PS3 wynosić ma "zaledwie" 256 Gigalfopów.
- Do Xboxa, tak jak przypuszczano, będzie można podpiąć dedykowany mu wymienialny dysk twardy o pojemności standardowo 20GB (istnieje możliwość podpięcie większego dysku).
- Microsoft nie zmienił swojej decyzji również co do nośnika, i tym sposobem ich sprzęt obsługiwał będzie DVD 12X.

Kolejne zdjęcie przedstawiało rozrysowany obraz możliwości technologii XNA. Chociaż trudno to rozczytać, można sugerować, że ta technika zapowiada się arcyciekawie. Ma ona ułatwić programistom tworzenie gier i przenoszenie ich między platformami. Czekamy z niecierpliwością na pierwszą grę stworzoną na bazie XNA.

Na koniec zaprezentowano listę developerów, która zgodziła się supportować nowego Xboxa. Bill ma się z czego cieszyć, ponieważ pod tworzeniem gier na X360 podpisali się czołowi światowi producenci. Ta lista powiększy się zapewne za sprawą możliwości jakie oferuje konsola, oraz po tym co pokazała, lub jak kto woli - potwierdziła - prezentacja w Hiszpanii.

Gayardo
Strona artykuu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 0
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
Brak komentarzy

UID: 884
Okadka/art:
Tytu:
Pokaz Xboxa 360 w Hiszpanii
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudnoci:
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!