Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Pod Lupą - Grand Theft Auto: San Andreas PlayStation 2

W GTA:SA nie zabraknie gangów. Prędzej czy później trzeba będzie się opowiedzieć po stronie któregoś z nich. Oczywistym jest to, że będąc członkiem jednego z gangów, inne będą nastawione do głównego bohatera wrogo. Dobrą informacją jest jednak potwierdzenie "wspomagania". Otóż gdy CJ będzie miał kłopoty z policją, czy innym, wrogim gangiem, z odsieczą przyjadą zaprzyjaźnieni gangsterzy! Będzie to budowało zupełnie nowe strategie, np. przy ucieczce przed policją. Wjeżdżając do "swojego" obszaru będzie można liczyć na pomoc ze strony swoich kumpli. Oczywiście będzie to działało również w drugą stronę. Na "obcym" terenie trzeba będzie bardzo uważać, gdyż wrogie gangi będą robiły wszystko, żeby uprzykrzyć życie głównemu bohaterowi, a ich agresja będzie rosła wraz z postępami w grze. Chcąc przedstawić to wszystko jak najbardziej realistycznie, autorzy starają się stworzyć odpowiednią atmosferę. Gangi będą komunikowały się ze sobą na swój sposób, będą używały różnych slangów, a ich członkowie staną się jak najbardziej autentyczni - będą pili, rozmawiali, pozdrawiali się, czy też palili papierosy.

Kwestia pływania. Jak wiadomo w San Andreas nowością w skali serii będzie możliwość pływania. Jak można się domyślić doda to wiele do samej rozgrywki. Można będzie np. spróbować zgubić pościg skacząc z mostu do wody. Sterowanie będzie podobne do tego z jazdy na BMX'e. Trzymając X nasz bohater będzie pływał normalnym, równym tempem. Szybkie naciskanie wyżej wymienionego klawisza = szybsze pływanie, np. żeby uciec przed pościgiem. Oczywiście w tym przypadku wytrzymałość CJ'a będzie malała. Co ciekawe, będzie też można nurkować. A jeszcze ciekawsze jest to, że autorzy starali się oddać jak najlepiej również podwodne tereny, opierając się na rzeczywistych odpowiednikach! Twórcy zapewniają, że możemy spodziewać się różnych ukrytych rzeczy także pod wodą! Oczywiście nurkując włączy się specjalny pasek odpowiedzialny za ilość powietrza, jaka pozostała głównemu bohaterowi. Jego wyczerpanie = game over. Pocieszającą (po doświadczeniach z Driv3rem) informacją jest fakt, że CJ nie będzie potrzebował specjalnych drabinek czy innych obiektów, żeby wydostać się z wody - wystarczy zwykły krawężnik. Cała fizyka wody wedle zapewnień developera została całkowicie przebudowana - ma to związek z burzami, jakie również będą w grze obecne. Oczywiście podczas nich fale będą wzburzone, a łodzie będą reagowały zupełnie inaczej niż podczas słonecznej pogody. Teraz wpadnięcie do wody samochodem naturalnie nie oznacza śmierci głównego bohatera - będzie można spróbować wydostać się bowiem z wraku. Trzeba to zrobić jednak dostatecznie szybko, bo czas na to jest ograniczony... I na koniec informacji "wodnych": nie tylko główny bohater będzie pływał! Nie zdziwcie się widząc plaże pełne turystów w wodzie.

Wygląda na to, że jedną z najbardziej przyjemnych rzeczy w San Andreas będzie wydawanie pieniędzy. A zdobyć można je na kilka sposobów. Pierwszym z nich będzie znane z poprzednich części zwykłe wykonywanie misji. Szybko jednak okaże się, że nie będzie to wystarczające. Zresztą nie wszystkie misje będą owocowały zainkasowaniem pieniędzy na ich koniec. Dużo skuteczniejszy i efektywniejszy może okazać się... rabunek! W San Andreas będzie kilkadziesiąt rezydencji, które mogą stać się idealnym początkiem bogatego życia. Ale, ale... Żeby w ogóle zacząć kraść, trzeba się odpowiednio do tego przygotować. Będzie więc można kupić specjalne ciuchy, dzięki którym CJ nie będzie się rzucał tak w oczy, oraz będzie poruszał się ciszej. Maska na głowę, ubranie "moro" i poruszanie się niczym w "skradankach" - to widok, jakiego nie zabraknie w GTA:SA. By zacząć rabować, trzeba będzie poczekać do godzin wieczornych. W dzień domownicy zbyt szybko zauważyli by podejrzane zachowanie. W nocy trzeba będzie zakradać się na tyle cicho, by śpiący właściciele mieszkania nie zorientowali się w naszych zamiarach, a jeśli już - to "uciszyć" ich na tyle szybko, by nie zdążyli zaalarmować policji. Przywiązanie autorów do szczegółów budzi podziw!

Ludzie przywiązują dużą uwagę do wyglądu zewnętrznego. To jak będzie wyglądał Twój bohater, będzie wpływało na to, jak inni będą go odbierać. Będzie można zmieniać ubranie oraz fryzurę (a także zarost na twarzy). Im korzystniej będzie CJ wyglądał, tym bardziej będzie to wpływało na otoczenie. Nie pozostanie to bez znaczenia dla pań przechadzających się po San Andreas, będzie mogło wzbudzić respekt wśród konkurencyjnych gangów, czy podbudować pozycję głównego bohatera w swoich rejonach. Duże znaczenie będzie miał ubiór. Zaczynając grę dostajemy zupełnie "podstawowego" bohatera, bez żadnego indywidualnego stylu, a nawet bez koszulki. W miarę zaliczania kolejnych misji członkowie Twojego gangu będą mieli do Ciebie coraz większy respekt i w końcu zaczną proponować Ci ubieranie się w ich barwy. Oczywiście pociągnie to za sobą konsekwencje - zdobędziesz większy respekt u "swoich", ale staniesz się bardziej rozpoznawalny dla policji i innych gangów. Zresztą niektóre misje będą wymagały konkretnego ubioru.

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 9691
Okładka/art:
Tytuł:
Grand Theft Auto: San Andreas
Developer: Rockstar North
Gatunek: free-roaming
Data wydania:
EUR: 29/10/04
USA: 26/10/04
JAP: 25/01/07
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!