Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
POD LUPĄ: Tony Hawk's Project 8 PlayStation 3Xbox 360

Gdy w 1999 roku na Playstation ukazał się  Tony Hawk's Pro Skater, świat oszalał. Jeszcze nigdy nie było tak grywalnego "symulatora" deskorolki. Wszelkie serwisy rozpływały się w zachwytach a na konto Activision spływały kolejne zielone banknoty. Wydana rok później "dwójka" wydawała się być idealnym rozwinięciem idei. Poprzez kilka nowości i usunięcie kilku błędów (m.in. wywalenie typowo "jeżdżonych etapów "od startu do mety", a pozostawienie samych otwartych skateparków) znowu zawładnęła umysłami graczy na całym świecie. Trzecia część była przesiadką na next-gena (PS2), toteż wielu ludzi zachłysnęło się świetną grafiką w 60 fps'ach i jeszcze lepszą animacją ruchów... Niestety, później o tej jakże zasłużonej serii można już mówić tylko w kategoriach taśmociągu. Neversoft (developer) wprawdzie próbował coś zrobić począwszy od części "Underground", gdzie wrzucił średniej jakości fabułę, ale  THPS  w opinii wielu zaczął się coraz bardziej staczać. Wydany ostatnio  American Wasterland był tego najlepszym przykładem (polecam naszą recenzję).

Twórcy musieli coś zmienić, bo inaczej w niedalekiej przyszłości moglibyśmy obserwować koniec tej serii. Przez ostatnie siedem edycji tak naprawdę niewiele się zmieniało. Oprawa video była lekko podrasowywana, ale każdy gołym okiem mógł zobaczyć, że to ciągle ten sam silnik. Na szczęście Project 8, mimo że zapowiadany jest również na PS2, tworzą oddzielne zespoły. Inni ludzie siedzą nad wersją na Xboxa 360 i na PS3, inni nad odsłoną dla Wii, wreszcie inni nad PS2. To dobre posunięcie, gdyż każda z grup będzie mogła wreszcie wykorzystać zalety każdej z platform i dostarczyć jakość, jakiej oczekujemy. Przyjrzyjmy się dokładniej wersji na Xboxa 360 i Playstation 3.




Różnicę widać już w samej animacji skaterów. Na licznych trailerach wydawca prezentował na zbliżeniu i w zwolnionym tempie jak to wszystko wygląda - trzeba przyznać, że stary silnik nawet nie umywa się do nowego. Teraz cały model człowieka (i deski) został podzielony jakby na 20 różnych stref, z czego każda może być animowana oddzielnie (wcześniej były to jedynie oddzielne, pojedyncze animacje dla danego tricku). Bardzo łatwo można się domyślić co to oznacza - otóż dla przykładu grindując po jakiejś krawędzi i wykonując jeden z tricków, skater nie ma do tego przypisanej jednej, odgórnej animacji. Teraz może za pierwszym razem przejechać perfekcyjnie, następnie wykonując to samo lekko się chwiać, a jeszcze kiedy indziej - np. wychylić ręce w którąś stronę by złapać równowagę. Na pewno nadaje to realizmu całej rozgrywce. Tylko i wyłącznie na potrzeby tego tytułu zatrudniono 12 profesjonalnych skaterów, którzy zgodzili się na sesje montion-capture. Dzięki temu każdy z nich będzie dysponował unikalnymi dla siebie ruchami.

Fabuła wiąże się tym razem z tytułowym "Project 8". Tony Hawk szuka najlepszych ośmiu amatorów z całego świata, więc będzie trzeba zrobić wszystko, by się w tej "ósemce" znaleźć. Zadanie wcale nie będzie takie proste, ponieważ na początku startuje się z 200-ego miejsca. Zaczynamy tradycyjnie od wykreowania własnej postaci w edytorze. Nowością tutaj ma być "styl", który należy wybrać dla swojego zawodnika. Dla przykładu będzie tam "punk", "hip-hop", czy też style przyporządkowane dla dziewczyn, czy dzieciaków. W każdym razie jak zapowiadają twórcy, każdy powinien znaleźć coś dla siebie.




Na początek do dyspozycji ma być tylko mały wycinek miasta, jednak wraz z progresem będą się odkrywać kolejne sekcje. Wygląda to podobnie do zastosowanego w ostatnim American Wasterland patentu, gdzie mogliśmy poruszać się po wielkim Los Angeles. Tyle tylko, że tam z jednej do drugiej części poziomu trzeba było przejeżdżać specjalnymi tunelami, które w istocie maskowały loadingi. Tutaj już czegoś takiego nie uświadczycie - wszystko będzie podane na tacy, bez jakichkolwiek "ładowań". Tak naprawdę ma być tu oddanych dla nas 12 wielkich sekcji, które finalnie połączą się w jedno wielkie miasto. Można dyskutować czy to dobre posunięcie... W końcu oddzielne poziomy mogłyby oferować zupełnie nowy klimat, a tak będziemy raczej skazani na jednorodną klimatycznie lokację. Ale poczekajmy na efekty prac, dopiero będziemy osądzać.

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 2843
Okładka/art:
Tytuł:
POD LUPĄ: Tony Hawk's Project 8
Developer: Neversoft
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!