Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Pod Lupą - Medal of Honor: EA PlayStation 2XboxGameCube

Pozycja Medal of Honor została solidnie nadszarpnięta przez dopiero co wydane Brothers in Arms. Czy najbardziej rozpoznawalny tytuł wśród konsolowych FPS'ów ma szanse na odzyskanie prowadzenia? Będzie ciężko, ale Electronic Arts ma kilka asów w rękawie. Sprawdźmy wspólnie czy warto czekać na europejską premierę...

Wcześniej znany jako MOH: Dogs of War zmienił podtytuł na European Assault. Dlaczego? Dan Winters (executive producer) wyjaśnia: "Zmieniliśmy go parę tygodni temu. Powód był prosty - poprzedni podtytuł nie tłumaczył się zbyt dobrze w europejskiej prasie. Mogliśmy wydać grę pod kilkoma tytułami w różnych rejonach świata. Takie praktyki przecież są obecnie dość często stosowane. Podjęliśmy jednak decyzję o poprzestaniu na jednym podtytule. Chcemy stworzyć silną globalną markę, którą wszyscy będą rozpoznawać. Chcemy stworzyć MOH: European Assault". To wiele wyjaśnia. Autorzy chcą uczcić szóstą rocznicę powstania serii mocnym uderzeniem, które zapadnie w pamięć.

Przyjrzyjmy się innowacjom. Electronic Arts zapowiada przede wszystkim większe pole walki, większą ilość przeciwników na ekranie, jeszcze dokładniejsze oddanie realiów drugiej wojny światowej. Po raz pierwszy w serii ma się też pojawić możliwość wydawania prostych komend kolegom z oddziału. Widać, że kolejne taktyczne shootery wywierają wpływ i na tę serię. To wszystko oczywiście przy jednoczesnym zachowaniu klimatu prequeli. Szczegóły? Proszę bardzo. "MOH zawsze słynął z doskonałego przedstawienia działań żołnierzy podczas drugiej wojny światowej. Nie chcemy zmieniać rozgrywki o 180 stopni - fani nie wybaczyliby nam tego. Skupiamy się na zachowaniu najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych cech poprzednich części jednocześnie dodając wartościowe innowacje. Jedną z nich jest tzw. 'Combat Squad Control', system pozwalający kontrolować kolegów z drużyny gracza. Współpraca z nią będzie jedną z najważniejszych rzeczy w najnowszym MOH. Gdy zaczynaliśmy pracę nad systemem CSC mieliśmy burzę w głowie, ogromne ilości pomysłów. Szybko jednak zauważyliśmy, że zbytnie skomplikowanie wszystkiego nie wychodzi na dobre. Gracz skupiał się wtedy na dowodzeniu oddziałem, a cały klimat, spektakularność z których słynie nasza seria gdzieś ulatywały. Wydawanie komend nie nastręcza więc zbyt wielu trudności, i można skupić się na najważniejszym - sterowaniu własną postacią. Oczywiście nie myślcie, że zbytnio uprości to i spłyci rozgrywkę. Dla przykładu oddział wysłany naprzód jest wystarczająco mądry, by osłaniać się nawzajem. Jeśli wróg będzie krył się za jakąś przeszkodą, jeden z żołnierzy może prowadzić w jego kierunku nieustanny ostrzał, by inni mogli w tym czasie przebiec na inną pozycję. Tylko głupiec szedłby przed siebie na pewną śmierć". Trzeba przyznać, że brzmi to wszystko bardzo interesująco. Dokładając do tego wystarczająco dobre AI wrogich jednostek możemy otrzymać naprawdę dobrze przemyślany tytuł. "Kompletnie przebudowaliśmy moduły sztucznej inteligencji wrogów. Wszystko jest dużo bardziej skomplikowane niż w poprzednich częściach. W prequelach NPC reagował tylko na to, co robił gracz. Teraz nie będą mu obojętni także jego kumple. Wróg będzie reagował w zależności na to co robisz, jak bardzo jest ranny, czy ma wsparcie itd. Najlepszą rzeczą jest to, że ich zachowanie będzie różne podczas każdego przechodzenia gry. Codziennie testujemy oczywiście alpha i jesteśmy szczęśliwi widząc czego udało nam się dokonać". Jeśli powyższe słowa nie okażą się pustymi sloganami z pewnością możemy spodziewać się akcji na poziomie.

Najwyższa pora porozmawiać o szeroko zapowiadanym podniesieniu poziomu spektakularności. Już poprzednim częściom niewiele można było pod tym względem zarzucić, ale wygląda na to, że Electronic Arts jeszcze mało. "Pole bitwy jest zdecydowanie inne niż w dotychczasowych MOH. Wprowadziliśmy wiele poprawek do kodu, dzięki czemu pozwala on na dużo więcej niż dotychczas. Na przykład w poprzedniej części engine był zdolny obsłużyć 16, 17 aktywnych postaci naraz na ekranie. Obecnie dzięki wielu udoskonaleniom liczba ta wzrosła do ok. 50! Dodatkowo około 25 żołnierzy może czekać w gotowości poza ekranem". Te liczby zdecydowanie robią wrażenie.

Doskonale wszyscy pamiętamy przecież jak spektakularne bitwy obsługiwała poprzednia wersja tego engine'u we wcześniejszych częściach. Wręcz trudno wyobrazić sobie trzykrotnie większą liczbę jednostek naraz... Czy to wszystko pozwoli wyrwać się ze zbytniej liniowości cechującej (i często krytykowanej) prequele? "Myśleliśmy nad tym i doszliśmy do wniosku, że pora dać graczowi większą swobodę. W związku z tym w najnowszej części do celu często będzie prowadziło kilka dróg. Pozwólcie, że wyjaśnię to na przykładzie. Na początku gry jesteś na statku biorąc udział w niesamowitej operacji St. Nazaire, gdzie setki Brytyjczyków szturmowało nazistowski port we Francji. W chwili gdy zejdziesz z pokładu odkrywa się przed tobą 4, czy 5 możliwości. Możesz być agresywny i ruszyć przed siebie, ale możesz też zachowawczo posuwać się powoli do przodu. Z boku usłyszysz wołanie o pomoc i tylko od ciebie będzie zależało, czy zdecydujesz się na wykonanie pobocznego celu. Przy okazji jeśli będziesz miał szczęście znajdziesz ukryte przejście pozwalające zakraść się na tyły wroga. Wszystko zależy od ciebie. W grze oczywiście cały czas będą główne cele, poboczne, jak i te ukryte pozwalające zdobyć jakąś nagrodę. Chcemy nagradzać gracza za dokładną eksplorację naszej gry, za zaglądanie w każdy zakamarek. To pozwoli znacznie wydłużyć żywotność - jest bardzo prawdopodobne, że gdy skończysz już kampanię po raz pierwszy, będziesz chciał do niej powrócić i odkryć wszystko co tylko możliwe".

Strona artykułu: [1]  [2]      
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 0
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
Brak komentarzy

UID: 1532
Okładka/art:
Tytuł:
Medal of Honor: European Assault
Developer: Electronic Arts
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR: 17/06/05
USA: 07/06/05
JAP: 11/08/05
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!