Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Pod Lupą - Grand Theft Auto: San Andreas PlayStation 2

Szykuje się prawdziwy kombajn! GTA:SA spowoduje pewnie, że na prequele będziemy patrzeć z politowaniem, bo liczba innowacji, jakie autorzy zamierzają tutaj wprowadzić przechodzi wszelkie oczekiwania! O konieczności jedzenia, utrzymywania zgrabnej sylwetki, ćwiczeniach w salach gimnastycznych, czy też trzykrotnie większym (niż w Vice City) obszarze do eksploracji wiecie już z poprzedniej zapowiedzi. Teraz skupię się na nowościach, jakie wyciekły w ostatnim czasie. A jest tego od zatrzęsienia!

Poprawianie tężyzny fizycznej i wytrzymałości będzie wydatnie wpływało na możliwość zaliczania kolejnych misji. Utrzymywanie smukłej sylwetki i ćwiczenia w salach gimnastycznych nie będą tylko zwykłym dodatkiem. Silniejszy, szybszy i bardziej wytrzymały główny bohater = dużo większe szanse na pomyślne zaliczanie kolejnych zadań. A co w tym wszystkim najciekawsze, nie będzie to zależne tylko od jednego wskaźnika. Bo przecież nasza postać będzie mogła być równie dobrze silna, ale i otyła!

Sale gimnastyczne będą różniły się w zależności od części miasta, w którym będziemy się znajdować. Każda z nich będzie posiadała swój własny klimat, charakterystyczne grupy ludzi, którzy je odwiedzają, a także unikalny sprzęt do ćwiczeń. W niektórych spotkasz typowych gangsterów, by w innych ujrzeć normalnych, "kulturalnych" ludzi (przynajmniej z wyglądu :). W salach ćwiczeniowych będzie można poprawiać nie tylko swoją siłę. Będzie to także miejsce, gdzie będzie można podciągnąć swoje umiejętności w walce, czy też nauczyć się nowych ciosów/ruchów. Jeśli chodzi o system walki, to ma on zostać znacznie rozbudowany. Przede wszystkim będzie można zalockować się na przeciwniku. Gdy już to nastąpi, do walki służyć będą dwa (a nie jeden jak w prequelach) przyciski. Co oczywiste, da to dużo więcej kombinacji możliwych do uzyskania. Wreszcie także będzie można blokować ciosy przeciwników!

Nowością w tej części będzie możliwość jazdy na BMX'e. Okazuje się, że także w tym przypadku wkradną się elementy RPG'a. Otóż na początku CJ (główny bohater) nie będzie miał zbyt wielu umiejętności. Im więcej jednak jazdy na rowerze, tym skill będzie rósł w górę. Jeżdżąc często, głównemu bohaterowi będzie rosła wytrzymałość - dzięki temu będzie można jeździć szybciej oraz dłużej. Poprawi się też reakcja na ruchy i "przyczepność". I na koniec jeszcze jedna rzecz - będzie można robić tricki! Nie wiadomo jeszcze czy będzie to zaawansowany system, ale już sama możliwość jest godna odnotowania. Co do sterowania, to będzie prawdopodobnie możliwość jazdy na dwa sposoby - trzymanie przycisku da normalną, powolną jazdę, a szybkie pedałowanie uzyskamy mashując jak najszybciej.

Zdecydowanie poprawić ma się w San Andreas inteligencja policji. AI przygotowywane jest prawie od nowa - o schematycznych pościgach możecie zapomnieć. Jeśli wierzyć twórcom, szykuje się nam prawdziwa rewolucja w tym temacie. Otóż policja nie będzie się ograniczać do jazdy "po sznurku" za głównym bohaterem. Gliny podczas jazdy będą prowadziły ogień w kierunku CJ'a, będą starały się zajeżdżać mu drogę, skracać sobie zakręty, by jak najszybciej dopaść głównego bohatera itd. Twórcy radzą zapomnieć o prostej taktyce znanej z innych gier polegającej na jechaniu pod prąd i gubieniu głupich policjantów jadących jak po sznurku za nami. Tutaj mają oni bowiem wykorzystywać także inne poziomy ulic, a nie tylko bezmyślnie jechać za głównym bohaterem. Nie zabraknie również helikopterów, które mocnymi reflektorami będą oślepiały gracza, bardzo mu tym samym utrudniając ucieczkę (co jest powszechnie stosowaną taktyką przez LSPD w rzeczywistości). Obecni będą także policjanci na motocyklach, zdolni prowadzić ostrzał podczas pościgu!

Słówko o "pożyczaniu" sobie samochodów. W San Andreas mieszkańcy będą dużo bardziej "oporni" w kwestii oddania własnego auta, niż to było w poprzednich częściach. Zdecydowana większość z nich będzie stawiała opór. Nie pozostanie więc nic innego, jak przedstawić lepsze "argumenty":). CJ dostanie możliwość uderzenia z "bańki", potraktowania pięścią, zasadzenia "kopa", czy też przystawienia pistoletu do skroni. Nikt już nie powinien mieć jakichkolwiek pytań:).

Ujawniono trochę detali na temat systemu oświetlenia, jaki znajdzie zastosowanie w GTA:SA. Będzie on różnił się dość znacznie od tego znanego z Vice City. O ile w tym ostatnim mieliśmy do czynienia z ciepłą, miłą, słoneczną atmosferą, tak w San Andreas klimat zostanie nieco stonowany. Każda rzecz w grze ma zostać przygotowana w dwóch wersjach - dziennej i nocnej. Cienie oraz tekstury będą unikalne nie tylko dla konkretnych przedmiotów/rzeczy, ale także dla pory doby. Oczywiście cienie będą zmieniały się wraz ze zmianami pory dnia. Każda z trzech części miasta będzie posiadała unikalną atmosferę. I tak: Los Santos to klimaty słoneczne i ciepłe, San Fierro to charakterystyczne błękitne niebo oraz okazjonalne mgły, w końcu Las Venturas wyróżniać się będzie charakterystycznymi neonami.

Powróćmy jednak do "przerabiania" głównego bohatera. Wiadomo, że jego wygląd będzie można dostosować wedle własnego uznania. Fryzura, ubrania, czy tężyzna fizyczna - wszystko to będzie można ustalić. Oprócz tego dojdzie jeszcze możliwość robienia tatuaży. Będzie to wyglądało podobnie do rzeczywistości. Najpierw CJ znajdzie sobie studio, następnie wybierze wzór, miejsce gdzie ma się on znaleźć i tatuator wykona zlecenie. Będą dostępne oczywiście znane z lat 90'tych gangsterskie wzory:). Rockstar chce, by gracze mieli kompletną kontrolę nad własnym bohaterem. "Jeśli nie podoba Ci się ubranie, możesz zarobić odpowiednią sumę pieniędzy i kupić nowe. Tatuaże działają na tej samej zasadzie, ale inna jest motywacja. Jeśli jesteś w gangu, chcesz mieć charakterystyczny tatuaż, który to potwierdzi". Studia tatuatorskie mają się także różnić w zależności od części miasta. Dla przykładu w Los Santos dominować będą motywy broni, dziewczyn i nazw gangów, by w San Fierro urzędowały głównie znaki azteckie, czy ikony symbolizujące narkotyki. Ważną sprawą będzie też to, żeby nie dać się złapać, bo policja od razu zaznaczy sobie w notesiku tak widoczne "znaki szczególne" jak tatuaże...

Rockstar obiecuje też zupełnie nowy system kamery. Teraz będzie ona w pełni konfigurowalna. Ma zapewnić pełną kontrolę. Podczas gdy lewa gałka analogowa będzie odpowiadała za ruchy postacią, prawa zawsze będzie przypisana do kamery - nieważne, czy poruszając się na własnych nogach, czy w samochodzie. Wyjmując broń, przy pomocy prawej gałki będzie można manualnie celować w dowolny dalszy cel, bez konieczności skupiania się na najbliższym zalockowanym celu. Nowy system umożliwi też rozglądanie się we wszystkich kierunkach np. podczas pływania, czy biegania w jedną ze stron.

Kontynuując duże przywiązanie do detali, w GTA:SA samochody będą się brudziły oraz niszczyły. Mieszkańcy San Andreas nie zawsze będą utrzymywali czystość, toteż niezbędne okażą się wizyty w myjni, jeśli gracz będzie chciał utrzymać swój wóz w dobrym stanie. "Pożyczając" sobie jakiś samochód może okazać się, że nie będzie on w najlepszym stanie - powybijane szyby, odpadające zderzaki itp.

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 5122
Okładka/art:
Tytuł:
Grand Theft Auto: San Andreas
Developer: Rockstar North
Gatunek: free-roaming
Data wydania:
EUR: 29/10/04
USA: 26/10/04
JAP: 25/01/07
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!