Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
New Super Mario Bros. U - wideo-recenzja Wii U

Prezentujemy Wam wideo-recenzję New Super Mario Bros. U, czyli najważniejszej gry towarzyszącej premierze nowej konsoli od Nintendo, czyli Wii U. Tradycyjnie już, jeśli bardziej preferujecie formę "pisaną", poniżej znajdziecie także to samo co w filmie, ale właśnie w formie tekstu do czytania. Jeśli już obejrzycie/przeczytacie artykuł, na samym dole znajdziecie jeszcze plusy i minusy a także oceny cząstkowe oraz ostateczną notę. Miłego oglądania/czytania.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

 


 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  

Super Mario to marka kojarzona od zawsze z konsolami Nintendo. Wąsaty hydraulik towarzyszy tej firmie od kilkudziesięciu lat począwszy od NES-a i Game Boy’a, przez wszystkie kolejne generacje konsol stacjonarnych i przenośnych. Ludzie z Big N doskonale wiedzieli, że premierze Wii U musi towarzyszyć jakaś platformówka z Marianem w roli głównej. Postawiono na sprawdzoną formułę gry w konwencji 2D – może i nieco zachowawczo, ale i rozsądnie. Miyamoto i spółka upiekli tym samym dwie pieczenie na jednym ogniu: spełnili oczekiwania wszystkich fanów, a jednocześnie zaprosili do zabawy tych graczy, którzy po konsolach 8-mio i 16-to bitowych mieli długą przerwę. Tutaj błyskawicznie odnajdzie się każdy – nieważne czy zalicza wszystkie kolejne edycje przygód Mario, czy skończył grać na poczciwym NES-ie, czy jego kultowym w naszym kraju klonie, czyli Pegasusie.

Fabuła w New Super Mario Bros. U nie jest być może godna uwagi, ale chyba warto o niej napomknąć. Od zawsze księżniczka Peach była porywana z zamku przez Bowsera, a Marian z przyjaciółmi ruszał jej na ratunek. Tym razem jest nieco inaczej – to hydraulik zostaje z zamku wyrzucony i musi pokonać kolejne krainy, aby wrócić na miejsce i dokopać swojemu odwiecznemu bossowi. Formalności mamy za sobą, zatem pora na konkrety.



Rozgrywka w najnowszym Mario jest bliźniaczo podobna do tego, co oglądaliśmy na Wii, czy chociażby w ostatniej odsłonie przygód hydraulika na 3DS-ie. Ponownie główny bohater ma do zaliczenia kilka światów, w których czekają do pokonania bossowie i sub-bossowie. Jak zwykle można skoncentrować się tu tylko na parciu przed siebie i przechodzeniu poziomów, ale gra dużo zyskuje jeśli zdecydujecie się wyciskać z niej wszystkie soki. Na każdym z poziomów ukryto trzy duże monety do znalezienia, które pełnią rolę sekretów. Często trzeba mocno kombinować, aby odnaleźć ukryte przejścia – niech Was nie zwiedzie łatwy do wymasterowania pierwszy świat, bo potem jest już tylko trudniej. Gra aż kipi od różnego rodzaju sekretów, a nawet całych ukrytych poziomów, więc największych maniaków czeka tu sporo dobrego.

Walki pomiędzy poziomami nie zaskakują. Nie spodziewajcie się wysokiego poziomu trudności, bo go tu zwyczajnie nie uświadczycie. Bossowie są pocieszni i właściwie tyle można o nich napisać. Praktycznie wszystkich można pokonać niemalże z zamkniętymi oczami, dopiero pod sam koniec jest nieco trudniej. Z kolei sama gra do łatwych nie należy. Pamiętam jak zaliczałem New Super Mario Bros. 2 z 3DS-a – tamten tytuł praktycznie sam się przechodził, był tak łatwy. Najnowsza część na Wii U ma dużo wyższy poziom trudności i potrafi zaskoczyć nawet największych platformówkowych wyjadaczy. Nie bądźcie zdziwieni, gdy będziecie musieli powtarzać jakąś sekcję po pięć razy. Dla mnie to oczywiście plus, bo lubię wyzwania, natomiast gdyby jakiś fragment przerósł Wasze siły, zawsze możecie skorzystać z auto-przechodzenia poziomu. Pamiętajcie jednak, że wówczas wynik punktowy i sekrety się nie zapiszą.



Gra mimo wszystko dostała kilka nowości. Marian otrzymał nowe wdzianko, w którym wygląda jak wiewiórka. Nowy kostium pozwala mu szybować, wzbijać się w powietrze i przyklejać się do platform – moim zdaniem udanie wprowadził się do gry.  Powrócił za to Yoshi, natomiast pewnego rodzaju nowością są Baby Yoshis czyli małe dinozaury, które pomagają nam na niektórych poziomach. Złoty potrafi rozświetlić ciemne korytarze, a różowy jeszcze wyżej wzbijać się w powietrze. Innymi dodatkami jest oczywiście oprawa w HD, a także możliwość grania wyłącznie na kontrolerze – bez włączania telewizora, co pokazywaliśmy Wam w naszych poprzednich materiałach.

Pomiędzy poziomami poruszamy się biegając po wielkiej mapie świata. W sumie przygotowano osiem tematycznych krain do przejścia. Jest wszystko, co doskonale znamy – pustynia, las, zima, świat wodny czy poziomy z lawą. Wszystkich etapów do zaliczenia jest naprawdę sporo, a dodatkowo na najwytrwalszych czeka jeszcze jedna ukryta lokacja zwierająca osiem poziomów. Przejście gry za pierwszym razem zabiera jakieś 7-8 godzin, ale powinniście ten wynik przynajmniej podwoić, jeśli nie potroić o ile zdecydujecie się New Super Mario Bros. U masterować.  



Dużym minusem jest dla mnie to, że twórcy sztucznie ograniczyli możliwość użycia różnych kontrolerów do gry. Jasne, możecie zagrać na GamePadzie, który dołączany jest do konsoli, ale jedynie w trybie dla jednego gracza. Aby zagrać w kilka osób, musicie zaopatrzyć się w odpowiednią liczbę Wiilotów. Dlaczego autorzy nie dali możliwości zagrania we dwójkę wykorzystując jeden pilot i jeden GamePad? Nie wiem. „Mieszać” kontrolerów w tej grze nie można, co jest absurdalne. Dopiero jeśli znajdzie się czterech chętnych ze swoimi Wiilotami, wówczas piąty gracz będzie mógł zagrać na GamePadzie w specjalnym trybie Boost, w którym musi dotykając ekranu podstawiać kładki swoim kolegom. To jest nic innego jak zmuszanie nas do wykładania kolejnych pieniędzy, choć teoretycznie można by się było bez tego obejść. Słaby temat.

Druga sprawa to całkowity brak trybów sieciowych. Ja rozumiem, że Nintendo cały czas raczkuje w tym temacie, ale przecież wydaje swój tytuł pod koniec 2012 roku.  Sam zdecydowanie bardziej preferuję „kanapowe” granie, ale kooperacja online w dzisiejszych czasach to obowiązek. Big N zdaje się jednak o tym nie pamiętać. Jedyna funkcjonalność sieciowa to możliwość pisania komentarzy krótko opisujących dany poziom. Podczas zwiedzania mapki natykamy się na wypowiedzi innych graczy, którzy ostrzegają nas na przykład przed tym, że czeka nas trudna walka z bossem, bądź że zaliczenie następnego poziomu na 100% do łatwych zadań nie należy. To dobry pomysł, ale Multiplayer online powinien się tu również znaleźć.



Muszę pochwalić twórców z kolei za dodatkowe tryby. Oprócz standardowej, głównej historyjki znajdziecie tu również sporo bonusowych opcji. Jest przechodzenie poziomów na czas, zaliczanie niestandardowych wyzwań, rywalizacja z innym graczem na zbieranie monet i inne tego typu motywy. Niby nic nadzwyczajnego, a jednak potrafi przykuć na kolejne godziny do konsoli, za co należą się twórcom brawa.

Oprawa jaka jest każdy widzi. To pierwszy Mario w prawdziwym HD, jednak choć wygląda bardzo ładnie, to wykorzystuje możliwości nowego sprzętu w niewielkim stopniu. Wiemy, że Nintendo nigdy przesadnie nie stawiało na grafikę, ale Rayman Legends pokazał, że platformówka 2D może wyglądać wprost bajecznie. New Super Mario Bros. U tymczasem prezentuje się po prostu dobrze – patrzy się jednak na niego z przyjemnością bardziej dzięki designowi poziomów niż tysiącom detali na ekranie. Podobać może się efekt lekko rozmytego tła, jednak całość tak naprawdę niewiele różni się od wersji na pierwszą Wii. HD dużo daje, to oczywiste, ale można było spodziewać się trochę więcej. Muzyka tymczasem kontynuuje to, co doskonale pamiętamy z poprzednich odsłon.



Czas na podsumowanie. Czy zatem New Super Mario Bros. U to udany tytuł startowy? Jak najbardziej tak i może kupować go każdy, kto posiadł już nową konsolę Nintendo. Pewnie, że jest to gra wtórna w skali serii i całego gatunku, ale twórcy ze sprawdzonej formuły wycisnęli wszystko, co było do wyciśnięcia. Pod względem projektowania poziomów i mechanizmów rozgrywki ci ludzie są mistrzami i właściwie tylko dzięki temu cały czas gramy w n-ty sequel bez obrzydzenia. Z drugiej strony, nie jest to na pewno pozycja, która sprzeda Wii U, bo przecież praktycznie to samo widzieliśmy już na pierwszej Wii, 3DS-ie, a nawet pierwszym DS-ie. Autorzy zagrali zachowawczo, ale można ich zrozumieć – nie chcieli za bardzo ryzykować przy okazji premiery nowego sprzętu. Tym razem to jeszcze przejdzie, ale hydraulik powinien udać się na zasłużony odpoczynek i wrócić odpowiednio odświeżony. Czego sobie i Wam życzę.

Rafał „Baron Ski” Skierski

 

PLUSY:

  • Jak zwykle - design poziomów, system rozgrywki;
  • Możliwość grania na GamePadzie, bez włączania telewizora;
  • Dodatkowe tryby rozgrywki, kooperacja dla czterech (pięciu) graczy;
  • Poziom trudności;
  • Tony sekretów, ukrytych poziomów.

MINUSY:

  • Sztuczne ograniczenie w przypisywaniu kontrolerów;
  • Brak jakiegokolwiek trybu rozgrywki online;
  • Nie zaskakuje, mało nowości;
  • Oprawa graficzna nie pokazuje możliwości Wii U - od Nintendo spodziewamy się więcej.
5
Oryginalność
Najnowszy Mario to więcej tego samego, co widzieliśmy już na Wii, 3DS-ie, a nawet pierwszym DS-ie. Mimo wszystko kilka nowości można tu znaleźć.
8
Grafika
Nie oczekujcie tysięcy szczegółów, bo ich tutaj nie uświadczycie. Gra wygląda bardzo dobrze, ale nie pokazuje mocy Wii U. Patrzy się jednak na nią z przyjemnością dzięki świetmu designowi światów i poziomów.
7
Dźwięk
Klasyczne kawałki podane w odświeżonej formie. Ciągle są miłe dla ucha, ale Nintendo powinno w końcu pomyśleć nad nowymi utworami.
8
Grywalność
Wtórna, ale dalej bardzo grywalna. Inni developerzy przepadliby z taką liczbą sequeli w krótkim czasie, ale Nintendo to mistrzowie w swoich fachu. Platformówkowa wyższa liga.
8
Żywotność
7-8 godzin na przejście bez szukania sekretów, jednak ta gra wręcz kipi od ukrytych przejść, poziomów i bonusów. Brawa za dodatkowe tryby, które przedłużają żywotność. Minus za brak sieciowej kooperacji.
8
Ocena końcowa
Mario jak zwykle w bardzo dobrej formie. Niewiele tu nowego, to fakt, ale na premierę konsoli trudno było spodziewać się czegoś więcej niż sprawdzonej formuły. Nie jest to gra sprzedająca system, ale każdy posiadacz Wii U i tak powinien ją mieć.

Jak oceniamy? Wyjaśnienie naszego systemu ocen tutaj.

Strona artykułu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 8
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
Piotrek
czwartek, 03 styczeń 2013r.
Chciałbym zagrać ale na razie szkoda kasy na wii u. Poczekam aż stanieje a pod koniec 2013 na pewno bedzie tańsze bo ukażą się ps4 i xbox.
Tomciopaluch
piątek, 04 styczeń 2013r.
Mimo iż nie planuje zakupu wii u recenzje obejrzałem z przyjemnością. Nie wiem jak to jest ale gry wielkiego N maja swój niepowtarzalny klimat
ruRaffetJfWCSlDx
niedziela, 24 luty 2013r.
Špatně funguje vylehde1ve1ned vlakovfdch stanic. když chci např. zadat Koledn , tak naklike1m max. stanice od pedsmena J , de1l už musedm srolovat po jednotlivfdch stanicedch. Nejde to opravit?
fEGlesoeJNRqaIZynwJ
niedziela, 24 luty 2013r.
7JIEtR aeqxffmgczff
zhaZBKpRxuqXTEF
wtorek, 26 luty 2013r.
tVFq8K , [url=http://bxdclpunthvk.com/]bxdclpunthvk[/url], [link=http://lncaupmdbcdo.com/]lncaupmdbcdo[/link], http://vnqymfnsoxvr.com/
lIuDbyJQbw
czwartek, 28 luty 2013r.
jpkkOC isdiagkdrxdt
toms shoes
niedziela, 27 pazdziernik 2013r.
toms shoes abbotkinney New Super Mario Bros. U - wideo-recenzja | Onlygames.pl toms shoes
mbt shoes online
środa, 30 pazdziernik 2013r.
buy mbt New Super Mario Bros. U - wideo-recenzja | Onlygames.pl mbt shoes online

UID: 2373
Okładka/art:
Tytuł:
New Super Mario Bros. U
Developer: Nintendo
Gatunek: platformówka
Data wydania:
EUR: 30/11/12
USA: 18/11/12
JAP: 08/12/12
Poziom trudności:
średni (3/5)
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!