Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
NDS po premierze DS
Światowa premiera NDS odbyła się dnia 21 listopada w EB Games w Californi. Setki fanów godzinami czekało w kolejce, ale nie zawiedli się. Impreza była świetna, z głośników leciała grana na żywo muza, rozdawane były darmowe upominki dla czekających, a o 24:00 w momencie otwarcia EB Games aleje Universal City rozświetliły fajerwerki.

Sukces najmłodszego dziecka Niny przerósł najśmielsze oczekiwania autorów. W zaledwie pierwszym tygodniu po premierze sprzedanych zostało 500.000 sztuk DS czyli 90% zaopatrzenia. Tyleż samo konsol znikło z japońskich sklepów w 4 dni po premierze. Liczby robią wrażenie i chyba mówią same za siebie. Dual Screen skazany jest na sukces. Czas przyjrzeć się bliżej maszynce Nintendo.

W aktualnie sprzedawanym zestawie poza konsolą i różnymi dokumentami znajdziemy ładowarkę, dwa stylusy (jeden w konsoli) oraz pasek na nadgarstek z nakładką na kciuk końcówką do korzystania z dotykowego ekranu.

Wygląd DS'a nie każdemu przypadnie do gustu. Wygląda to jakby designerzy cofnęli się o 10 lat wstecz. Można mówić, że to nawiązania do odlschoolu, ale dla mnie ta konsolka jest po prostu brzydka. Wydawać by się też mogło, że jest bardzo duża, ale w rzeczywistości jest minimalnie cięższa od PSP i niewiele szersza od GBA. Jest za to znacznie grubsza po złożeniu od tej ostatniej.
Jak już wszyscy na pewno zdążyli się zorientować konsola wyposażona jest w dwa ekrany - jeden normalny i jeden dotykowy. Do dyspozycji oddano nam także regulator głośności, gniazdo do podłączenia słuchawek, oraz gniazdo do headsetu, wejście na gry z GBA, gniazdo dla zasilacza i oczywiście wejście na Dual Screenowe gry. Konsola wyposażona jest także w mikrofon.

Ekrany są prawie tej samej wielkości, co te, z GBA, jednak prezentują znacznie wyższy poziom. Kolory są żywe i głębokie, są podświetlane "od spodu", co daje znacznie lepszy efekt niż nakładka podświetlająca. Wyświetlacz dotykowy też sprawuje się dobrze, jest bardzo czuły i trwały choć dość szybko się brudzi.

Po pierwszym odpaleniu konsoli przychodzi czas na ustawienia. Wybieramy nasz pseudonim, datę urodzenia, aktualny czas oraz ulubione kolory. Na dolnym ekranie widzimy menu DS'a natomiast na górnym zegar i kalendarz. Mamy teraz kilka możliwości: odpalenie gry z GBA albo NDS, uruchomienie PictoChatu czy też trybu multiplayer, wyłączenie podświetlenia bądź ustawienia systemowe. Konsola wyposażona jest w czujnik, dzięki któremu po złożeniu jej przechodzi automatycznie w sleep mode. Gra pauzuje się wtedy, a my możemy wrócić do zabawy kiedy przyjdzie nam na to ochota. Świetnej jakości jest dźwięk wydobywający się z głośników umieszczonych na górnej klapce.

Żywotność baterii to około 9 godzin, czyli znacznie dłużej niż w konkurencyjnym PSP. Warto też zaznaczyć, że konsokę ładować można tym samym akumulatorkiem, co GBA. Czas ładowania wyłączonej konsoli to 4 godziny. W przypadku grania ładowanie zajmie 7-8 godzin. Słów jeszcze kilka o cartach z grami. Są one znacznie mniejsze niż te z Advanca, ich wymiary to 35x33 mm a pojemność to 128 megabajtów.

Bardzo ciekawym dodatkiem jest PictoChat, czyli program służący do darmowego komunikowania się miedzy użytkownikami DS'ów. Poza normalnym pisaniem poprzez wciskanie na ekranie dotykowym literek możemy także rysować oraz pisać „odręcznie”. W rozmowie może brać udział nie więcej niż 16 osób. Szkoda trochę, że ostatecznie w konsoli nie znalazła się opcja automatycznego budzenia, gdy w pobliżu jest druga konsola. Maksymalna odległość, w jakiej może być druga konsola to około 40 m w budynkach i do 70 m na zewnątrz (to samo tyczy się multiplayera).

Kilka zdań o grach na DS'a. Po pierwsze sprzęt jest znacznie słabszy od PSP tak więc i gry nie prezentują zbyt wysokiego poziomu. Brak opcji rozmycia pikseli to jedna z większych wad. Cała nadzieja pozostaje w innowacyjności i czystej rozrywce. Tylko czy sam ekran dotykowy będzie w stanie to zapewnić? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie jeszcze trochę poczekać a tymczasem przyjrzyjmy się kilku dostępnym już pozycjom. Super Mario 64 DS. Mimo, że jest to konwersja z Nintendo 64, to została mocno „dopakowana”. Nowe levele, mini gierki, sekrety do odkrycia. Dodano też możliwość grania innymi postaciami, które zdobywamy wraz z postępem w graniu. Grafika została trochę podrasowana względem oryginału, choć dalej nie zachwyca. Dla tych, którzy jeszcze nie grali to z pewnością łakomy kąsek, dla innych "wspomnień czar". Feel The Magic: XY/XX to pozycja która na razie chyba najlepiej wykorzystuje możliwości NDS'a. Wcielamy się w rolę zakochanego chłopaka, który na różne sposoby będzie starał się zdobyć miłość wybranki swego serca. Gra jest po prostu zestawem różnych ciekawych mini-gierek, które wykorzystują prawie wszystko, co oferuje Dual Screen (dotykowy ekran, mikrofon itd.). Jest to pozycja niezwykle rajcowna i nowatorska, z mnóstwem świetnych pomysłów i oryginalna, choć nie zachwycającą grafiką. Asphalt Urban GT to port scigałki z N-Gage. Grafika jak w oryginale czyli taka sobie, bardzo arcadowy model jazdy, 25 licencjonowanych fur, które można tuningować. Po prostu typowy średniak. Niczym nie zachwyca, ale też nie odpycha. To trzy tak naprawdę najciekawsze na razie gry dostępne na DS'a. Jak widać bez rewelacji, ale też nie jest źle.

Akcesoria i dodatki do nowego handhelda Nintendo wyrastają jak grzyby po deszczu. Najciekawiej zapowiada się chyba możliwość darmowej łączności z internetem, nad którą pracuje już kilka ekip. Także przystawka umożliwiająca oglądanie filmów w formacie MPEG4 oraz odtwarzania plików MP3 to bajer nie w kij dmuchał. Czego jeszcze możemy się spodziewać? Słownika/tłumacza, naklejanych "skórek" w różnych kolorach i wzorach, które sprawią, że nasz DS stanie się bardziej wyrazisty oraz wiele bardziej lub mniej popierdułkowatych akcesoriów :). Aha, zapomniałem dodać, że tak jak w przypadku PSP, NDS niema blokady regionalnej, czyli na konsolce zakupionej w Europie możemy odpalić gry z Japonii czy Ameryki. Premiera w Europie planowana jest na I kwartał 2005 (data niesprecyzowana)

PS. Jest 23 grudnia, a Nintendo właśnie poinformowało, że sprzedano już ponad 2 miliony NDS'ów...

txt.: Yaxa
Strona artykułu: [1]        

UID: 4139
Okładka/art:
Tytuł:
NDS po premierze
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!