Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Naughty Dog & Insomniac - wywiad PlayStation 2

Poniżej krótka seria pytań do autorów dwóch najlepszych platformerów roku 2003. Z jednej strony Jason Rubin (Naughty Dog - Jak2: Renegade) a z drugiej Ted Price (Insomniac - Ratchet & Clank 2). Na pods. CvG.

 

Pytanie Jason Rubin (Naughty Dog) Ted Price (Insomniac)

Co było dla Ciebie największym wydarzeniem w tym roku w przemyśle gier?

Myślę, że Eye Toy i Socom z headsetem były najważniejszymi wydarzeniami. W ostatnich roku doświadczyliśmy z PS2 wielu nowych rzeczy: wrzuciliśmy swoją twarz do gry, kontrowaliśmy grę za pomocą naszych własnych ruchów, komunikowaliśmy się głosowo przez headset i kontrowaliśmy postaci na ekranie za pomocą głosu. To krok naprzód. Gry stają się bardziej interesujące nawet dla ludzi, którzy się tym nie interesują.

Dla zespołu Insomniac było to wydanie Ratchet & Clank 2 na PS2. To największa i najbardziej rozbudowana gra jaką kiedykolwiek stworzyliśmy. Ogólnie myślę też, że zapowiedź Playstation Portable była dużym wydarzeniem dla przemysłu.

A największe rozczarowanie?

Nokia N-Gage i Tomb Raider: AoD. Obie miały podstawy do tego by odnieść wielki sukces, ale też obie poniosły moim zdaniem wielką porażkę. Przez nie nasz przemysł wygląda gorzej.

Było kilka gier, których wolałbym nawet nie oglądać w tym roku, ale nie będę wymieniał konkretnych tytułów.

Które gry zaimponowały Ci, gdy je ujrzałeś?

Lubię patrzeć na Prince of Persia, chociaż grywalność jest lekko przestarzała. Oprócz tego bardzo podobała mi się prezentacja SSX3.

Viewtiful Joe, Need for Speed Underground, Star Wars Galaxies, Desert Combat mod dla Battlefield 1942, i SSX3.

A jaki był ten rok dla was?

Ten rok był świetny. Opinie na temat JAKa są bardzo przychylne i spotkaliśmy się ze znakomitym odbiorem przez ludzi. Gra sprzedaje się świetnie w USA i w Europie i już zdążyła zebrać wiele nagród (a największe podsumowania roku dopiero przecież przed nami). Jako gracz myślę, że w tegorocznym okresie przedświątecznym doczekaliśmy się najlepszych gier w dotychczasowej historii tego okresu. To sprawia nam większe wyzwanie jako twórcom, ale też milej spędzamy nasz wolny czas.

Bardzo dobry. Pierwszy Ratchet & Clank sprzedawał się rewelacyjnie. "Dwójka" już otrzymała wiele świetnych recenzji i zeszło naprawdę sporo jej kopii w pierwszych kilku tygodniach sprzedaży. Staliśmy się bardzo rozpoznawalni jako Insomniac.

Co będzie największym wydarzeniem w 2004 roku?

Chciałbym, żebyśmy zaczęli wreszcie słyszeć wieści na temat konsol nowej generacji. E3 powinno być bardzo ekscytujące w 2004 roku. Lato może być bardzo obfite w gry, gdyż będzie miało miejsce wiele premier kinowych a co za tym idzie - gier na licencjach.

Moim marzeniem jest, żeby wszystkie trzy firmy pokazały światu specyfikacje trzech next-genowych konsol... Myślę, że część z najlepszych gier obecnej generacji ukaże się właśnie w 2004 roku a potem firmy skupią się na następnej generacji konsol.

Strona artykułu: [1]        

UID: 951
Okładka/art:
Tytuł:
Naughty Dog & Insomniac - wywiad
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR: -
USA: -
JAP: -
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!