Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Mortal Kombat - zapowiedź PlayStation 3Xbox 360

Nie wiem jak Wy, ale ja od wielu lat czekałem na klasyczną część Mortal Kombat. Od czasu „czwórki” (1998 rok!) seria przeszła w 3D i od tej pory – przynajmniej moim zdaniem – straciła swój dawny blask i klimat. Pewnie, odrodzenie na PS2 i Xboxie było bardzo dobre, bo MK: Deadly Alliance zbierał bardzo dobre noty (także u nas), jednak jeśli miałbym skupić się na tych odsłonach, które wspominam najlepiej, bez wahania wskazałbym wydania dwuwymiarowe, sprzed piętnastu lat.  Przejście w 3D było kontrowersyjne i nawet jeśli twórcom udało się skonstruować zupełnie niezłą mechanikę, to nie mogła się ona równać z tym, co pamiętamy z MK2 czy MK3. Tam o jakimkolwiek przypadku nie było mowy – system walki był tak skonstruowany, że premiował doświadczenie i nie można było „szczęśliwie” wygrać. Co bardzo mnie ucieszyło, w dopiero co zapowiedzianej nowej części na PS3 i Xboxa 360 twórcy zamierzają wrócić do korzeni! Czeka nas więc powrót do mechaniki rodem z odsłon 2D, choć oprawa będzie oczywiście przystosowana do obecnych standardów.


 

Wróćmy jednak jeszcze na chwilę do historii. Pamiętam, gdy ukazywał się pierwszy Mortal Kombat i jakie zamieszanie wywołał w świecie growym. Marka stworzona przez Eda Boona i Johna Tobiasa wyróżniła się tym, że umożliwiała po wygranej walce wykonanie „Fatality”, czyli brutalnego wykończenia przeciwnika. Najwięcej kontrowersji wzbudzało chyba wyrywanie serca przez Kano, ale nie tylko – protestom tzw. „obrońców moralności” nie było końca. Dla mnie jednak prawdziwa szajba zaczęła się wraz z nadejściem MK2 – grali wszyscy bez wyjątku, twórcy dostarczyli świetną oprawę graficzną i dopracowany system. Wykończeń było już więcej, bo każda postać dostała po dwa „Fatalities” w niektórych arenach można też było na koniec wyrzucić słaniającego się na nogach przeciwnika np. w przepaść, czy na kolce. Wreszcie nadszedł Mortal Kombat 3, którego osobiście wspominam najlepiej. Wiem, że wielu fanów stawia na „dwójkę”, ale mnie przekonał do siebie wspaniały system combosów, świetny dobór kombatantów oraz nowe, pomysłowe wykończenia („Animality”). To właśnie z trzecią częścią i wszelkimi jej wariacjami (Ultimate MK3, MK Trilogy) „przegrałem” najwięcej czasu i to je wspominam najlepiej. Ba!, od czasu do czasu nawet odpalamy ją ponownie, by przypomnieć sobie stare dobre czasy i jeszcze raz wrócić do niemal perfekcyjnego systemu walki w 2D. Długo oczekiwany Mortal Kombat 4 okazał się niestety porażką – 3D się nie sprawdziło, bo autorzy nie mieli pomysłu jak poprawnie wkomponować poruszanie się we wszystkich kierunkach w realia tej serii.



Opisywanie kolejnych części daruję sobie, choć były całkiem udane (jeśli chcecie, możecie przypomnieć sobie historię Mortal Kombat, którą publikowaliśmy na łamach OnlyGames). Przejdźmy do najnowszej odsłony MK, która szykowana jest na Xboxa 360 i PS3. Co mnie najbardziej ucieszyło to fakt, że gra wróci systemem do edycji dwuwymiarowych, choć nie tylko. Będzie kim walczyć, bowiem zapowiadany jest powrót ponad 20 kombatantów z pierwszych trzech części. Nie zabraknie nikogo, kto był lubiany – zastaniecie więc m.in. Sub-Zero, Scorpiona, Sonyę, Johny’ego Cage’a, Kung Lao, Reptile’a, Milenę, Sektora czy w końcu Raidena. Każdy z wojowników będzie posiadał swoje charakterystyczne ciosy, choć autorzy postarają się również o zupełnie nowych specjale.  Sektor dla przykładu ma swój charakterystyczny teleport z wybiciem przeciwnika w górę, ale może też przypalić go podczas walki, co w „trójce” było przecież wykończeniem. Podobnie będzie ruchami dostępnymi na koniec walki – Fatalities będą mieszanką kilku starych, popularnych finiszerów z zupełnie nowymi. Warto dodać, że stopień brutalności przekroczy wszelkie granice, bo prezentowane dotychczas wykończenia są więcej niż kontrowersyjne. Przecinanie w zwolnionym tempie słaniającego się nieszczęśnika, odkopnięcie torsu, podrzucenie w górę głowy i przecięcie jej na pół to tylko próbka jednego z Fatalities.  Krew tryska na wszystkie strony i nie ma co ukrywać – niektórych takie finishery będą obrzydzały. Czegoś tak sadystycznego jeszcze nie widzieliście, zapewniam.



Nowością jest specjalny pasek umieszczony u dołu ekranu, podzielony notabene na trzy części. Po jego naładowaniu będzie można wykonać jakiś cios specjalny (każda postać dostanie tu coś unikalnego). Ekran wówczas staje się ciemny, a bohater wykonuje mocniejsze i bardziej brutalne ciosy (dzięki specjalnemu rentgenowi uderzenia w głowę zmieniają się w uderzenia w czaszkę, co ma pogłębić wrażenie mocy). Całość ma zresztą stosowną nazwę: X-Ray Mode. Tego typu ciosy będą niesamowicie mocne i bardzo szybko odchudzą pasek energii przeciwnika – niektóre potrafią zabrać blisko połowę życia. Warto przy okazji napisać, że standardowe kopniaki i „podbródki” nie zabierają zbyt wiele energii – dzięki temu pojedynki powinny być dłuższe niż na przykład w „trójce”, gdzie czasami trzy poprawnie wyprowadzone combosy praktycznie unieszkodliwiały oponenta.



Autorzy zapowiadają tez tryb Tag Team i choć nie będzie to nowość w skali serii, na pewno spodoba się wielu fanom. Zamiast standardowych pojedynków „jeden na jeden” będzie można zdecydować się na walki „dwóch na dwóch”. Nie trzeba będzie jednak, wzorem chociażby Mortal Kombat Trilogy, czekać aż energia jednego z kombatantów zejdzie do zera – będzie można ich wymieniać na bieżąco, dając tym samym odpocząć okładanemu do tej pory  fighterowi. Oprócz tego potwierdzono już także ciosy w trybie TAG, czyli o ile jeden z wojowników wyrzuci przeciwnika w powietrze, drugi wchodzący zza kadru będzie mógł go „dokończyć”. Nie ma co ukrywać – pomoże to przedłużyć jeszcze bardziej combosa, co spodoba się pewnie hardcore’owym graczom. Autorzy nie ukrywają zresztą, że adresują najnowszego Mortala głównie do prawdziwych fanów, nie zamierzają niczego ułatwiać z myślą o casualach (co było im wielokrotnie wytykane przy okazji ostatnich odsłon „smoczej” serii). I dobrze, niech wielogodzinne doświadczenie będzie odpowiednio premiowane – zupełnie jak za starych, dobrych czasów.



Oprawa graficzna na pewno nie ustanowi nowych standardów, ale już teraz prezentuje się odpowiednio klimatycznie. Podobają mi się zwłaszcza miejscówki przygotowane od podstaw – oczywiście nie brakuje charakterystycznych dla serii motywów z gadającym lasem, komnaty z zielonym kwasem i PIT-ami. Fatalieties już teraz są przerażająco obrzydliwe i na pewno wywołają sporo kontrowersji, gdy już gra pojawi się w sklepach. Nie zostało tu nic z umowności, jaką cechowały się pierwsze trzy części – tam często wykończenia powodowały uśmiech na twarzy (przynajmniej dla mnie wiele finisherów było zabawnych:), ale teraz o podobnym wrażeniu możecie zapomnieć. Będzie bardziej realistycznie i brutalnie na maxa, co bardziej wrażliwym osobom pewnie zrobi się niedobrze po ujrzeniu co mocniejszych scen. Gra będzie sprzedawana osobom od 18 roku życia i pewnie w niektórych krajach zostanie zbanowana. Cieszy mnie też wysoka forma jeśli chodzi o oprawę dźwiękową – OST na pewno nie zawiedzie, głos zapowiadający również stanie na wysokości zadania.



Niezmiernie ucieszyła mnie zapowiedź nowego Mortal Kombat, w którym twórcy zamierzają powrócić do korzeni. Seria błąkała się przez ostatnie lata, bo developer nie wiedział chyba w którą stronę pójść. Wreszcie zrozumiano oczywistość – MK święcił największe triumfy w przypadku drugiej i trzeciej części i wcale nie wynikało to z faktu, że konkurencja była wówczas mniejsza. Gry były po prostu dopracowane i dostarczały satysfakcjonującą mechanikę. Wierzę w ten powrót i trzymam kciuki, by wszystko poszło zgodnie z planem.

Rafał „Baron Ski” Skierski

PS Dziewiąta część Mortala nie ma jeszcze wyznaczonego terminu premiery, wstępnie przyjmuje się tylko, że ukaże się w 2011 roku.

Strona artykuu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 13
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
IceMan
poniedziałek, 12 lipiec 2010r.
Ta gra będzie wielka !!! Szykuje się wielki powrót Mortal Kombat !!!
IceMan
poniedziałek, 12 lipiec 2010r.
Tak w ogóle to jacy są wasi ulubieni \"KOMBATANCI\"? Dla mnie Sub Zero za to, że ma super strój i LÓD, który uwielbiam, Scorpion za to, że jest FAJNY haha oraz Raiden za jego pioruny, ponieważ każda gra, w której postać ma do dyspozycji takową moc mi się podoba. inFamous, God of War i Mortal Kombat. Jak jest więcej to mówice bo muszę tą grę mieć ;P Pozdro :)
Iirooniia
poniedziałek, 12 lipiec 2010r.
IceMan, Mega Man wallił prądem jak zdobył takową zdolność od Electromana w pierwszym Mega Manie na NES\'ie;-D Stalkiller z Force Unleashed też chyba napierał jak Tesla. Lód też kocham, Sub-Zero lubię, a najbardziej to lubiłem w serii chyba Kabala (za metalowe narzędzia pracy i schizowy design;-P) i Reptile\'a (świetne fatality w każdej części w mojej opinii). Ogólnie każdą postacią lubiłem grać (to nie Virtua Fighter czy Tekken, aby się uczyć grać jedną postacią).
ktosik
poniedziałek, 12 lipiec 2010r.
rozumiem, ze tym razem Mortal Kombat bedzie bijatyka w odroznieniu od poprzednikow, ktore tak naprawde nie mialy nawet systemu walki. poprzednie czesci oferowaly tylko i wylacznie brutalnosc i dobra grafike 10-15 lat temu. naprawde nie wiem jak MK przetrwa w 2011 roku. King of Fighters, Marvel VS Capcom 3, Tekken 7 do tego podobno Virtua Fighter 6, Dead or Alive 5 oraz kolejna bijatyka od Capcomu.
IceMan
poniedziałek, 12 lipiec 2010r.
Na 100% przetrwa. Spokojna twoja rozczochrana
Piotrek
poniedziałek, 12 lipiec 2010r.
Tekken 7, VF6, DOA5? Czy ja czegoś nie wiem? Te gry są dopeiro w powijkach. Od dawna panuje ogromna posucha na rynku bijatyk a taki powrót MK to tylko palce lizać. Ja od zawsze najbardziej lubiłem Scorpiona. Ciekawi mnie też czy wróci Baraka.
IceMan
poniedziałek, 12 lipiec 2010r.
Piotrek - chodzi Ci o Obame? Baraka Obame? Hahaha. Głupi żart :D Właśnie zapomniałem o Star Wars. Jednej z moich ulubionych gier ;> ale wstyd.Poza tym ktosik ma dojścia. On wie kiedy będzie następna generacja oraz ile pieniędzy wydzadzą na Uncharted 3.
ktosik
wtorek, 13 lipiec 2010r.
King of Fighters XIII, Marvel vs Capcom 3 i Tekken 7 zostaly oficjalnie zapowiedziane, Arc System Works ma zapowiedziec nowa bijatyke, team zajmujacy sie Marvel vs Capcom i Street Fighter\'em rowniez ma zapowieziec nowy tytul. Sega pod koniec roku wyda juz 7 wersje Virtua Fighter 5 na automaty(ps3 miala wersje 2, podczas gdy 360tka 3cia). juz 4 wersja VF5 jaka byl Virtua Fighter 5 R miala nowe poziomy, postacie, animacje, tryby gry oraz update w systemie walki(lacznie wyszly 3 wersje VF5 R). pod koniec tego roku wychodzi Virtua Fighter Final Showdown, ktore wprowadza zupelnie nowa oprawe graficzna, animacje, kostiumy, nowe opcje rozgrywki i komunikacji online, update\'y online oraz podobno kolejne postacie i poziomy. to chyba najwyzszy czas na to, by gre wypuscic na konsole jako Virtua Fighter 6 zwlaszcza, ze mnostwo ludzi caly czas wysyla petycje by Final Showdown wydac na konsolach.
IceMan
wtorek, 13 lipiec 2010r.
Co nie zmienia faktu, że Mortal zapowiada się grubo i jeśli chodzi o mnie to ja kupię na pewno Mortala wcześniej niz VF, T7, DoA i inne. Dlaczego? Bo Mortal to Mortal i taka jest prawda. Kto się zna na grach przyzna mi rację. Tekken 7 powinien być dobry. Przynajmniej wnioskuje to po tym, że co druga część jest dobra, a T6 był słaby. Co do MK. Mi się najbardziej podobała powiem szczerze czwórka. To była moja 1-sza część, ale później zagrałem i w MK2 oraz MK3, ale zacinająca się animacja (wiemy o co chodzi) mnie odepchneła. Może jakbym na odwrót grał czyli MK2, MK3 i MK4 to może wtedy, ale los chciał inaczej ;P
IceMan
wtorek, 13 lipiec 2010r.
Mam pytanie dla Panów redaktorów. Czy w MK: SM jest co-op, ale taki, że na ekranie w siingle playerze jest dwóch gostków np. jednym kierował będę ja, a drugim mój brachol? Bo gra mnie strasznie zaczęła kręcić z tego powodu, a chcę wiedzieć. Pozdro :)
Reptile
środa, 14 lipiec 2010r.
Szczerze to już nie pamiętam, ale zbadaj recenzję: http://onlygames.pl/artykul-mortal_kombat_shaolin_monks-273.html
ikona22
poniedziałek, 19 lipiec 2010r.
ta gra jest zajefajna
magic cube world rec
środa, 06 listopad 2013r.
rubix cube online Mortal Kombat - zapowiedź | Onlygames.pl magic cube world record http://cube4you.com

UID: 1477
Okadka/art:
Tytu:
Mortal Kombat
Developer: NetherRealm Studios
Gatunek: bijatyka
Data wydania:
EUR: 2011
USA: 2011
JAP: 2011
Poziom trudnoci:
-
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!