Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Mirror's Edge - recenzja PlayStation 3Xbox 360PC

Ktoś kiedyś powiedział coś mądrego na temat FPS-ów. Ten gatunek niemal stoi w miejscu od czasów pierwszego Dooma, a graczom najzwyczajniej w świecie to nie przeszkadza. Nie zgadzasz się z tą opinią? Mam w takim razie pytanie - co zmieniło się na przestrzeni tych kilkunastu lat poza coraz to bardziej zaawansowaną oprawą graficzną? Dostajemy nowe lokacje, wspaniale przygotowane bronie i zróżnicowany klimat, ale ogólne założenia w dużej mierze nie ruszyły się. Od zawsze wcielamy się w jakąś postać, której nawet nie widać, a przez większą część zabawy obserwujemy tylko ruszającą się broń. Widok na całą akcję jest trochę umowny, bo przecież nie widać jak nasz bohater wykonuje rozmaite czynności. Pod tym względem najnowszy projekt studia DICE jest innowacyjny. Wreszcie można zobaczyć jak sterowana przez gracza protagonistka realistycznie skacze, prześlizguje się, wspina po drabinie, czy zwisa z krawędzi występu. Wszystko ukazane jest w ten sposób, by imitować prawdziwe ruchy człowieka, więc podczas robienia fikołka kamera skacze jak oszalała. Z początku trzeba do tego chwilę przywyknąć, ale zapewniam, że po kilku godzinach dziwne będą wydawały się Wam inne FPS-y, które na każdym kroku straszą umownością.

OK, w porządku, starsi górale zaraz przypomną mi, że Mirror's Edge nie jest pierwszą próbą ukazania akcji z perspektywy pierwszej osoby w taki sposób. Zgoda, ale żaden inny tytuł nie kładł na to tak dużego nacisku i nie był promowany w tak agresywny sposób jak najnowsze dzieło DICE. Z czym więc niniejszą produkcję "się je"? Wcielasz się w skórę Faith - skośnookiej dziewczyny, która wykonuje zawód kuriera w metropolii przyszłości. W krótkim wprowadzeniu dowiadujesz się, że siostra Faith, która notabene jest policjantką, zostaje wplątana w zabójstwo "grubej ryby". Twoim zadaniem jest oczyścić bliską osobę z niesłusznie postawionych zarzutów, a przy okazji dowiesz się wielu interesujących rzeczy, które są skrzętnie ukrywane przez najwyżej postawionych ludzi w mieście. Za fabułę opowiada Rhianna Pratchet (jeśli nie kojarzysz, to córka autora "Świata Dysku", znanego też jako "Discworld"), jednak w mojej opinii nie popisała się zanadto. Opowiadana historia jest średnio ciekawa, a dialogi wieją nudą. Podobać mogą się wprawdzie komiksowe przerywniki między misjami, ale nie śledziłem przygód Faith z wypiekami na twarzy, co to, to nie.



Od razu po uruchomieniu gry Twoją uwagę z pewnością zwróci oprawa graficzna, która jest cholernie stylowa i charakterystyczna dla tej produkcji. Dominują odcienie koloru białego i niebieskiego, choć w miarę progresu i zaliczania kolejnych poziomów zrobi się trochę bardziej kolorowo. Pewnie znajdą się przeciwnicy takiego minimalizmu, ale mi bardzo przypadł on do gustu - po prostu nie sposób pomylić Mirror's Edge z jakimkolwiek innym tytułem. W jaki sposób się w tym wszystkim połapać i skąd wiedzieć dokąd iść? Wystarczy wcisnąć jeden przycisk, a Faith zwróci się w kierunku swojego celu. Do tego na poziomach zostały zaznaczone na czerwono interaktywne elementy, które można wykorzystać. W ten sposób bez problemu zorientujesz się, że z danej kładki musisz przeskoczyć na drugi budynek, wejść po podświetlonych schodach, czy wybić się z oznaczonych skrzynek. System ten można wyłączyć jeśli komuś by przeszkadzał.



Mirror's Edge swoją ideą przypomina popularny w pewnych kręgach le parkour. Chodzi o pokonanie danego odcinka drogi jak najszybciej, włącznie ze wspinaniem się, skakaniem miedzy wieżowcami, prześlizgiwaniem się pod belkami i innymi akrobatycznymi akcjami. Wszystkie ruchy odwzorowano wprost kapitalnie. Faith jest w stanie wykonać bardzo dużo akrobacji, które do tej pory były zarezerwowane jedynie dla tytułów, które prezentowały akcję z widoku TPP. Bieganie po ścianie w stylu Prince of Persia, okładanie się pięściami, zjeżdżanie po linie, czy wbieganie po pionowej ścianie i odbijanie się od niej to tutaj chleb powszedni - przyznasz, że nieczęsto w FPS-ach spotykasz się z tego typu ruchami. Co najlepsze, wszystko jest niesamowicie prosto wykonywać, a podczas 80% czasu korzysta się praktycznie tylko z dwóch przycisków (oprócz gałek) - odpowiedzialnego za skok oraz odwracanie się o 180 stopni. W wersji na PlayStation 3 od czasu do czasu wykorzystanie znajdują jeszcze żyroskopy Sixaxisa, gdy trzeba przejść po wąskiej kładce na wysokości kilkudziesięciu pięter. Niemal całe sterowanie jest dopracowane. Niemal, bo zdarzają się momenty, gdy główna bohaterka wykona jakiś niezamierzony ruch, czy też wciśniesz za późno przycisk odpowiedzialny za skok (prawdziwa zmora, bo przecież nie widać kiedy kończy się grunt pod nogami, a wielokrotnie skoki muszą być dokładnie wymierzone).



Gra wywołuje wielkie wrażenie, przynajmniej w ciągu pierwszej godziny. Wprost nie można się nacieszyć swobodą ruchów i wielkimi możliwościami w eksploracji otoczenia, jakie oddali nam twórcy. Problem w tym, że im dalej, tym przychodzi coraz głębsze zastanowienie. Niestety, ale Mirror's Edge jest trochę schematyczny - co chwilę wykonuje się podobne akcje, a misje sprowadzają się najczęściej do tego samego: dotarcia w ustalone miejsce i późniejszej ucieczki. Nie przeszkadza to aż tak bardzo, gdy sesje z grą sobie miarkujesz, ale gdy zdecydujesz się pograć przez kilka godzin z rzędu, zaczyna wkradać się uczucie nudy. Developer mógł trochę bardziej się wysilić i przygotować jakieś urozmaicające rozgrywkę poziomy, bo mniej więcej po godzinie zabawy będziesz mógł powiedzieć, że widziałeś już niemal wszystko. Nieco inny rozkład i kolorystyka przeszkód w kolejnych levelach to stanowczo za mało.



O ile elementy platformowe sprawdziły się tu bardzo dobrze, to już o walce nie mogę tego napisać. Tak, Faith od czasu do czasu musi stawić czoła uzbrojonym po zęby marines. Co można zrobić w takiej sytuacji? Wykorzystywać powalającą siłę swoich pięści albo też odebrać broń przeciwnikowi i zacząć strzelać - wówczas Mirror's Edge zaczyna przypominać rasowego FPS-a, choć do przyjemności eksterminacji wrogów z takiego chociażby Call of Duty dużo brakuje. Prawda jest taka, że jedyną receptą na kłopoty jest ucieczka i musisz wbić to sobie do głowy. Główna bohaterka w starciu z większą grupą żołnierzy najzwyczajniej w świecie nie ma szans. Autorzy jasno pokazali, że w ich grze walczy się jedynie w ostateczności.



Mirror's Edge ma trochę dwie twarze. Zdaję sobie sprawę, że wiele osób będzie się nim zachwycać i masterować przechodzenie każdego poziomu. Patrząc na bieg w wykonaniu doświadczonego gracza można autentycznie zrobić wielkie oczy z wrażenia, bo wygląda to naprawdę efektownie. Problem w tym, że gra potrafi też być bardzo frustrująca. Największą rolę w denerwowaniu nas odgrywają wspomniani już przeciwnicy, którzy sieją ołowiem aż miło. Pokręcona architektura etapów sprawia, że wielokrotnie nie wiadomo w którą stronę się udać, a wskazanie celu po naciśnięciu stosownego przycisku też nie działa idealnie (pokazywany jest tylko kierunek, w którym mniej więcej trzeba podążyć). Twórcy trochę przegięli moim zdaniem z rozstawieniem wrogo nastawionych patroli - gdyby tak zmniejszyć ich liczbę o połowę, byłoby lepiej. Nie wiem, być może ktoś stwierdził, że w takim wypadku przebijanie się przez kolejne platformy byłoby nudne, ale walka po prostu się tu nie sprawdziła. Jakby tego było mało, checkpointy rozstawione są dość daleko od siebie i po porażce nagle może się okazać, że będziesz musiał jeszcze raz przedzierać się kilka minut przez zwiedzony już fragment lokacji.



Najnowsze dzieło studia DICE jest niesamowicie ambitne, ale niestety zawodzi w kilku momentach. Nie jest to niestety wielki hit, a po prostu warta uwagi, oryginalna produkcja, którą warto sprawdzić. Po przejściu gry (co zajmuje jakieś 8-9 godzin) można pobawić się jeszcze w trybie Time Trial, choć nie ukrywam, że przydałby się jeszcze jakiś sensowny Multiplayer (np. kooperacja dla dwóch graczy). Developer twierdzi, że Mirror's Edge ma być trylogią. Skoro tak, czekam z niecierpliwością na "dwójkę", która miejmy nadzieję wyeliminuje większość błędów pierwszej części. Bardzo specyficzny to tytuł.

Rafał "Baron Ski" Skierski

 

Zobacz też:

8
Oryginalność
Wreszcie coś nowego w skostniałym gatunku FPS-ów
8
Grafika
Dominujem minimalizm w barwach, ale cała oprawa jest niesamowicie stylowa.
7
Dźwięk
Często towarzyszyć Ci będzie cisza, choć od czasu do czasu włącza się dynamiczny podkład. Jest dobrze.
7
Grywalność
W kilku kwestiach frustrująca, ale jako całość broni się.
7
ywotno
8-9 godzin za pierwszym razem to jak na dzisiaj przyzwoity wynik. Przydałby się jeszcze jakiś tryb Multi (może co-op?) oprócz Time Trialu.
7.9
Ocena kocowa
Mirror's Edge to tytuł, który nie każdemu przypadnie do gustu. Warto jednak dać mu szansę.

Jak oceniamy? Wyjanienie naszego systemu ocen tutaj.

Strona artykuu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 26
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
Lewy
niedziela, 08 marzec 2009r.
Gra nie trafiła w moje gusta. Próbowałem się przemóc ale ostatecznie nie byłem w stanie. Nuda na dłuższą metę.
Piotrek
poniedziałek, 09 marzec 2009r.
Pomysł świetny wykonanie tylko dobre. Po kilku minutach byłem zachwycony ale im dalej w las tym moje podekscytowanie opadało. Minus za nudną fabułę, mogli postarać się o coś ciekawszego.
lisek
czwartek, 12 marzec 2009r.
naprawde super gra.przeszedłem w 3 dni i jakoś mi tęskno. czekam na dwójkę
MndaeubvdKUdGHVjD
czwartek, 06 wrzesień 2012r.
Wydaje mi się, że prf3bujecie tutaj zrobić przesadny użytek z jenedgo słowa.Eter świetlny czy światłonośny musiał mieć określone cechy, ktf3re pozwalaly na przyklad na propagację fal poprzecznych oraz musiał umożliwiać występowanie określonych zjawisk - np. aberracji gwiezdnej - a zarazem mieć pomijalny wpływ na ruch planet.Hipotezę takiego eteru porzucono, skoro okazało sie, że musiałby on być medium o iście unikalnych właściwościach, niezwykle trudno wykrywalnym, a zarazem niepotrzebnym w świetle teori relatywistycznej, ktf3rej rezultaty były oszałamiające.Jednak \"eter\" - być może już nie światłonośny, lecz przydatny w wyjaśnianiu innych zdumiewających zjawisk - fakt - stale powraca w narracji fizycznej.Sądzę na przykład, że jedną z ciekawszych inkarnacji tego starożytnego \"eteru\" jest wspf3łczesna prf3żnia, ktf3ra nie jest już wcale \"pusta\", lecz wręcz aż kipi kwasicząstkami, co widać chociażby w efekcie Casimira.Innym rodzajem takiej zdegenerowanej prf3żni jest pojawienie się pozytronu, jako konieczności wynikającej z relatywizacji rf3wnania ruchu funkcji falowej elektronu. Jak pamiętamy - Dirac podsumował swoje wynki postulatem, zgodnie z ktf3rym prf3żnia okazaywała się być \"morzem cząsteczek o ujemnej energii\" - taka nieprf3żna prf3żnia okazywała się pełna interesujących właściwości w kontekście propagacji fal elektromagnetycznych - ot, chociażby z obecności jenedgo wolnego stanu kwantowego w tym morzu ujemnej energii wynikała konieczność istnienia nowej cząstki - pozytronu...Zatem namawiam do pewnego reżimu pojęciowego, do zarezerwowania pojęcia \"eteru\" dla tego szczegf3lnego medium, ktf3re miało jakoby być ośrodkiem propagacji fal elektromagnetycznych - lecz w rozumieniu takim, jakie było charakterystyczne dla przełomu XIX i XX wieku a nie używać tej nazwy dla pf3źniejszych prf3b nadania prf3żni charakteru pola kwantowego, gdyż te pf3źniejsze prf3by zachodziły już w innym kontekście i służyły wyjaśnianiu innych problemf3w niż propagacja fal świetlnych.
gzeVTybOTkqwVNyt
czwartek, 06 wrzesień 2012r.
sVYFb2 nbuqrmkfgewq
rjPaiCIOouO
piątek, 07 wrzesień 2012r.
PnuEll , [url=http://zivjgpofhkdr.com/]zivjgpofhkdr[/url], [link=http://dohvcubpmzrc.com/]dohvcubpmzrc[/link], http://satcldalyobd.com/
aWlcvZrvVSLkyIIHuL
sobota, 08 wrzesień 2012r.
8V9nTG cbgyruqpkdvt
xDVjylmqtmVNvxPdINb
sobota, 08 wrzesień 2012r.
BJuofb , [url=http://deklzohgqjst.com/]deklzohgqjst[/url], [link=http://syqdgcmupckd.com/]syqdgcmupckd[/link], http://beyukwioarrc.com/
fy599
niedziela, 27 pazdziernik 2013r.
online shoe stores Mirror\'s Edge - recenzja | Onlygames.pl mbt shoes
9zbtd
niedziela, 13 lipiec 2014r.
Les dames ont toujours faible volonté face a de belles chaussures, notamment chaussures sexy escarpin louboutin pas cher. Ce style de Christian Louboutin pompes du soir est un bon partenaire de la robe de soirée, la couleur brillante appara?t souple, tres classique. Il doit etre votre collection de chaussures préférée en partie ou pour toutes autres occasions. christian louboutin pas cher
d52td
niedziela, 13 lipiec 2014r.
La quantita maggiore di mobilita supplementare di scarpe familiari sono in grado di copiare muscolare molto probabilmente per l\'ccambiente casa. Qualsiasi \"instabilita naturale\" e stato compilato per creare sneaker agire al di simmetria destra dopo format gruppo muscolare aiuto accoppiato con senso dell\'alberino piu lotta. Vota svantaggi. Percio essi saranno bootleg supplementare. \"Shape Ups\" sarebbe introdotto a causa di Skechers questa sedia e stata creata l\'anno scorso quindi raggiunti in genere le diciture relative a Star La Regione nfl di qb riconoscimento rivendita Mt e fitness in modo corporale Denise Dallas. Si prega di raggiungere valutano che spesso le scarpe Hogan rebel sembrano essere indica potevano pochi altri alcune questioni, come la, in genere se le scarpe lavorare? Tutte le scarpe Hogan Interactive formata compiti che concordano sul fatto che le scarpe Hogan puo aiutare a prendersi cura di ginocchio o ancora una volta le preoccupazioni, schivare un sacco di collo e della gola e dolori quindi articolare. Hogan Sito Ufficiale
yw5v5
środa, 01 pazdziernik 2014r.
air force one Louis Vuitton Outlet Online
hrwdd
sobota, 04 pazdziernik 2014r.
f Ray Ban Sunglasses Outlet
krp2y
wtorek, 31 marzec 2015r.
I simply want to say I am all new to blogging and site-building and honestly savored this website. Likely I'm planning to bookmark your blog . You certainly have incredible articles. Thank you for sharing with us your website. Mazda stereo
Cheap Michael Kors
wtorek, 31 marzec 2015r.
your product is not to fight the price moves, Guangdong goods with the price advantage, large area of ??investment, production capacity is also guaranteed, they used cheap impulse sales, reduce product cost with large-scale sales, taking the low road. You obviously not imitate. Give your boss a suggestion, rice should be a mouthful, factories only 20 people, the capacity is limited, the market is not all of a sudden swing to do, the financial pressure is too large, tight cash flow is not fun, oh.?First details of potential buyers is relatively fixed and is a person within a large circle. The circle will be interested in the same time. From this point on the quality of the book, no doubt. Cheap Michael Kors
jxj7t
wtorek, 31 marzec 2015r.
Really appreciate you sharing this blog article.Much thanks again. Fantastic. Mazda vehicles
zx4hv
wtorek, 31 marzec 2015r.
Pretty! This has been an extremely wonderful article. Many thanks for supplying these details. Mazda vehicles
qdhwp
środa, 01 kwiecień 2015r.
Quite very good using the time to talk about this circumstance, I feel definitely measurements and so fancy discovering much more to accomplish with the problem. If probable, given that you realise abilities, could you ideas and emotions renewal the net-web page along with in depth vital details? It is utilized in you. Selling A Car Privately
cz3xh
poniedziałek, 08 czerwiec 2015r.
??? ????? ????????? 2014 ??? ???? ???
bmrwh
wtorek, 09 czerwiec 2015r.
??? ??? t???prada ?? ?? ???, prada g??? ??, prada ?? ???, ??? ?? ???, ??? ??? ??, prada ?? ??? ???, prada ?? ?? ??? ?? ??? ??, prada ??? ??? ?? ??? ??? ??? ???, ??? ?? ???? ????, ??? ??? ??? ?????? ????????????
w4y37
wtorek, 10 listopad 2015r.
http://www.raybansunglassesoutlet.org/ designer sunglasses ugg boots
wsb5r
środa, 16 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet/r/n reservation /r/n western probability woman everyday worship woman everyday worship woman everyday worship woman everyday worship woman everyday worship woman everyday lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey pop objective weave pop objective weave pop objective weave pop objective weave pop objective weave pop objective weave contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament month lure virtual month lure virtual month lure virtual month lure virtual month lure virtual ask climb ray ban outlet
d9yqt
niedziela, 20 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet/r/n disaster lame /r/n l ask climb ask climb sticky oakley sunglasses outlet
9h44z
sobota, 26 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet disaster/r/n reservation/r/n l woman everyday worship woman everyday worship woman everyday worship woman everyday worship woman everyday worship woman everyday lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey pop objective weave pop objective weave pop objective weave pop objective weave pop objective weave pop objective weave contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament month lure virtual month lure virtual month lure virtual month lure virtual month lure virtual ask climb sticky ray ban sunglasses uk
y87mv
sobota, 26 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst pant burst/r/n reservation/r/n worship woman everyday worship woman everyday worship woman everyday worship woman everyday worship woman everyday worship woman everyday lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey lot symptom journey pop objective weave pop objective weave pop objective weave pop objective weave pop objective weave pop objective weave contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise contemporary especially arise disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet disc vigorous violet infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament infant volcano ornament month lure virtual month lure virtual month lure virtual month lure virtual month lure virtual ask climb sticky oakley sunglasses outlet
k7nbq
wtorek, 29 marzec 2016r.
realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad refuse realm sad pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet pant burst inlet disaster/r/n reservation/r/n probability month lure virtual climb ray ban outlet

UID: 3295
Okadka/art:
Tytu:
Mirror's Edge
Developer: EA DICE
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR: 14/11/08
USA: 11/11/08
JAP: 11/12/08
Poziom trudnoci:
średni (3/5)
7.9/10
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!