Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Mass Effect Xbox 360

Jack Bauer w kosmosie – dokładnie takich słów użyli twórcy Mass Effect w jednym z wywiadów do scharakteryzowania postaci głównego bohatera ich gry. To krótkie sformułowanie już na wstępie powinno być dla Was najlepszą rekomendacją tej pozycji.

Słowa te pojawiły się w kontekście możliwości dokonywania świadomie wyborów, które na bliższą metę negatywnie określają bohatera, jednak podążając za myślą i filozofią Jacka w 24, to cel uświęca środki, więc ostatecznie doprowadzą one do pomyślnego końca misji.

Mass Effect zapowiadany jest domyślnie jako pierwsza część trylogii, która w całości ma stać się jedną z najbardziej znaczących w historii gier video. Każda z części opowiadać będzie z pozoru zupełnie inną historię, jednak będzie łączył je wątek wspólny, o którym na razie nie wiadomo zbyt wiele. Każdy epizod ma rozmachem przypominać najlepsze epickie opowieści.

Epizod pierwszy

Już wczesne zapowiedzi kładły nacisk na dwa aspekty tej pozycji – grafikę i innowacyjną formę prowadzenia dialogów. Autorzy do dziś przekonują, że tej drugiej cechy jeszcze nigdy nie uświadczyliśmy. System ten ma być w założeniach intuicyjny i sprawiać, by gracz jeszcze bardziej utożsamiał się z kierowaną przez siebie postacią. Jak to się sprawdza w praktyce? Prowadząc rozmowę, na ekranie wyświetlają się na bieżąco możliwości zachowania się głównego bohatera - Shepparda. Może on np. być agresywny i naciskać postać, z którą rozmawia lub być uprzejmym. Rozmieszczenie na ekranie możliwości dialogowych także rozwiązane jest w sposób oczywisty dla gracza – kwestie z tych samych kategorii (czyli np. gniew) wyświetlane są zawsze w tym samym miejscu, co pozwala w sposób płynny i bardzo filmowy prowadzić dialog.

Twórcy ciągle zachwalają ten aspekt rozgrywki pokazując np. jak „na żywo” zmienia się zachowanie postaci wraz z wprowadzaniem nowych komend przez gracza. Na jednym z filmów prezentujących grę pokazana była taka oto sytuacja – bohater rozmawia z jednym ze swoich podwładnych i stwierdza, iż oddział musi zejść do kopalni, gdyż musi być tam coś ważnego. Postać, z którą rozmawia bez zastanowienia stwierdza, że może to być zbyt niebezpieczne i raczej nie chciałaby tego robić. Wtedy sterujący głównym bohaterem zmienia taktykę na bardziej agresywną, w skutek czego Sheppard po prostu zdecydowanie stwierdza – Wydałem Ci rozkaz! To ja jestem dowódcą! Czy to jasne!? – I ponownie, bez żadnych przerw, postać z którą dowódca rozmawiał, ulega i podporządkowuje się decyzji gracza. W akcji wygląda to niesamowicie i naprawdę filmowo, tym bardziej, że cały czas podczas podejmowanych decyzji kamera dynamicznie pokazuje akcje, w dużej mierze skupiając się na twarzach.

W tym momencie dochodzimy do drugiego głównego punktu charakterystycznego dla Mass Effect. Mimika i animacja twarzy bohaterów na wyznaczać nowe standardy w dziedzinie gier video. Śmiało mogę stwierdzić, iż wykonanie twarzy postaci prawie nie ustępuje temu, co mogliśmy widzieć chociażby w Final Fantasy The Spirits Within. Ukazanie pracy mięśni twarzy w połączeniu z ruchami oczu, miganiem powiek i prawie tak samo dobremu voice actingowi i synchronizacji mówionych kwestii z ruchami ust bohatera robią naprawdę piorunujące wrażenie na oglądającym. A skoro przy tym jesteśmy to jednak jeśli Sheppard może i będzie Jackiem Bauerem kosmosu, tak jego głos co najwyżej pasowałby do Raidena z MGS2 – chociaż może to i kwestia gustu, a jak wiadomo o tych się nie dyskutuje.

Strona artykułu: [1]  [2]      
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 2
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
gucci handbags
poniedziałek, 04 listopad 2013r.
gucci mane nas broke Mass Effect | Onlygames.pl gucci handbags http://www.qgszyxxy.org
BernardMoine
poniedziałek, 13 luty 2017r.
Mam już ponad czterdziestu lat. Muszę dbać o swoją skórę z największą starannością. Pomimo tego, że dzień roboczy mam nie znormalizowany, staram się zrelaksować więcej, bo chroniczny brak snu naprawdę ma duży wpływ na wygląd. Przeszłam na kosmetyki przeciwstarzeniowe. Maskuje siwe włosy specjalistyczną farbą. Ale wciąż przegrywam tę wojnę przeciw starzeniu. A jeżeli głębokich zmarszczek nie mam i nie myślę, że oni wkrótce się pojawią, zmarszczek mimicznych mam już wystarczająco dużo, aby zatruć mi życie zepsuć nastrój. Kolejne urodziny postanowiłam nie świętować. Ale spróbowałam trochę się pieścić, poprawić się humor – kupiłam torcik, wino, kwiaty. Ale tylko się przytulnie położyłam przed telewizorem, jak usłyszałam dzwonek do drzwi. To przyszła do mnie córka. Razem z nią i świętowaliśmy. Przed odejściem dała mi małe pudełko. Po rozpakowaniu ujrzałam tubkę z jakimś środkiem. do wszystkich rodzajów skóry

UID: 2100
Okładka/art:
Tytuł:
Mass Effect
Developer: BioWare
Gatunek: RPG
Data wydania:
EUR: XX/01/08
USA: XX/11/07
JAP: TBA
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!