Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Mario Kart 8 - recenzja Wii U

Z Mario Kart zetknął się chyba każdy gracz konsolowy – nieważne czy miał do czynienia na dłużej z konsolami Nintendo czy nie. Marka jest rozpoznawalna na całym świecie – każda kolejna odsłona zapewnia podobny, wysoki poziom kanapowego multiplayera. Naturalnie nie mogło jej zabraknąć także na Wii U – firma hydraulika wytoczyła swój hit akurat teraz, gdy nowa maszynka nie sprzedaje się najlepiej. Czy najnowsza odsłona wyścigów kartów maskotek Big N zmieni ten stan rzeczy? Zobaczymy, ale na pewno tak dobre produkcje nie zaszkodzą żadnej platformie. Wręcz przeciwnie.

Przez ostatnie lata twórcy starali się dopracować system rozgrywki do perfekcji. Wprowadzane były kolejne nowości, udoskonalano model jazdy i „doważano” system power-upów. „Ósemka” zapożycza sporo z edycji na pierwszą Wii (motory, tricki po wyskoku, 12 zawodników na trasie) oraz z ostatniej, siódmej części wydanej na 3DS-a (kustomizacja kartów, transformacje pojazdów, np. podczas lotu). Niemniej, dodaje trochę od siebie – między innymi fragmenty anty-grawitacyjne na trasach (o nich za chwilę) oraz świetną oprawę. Faktem jest, że samo jeżdżenie i urozmaicenia na każdym kroku sprawiają wrażenie niemalże ideału. Pod względem systemu rozgrywki niewiele da się tu już poprawić.


Design tras jest naprawdę świetny - w tle ciągle coś się dzieje, mimo że podczas wyścigu niespecjalnie będziecie mieć czas na podziwianie widoków...

Największą nowością MK8 są wspomniane części tras, w których mamy do czynienia z aspektem „antygrawitacji”. Do tej pory w tej serii jeździliśmy tylko po tradycyjnych, „poziomych” drogach. Twórcy pomyśleli jednak, że ciekawym urozmaiceniem byłaby możliwość pojechania po pionowej ścianie czy po trasie w kształcie serpentyny. Zaprojektowali więc fragmenty „antygrawitacyjne” – po wjechaniu na tego typu pole nasz pojazd zaczyna lekko unosić się nad ziemią, zmienia się też ułożenie kół. Można wówczas wjechać na przykład na ścianę, co często otwiera dodatkowe możliwości i urozmaica wyścig. Zdarza się, że zamiast jednego toru ograniczonego po bokach ścianami, mamy tutaj trzy możliwe trasy – dochodzą dwie ściany, po których można przejechać. Oczywiście kamera podąża za naszym pojazdem i nie mamy tu do czynienia z utrudnionym sterowaniem, jak chociażby w serii Rollcage lata temu. Zamiast tego pojazdem steruje się standardowo, obraca się tylko cały świat wokół (a nie trasa). Jeśli przypatrzeć się krajobrazowi w tle, to wielokrotnie okaże się, że właśnie nasz bohater jedzie „do góry nogami”, mimo że kamera prezentuje nam niby normalną perspektywę.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Prezentujemy Wam kilkanaście minut gameplayu z Mario Kart 8 - możecie zobaczyć jak wyglądają pierwsze cztery trasy w grze. Film pochodzi z naszego kanału na YouTube: onlygamespl.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Na fragmentach antygrawitacyjnych wprowadzono jeden dodatek w gameplayu. Karty tutaj odbijają się od siebie, co ich nie spowalnia, a dodatkowo przyspiesza – podobnie zresztą jak obijanie się o jakieś inne elementy (np. słupki) obecne na torze. Ochrzczono tego typu ruch jako „Spin Turbo” i nie da się ukryć, że wprowadza on dodatkowy element taktyczny, bo można tworzyć w ten sposób combosy z przyspieszenia. Poza tym wyścig prezentuje się bardzo efektownie – zwłaszcza dla kogoś, kto z boku przygląda się grze.

MK8 to pierwsza odsłona serii w prawdziwym HD. Choć nowa produkcja Big N chodzi w natywnym 720p, wygląda olśniewająco. Naprawdę, to najpiękniejsza produkcja na Wii U i nie powstydziłyby się jej żaden system nowej generacji. Trasy są przepiękne, lśnią głębią kolorów i niezliczonymi ruchomymi elementami. Design rządzi, a lokacje porażają swoją różnorodnością – każda przynosi ze sobą coś innego. Nie bez znaczenia jest też ultrapłynna animacja – 60 klatek robi swoje, a gra nie zwalnia nawet na sekundę (nie zdarzyło się to w moim przypadku ani razu). Bez wątpienia to początek drugiej generacji gier na Wii U i pokaz możliwości nowej maszynki Nintendo. Widać, że potrafi ona sporo i pewnie jeszcze nie raz nas zaskoczy (czekamy na Zeldę!).


Sekcje antygrawitacyjne to ciekawy dodatek. Na tych fragmentach trasy kart zaczyna lekko unosić się nad ziemią, a koła zmieniają swoje położenie (niczym w poduszkowcu z "Powrotu do przeszłości". Warto tutaj odbijać się od przeciwników - dzięki temu Wasz pojazd przyspieszy (nowy ruch "Spin Turbo").

 
Tras w sumie przygotowano 32, a to bardzo dobry wynik. Połowa to zupełnie nowe lokacje, a pozostała szesnastka to przeróbki dobrze znanych obiektów z poprzednich części (włączając w to odsłony dla GBA, N64, GC, czy Wii). Wiele z nich otrzymało dodatkowe elementy (choćby wspomniane fragmenty „antygrawitacyjne”), co tchnęło w nie nowego ducha. Oprócz klasycznych wyścigów, w których do pokonania mamy trzy okrążenia, występują też tory składające się z jednego długiego odcinka, w których należy po prostu dojechać do końca. Zamiast klasycznego zaliczania okrążeń, mamy tam trzy checkpointy (a właściwie dwa i meta), co stanowi pewnego rodzaju urozmaicenie. Nie jest to co prawda nowość, bo już w MK7 mieliśmy do czynienia z tym pomysłem, ale akurat trasy na Wuhu Island pozostawiały tam trochę do życzenia. Tym razem „odcinkowe” tory są dużo ciekawsze, a co najważniejsze, design nie zawodzi. Dodając do tego naprawdę różnorodne scenerie (las, autostrada, lotnisko, pustynia, itd.) otrzymujemy świetny, grywalny zestaw.

Po raz kolejny twórcy dostarczyli kilka nowych power-upów oraz mocniej popracowali nad wyważeniem wszystkich broni. W poprzednich częściach wielokrotnie zdarzało się, że prowadząc w wyścigu byliśmy zasypywani przez oponentów najlepszymi broniami, podczas gdy nasz bohater był bezbronny – lider wyścigu najczęściej wylosowywał banany, które są jedną z najsłabszych dopałek w zestawie. Tym razem frustrujących momentów jest odpowiednio mniej i choć zdarzają się tego typu „atrakcje”, to najlepiej wyważenie całego systemu widać w trybach online’owych. To jest tytuł, w których liczy się nie tylko szczęście, ale i umiejętności i wreszcie opłaca się jeździć bezbłędnie i prowadzić – w odróżnieniu od poprzednich części, gdzie jadąc na pierwszym miejscu na ostatnim okrążeniu można było być niemal pewnym, że za chwilę oberwie się z czegoś mocnego.


Trasy są bardzo różnorodne, a do tego błyszczą swoimi projektami. Każda posiada swój podkład muzyczny i charakterystyczne momenty.

 
Jeśli chodzi o power-upy, to tym razem dodano cztery nowe dopałki. Najmniej zaskakująca jest tzw. „Szczęśliwa ósemka” (Lucky 8), która jest wariacją na temat tego, co widzieliśmy w MK7 (tam była to „siódemka”). Otóż jest to przedmiot, który pozwala odpalić osiem losowo wybranych power-upów, co oczywiście przydaje się zwłaszcza tym, którzy znajdują się na końcu stawki. Ciekawsze są pozostałe bronie. Bumerang przyjął się bardzo dobrze, bo choć z jednej strony jest podobny do zielonej skorupy (strzelamy nim przed siebie), to jednak wraca do nas, a co za tym idzie, można nim trafić kilku oponentów naraz. Nieźle wypadła też żarłoczna roślinka, którą znamy z platformówek z Mario w roli głównej. „Piranha plant” nieco przyspiesza nasz pojazd, a do tego gryzie wszystkich przeciwników znajdujących się w pobliżu (oraz połyka monety). Najciekawszą nową dopałką jest jednak bez wątpienia „Super Horn”, czyli specjalny klakson, który można traktować jako połączenie broni ofensywnej z defensywną. Znajdując się blisko rywali można ich ogłuszyć wykorzystując ten gadżet, natomiast jeszcze ciekawiej jest w defensywie – klakson potrafi bowiem unieszkodliwić każdą odpaloną w naszym kierunku broń (nawet niebieską muszlę!).
Strona artykułu: [1]  [2]      
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 11
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
voyanek
wtorek, 26 sierpień 2014r.
Liczylem na wyzsza note w okolicach 9.5, co by nie mowic najlepsza odslona z calej serii
Piotrek
wtorek, 26 sierpień 2014r.
Nie miałem przyjemności grać w MK8 ale grałem w MK Wii oraz w MK7 na 3DS i powiem tak: seria zjada własny ogon. Ja wiem że fajnie jest co dwa-trzy lata zagrać w to samo ale ile można? Wersja na 3DS była maksymalnie wtórna. Co z tego że gra się fajnie jak to już było 7 razy? Tutaj widzę że sytuacja wygląda podobnie. Sprawdzony gameplay, na pewno gra się dobrze ale czemu nintendo stoi w miejscu?
Bandi
środa, 27 sierpień 2014r.
Mario Kart Wii mnie na długo nie wciągnął (miałem inne fajne gry do ogrania w tym czasie), 3DSowy 7 też (nie miałem za dużo gier do ogrania w tym czasie) ale Mario Kart 8 na Wii U jest mega i moim zdaniem zmiany, które wprowadzili w tej części są wystarczające. Faktycznie mogliby popracować nad singlem ale w sumie w tej grze chyba jednak chodzi o granie w wiele osób - czy to lokalnie czy online. Dla mnie 9/10 jak nie lepiej (w drodze DLCki)
Czesław
wtorek, 02 wrzesień 2014r.
Dla mnie 9/10 ale zgadzam sie z tym, że jest to kotlet i powinni wreszcie ruszyć główne tryby bo to standard do bólu. Gdyby jakaś poważna ścigałka dostała takie tryby to by została wyśmiana. To niby wyscigi kartów ale jednak przydałoby się coś nowego.
philipo
sobota, 06 wrzesień 2014r.
Świetna gra, godny przedstawiciel tej zasłużonej serii
Coach Factory Online
poniedziałek, 09 marzec 2015r.
Coach Factory Online Sale http://www.smcindiaonline.com/ipo/online/ Official Coach Factory Online Sale http://www.smcindiaonline.com/ipo/online/?key=official-coach-factory-online-sale-26 Coach Outlet Factory Online Sale http://www.smcindiaonline.com/ipo/online/?key=coach-outlet-factory-online-sale-23 Coach Factory Outlet Online Sale http://www.smcindiaonline.com/ipo/online/?key=coach-factory-outlet-online-sale-4 Coach Outlet Online Factory Sale http://www.smcindiaonline.com/ipo/online/?key=coach-outlet-online-factory-sale-7
Sac Pliable Longcham
wtorek, 10 marzec 2015r.
Sac Pliable Longchamps Pas Cher http://www.labaladedesgensheureux.fr/tmp/mars.php?tag=Sac-Pliable-Longchamps-Pas-Cher Vend Sac Longchamp Pas Cher http://www.labaladedesgensheureux.fr/tmp/mars.php?tag=Vend-Sac-Longchamp-Pas-Cher Sacs Longchamp Pas Chers http://www.labaladedesgensheureux.fr/tmp/mars.php?tag=Sacs-Longchamp-Pas-Chers Sac Longchamps Pas Cher Belgique http://www.labaladedesgensheureux.fr/tmp/mars.php?tag=Sac-Longchamps-Pas-Cher-Belgique Sac Longchamps Pas Chers http://www.labaladedesgensheureux.fr/tmp/mars.php?tag=Sac-Longchamps-Pas-Chers
Nike Air Max 90
wtorek, 10 marzec 2015r.
cristal arriere de l'esprit, en se concentrant sur les enjeux actuels. Alors, elle a rapidement Nike Air Max 90 http://www.blueparrot.com.au/gallery/nike/nike-air-max-90-pas-chere.htm
Cheapest MichaelKors
sobota, 21 marzec 2015r.
?Ah-hui did not disappoint, holding plates and waiters Sheng loin of like to go back. He went to see a short hair fluttering when he slowed down. Can close off the girl when he was fleeing like to... Cheapest MichaelKors
?????? ?????
czwartek, 07 maj 2015r.
???? ?? ??? ??????,?????? ????? http://www.aiesme.org/visit.asp,?????? ????? http://www.aiesme.org/visit.asp,?????? ??? ?? http://www.aiesme.org/visit.asp?
?????? ??? ??
czwartek, 07 maj 2015r.
?????? ???? ?? ?,[url=http://www.aiesme.org/visit.asp]?????? ??? ??[/url],[url=http://www.artsindustries.com/visit.asp]?????? ?? ??[/url],[url=http://www.aiesme.org/visit.asp]?????? ??? ??[/url]?

UID: 2591
Okładka/art:
Tytuł:
Mario Kart 8 - recenzja
Developer: Nintendo
Gatunek: wyścigi
Data wydania:
EUR: 30/05/2014
USA: 30/05/2014
JAP: 29/05/2014
Poziom trudności:
niski (2/5)
8.9/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!