Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Konferencja Sony w Warszawie - prezentacja Wonderbook na PS3 PlayStation 3

Firma Sony na przełomie ostatnich lat wprowadziła na rynek kilka rewolucyjnych produkcji mających na celu oderwanie gracza od ulubionego kontrolera, a zachęcenie go do bardziej "zdrowego" spędzania czasu - zażywania ruchu i jednocześnie pozbycia się syndromu gracza trzymającego swojego kochanego pada i przywiązanego do fotela... Gdzieś obok leżąca nadgryziona pizza i kilka pustych puszek po piwie. Dużo nam mówiono, że tryb siedzący nie tylko w odniesieniu do gier wideo zdrowy nie jest. Soniak robił kroki w celu zachęcenia nas do ruchu przed telewizorami jeszcze zanim pojawiło się Wii wraz wiilotem i gruszką. Zanim pojawił się Kinect.



Pierwszym z takich projektów tej firmy był EyeToy na PlayStation 2. Zestaw składający się z serii prostych mini gierek oraz ładnej kamerki pod USB do konsoli – przypominającej standardową kamerkę internetową. Pomysł dość nowatorski, ale podobne idee miały miejsce już znacznie wcześniej w przypadku konsoli Dreamcast i urządzenia Dream Eye. Jednak nie było to odpowiednio rozwinięte, a firma od PlayStation rozwinęła tę technikę, która zachęciła graczy do skakania przed telewizornią. Z czasem pojawiły się kolejne zestawy dedykowane EyeToyowi. W końcu temat się jednak wyczerpał, a możliwości EyeToya nie były tak duże jak mogłoby się na początku wydawać. Drugim ciekawym projektem była seria gier SingStar, która już nie tyle zachęcała do ruchu, co do wydobywania ze swoich ust innego dźwięku niż wulgaryzmy podczas utraty kolejnego życia w jakiejś nowej trudnej produkcji. I tak dostaliśmy zestaw piosenek, a  kącik/pokój z gralni zamienialiśmy na mały salon karaoke. Dla fanów śpiewania gra bywała miodna. Dla antymelomanów już nie za bardzo. Ale sam pomysł był ok. Wydano również wiele zestawów z coraz nowszymi utworami, nawet nasze radio Eska miało w tym swój udział, a do gry zawitały polskie piosenki. Kolejne części serii ukazywały się jeszcze na PlayStation 3, a obecnie sam program staje się na tej konsoli darmowy.




Kolejnym projektem był PlayStation Eye wraz z grą Eye Pet czyli powrócił motyw z wykorzystaniem kamerki do konsoli. Skończyło się „importowanie” samego obrazu do konsoli wraz z czułością na ruch w pewnych partiach ekranu, a skupiono się na dodatkowym wykorzystaniu tej zabawki. W zestawie była specjalna karta, którą konsola potrafiła rozpoznać i kreować w tym miejscu 3D obiekty, które było widać tylko na ekranie telewizora (reszta otoczenia pozostawała w oryginale). Sam EyePet był docelowo skierowany dla dzieci, a gadanie developerów, że to jest wspaniała zabawa dla całej rodziny wydaje mi się być lekko naciągane.



Tak oto doszliśmy do PlayStation Move - odpowiedzi Sony na zabawki „ruchowe” z konsoli Nintendo Wii. Wii schodziło niczym świeże bułeczki (obecnie sprzedaż tej konsoli dobiła do ok. 100 mln), a motyw kontrolerów ruchowych był jeszcze do wykorzystania. Sztuka użycia PS Move jest w założeniach podobna. Jednak gdy podłączamy dodatkowo PS Eye, możliwości rosną jeszcze bardziej. Sony odpowiedziało Move'em, Microsoft zaoferował Kinecta. A Wii jak się sprzedawało tak nadal się sprzedaje zauważalnie wyprzedzając rywali w wyścigu tej generacji. Kolejnym krokiem zdobywania rynku jest Wonderbook... Magiczna Książka mająca w założeniach trafić głównie do młodych fanów PlayStation 3.



O Wonderbook powiedziano nam dzisiaj co nieco na konferencji Sony, na której był obecny Dave Ranyard - Senior Manager z Sony Computer Entertainment w Londynie, który opowiedział o tym nowym dodatku do konsoli PS3 oraz zaprezentował trzy gry dedykowane temu gadżetowi. Sam Dave współpracuje z firmą Sony od 2000 roku, 12 lat to kawał czasu.



Wonderbook
to zwykła fizyczna książka, która zawiera w sobie 12 stron. Każda oznaczona numerkiem i specjalnym symbolem. Zestaw korzysta z PlayStation Move oraz PlayStation Eye, więc mamy sporo możliwości jak na samą książkę. Konsola w locie obrabia sobie te strony i rysuje na nich dodatkową grafikę. Mogą to być np. dinozaury czy zapiski ksiąg ze świata Harry'ego Pottera. Możliwości może być jeszcze więcej. Przykładowo trójwymiarowy dom, który możemy obracać przy użyciu książki czy zamykając ją zamienić w płaski odpowiednik.



Na konferencji zaprezentowano trzy gry korzystające z Wonderbooka. Jedna z nich na pewno ucieszy najmłodszych, druga jest pozycją typowo edukacyjną (co wcale może nie być głupie). Może kiedyś będą powstawać gry edukacyjne uczące języka obcego czy skomplikowanej matematyki w nieco przyjaźniejszej formie... Możliwości może być wiele. Ostatnia z tych gier może zainteresować nieco starszych graczy.



Pierwszym tytułem jest Księga Czarów. Przenosi nas do świata serii książek, filmów czy gier Harry'ego Pottera. Gracz trzymając kontroler Move nauczy się podstawowych zaklęć. Gra mówi do nas w języku polskim, a głos podkładał sam Piotr Fronczewski, który użyczał swego głosu już wcześniej chociażby w Skyrim:). Gdy opanujecie podstawy gry, to czekają Was dodatkowe zadania do wykonania. Tytuł z pewnością ucieszy najmłodszych.

 



Nigdy nie zapomnę akcji z dinozaurem w Tomb Raider na PSone. Grałem już jakiś czas w tamtą grę, ale takiej akcji w ogóle się nie spodziewałem. W pierwszym momencie nie wiedziałem czy z tym walczyć czy uciekać, a „potem się zobaczy”. Dinozaur był też obecny w demie technicznym na płytce demo dołączanej do pierwszych PSX'ów. Diniaki powracają znowu w nowej grze Walking With Dinosaurs – pozycji typowo edukacyjnej. W grze możemy się co nieco pouczyć o tych starożytnych ssakach czy nawet mieć możliwość karmienia takich zwierzątek.



Ostatnia z prezentowanych produkcji najbardziej mi się spodobała – tytuł Diggs: Nightcrawler opowiada historię tytułowego Diggsa, który jest molem książkowym i detektywem. Na wstępie jest posądzony o morderstwo, którego nie popełnił i siłą rzeczy musi rozpocząć śledztwo, by znaleźć prawdziwego sprawcę i oczyścić się z zarzutów. Gracza zadaniem jest mu w tej misji pomóc. Cały świat w którym mieszka Diggs (Library City) jest zbudowany książek, a gracz jest zobowiązany mu pomóc i wykaraskać się z tych kłopotów. Sporą rolę odgrywa tu fizyka - przykładowo będą fragmenty, w których będziemy przechylać czy przymykać książkę, by np. Diggsowi latarnia świeciła na śmietnik, a nie gdzieś obok na kota dachowca.



Podsumowując, Wonderbook jest fajnym pomysłem. Na chwilę obecną wiemy o trzech grach zapowiedzianych na ten wynalazek. Na nich historia tej książki się nie zakończy, a możliwości ma spore, ograniczone jedynie fantazją developerów. Może się okazać strzałem w dziesiątkę w przypadku gier edukacyjnych, gier skierowanych docelowo do najmłodszych graczy. Czy to wszystko się sprawdzi, dowiemy się w przyszłości. Do tematu postaramy się powrócić już niebawem, bo niebawem przygotujemy pełną recenzję Wonderbook.

 

Marcin "Martinex" Sławiński

Strona artykułu: [1]        

UID: 2176
Okładka/art:
Tytuł:
Wonderbook - konferencja w Warszawie
Developer:
Gatunek:
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!