Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Konami o MGS
Ski: Tekst zamieszczamy dzięki uprzejmości autorów strony www.metal-gear-solid.glt.pl - jednego z najlepszych polskich serwisów dotyczących serii MGS. Wywiad zajmuje aż 4 strony
Tłum.: Kul (redaktor strony www.metal-gear-solid.glt.pl)

Oto macie przed sobą zbiór pytań i odpowiedzi dotyczących całej serii MGS. Pytania są zadawane przez fanów serii, a odpowiedzi udziela pracownik Konami of America, który grał we wczesną wersję MGS3 i został upoważniony przez Hideo Kojimę do udzielania odpowiedzi. Pytania są wytłuszczone i znajdują się w cudzysłowach. Pamiętajcie, że grał we wczesną wersję i dużo rzeczy może się zmienić. 

"Jak duża jest dżungla? Czy jest jakiś sprzęt który będzie nas kierował, czy będziemy chodzić po jakiś wytyczonych ścieżkach do wrogiej bazy?"

Dżungla jest bardzo duża i nie ma wyznaczonych ścieżek. Przez całą grę w dżungli nie ujrzycie ani jednego napisu Loading. Oprócz dżungli będziecie także przemierzać jaskinie i zaśnieżone góry. Oczywiście w górach nie można paradować bez koszuli bo "Snake" się rozchoruje.

"Powiedziałeś kiedyś, że Snake ma nacięcie na oku, ale w MGS2 nigdzie tego nie widziałem"

Nacięcie nigdy nie pojawiło się na modelu z MGS2. Za to w pierwszym trailerze z MGS3 widać że "Snake" ma nacięcie pod okiem. Najprawdopodobniej zadrapał się w dżungli.

"Czy wiesz coś o MGS:Online?"

Tylko tyle, że Kojima nie będzie kierował tym projektem. Ma bardzo małe doświadczenie w grach online i zostawi to swojej ekipie.

"Czy będzie więcej walk z bossami? W MGS2 było ich trochę za mało i czułem się zawiedziony, że nie mogłem skopać tyłka Ocelotowi."

Z tego co mi wiadomo grupa w MGS3 jest większa od Dead Cell, więc na pewno będzie więcej walk z bossami. Niestety nie mogę nic mówić o Ocelocie, ponieważ odkryłoby to część fabuły.

"Czy będzie możliwość zatrzymywania upolowanych zwierząt, żeby tworzyć własne rationki?"

Tak. Tylko, że mięso zwierzęce będzie się psuło i po pewnym czasie nie będziesz mógł go jeść.

"Czy pojawią się bohaterowie z gier stworzonych przed MGS ( MG i MG2 )?"

Tak, być może nawet z MGS1 i 2.

"Czy Konami planuje oficjalne wydanie MG1 i 2 po angielsku?"

Zrobienie czegoś podobnego do MGS:TTS w przypadku tych gier jest prawdopodobne.

"Czy Snake będzie prowadził/pilotował jakiś pojazd?"

Tak. Do dzisiaj mamy potwierdzony 1 pojazd a nad kolejnymi dwoma się zastanawiamy.

"Czy będzie można przejść grę nie zabijając nikogo, tak jak to miało miejsce w MGS2?"

Na razie nie ma broni usypiającej, ani innej broni która nie zabija i nie są takie planowane, więc powiedziałbym, że nie będzie można.

"Czy MG2:SS wyjdzie na GBA?"

Tak. MG2 został przetłumaczony na angielski, więc przeniesienie go na GBA jest bardzo prawdopodobne.

"Czy Campbell będzie nam pomagał w czasie MGS3?"

Nie był wtedy dowódcą, więcej nie mogę powiedzieć.

"Czy będziemy walczyć jako Fox Hound czy przeciwko nim?"

Oddział Fox Hound nie został wtedy jeszcze stworzony.

"Czy wrogowie z którymi będziemy walczyć będą całkowicie nowi?"

Głównie nowi, ale będzie też kilka powrotów.

"Słyszałem, że można rzucać węże w strażników, będziemy mogli rzucać żywymi czy martwymi wężami?"

I takimi i takimi, ale rzucanie żywych jest śmieszniejsze.

"Czy klimat MGS3 będzie mroczniejszy niż w MGS1? A może będzie to coś zupełnie nowego?"

W MGS3 duży nacisk położono na aspekt przetrwania, więc powinien być conajmniej tak klimatyczny jak MGS1.

"Słyszałem że w grze będą aligatory, czy to jest prawda?"

Tak, aligatory będą i mogą atakować strażników.

"Jeżeli pojawi się Psycho Mantis to się posikam ze szczęścia"

Powiem tylko, że Ocelot i Mantis pracowali w KGB w czasie MGS3, Raven także przebywał wtedy w ZSRR. Nic więcej nie mogę powiedzieć.

"Czy będzie jakiś system zapobiegający zgubieniu drogi?"

Możesz zapytać przez radio o ogólny kierunek, ale nic bardzo dokładnego

"Czy dzień będzie przechodzić w noc?"

Tak, będzie cykl dzień/noc. W ciągu nocy będziesz musiał się cieplej ubierać, żeby się nie rozchorować. Będzie również łatwiej wejść do bazy wroga ( strażnicy są zmęczeni, niektórzy śpią no i kamuflaż lepiej działa ).

"Czy gra dzieje się w latach 60-ych? Czy będziemy mieli okulary na podczerwień?"

Tak, w latach 60-ych. Kojima powiedział, że technologia jest zawsze o 10 lat do przodu, niż widzimy to na polach walki. Okulary te wynaleziono w latach 70-ych więc w latach 60-ych były prototypy.

"Czy został poprawiony system walk wręcz?"

Nie wydaje mi się. Kiedy grałem w tą wczesną wersje po prostu ciąłem ludzi nożem.

"Czy zostanie zmieniona ilość cutscenek?"

Ilość cutscenek oraz czas ich trwania został obcięty i to bardzo. Niektóre cutscenki będą bardziej interaktywne.

"MGS3 to prequel czy sequel ?"

Prequel, ale daje informacje o tym co będzie w MGS4.

"Czy kontrola noża będzie taka jak miecza w MGS2?"

Możesz albo naciskać kwadrat kilka razy żeby wykonać kombo albo używać prawej gałki analogowej.

"Czy po zabiciu kogoś krew będzie się rozbryzgiwać na trawę/ziemię?"

Tak. Można także zmienić kolor rzek na czerwony gdy się postarasz.

"W trailerze widzieliśmy Snake'a trzymającego broń w pierwszej osobie i była ona trochę na prawo, czasem jednak pojawiała się na środku i celował przez ten celowniczek na lufie. Czy to znaczy że strzelanie na podstawie tego celowniczka w FPP będzie o wiele bardziej precyzyjne ?"

Żaden z pistoletów nie będzie mieć celownika laserowego, więc będzie trzeba celować tak jak w prawdziwym życiu.

"Czy miałeś okazję użyć przebrania bohatera za trupa? Jak to działa?"

Nie miałem okazji tego wypróbować, ale z tego co wiem to 'Snake' będzie go używał w pobliżu ciał strażników, żeby pozostać niezauważonym.

"Czy przejście MGS3 zajmie dłużej niż 10-15h za pierwszym razem?"

To jest tylko moje przypuszczenie, ale wydaje mi się że skoro jest wiele sposobów na podróż przez dżunglę i bazę to czas gry się wydłuży.

"Czy zlikwidowanie dog tagów zostanie jakoś zrównoważone czymś równie ciekawym ?"

Nie mam pojęcia. Wydaje mi się, że ilość możliwości ukończenia gry będzie czymś lepszym niż dog tagi. Należy pamiętać, że nie ma wyznaczonych ścieżek, więc możesz wybierać inną drogę po każdym rozpoczęciu gry. Będziesz również musiał używać różnych strategii do łapania różnych zwierząt. Istnieje również pewna sztuczka. Trzeba złapać małpę, przymocować jej C4 do pleców i posłać w stronę strażnika, strażnik weźmie ją do rąk a my wtedy ją wysadzamy.

"Czy będzie radar?"

Radar będzie, ale trzeba będzie wybrać opcję z nim.

"Skoro nie będzie codecu, czy nie oznacza to drastycznego spadku kwestii mówionych ?"

Radio zajmie miejsce codecu. Jeżeli grałeś w MG1 i MG2 to powinieneś zrozumieć, że nie różni się ono zbyt wiele od codecu.

"Czy widziałeś już użycie broni 'wybuchającej' na człowieku? Czy wygląda to tak jak w MGS2 ?"

Na razie nie widziałem żadnych materiałów wybuchowych.

"Kiedy strzelimy w głowę przeciwnikowi, jaka będzie jego reakcja?"

Wrogowie nie będą tym razem się chwytać za głowę. Jaka jest reakcja widać na pierwszym trailerze są tam chyba 2 headshoty.

"Czy MGS3 jest planowany na inne konsole?"

MGS3:Snake Eater jest PS2 exclusive.

"Wspomniałeś coś o łapaniu małpy. Będziemy robić pułapki na zwierzęta? Czy mamy gonić te małpy po całej dżungli?"

Będzie kilka sposobów łapania i zabijania zwierząt. Pułapki będą działać zarówno na ludzi jak i na zwierzęta.

"Czy zostanie wydana jakaś specjalna edycja MGS3 na jakieś inne konsole?"

Być może, ale nikt o tym ze mną nie rozmawiał.

"Czy będziesz w stanie chodzić i strzelać w FPP?"

Na dzień dzisiejszy możesz chodzić w FPP, ale nie możesz strzelać. Może to ulec zmianie w pełnej wersji.

"Czy dżungla jest w pełni interaktywna/zniszczalna? Jeżeli na przykład przypnę C4 do drzewa i wysadzę to czy zobaczę jak drzewo upada?"

Większość drzew jest interaktywnych, ale nie do tego stopnia. Może być jakaś scena w której drzewa będą spadać, ale nie będziesz mógł bawić się w drwala.

"Czy cała gra rozgrywa się w latach 60-ych?"

Bez komentarza.

"Jak dużo będziemy musieli pływać? ( cała rzeka albo coś takiego )."

Nie będzie potrzeby tak długiego pływania.

"Czy strażnicy będą robili zasadzki na Snake'a?"

Jest przewidziana co najmniej jedna zasadzka. "Snake" zostaje napadnięty w trailerze.

"Jak dużą rolę odegra stamina w grze?"

Kiedy stamina będzie na niskim poziomie, "Snake'owi" zaczną trząść się ręce w czasie celowania, będą również kłopoty z zajściem strażnika od tyłu, ponieważ będzie się głośniej poruszał. Obraz może być również trochę niewyraźny i mogą być problemy z zauważeniem zagrożenia.

"Mówisz o zmianie dnia w noc. Czy to będzie zależne od zegara PS2? Czy może zostanie ustalony jakiś czas gry w którym powiedzmy godzina grania to jeden dzień?"

Nie będzie zależeć od zegara PS2. Czas trwania jednego dnia w grze w stosunku do rzeczywistości nie został jeszcze sprecyzowany.

"Kojima zapowiedział, że po MGS2 nie będzie już robił żadnej części MGS, a jednak wrócił do 3. Jeżeli po MGS3 naprawdę przestanie to kto przejmie pałeczkę i zajmie się produkcją kolejnych części MGS?"

Najprawdopodobniej następcą Kojimy zostanie Tomokazu Fukushima. On napisał Snake Tales oraz współtworzył scenariusz MGS2 i 3. Osobiście uważam, że Kojima zostanie jeszcze by stworzyć MGS4.

"Czy planujecie dodanie możliwości rozpalenia ognia, albo jakąś małą chatkę w której mógłby się schować?"

Nie. Kojima nie chce aż tak urealnić MGS3.

"Czy trzeba będzie spać, żeby odzyskać siły? Jeżeli tak to czy będzie jakieś przyśpieszenie czasu gdy bohater będzie spać?"

Żadnego snu nie będzie.

"Czy planujecie dodanie kamuflażu optycznego jako bonus po ukończeniu gry?"

Predator to jeden z ulubionych filmów Kojimy więc prawdopodobnie tak.

"Czy mógłbyś podać jakieś szczegóły dotyczące polowania? Na jakie zwierzęta będziemy polować? Jaki wpływ będzie miała zmiana smaku często jedzonych rzeczy na grywalność? Czy będziemy jakoś przysadzać zwierzęta, czy wszystkie jeść na surowo? Jakich sposobów łapania możemy się spodziewać?"

Możesz jeść wszystko oprócz ludzi, psów i małp. Każde zwierzę będziesz jeść na surowo. Oprócz tych zwierząt które widzieliśmy można jeść aligatory, jaszczurki, robaki, jagody, nietoperze i jeszcze mnóstwo innych obrzydliwości. Co do polowania to mogę powiedzieć tylko tyle, że na każde zwierzę będziemy polować w inny sposób.

"Mam nadzieję, że radio zostanie usprawnione w pełnej wersji, chciałbym chodzić Snake'iem i jednocześnie słuchać rozmów. To byłaby dopiero zabawa..."

To, co opisałeś zostało już zaproponowane przez kogoś z ekipy Konami. Rzeczy zmieniają się codziennie więc nie można tego wykluczyć.

"Czy będzie można się przebierać za przeciwników?"

Będzie takie zadanie w grze ( podobnie jak w MGS2 ), ale to wszystko.

"Czy to prawda, że cienie będą odgrywać większe znaczenie? (tak jak w Splinter Cell)"

Nie słyszałem nic o czymś takim.

"Czy Snake będzie w stanie wziąć jakiegoś strażnika jako zakładnika?"

Tak jak w MGS2. Można łapać strażników a inni nie będą strzelać.

"Czy gdy Snake będzie malował swoją twarz, zostanie to pokazane czy od razu będzie mieć na sobie kamuflaż?"

W chwili obecnej kamuflaż pojawia się na twarzy "Snake'a" zaraz po wybraniu. Są jednak plany dodania animacji nakładania farby.

"Jeżeli zostawię grę na jakiś czas do czy Snake umrze z głodu? Spotkania ze zwierzętami będą losowe czy ustawione odgórnie?"

"Snake" nie umrze z głodu, po prostu wskaźnik staminy mu spadnie. Spotkania ze zwierzętami będą losowe, za to strażnicy będą poruszać się wyznaczonymi ścieżkami.

"W radiu będą fotografie naszych rozmówców?"

Wygląd radia nie został jeszcze skończony.

"Czy Snake nosi cały czas ze sobą te wszystkie kamuflaże, a może używa jakiegoś sprytnego kamuflażu?"

Nosi wszystkie kamuflaże ze sobą.

"W trailerze widzimy Snake'a bez koszuli. Jest możliwość jej zdjęcia, czy po prostu w trakcie gry ją gubimy?"

Koszulę można ściągnąć kiedy się chce.

"Możesz powiedzieć coś o miejscu w którym rozgrywa się akcja gry?"

Nie mogę komentować miejsca akcji.

"Skoro pojawią się ludzie z poprzednich części to nie będziemy ich mogli zabić. Czy w związku z tym będziemy mieć z nimi jakiś kontakt ( bossowie, sprzymierzeńcy itp. ) czy może będą oni tylko w scenariuszu ( jak Gurlokovich w MGS i MGS2 )?"

Trochę z obydwu. Niektórzy wystąpią epizodycznie, a inni będą mieli duży wpływ na akcję.

"Czy strażnicy będą mieli różne bronie, a może wszyscy będą mieli karabiny szturmowe?"

Większość z strażników będzie mieć AK-47, ale niektórzy będą mieli inne, w tym shotguny i karabiny snajperskie.

"Będziemy mogli wspinać się na wszystkie drzewa i skały czy tylko na wybrane?"

Nie na każde drzewo, ale na większość. Te na które będziesz mógł wejść będą porośnięte trawą.

"Jak duży jest obszar gry w dżungli i czy łatwo się zgubić?"

Teren jest bardzo duży i bez mapy można się bez problemu zgubić.

"Czy będzie możliwość znalezienia ukrytych ścieżek i rzeczy niedostępnych normalnie, jeżeli pójdziemy jakąś nietypową trasą w dżungli?"

Na pewno, w końcu jest wiele możliwości przejścia dżungli. Jeżeli na przykład wpadniemy na jakąś małą bazę to możemy albo się przez nią prześliznąć, albo poszukać przejścia przez jaskinie, które zakończy się za bazą.

"Dowiemy się czegoś o The Patriots?"

Zostaną ujawnione pewne wskazówki dotyczące tego co zobaczymy w kolejnych częściach MGS.

"Będziemy mieli broń od początku czy tak jak w poprzednich częściach zaczniemy bezbronni?"

Grę zaczynamy wyposażeni w nóż.

"Ile będzie broni w MGS3? Jakie to będą bronie?"

Ilość broni nie została jeszcze określona, ale co najmniej 15 na pewno. Dostaniemy pistolety, karabiny szturmowe, karabiny snajperskie, shotguny i kilka innych wymyślonych przez Kojimę.

"Ile będzie strojów?"

Będzie ponad 100 kombinacji kamuflażu i farby nakładanej na twarz.

"Jaka pogoda będzie w grze?"

Deszcz jest potwierdzony i przypuszczam, że w górach będzie śnieg.

"Skoro żołnierze będą chodzić czwórkami i ustawią się w linii, to czy można zakraść się od tyłu i porwać jednego z nich pozostając niezauważonym? A jeżeli tak to czy oni zauważą, że ich kumpel zniknął?"

Jeżeli spróbujesz zaatakować strażników gdy będą w linii zauważą Cię. Jeżeli uda Ci się zabić jednego z nich to reszta zauważy jego brak.

"Czy wszystkie grupy strażników będą miały psy?"

Tylko niektóre grupy strażników będą miały psy. Psy będą Cię gonić jeżeli zostaniesz zauważony przez strażników a ci zaczną polowanie na "Snake'a". Będą one podążać za zapachem, więc będziesz musiał znaleźć sposób żeby zgubić swój zapach.

"Czy będzie opcja zablokowanie celownika na celu?"

Będzie to działać tak samo jak w MGS2 więc tak.

"Czy ilość strażników w dżungli będzie ustalona, czy może będą respawnować po zabiciu tak jak w poprzednich częściach?"

W dżungli strażnicy nie będą respawnować. Jeżeli zabijesz kogoś, zaciągniesz w krzaki, zostawisz i wrócisz za 3 godziny to on dalej będzie tam leżał.

"Skoro Snake będzie jadł to czy będzie musiał wyskoczyć do kibelka czasem?"

Gra nie będzie aż tak realistyczna.

"Nożem będziemy tylko walczyć, czy przyda nam się też do ucinania gałęzi, wspinania na skały, odwracania uwagi?"

Będzie można ucinać gałęzie oraz przycinać krzaki które zasłaniają nam widok. Będziesz mógł nim także otwierać zwierzęta. Trzeba pamiętać, że łatwo się zatruć, a niektóre zwierzęta i rośliny będą mieć odtrutkę.

"Przeraża mnie liczba kamuflaży i farby na twarz. Jak rozwiązano malowanie i ubieranie kamuflażu? Przecież w normalnym menu z serii MGS przejechanie ponad 100 kamuflaży zajęłoby mnóstwo czasu"

W tej wersji w którą grałem wygląda to tak: trzymając L2 wybieramy "camo" z menu i pojawia się nowe menu w którym wybieramy kamuflaż i farbę na twarz.

"Jak istotna jest farba na twarz? Jak można sprawdzić czy kolor farby pasuje do ubrania i do otoczenia?"

Jeżeli kolor farby na twarzy nie będzie odpowiadał kolorowi ubrania zostaniesz odkryty. W nowym menu w którym wybieramy kamuflaż będzie pokazany cały "Snake", więc nie będzie problemów z dopasowaniem kolorów.

"Jak będzie ustawiona kamera? Będzie tak jak w poprzednich częściach? Czy może będzie można zmieniać jej ustawienie?"

Będzie podobna do tej z MGS2, jednak będzie trochę bardziej za bohaterem, żeby lepiej widzieć trasę, którą będzie podążać. Ustawienia kamery nie będzie można zmieniać.

Ciąg dalszy na następnej stronie...

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  

UID: 3018
Okładka/art:
Tytuł:
Konami o MGS
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR: -
USA: -
JAP: -
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!