Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Killzone 2 - zapowiedź (wrażenia z grywalnego dema) PlayStation 3

Na tegorocznej konferencji Sony podczas E3 firma nie skupiła się w tak wielkim stopniu na Killzone, jak to doświadczaliśmy wcześniej - być może uznano, że tytuł Guerilla Games jest już wystarczająco dobrze wypromowany. Twórcy dostarczyli jednak na imprezę nowe grywalne demo, które jest jak najbardziej warte opisania.

W „próbce” tym razem zadaniem gracza było ochranianie konwoju. Po wyjściu z budynku można było zaobserwować jak zwykle imponującą oprawę graficzną, choć jeszcze nie bez błędów – uważne oko bez problemu wychwycić mogło minimalnie chrupiącą animację w co gorętszych momentach oraz znikającą flagę powiewającą na wietrze – ta ostatnia rzucała się w oczy najbardziej, bo przyczepiona do budynku znikała i pojawiała się w zależności od ustawienia kamery.



Czepianie się odłóżmy na później, na razie skupmy się na tym, co zaprezentowano. Zaraz na wstępie można było chwycić za stojące nieopodal działko i sprawdzić świetnie wykonaną fizykę. Kilka serii w czerwone beczki stojące w budynku naprzeciw i filary zaczęły się pięknie walić, oponenci spadać, a cała budowla zamieniać się w ruinę. Bardzo ciekawi nas, czy to tylko konstrukcja zaprojektowana specjalnie pod E3, by zrobić spore wrażenie na dziennikarzach, czy może będzie tego więcej w pozostałych poziomach gry... Jedno jest pewne – kawałek dalej po chwyceniu wyrzutni rakiet i wystrzeleniu w pobliską ścianę, struktura pozostała nienaruszona.

Twórcy zapewniają, że dużą uwagę przywiązują do AI przeciwników. Helghaści mają dzielić się na kilka typów, a każdy z nich będzie miał przypisane inne zachowanie. Możecie spodziewać się, że wróg z karabinem maszynowym będzie wykorzystywał wszelkie osłony i strzelał do Was okazjonalnie, podczas gdy jednostki z shotgunem w łapach będą starać się podejść szybko jak najbliżej i posłać Was do piachu. Na E3 niespecjalnie było to widać, bo mimo ustawienia poziomu trudności na ‘Normal’, oponenci mieli spory problem, by trafić w głównego bohatera – często nawet stojąc na wprost chybiali celu. Zastosowano tu model obrażeń znany z Call of Duty, czyli po oberwaniu ekran staje się czarno-biały i trzeba chwilę odczekać w bezpiecznym miejscu, by zregenerować siły.



Sterowanie jest typowe dla shooterów dedykowanych PS3. R1 odpowiada za strzelanie aktualnie dzierżoną bronią (można trzymać dwie naraz), R2 to rzut granatem, natomiast przy pomocy L1 można ukryć się za osłonami terenu. Kliknięcie prawej gałki (R3) to przystawienie giwery do oczu (podobnie jak w Call of Duty), natomiast L3 odpowiada za sprint. Nie zapomniano również o wykorzystaniu Sixaxisa – w prezentowanej "próbce" można było chwycić pokrętło dwoma tylnymi przyciskami i kręcić kontrolerem, by poradzić sobie z mechanizmem. Warto dodać, że w Killzone 2 zastosowano też mechanizmy podobne do Army of Two. Chodzi o znany z tamtej produkcji "buddy system", czyli nic innego jak pomoc kompanów w specyficznych sytuacjach – zaprzyjaźnione postacie pomogą Wam wspiąć się na wysoki murek (podadzą Wam rękę) itp.

Wygląda na to, że w najnowszej pozycji od Guerilla Games nie zabraknie też operowania pojazdami. Demo pozwalało zasiąść za sterami czołgu i stoczyć bitwę z oddziałami wroga. Nie było w tym nic, czego byśmy nie widzieli w innych tytułach (sterowanie tradycyjne: jedna gałka odpowiada za kierowanie wehikułem, druga za korygowanie kamery, R1 to strzał z działa, a R2 – karabinek), ale fajnie, że developer stara się urozmaicić nam rozgrywkę.



Killzone 2 z każdym pokazem prezentuje się coraz lepiej, ale najwyższa pora kończyć już ten tytuł i dostarczać go spragnionym posiadaczom PlayStation 3. Według twórców, kampania dla jednego gracza ma zapewnić około 11 bardzo dużych poziomów (jeden do przejścia w 45-60 minut), natomiast tryb Multiplayer pozwoli na zabawę 32 osobom naraz. Nie możemy już się doczekać, ale premierę wyznaczono dopiero na luty 2009.

Rafał "Baron Ski" Skierski 

Strona artykułu: [1]        

UID: 2357
Okładka/art:
Tytuł:
Killzone 2
Developer: Guerilla Games
Gatunek: strzelanina
Data wydania:
EUR: luty 2009
USA: luty 2009
JAP: -
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!