Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Jak and Daxter: The Lost Frontier - recenzja PlayStation 2PSP
Jestem bardzo zawiedziony tym, że studio Naughty Dog chwilowo odsunęło się od serii Jak & Daxter. W zamian posiadacze PS3 dostali wprawdzie rewelacyjne dwie części Uncharted, ale równocześnie przepadła nam kontynuacja jednej z najlepszych serii platformówek. Całe szczęście, że developer całkowicie nie przekreślił możliwości wydania sequela na najmocniejszej konsoli Sony, a póki co pierwszy od dobrych pięciu lat sequel zawitał na PSP. Za developing odpowiedzialna jest firma High Impact Games, znana między innymi z dwóch części Pursuit Force na przenośną konsolę japońskiego giganta. O tym jak wywiązało się z tego zadania, opowiem Wam w poniższej recenzji.

W The Lost Frontier Jak, Daxter oraz dobra znajoma dwójki bohaterów Keira przemierzają kolejne lokacje w poszukiwaniu zielonego Eco (substancja dobrze znana fanom serii). Udają się więc do tytułowej krainy Lost Frontier, gdzie podobno poszukiwanej sfery jest pod dostatkiem. Cały problem polega na tym, że nie tylko oni podążają tropem tej substancji - chcą ją bowiem zagarnąć także powietrzni piraci. Cała historia bardzo szybko przeradza się w kolejną opowiastkę o ratowaniu świata i tego typu bzdetach, ale już mniejsza z tym. Przygody Jaka i Daxtera nigdy nie przedstawiały nam wymyślnych historii - najważniejsza była zawsze rozgrywka, która nie pozwalała oderwać się od ekranu.



Pierwsze uruchomienie gry i już widać, że jest znajomo. Jeśli pamiętacie drugą i trzecią część przygód Jaka, wiecie mniej więcej jak gra się w The Lost Frontier. Jest jednak pewna różnica - w związku z małą ilością substancji Eco, główny bohater (Jak) stracił możliwość zmieniania się w swoją mroczną wersję (Dark Jak), co nie ukrywam przyjąłem z dużym zadowoleniem (nigdy nie przepadałem za tym we wcześniejszych częściach na PS2). Inna sprawa, że z kolei jego wiewiórkowaty kumpel Daxter ma w tej części związek z Dark Eco, ale o tym opowiem Wam za chwilę.



Najnowsza edycja na PSP wprowadza między innymi walki powietrzne i możliwość pokierowania wehikułami lotniczymi. Całą rozgrywkę można podzielić więc w zasadzie na trzy części składowe: standardowe sekcje platformowo-strzelankowe jak w poprzednich częściach serii, fragmenty latane oraz levele Daxtera. Tak, wiewiór znowu jest grywalną postacią, choć tym razem gra się nim zupełnie inaczej niż w ostatniej pozycji z jego udziałem (Daxter, również na PSP). Zajmijmy się więc pierwszą częścią składową, czyli platformówką w starym stylu. Jak wraz z Daxterem na ramieniu podróżują od krainy do krainy wykonując różnego rodzaju questy - nie brakuje skakania, bujania się na kijkach, korzystania z dobrze znanych broni (blaster, shotgun, maszynówka, gun plazmowy...) i eliminowania przeciwników, a od czasu do czasu zdarzają się również sekcje, w których trzeba pogłówkować.



Światy są skonstruowane ciekawie, w stylu poprzednich części. Nie ma wprawdzie ogromnego miasta po którym można latać (jak w Jak 2: Renegade i Jak 3), ale w zamian otrzymaliśmy trochę mniejsze lokacje, które można zwiedzać do woli na własnych nogach (pojawia się mapka z zaznaczonymi celami, jest eksploracja, szukanie sekretów itd.). Po wybraniu konkretnej misji najczęściej wszystko sprowadza się do przebicia się przez poziom, wyeliminowania pojawiających się na drodze oponentów, a od czasu do czasu zawalczenia z bossem. Jak wypada walka? Cóż, tutaj mam pewne obiekcje. Brak drugiej analogowej gałki bardzo doskwiera PSP - to wiemy wszyscy. Jak & Daxter: The Lost Frontier to kolejny tytuł, który bardzo uwidacznia te braki. Jak już się pewnie domyślacie, są problemy z pracą kamery. Po prostu nie zawsze pokazuje ona to, co by się chciało. Można wprawdzie korygować jej ustawienie dwoma bumperami (L i R), ale po pierwsze nie zawsze to działa, a po drugie momentami nie starcza palców na kierowanie bohaterem podczas walki.



Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 6677
Okładka/art:
Tytuł:
Jak & Daxter: The Lost Frontier
Developer: Naughty Dog
Gatunek: platformówka
Data wydania:
EUR: 20/11/09
USA: 03/11/09
JAP: 19/11/09
Poziom trudności:
średni (3/5)
8.4/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!