Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Jak & Daxter - poradnik solucja, opis jak przejść grę na 100 procent PlayStation 2

Jak genialny jest Jak & Daxter każdy chyba już wie (a jak nie, to zapraszam do naszej recenzji). Tutaj wielki poradnik dla wszystkich chcących ukończyć tę rewelacyjną grę na 100%.

My podajemy Wam jak zebrać najważniejsze "dobra" w grze, czyli magiczne kule (power cells) oraz "helikopterki". Na poziomach porozmieszczane są jeszcze jajka w wielkich ilościach i nie sposób byłoby podać ich lokalizację. Jednak nie powinno być problemu z ich odnalezieniem - nie są poukrywane, tylko luźno rozmieszczone na planszach. Jeśli dobrze przeczesz level, na pewno znajdziesz wszystkie. Tymczasem, zachęcam do ukończenia J&D na 100%.

txt. : Baron Ski


------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Poradnik jest oczywiście całkowicie bezpłatny. Jeśli jednak okazał się dla Ciebie użyteczny, kliknij proszę jedną z reklam widocznych na pasku po prawej stronie. Docenisz w ten sposób wiele godzin pracy autora, a przy okazji dołożysz kilka groszy (dosłownie!) na utrzymanie i rozwój strony. Dziękuję.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

GAYSER ROCK (level treningowy)

Power Cells

1. Find the cell on the path

Idź przed siebie. Zaraz na początku trafisz na pierwszą kulę - pomiędzy kolcami.

2. Open the precursos door

Po drodze - zaraz za drzwiami, które otworzysz dzięki blue eco.

3. Climb up the cliff

Po drodze - na końcu levelu treningowego, przed platformą, którą uruchomisz, dzięki blue eco.

4. free 7 scout flies

Za znalezienie 7 skot fly's (zaraz na początku).

 

Scout Flies

1-7. Skrzynka z pierwszym helikopterkiem znajduje się obok pierwszej kuli. Wszystkie następne skout flies są chwilkę dalej (wystarczy iść prosto - w końcu to level treningowy :).

 

 

SANDOVER VILLAGE

Power Cells

1. Bring 90 orbs to the mayor

W pierwszej chatce od lewej od wejścia do wioski jest wąsaty koleś. Da Ci power cell, jeśli przyniesiesz mu 90 orbs (jajek). Więc poszukaj ich, a gdy już będziesz miał wystarczającą sumę, wróć się tu.

2. Bring 90 orbs to your uncle

W drugiej chatce od prawej (od wejścia do wioski) jest kolejny facet (twój wójas :) z żółtymi wąsami. Tak samo - za 90 orbów da Ci power cell.

3. Herd the Yakows into their pen.

Za domkami są dwa mostki. Skieruj się na prawo. Koło drugiego domku (licząc od mostka) siedzi pasterz. Zapędź byki (5) do zagrody a da Ci power cell.

4 i 5. Bring 120 orbs to the oracle.

Skacząc po skałach niedaleko pasterza dotrzesz do wyroczni z dwoma power cellami w oczodołach. Za każde z nich musisz przynieść po 120 jajek.

6. Free 7 Scout flies

Uwolnij 7 helikopterków (patrz niżej).

 

Scout Flies

1. Gdy wchodzisz do wioski, w chatce po prawej.

2. Gdy wchodzisz do wioski, w chatce po lewej (ukryte w małym pokoiku).

3. Za trzema domkami są dwa mostki prowadzące w dwie różne strony. Ty jednak zeskocz na dół - wśród skał znajdziesz kolejnego helikopterka.

4. W domku pasterza.

5. Na skale, niedaleko pasterza.

6. Skacząc po skałach do wyroczni (oracle) trafisz na kolejną skrzynkę.

7. Za trzema domkami (patrząc od wejścia do wioski) skręć w lewy mostek i zejdź na dół. Obiegnij domek na plaży a znajdziesz skrzynkę z helikopterkiem.

 

 

SENTINEL BEACH

Power Cells

1. Unblock the eco harvesters

Musisz odblokować "kosiarki" (chociaż wyglądają bardziej jak balony). Jest ich 5 i znajdują się w głębi etapu, na podwyższeniu. Musisz rozwalić kamienie ("kręćkiem), które blokują energię green eco pod balonami.

2. Push the flut flut egg off the cliff

Najpierw będąc jeszcze w Sandover Village, udaj się do domka, który znajduje się zaraz za mostkiem prowadzącym w prawo (przed chatą pasterza). Będzie tam babcia, która za zepchnięcie jaja ze zbocza da Ci power Cell. Teraz wracaj do Sentinel Beach i wchodź po skałach najwyżej jak tylko się da. Na pewno znajdziesz niebieskie jajo, które zepchnij na dół, po czym samemu zeskocz i porozmawiaj z babcią - da Ci power cell.

3. Get the power cell from the pelican

Przechodząc przez plażę, na pewno zauważysz, że pelikan "skubnie" Ci jedną kulę. Udaj się więc za nim na wysepkę stojącą w wodzie. Sprzedaj mu kopa (kółko), po czym biegnij jak najszybciej w stronę wyplutego jaja. Jak nie zdążysz, pelikan ponownie je połknie i będziesz powtarzać ten manewr od początku (proponuję skorzystać z platformy przy młynie).

4. Chase the seagulls

Musisz przegonić mewy. Stoją na jednej z budowli na końcu poziomu (biała ze schodami - jakaś świątynia czy co ? ;). Teraz oddal się na bezpieczną odległość (inaczej nie podlecą) - powinny usiąść na drugiej budowli. Powtórz manewr, przelecą na trzecią. Wiesz co robić ? Po trzecim spłoszeniu, power cell wyleci z wodospadu (wyląduje niedaleko harvesterów).

5. Launch up to the cannon tower

Aby wykonać to zadanie musisz zawczasu zaliczyć zadanie 'Find the blue went swich'. Jest to trzecie zadanie na poziomie Forbidden Jungle. Gdy to zrobisz, wróć do Sentinel Beach. Zostanie uaktywnione źródło z blue eco, niedaleko brzegu. Dzięki temu uaktywnisz katapultę i będziesz mógł dostać się na bardzo wysokie bloki skalne. Wyskakując z kolejnych wyskoczni, dotrzesz w końcu na szczyt wieży z której wystrzeliwane są bomby. Znajdziesz tam nieco "dóbr" no i oczywiście power cell (jeśli zabijesz mądrusia, który strzelał z armaty).

6. Explore the beach

Właśnie - przeszukaj plażę a na pewno znajdziesz. Jest niedaleko miejsca, gdzie padają bomby, we wnęce na plaży.

7 Climb the sentinel

Kula znajduje się na szczycie środkowej budowli, z której przepędzałeś mewy.

8. Free 7 scout flies

Odszukaj 7 helikopterków (patrz niżej).

 

Scout Flies

1. Po drodze - gdy będziesz szedł plażą.

2. Na skale, niedaleko zrzuconego jaja z zadania 2 (Push the flut flut egg off the cliff).

3. Po drodze do jaja z zadania drugiego (przy drugim blue eco).

4. Na plaży, w pobliżu wodospadu.

5. Na pierwszej (od lewej) budowli, z której przepędzałeś mewy.

6. Na skale niedaleko harvesterów, niedaleko młynu.

7. Na wysokiej skale (po drugiej stronie młynu). Dostaniesz się tam dzięki katapulcie z blue eco (z tej z której wybijałeś się na wysokie skały by dojść do armaty). Tak więc musisz mieć zaliczone zadanie 'Find the blue went swich' z poziomu Forbidden Jungle.

 

Uwagi

-kilka jajek znajduje się za wodospadem, a także pod wodą, wokoło wysepki z pelikanem. Musisz po nie zanurkować (kwadrat).

-nie zapomnij też o kilku za budowlą, na której siedziały mewy.

-przy pomocy armaty możesz rozbić kilka skrzynek, normalnie nie do rozbicia. Kilka znajduje się na plaży, a także na wysokich skałach po których skakałeś lecąc do armaty.

 

 

FORBIDDEN JUNGLE

Power Cells

1. Unblock the eco beam

Wchodząc do tego levelu, idź kawałek przed siebie ścieżką, po czym skacząc po skałach, przedostań się na drugą stronę rzeki (na lewo). Potem znów idź prosto. Dotrzesz do maszyny od której odbija się promień. Wskakuj na górę i rozwal stojak od promienia. Wysunie się lustro. Zeskakuj na dół i spójrz przez peryskop. Wyceluj w kolejne lustro (pomogą Ci strzałki) i ruszaj do niego. Zrób to samo - wyceluj w trzecie lustro itd. Aż zaliczysz 5.

2. Get to the top of the temple

Musisz dostać się na szczyt świątyni. Po pierwsze musisz naprawić most prowadzący do niej. Odnajdź źródło blue eco (na górze) i podejdź do krawędzi zepsutego mostu, a naprawisz go. Z dojściem na szczyt nie powinno być problemów (wykorzystuj blue eco do uruchamiania wind).

3. Find the blue vent swich

Gdy będziesz już na górze świątyni, naciśnij niebieski przycisk a zjedziesz na dół. Podążaj korytarzem, aż zobaczysz power cell na górze zakręconej konstrukcji. Gdy złapiesz je, uruchomisz źródła blue eco w innych miejscach. Potem złap blue eco i biegnij do zamkniętych do tej pory drzwi - wrócisz się do miejsca, gdzie zjechałeś.

4. Defeat the dark eco plant

Jeśli wykonałeś zadnie 3, powinno utworzyć się źródło blue eco. Dzięki niemu otworzysz kolejne drzwi - na końcu korytarza, będzie czekała na Ciebie przerośnięta roślinka - pierwszy boss.

BOSS I

Walka jest dosyć prosta. Na początek uciekaj przed małymi stworkami, a gdy schowają kolce naskocz na nie (x, kwadrat). Gdy je zabijesz, utworzą się liście, dzięki któremu będziesz mógł doskoczyć do łba roślinki i sprzedać jej plombę (kółko). Manewr powtórz trzykrotnie a power cell będzie Twój.

5. Catch 200 pounds of fish

Gdy wchodzisz do lasu, po lewej masz wodospad. Zeskocz na dół, a zajdziesz się przy rzeczce. Na msotku stoi rybak, który zaproponuje Ci łowienie ryb. Za zieloną rybę dostajesz 1 punkt, za złotą - 5. Musisz zebrać 5 punktów. Nie możesz złapać ryby różowej (zatruta) oraz przepuścić na raz więcej niż 20 punktów, bo będziesz musiał zacząć od początku.

6. Follow the canyon to the sea

Podążaj rzeczką, zaczynając od strony rybaka, a w końcu dotrzesz do kolejnego power cell, za wnęką.

7. Open the locked temple door

Na lewo od maszyny z zadania 1, znajdują się zamknięte drzwi do świątyni. Potrzebna jest energia blue eco. Zeskocz na dół, tam gdzie szedłeś do power cella z zadania 6. Są tam trzy blue eco. Złap je wszystkie, wyskocz z katapulty i biegnij do drzwi - powinieneś zdążyć.

8. Free 7 skout flies (patrz niżej)

 

Scout flies

1. Gdy wchodzisz do forbidden jungle, na prawo od ścieżki są bloki skalne. Skacząc po nich dotrzesz do pierwszego helikopterka.

2. Podążając rzeczką, zaczynając od rybaka, zauważysz drugą skrzynię, na polanie.

3. Idź dalej tą rzeczką a znajdziesz trzecią skrzynkę (zaraz przy wnęce prowadzącej do power cella z zadania 6.

4. Wysoko. Gdy przechodzisz przez mostek nad rybakiem, spójrz się w lewą stronę i do góry (zobaczysz występ skalny a na nim drzewo). Koło drzewa znajdują się pnie, a na najwyższym z nich czwarty helikopterek.

5. Przy maszynie na dole (przy pierwszym lustrze).

6. Znajdziesz go podążając na szczyt świątyni.

7. Gdy wchodzisz do świątyni (drogą przez most), zauważ, że po prawej od wejścia jest wyskocznia. Dostaniesz się na półkę, a na jej końcu będzie ostatnia skrzynka.

 

Uwagi

- Na poczatku kręciłem się po całej lokacji, nie mogąc znaleźć 5 głupich jajek. Przypadkiem odkryłem, że 5 orbów kryje zabita roślina ! Naskocz na nią (X, kwadrat) a będzie wypluwała po jednym jajku.

- Nie zapomnij też wyskoczyć z obu katapult w środku świątyni, gdy już uaktywnisz źródło blue eco.


 


MISTY ISLAND

Najpierw porozmawiaj z kolesiem, który mieszka w Sandover Village, w domku za mostkiem prowadzącym w lewo (do Sentinel Beach). Okaże się, że zginęła mu jego musa :). I prosi o pomoc. Na Misty Island dostaniesz się przy pomocy motorówki, znajdującej się przy mostku także w Sandover Village. Jednak by ją uruchomić, musisz najpierw pogadać z rybakiem w 'Forbidden Jungle' i złapać mu trochę ryb.

 

Power Cells

1. Cutch the Sculptor's Muse

Gdy wejdziesz po skałach, zobaczysz kota po lewej stronie to jest ta muza. musisz ją złapać. W pewnym momencie (gdy wbiega na około po kilku skałach) można przeciąć jej drogę. By dostać power cella, zaniesz ją później do jej właściciela.

2. Climb the Lurker Ship

Od miejsca startu, gdy wejdziesz po skałach na górę, idź w lewo, aż zobaczysz drewniany mostek, prowadzący na statek. Idź na łajbę i wdrap się na sam szczyt - leży tam power cell.

3. Stop the cannon - Gdy złapiesz power cell z zadania 2, idź dalej mostkiem (tam gdzie toczą się bale). Dostaniesz się na szczyt wielkiej konstrukcji, gdzie na końcu będzie armata. Gdy zabijesz stwora, który siedzi na niej, z lufy wyleci power cell.

4. Return to the dark eco pool

Gdy zabijesz mądrusia siedzącego przy armacie (zadanie 3), zeskocz na dół, na arenę. Po pokonaniu hordy stworów, utworzą się schody, prowadzące do magicznej kuli.

5. Destroy the baloon lurkers

Od miejsca startu idź w lewo, aż dotrzesz do drewnianego mostu prowadzącego na statek. Jednak nie wchodź na most, tylko zeskocz na dół. Będzie tam skuterek (zoomer). Sterując nim musisz przegonić latające małpy (wystarczy je dotknąć). Uważaj tylko, by nie trafić w miny, które wiszą obok nich.

6. Use zoomer to reach power cell

Lecąc na zoomerze, wskocz na mostek na rzece, poleć w prawo, a następnie w lewo. Teraz wybij się i módl żebyś trafił w power cell :).

7. Use Blue Eco to reach power cell

Gdy wyjdziesz z areny przez drzwi, za którymi zobaczysz wiele skał z energią eco, po których trzeba skakać, idź prosto. W oddali, troszkę po lewej powinieneś już widzieć wysepkę z power cellem. Prowadzi do niej winda, któa uruchamia się tylko z blue eco. Musisz zatem złapać jak największą ilość blue eco i biec co sił w nogach do ww. windy (platformy).

 

Scout Flies

1. Gdy będziesz gonił kota z zadania 1, powinieneś trafić na skrzynkę z helikopterem - jest na jednym ze wzniesień skalnych.

2. Na mostku na jeziorze, po którym będziesz latał skuterkiem.

3. Na statku z zadania 2.

4. Wdrap się na szczyt statku i idź dalej po drewnianym mostku, tam gdzie toczą się bale. Niedaleko po lewej stronie będzie leżała skrzynka z helikopterkiem (uważaj tylko na NITRO).

5. Gdy wyjdziesz z areny przez drzwi, za którymi zobaczysz wiele występów skalnych, po których trzeba skakać i znajduje się na nich blue eco, wdrap się na najwyższy występ skalny, tam gdzie jest blue eco, a z niego przeskocz dalej. Za wnęką będzie skrzynka.

6. Po prawej od wejścia do wnęki (patrz wyżej) jest droga prowadząca do kolejnego helikopterka.

7. Gdy wyjdziesz z areny wyjściem, za którym zobaczysz drzewo i trzy duże stwory, idź w lewo i wypatruj po lewej drewnianej wybitki, na którą trzeba naskoczyć (X, kwadrat). Na szczycie skał, na które dostaniesz się dzięki ww. wyskoczni, leży ostatnia skrzynka.

 

Uwagi

-wielkie słupy z kości można przewracać, robiąc sobie w ten sposób mostki. Wystarczy trafić je 3 razy kręćkiem.

-przy pomocy armaty na dachu wielkiej konstrukcji, możesz rozbić skrzynki, normalnie nie do rozwalenia znajdujące się na dole areny (przy ścianie).

 

 

FIRE CANYON

Uwaga ! Ten etap to przejście do drugiego poziomu domowego. Wejście do niego znajduje po prawej od domku pasterza (trzeba wskoczyć po skałach). Możesz tam iść tylko wtedy, gdy masz już przynajmniej 20 power cells - inaczej nie będzie uaktywniony skuterek.

 

Power Cells

1. Reach the end of the canyon

Całe zadanie polega na przejechaniu kanionu do końca.

2. Free 7 scout flies

Rozbij 7 skrzyń z helikopterkami

 

Scout Flies

To chyba oczywiste, że dokładnej lokalizacji Ci w tym przypadku nie podam - wszystkie leżą po drodze, niektóre poukrywane za słupami skalnymi, ale nie powinno być problemu z odnalezieniem. W razie czego możesz się przecież zawrócić, a gdy skusisz, zacząc wszystko od początku. Prosta sprawa.

 

 

ROCK VILLAGE

Na początek proponuję iść w prawo do domku i wciskając przycisk, uruchomić teleport - dzięki temu będziesz mógł się przenosić do poprzedniego poziomu domowego w razie potrzeby.

 

Power Cells

1. Bring 90 orbs to the gambler

Idź do świątyni (za mostkiem) - głównej platformie na wodzie. Będzie tam koleś w beczce. Za 90 orbów da Ci power cell.

2. Bring 90 orbs to the geologist

Przed mostkiem (wejściem do świątyni) stoi ponętna panienka ;). Za 90 orbów da Ci kulę.

3. Bring 90 orbs to the warrior

W świątyni, niedaleko gostka w beczce znajduje się rycerz - wojownik. Za 90 orbów da Ci power cella oraz naprawi most - utoruje Ci drogę do lokacji 'Boggy Swamp'

4. Bring 120 orbs to the oracle

Od miejsca startu, pójdź w lewo, poskacz po półkach sklanych obok wodospadu i idź dalej. Obserwuj bacznie prawą stronę - za załomem będzie wyrocznia - za 120 orbów (jajek) dostaniesz magiczną kulę.

5. Bring 120 orbs to the oracle

To samo co powyżej - za kolejne 120 orbów dostaniesz kolejny power cell.

6. Free 7 scout flies

Jak zwykle - odnajdź 7 skrzynek z helikopterami.

 

Scout Flies

1. Przejdź się wokoło domku, w którym uruchamiałeś teleport - będzie tam pierwsza skrzynka.

2. Od miejsca startu idź w lewo, zaskocz na dół po platformach (koło wodospadu). Pomiędzy najniższą a kolejną platformą, na ziemi leży helikopterek w skrzyni.

3. Kolejny leży za skałą, obok której stoi laska - geologist (jedna z dróg prowadząca do 'Precursor Basin').

4. Za rozżarzoną skałą, koło mostka (przy świątyni) i blue eco.

5. Wejdź do świątyni i poszukaj drugiego wyjścia. będzie tam platforma pod daszkiem - tam gdzie idziesz do mostu, który naprawił rycerz.

6. Gdy wejdziesz do świątyni głównym wejściem (mostkiem), zaraz po prawej jest zejście. Są tu stoliki oraz (trochę dalej) następna skrzynka z helikopterkiem.

7. Ostatni helikopterek jest przy wejściu do Boggy Swamp. Dojdziesz tam mostkiem.

 

 

PRECURSOR BASIN

Power Cells

1. Herd the moles into their holes

By uaktywnić to zadanie, musisz najpierw porozmawiać z laską (geologist) w Rock Village. Jeśli już to zrobiłeś, w Precursor Basin musisz zagonić 4 brązowe coś (wiewiórki ?) do dziury. Po wykonaniu zadania, wróć do geologist.

2. Catch the flyinf lurkers

Musisz złapać cztery fioletowe, latające stwory. Latają po ustalonych ścieżkach, więc nie powinno być problemów.

3. Beat record time on the gorge

By uaktywnić to zadanie, musisz zawczasu pogadać z kolesiem w beczce (w świątyni w lokacji Rock Village). Teraz wróć do Precursor Basin, wsiądź na zoomera i wypatruj prawą stronę. We wnęce utworzyła się wstążka symbolizująca start. Musisz pokonać tor w czasie krótszym niż 45 sekund. Po wykonaniu zadania, wróć do kolesia w beczce po power cell.

4. Get the power cell over the lake

Wysoko nad jeziorem w drugiej części Precursor Basin lewituje power cell. Musisz go złapać wybijając się ze skały. tyle tylko, że najpierw musisz się na nią dostać. Wjazd na skały jest zaraz przy jednym z wejść do tej części Precursor Basin. Skacząc po innych skałach, w końcu dotrzesz na tą pożądaną (jest też tam jeden helikopterek). Wybij się z niej (R1) i zbierz power cella.

5. Cure dark eco infected plant

W tej części Precursor Basin, gdzie jest jezioro, jest też źródełko z green eco (niedaleko fioletowych roślin). Musisz właśnie "wyrwać chwasta", tj. będąc pod działaniem green eco, pojeździć po fioletowych roślinach i spowodować by wszystkie wymarły. Gdy skończy Ci się zielona energia, leć szybko po kolejną porcję, gdyż rośliny się odnawiają ! Po wymarciu wszystkich, dostaniesz kolejny power cell.

6. Navigate the purple Precursor Rings

Musisz przelatywać przez fioletowe obręcze. Gdy jakaś będzie położona wyżej wybijaj się (R1) czy to z górki, czy to z kamienia. Jeśli jakąś ominiesz, będziesz musiał zaczynać od początku.

7.Navigate the blue precursor rings

To samo, tylko teraz niebieskie obręcze. Trasa jest trochę trudniejsza, a pierwszy pierścień jest wisi wyżej (trzeba wjechać na skały).

8. Free the scout flies

Odnajdź 7 skrzynek z helikopterkami

 

Scout Flies

Niestety, musisz poradzić sobie sam. Cały level to jedna wielka łąka i nie widzę sposobu w jaki miałbym opisać Ci lokalizację helikopterków. Myślę, jednak, że ze znalezieniem ich nie będziesz miał większych problemów. Jeśli wypełnisz wszystkie zadania za power cells, będziesz znał już na pewno dobrze poziom, a żaden helikopterek nie jest specjalnie ukryty...

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 29351
Okładka/art:
Tytuł:
Jak & Daxter
Developer: Naughty Dog
Gatunek: platformówka
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!