Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Jak & Daxter - poradnik solucja, opis jak przejść grę na 100 procent PlayStation 2

SPIDER CAVE

Power Cells

1. Use your goggles to shoot the gnawing lurkers

Zauważ, że w głównym pomieszczeniu w 'Spider Cave' znajduje się wiele źródełek z żółtą energią. I zauważ, że słupy z drewna zżerają gąsienice. Wykorzystując widok FPP (trójkąt) zestrzel wszystkie (2-3 trafień na jedną) a otrzymasz power cell. Kula pojawi się nad mostkiem na wprost od wejścia do 'Spider Cave'.

2. Destroy the dark eco crystals

Eksplorując poziom, natrafisz na kryształy z energią dark eco (ciemnofioletowe). Gdy je dotkniesz, eksplodują. Musisz rozwalić tak wszystkie, a power cell będzie Twój.

Jeśli masz problemy ze znalezieniem kryształów, oto wskazówki :

Jeden jest w głównej lokacji, na górze (dostaniesz się do niego po windach - platformach latających), następny jest w tunelu prowadzącym do kopalni z wielkim robotem [patrz power cell (4)]. Trzeci kryształ jest w tunelu prowadzącym do power cella (3). Czwarty pod wodą, w tym samym tunelu, tylko troszkę dalej - idź tam gdzie leży helikopterek, przeskocz dark eco i pod wodą znajdziesz czwarty kryształ. Ostatni piąty kryształ znajdziesz w ciemniej jaskini (patrz power cell (3). Obok jednego z kryształów oświetlających tam drogę (obok wejścia na mostek) jest też rozgałęzienie prowadzące do wody. Zanurkuj i na dnie dotknij kryształu. Power cell będzie Twój.

3.Explore the dark cave

Od wejścia do Spider cave, skieruj się na prawo i skacząc po kolejnych skałach idź w kierunku na wprost od wejścia do Spider Cave i trochę w prawo. Dojdziesz do jaskini z dark eco. Będą też tam kryształ [patrz power cell (2)] i helikopterek [patrz scout flies (6)]. Ale będzie też i dalsza droga do kolejnej - ciemniej lokacji. Rozświetlaj sobie drogę, uderzając w kryształy (piękne refleksy świetlne !). Na końcu ciemniej jaskini znajdziesz power cell. Po jego zebraniu, wskakuj na windę, która zawiezie Cię na dół.

4.Climb the giant robot

Od wejścia do Spide Cave, skieruj się na lewo i tunelem dojdziesz do wielkiego pomieszczenie - kopalni z wielkim robotem (ach, widok zapiera dech w piersiach !). Musisz dostać się na sam szczyt korzystając z licznych kładek i (pod koniec) drążków, po których będziesz musiał się "pohuśtać" :). Na samej górze znajdziesz power cell.

5. Launch to the poles

Gdy będziesz już w "kopalni" z wielkim robotem (patrz poprzednie zadanie) na dole jest w jednym miejscu blue eco. Pod nim, na dole znajduje się katapulta. Zbierz więc niebieską energię, zeskocz na dół, po czym wyskocz wysoko i skacząc po kolejnych drążkach, doskaczesz do platformy, która zawiezie Cię do power cell.

6. Navigate the spider tunnel

W wielkiej jaskini z robotem, znajduje się też przejście (po trampolinach z sieci pajęczej nad dark eco) do tunelu, gdzie jest masa jaj pająków. Na końcu znajdziesz power cell, po czym bierz blue eco i wyskakuj z wyskoczni - "Let's get out of here !" :).

7. Climb the precursor platforms

W głównym pomieszczeniu, na samej górze na jednym ze słupów po których chodzą gąsienice. Dostaniesz się do niego po windach - platformach latających.

8. Free 7 scout flies

Rozwal 7 skrzyń z helikopterkami (patrz niżej)

 

Scout Flies

1. po drodze do yellow eco, dzięki któremu można rozwalić skrzynię z zadania 'Find the hidden power cell' w lokacji Volcanic Crater.

2-3. W "kopalni" z wielkim robotem - na rusztowaniach.

4. Wysoko, na skałach po prawej od wejścia do Spider Cave.

5. w głównym pomieszczeniu - dojdziesz do niego po mostku.

6. W pomieszczeniu z dark eco, prowadzącym do ciemnej jaskini.

7. W ciemnej jaskini - na mostku (zaraz na początku od wejścia nań).

 

Uwagi

-zwisające pająki załatwisz wykonując uppercut (kwadrat, X).

-w tunelu z masą pajęczych jajek są też skrzynki, normalnie nie do rozwalenia. Aby je rozbić, musisz mieć yellow eco. Uaktywni się ono na początku tego tunelu, gdy wypełnisz zadanie 'Find the yellow vent swich w poziomie Snowy Mountain.

 

 

SNOWY MOUNTAIN

Poziom zimowy, dojedziesz do niego przy pomocy wagonika kolejki górskiej. Kira uruchomi go tylko wtedy, gdy będziesz miał wystarczającą ilość power cellów. Dlatego właśnie zostawiłem go na koniec. Teraz już powinieneś mieć " co trzeba". Wskakuj do windy i jedź na górę.

Power Cells

1. Find the yellow vent switch

Ekslorując tereny niedaleko fortecy, na pewno natrafisz na stromą górę z lodu, gdzie jeżdżą dwie windy (prowadzą na lodowisko). Jednak obok tej lodowej góry, jest zbiorowisko drzew. A za nimi, ukryta droga do tego power cella !

2. Stop the 3 lurker glacier troops

Eksplorując poziom na pewno natrafisz na trzech gości rozwalających góry przy pomocy dziwnych pojazdów. Zauważ, że zawsze gdzieś niedaleko jest czerwone eco. I właśnie tylko przy jego pomocy, rozwalisz ich - inaczej się obronią. By zeskoczyli z "pojazdu", rozwal na początek wszystkie inne stworzenia skaczące nieopodal.

3. Deactivate the precursor blockers

Na całym poziomie jest kilkanaście brązowych występów otoczonych niebieską energią. Musisz je deaktywować wskakując na sam środek. Pierwszy precursor blocker znajduje się zaraz na początku poziomu, po wyjściu z wagonika.

4. Open the frozen crate

Uwaga ! Możliwe do wykonania tylko wtedy, gdy zaliczyłeś już power cell (1). Jeśli tak się stało, to od startu kieruj się cały czas na wprost. skacząc po skałach, trafisz na żółte eco, które weź. Zauważ, że w oddali w skałach po lewej jest zamarznięta skrzynka. Podskocz i strzel z yellow eco, a wypadnie z niej power cell.

5. Get through the lurker fort

W fortecy, w jednym z kątów na budowli. By się tam dostać będziesz musiał skakać po platformach i belkach.

6. Open the lurker fort gate

Gdy pójdziesz od startu cały czas prosto, trafisz w końcu na lodowisko. Za nim po prawej jest mostek, za którym czeka na Ciebie uratowany wcześniej ptak. Skacząc po platformach (trzy serie) dolecisz w końcu do końca, gdzie czeka na Ciebie power cell. Otworzysz też dzięki temu wejście do fortecy ! Uwaga - wciskając podczas skoku, drugi raz X, poszybujesz przez chwilę.

7. Survive the lurker-infested cave

Przy fortecy są dwa mostki. Udaj się za ten wysunięty dalej - koło przepaści. Trafisz do jaskini z wielką ilością głupawych królików. Znajdziesz też jednak power cell.

8. Free 7 scout flies

Znajdź 7 helikopterków (patrz niżej).

 

Scout Flies

1. Zaraz za pierwszą platformą po której chodzisz, jest "przepaść". Zeskocz na dół, a znajdziesz pierwszą skrzynkę.

2. Od startu idź cały czas prosto. Skacząc po skalnych występach, natrafisz na drugi helikopterek.

3. Idąc cały czas prosto trafisz na lodowisko. Idąc dalej, zobaczysz po prawej mostek, a na końcu będzie zejście (po skałach) prowadzące w końcu do fortecy. Po drodze znajdziesz skrzynkę z helikopterkiem.

4. Niedaleko fortecy, obok drzew prowadzących do power cell (1).

5. Obok fortecy, w dole. gdzie jest czerwone eco i ostatni lurker do rozwalenia [power cell (2)].

6-7. Znajdziesz w fortecy [otworzysz ją wykonując power cell (6)]. Jeden na szczycie jednej z wież (tej z niebieską energią), drugi na szczycie wielkiej budowli znajdującej się na wprost od wejścia do fortecy.



 

LAVA TUBE

Uwaga ! Ten etap to przejście do trzeciego poziomu domowego. Dostaniesz się do tego levelu, jadąc na "pierwszych" wagonikach. Zoomer uruchomi się tylko wtedy, gdy będziesz miał 72 power cells. Znowu jest to jazda nad lawą, tyle że teraz jest o wiele dłuższa i trudniejsza. Podobnie jak wcześniej, łap niebieskie baloniki (spadek temperatury). Na szczęście na trasie są trzy checkpointy (bez tego byłoby ciężko).

Power Cells

1. Reach the end of the lava tube

Musisz po prostu dotrzeć do końca. Gdzieś w połowie trafisz na wielką arenę. Złap żółte eco i rozwal pięć kul pośrodku, a otworzys się przejście dalej.

2. Free 7 scout flies

Znajdź 7 helikopterków na trasie.

 

Scout flies

Cóż, wszystkie skrzynki leżą po drodze ;). Niestety, nie widzę sposobu, by opisać dokłądnie te miejsca. Jeśli dobrze przeszukasz teren, na pewno wszystkie znajdziesz. Tym bardziej, że nawet jeśli zrobi się za gorąco, zaczniesz od początku.

 

 

GOL AND MAYA CITADEL

Eksplorując poziom, wiele razy natrafisz na niebieski przycisk uruchamiający wielokolorową platformę umożliwiającą przejście dalej. Platforma działa na zasadzie : gdy nadepniesz na dany kolor (np. niebieski), wszystkie klocki w tym kolorze spadną (w tym przypadku niebieskie) itd. Tak sobie układaj skoki, by starczyło Ci klocków na końcu.

Power Cells

1. Free the blue sage

Od startu idź tak, by okrążyć wielkiego robota. Trafisz na przycisk, który utworzy długą drogę z kolorowych klocków. Za tunelem będzie duże pomieszczenie z mnóstwem platform. Na końcu spotkasz dziadka uwięzionego w kracie. by go uwolnić rozwal generator w kształcie grzyba po lewej.

2. Free the red sage

Od startu idź w prawo. Skacząc po załamywanych platformach, dotrzesz do niebieskiego przycisku, który uruchomi wielką platformę z kolorowymi klockami. Proponuję wykonać daleki skok (R1, X) i skoczyć od razu na lewo - inaczej nie starczy Ci klocków. Dalej będzie pełno wściekłych królików. Musisz je wszystkie zabić. Na początek, by w ogóle przestały się wysypywać, musisz dotrzeć na sam koniec pomieszczenia i rozwalić trzy generatory. Po czym wszystkie, które już wypełzły, zabić. Po całej sprawie otworzą się drzwi. Potem jeszcze kilka skoków po pozałamywanych platformach i dotrzesz do generatora, który rozwal. Uwolnisz w ten sposób drugiego dziadka.

3. Free the yelleow sage

Od startu idź w lewo i wskakuj na pierwsze pozałamywane (półkola, 3-4 koła) platformy. Za korytarzem będą katapulty. Na koniec dotrzesz do trzeciego dziadka (rozwal grzyb-generator).

4. Free the green sage

Gdy uwolnisz trzech dziadków, w jednym miejscu za robotem utworzą się "schody" z okrągłych platform. Skacząc po kolejnych występach (potem po pourywanych platformach). Dostaniesz się na górę. Następnie po jeżdżących w koło platformach, dostaniesz się na szczyt robota, gdzie znajdziesz czwarty generator, który rozwal.

5. Free 7 scout flies

Znajdź 7 skrzyń z helikopterkami (patrz niżej).

 

Scout Flies

Wszystkie oprócz trzech są po drodze do poszczególnych dziadków. Jedynie te trzy poniżej można przypadkiem przeoczyć.

1. Zaraz przy wejściu do poziomu po prawej.

2. Zauważ, że obok trzeciego dziadka po prawej [power cell (3)] jeżdżą pourywane platformy. Skącząc po nich dotrzesz do następnej skrzynki z helikopterkiem.

3. Okrąż całego robota (z lewej do prawej). Na końcu będzie niebieski przycisk, który utworzy "kolorową drogę" :). Przejdź przez nią. Po prawej zbierz helikopterek

 

 

 

BOSS III - OSTATECZNA WALKA

Po wykonaniu zadań w Gol and Maya Citadel, na szczycie robota otworzą się drzwi, za którymi jest niebieski przycisk. Po wciśnięciu, pojedziesz w górę, gdzie czeka na Ciebie ostatni boss.

Na początek złap żółte eco i z wyskoku, przywal w niego fireballami w oko (5 razy). Teraz się wkurzy ;). Złap blue eco i biegnij jak najszybciej do katapulty - skorzystaj z niej - zobaczysz pod sobą wybuch. Gdy z dołu wyskoczą potwory, rozwalaj je fireballami z yellow eco. Następnie powtórz manewr - złap blue eco i goń do katapulty. Po wylądowaniu, robot zacznie rzucać czerwone kule, które wybuchając tworzą pole (przeskakuj nad nim). Jednocześnie łap żółte eco i nawalaj w robota z wyskoku fireballami. Następnie znowu - blue eco i wyskok. Po tej operacji, robot zacznie strzelać w Ciebie wielkimi fireballami. Gdy będziesz cały czas w ruchu, nie trafi Cię. Jednocześnie zbieraj żółte eco i także wypłacaj mu ogniste kule. Obejrzysz scenkę z Daxterem w roli głównej. Po wszystkim zbierz jeszcze białe eco, które pojawi się w jednym z rogów i oglądaj zakończenie...

 

Na koniec, jeśli masz już 100 orbów (lub 101), podejdź do wielkich drzwi i oglądaj kolejną scenkę zarezerwowaną dla najwytrwalszych (100%). A jeśli nie masz? No cóż, wracaj do poszczególnych poziomów i nadrób zaległości. Ah, to była wspaniała przygoda... Mam nadzieję, że już niedługo ukaże się kontynuacja, po którą ustawię się w kolejce jako pierwszy.

Txt: Baron Ski

------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Poradnik jest oczywiście całkowicie bezpłatny. Jeśli jednak okazał się dla Ciebie użyteczny, kliknij proszę jedną z reklam widocznych na pasku po prawej stronie. Docenisz w ten sposób wiele godzin pracy autora, a przy okazji dołożysz kilka groszy (dosłownie!) na utrzymanie i rozwój strony. Dziękuję.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 29313
Okładka/art:
Tytuł:
Jak & Daxter
Developer: Naughty Dog
Gatunek: platformówka
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!