Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
inFamous - zapowiedź PlayStation 3

InFamous od jakiegoś czasu tworzą ludzie z Sucker Punch. Panowie z tego teamu są odpowiedzialni m.in. za serię Sly Racoon (trzy części) z poprzedniej konsoli Sony – PlayStation 2. Owa seria zdobyła dosyć dużą popularność, była też wysoko oceniana przez prasę, jednak to nie jedyny projekt autorów. Popełnili oni także między innymi Rocket: Robot on Wheels z Nintendo 64, który również zbierał dobre oceny. Czy jednak wspomniany zespół poradzi sobie z okiełznaniem PlayStation 3? W końcu jeszcze nie dostarczyli żadnej pozycji na obecne konsole...

Empire City było normalnym miastem – towarzyszyły mu korki i odgłosy klaksonów. Ludzie się spieszyli do pracy, a dzieci do szkoły. Wszystko jak w normalnym cywilizowanym mieście do czasu pewnego dziwnego wybuchu. Po tym incydencie metropolia zmieniła się nie do poznania. Cały obszar ogarnął chaos, rząd postanowił odciąć miasto od reszty świata dla zachowania porządku.



W Empire City zaczęły rządzić bezlitosne gangi, zaś bohater omawianej gry obudził się w szpitalu. Z niedowierzaniem spoglądał przez szpitalne okno i obserwował co się dzieje i jak bardzo się zmieniło miasteczko podczas jego nieobecności. Na swoich dłoniach zaobserwował dziwny „prąd”, nad którym na dodatek miał pewną kontrolę. Od razu mu się to spodobało, mógł przy pomocy swych dłoni naładować komórkę, laptopa czy zasilać PC. „Elektryczne ręce” miały jednak też swoje wady, bo używanie wspomnianych urządzeń oraz wszelakiej broni palnej było niemożliwe (rzeczy te były niszczone przez napięcie). Cole, bo tak nazwano głównego bohatera, przy pomocy swoich nowo nabytych zdolności może reanimować umierających pacjentów przy pomocy lekkiej wiązki prądu, przywracając tym samym delikwentom akcję serca lub dobić zwyczajnie „pieszcząc” ich prądem. Może więc używać swoich niecodziennych zdolności w dobrych celach, co go uczyni bohaterem, lub po prostu może się zabawić w bad guya kopiąc prądem wszystkich jak leci, przy czym na szacunek ludzi liczyć nie może. Jednak po co to komu?



Tutaj pojawia się możliwość wyboru ścieżki dobra lub zła. Cole może dołączyć do któregoś z gangów, przy czym jego respekt wśród przypadkowych przychodniów nie będzie za wysoki i po prostu będą się go bać, nie będą chętni do pomocy. Wówczas jednak może liczyć na pomoc gangów. W przypadku wybrania drogi dobra, bohater może liczyć na życzliwość i pomoc przypadkowych ludzi, zaś wtedy narazi się gangom. Moneta ma dwie strony. Mogą się zdarzać sytuacje stawiające nas przed trudnym wyborem. Na przykład w jednej z misji główny bohater musi dotrzeć do bomby, po drodze jednak spotyka ciężarną kobietę, która potrzebuje natychmiastowej pomocy. Trzeba szybko wybrać czy pozwolić bombie wybuchnąć, a jednocześnie uratować ciężarną niewiastę, czy zignorować kobitę i pędem gonić do bomby, by nie dopuścić do jej wybuchu i przy okazji uratować ludność. Albo jeszcze lepiej: zignorować bombę, a kobietę zabić. Mamy tutaj sporo możliwości, a nasze wybory mają wpływ na przyszłe poczynania bohatera.



Moc Cole'a nie jest nieograniczona, z czasem się wyczerpuje niczym bateria alkaliczna. Wtedy naszemu herosowi muszą wystarczyć zwykłe kopniaki i pieści oraz umiejętności (m.in. akrobatyczne), które nabył przed całym wydarzeniem. Broni palnej i tak użyć nie może, bo ta ulega uszkodzeniu pod wpływem naelektryzowanych dłoni „pana-elektrowni”. Nie ma jednak co płakać nad rozlanym mlekiem, ponieważ można się „naładować” i znów tryskać energią na lewo i prawo. Wystarczy odnaleźć jakieś źródło mocy (np. przewody wysokiego napięcia), „podłączyć” się i znów rządzić.



Cole dodatkowo może się wspinać na słupy, różne barierki etc., co umożliwia mu dostanie się w niemal każde miejsce (ciekawe czy będą do odszukania jakieś bonusy) w mieście. Zeskakując z dużej wysokości bohater urządza strzał pioruna - bieda temu kto będzie stał w złym miejscu. Oczywiście prądem może niszczyć auta.

Miasto wielkim zmianom po wybuchu nie uległo, pomijając zniszczone przez eksplozję tereny. Mamy tu normalny ruch uliczny, nadal funkcjonuje komunikacja miejska, z której można korzystać oraz ulice pełne ludzi (którzy są łatwym łupem dla gangów), a nawet siły porządkowe, które z mizernym wynikiem próbują utrzymać w mieście porządek. Wspomniany opis można skomentować krótko jako "GTA w futurystycznym mieście" – robisz co chcesz i nikt Ci nie zabroni. Zapewne w podobny sposób do serii Grand Theft Auto będziemy rozpoczynali misje (punkty). Twórcy zapowiadają, że po skończeniu tytułu czekają na nas dwa zakończenia. Domyślam się, że będą uzależnione od naszych poczynań - bohater / antybohater.



Szybko okazuje się, że nie tylko Cole dorobił się dodatkowej nadprzyrodzonej mocy, ale również członkowie gangów, a ci nie są raczej przyjaźnie nastawieni do ludności. Znów się pojawia wspomniana wcześniej droga dobra i zła. Iść na ratunek „cywilom” i postarać się przywrócić miasto do porządku przed wielką eksplozją, czy egoistycznie ratować swój tyłek?



InFamous zapowiada się ciekawie głównie dlatego, iż czeka nas innowacyjne wykorzystanie prądu w grze wideo, poza tym będzie to kolejna gra typu action adventure. Ciekawe czy pierwszy projekt studia Sucker Punch (opracowywany wyłącznie na PlayStation 3) okaże się sukcesem. Mam nadzieję, że gra dostanie odpowiednią rangę wiekową, by uniknąć potem wypadków typu "dziecko włożyło palec do gniazdka elektrycznego, by sprawdzić czy też będzie pryskać energią" (dosłownie).  Premiera gry jest zapowiedziana na drugi kwartał tego roku i wówczas przekonamy się co z tego wyjdzie.

Marcin "Martinex" Sławiński

Strona artykułu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 1
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
McMilian
niedziela, 29 marzec 2009r.
W Sly\'aja bym chętnie pograł na PS3...

UID: 1291
Okładka/art:
Tytuł:
inFamous
Developer: Sucker Punch
Gatunek: Przygodówka
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!