Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Liczba wiadomości: 8327
Liczba artykułów: 1798
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
InFamous - recenzja PlayStation 3

Superbohatarzy nigdy nie mieli szczęścia do gier, zwłaszcza Ci na jakiejś gorącej licencji. Zdarzały się wprawdzie małe wyjątki, ale to tylko potwierdzało regułę - herosi rzadko doświadczali dobrych adaptacji swoich przygód na maszynkach do grania. Zostawmy jednak tych wszystkich Spider-manów, Batmanów i innych gości w przyciasnych kalesonach, pora na superbohatera wykreowanego przez ludzi z Sucker Punch (znani między innymi z serii Sly Racoon na PS2), który zostawia w pokonanym polu wszystkich swoich konkurentów z przeszłości.

Głównym bohaterem InFamous jest niejaki Cole, teoretycznie zwykły dostawca paczek, który przeżył wielki wybuch w swoim mieście. Po obudzeniu się spostrzegł, że wszystko się zmieniło - miasto (Empire City) zostało odcięte przez agentów federalnych, szerzy się zaraza, ludzie chorują, a gangi zaczynają przejmować kontrolę nad całym obszarem. Cole szybko spostrzega, że nie tylko przeżył wybuch, ale został obdarzony przy okazji specjalnymi zdolnościami - posiada moce oparte na elektryczności. Bez trudu jest w stanie ciskać ładunkami elektrycznymi w oponentów, zeskakuje z dużych wysokości bez żadnego uszczerbku na zdrowiu, a do tego jest w stanie przewracać samochody korzystając z jednej ze swoich zdolności.

 



 

InFamous to gra z otwartym światem do eksploracji, ale przy okazji także produkcja, w której ważne są konkretne decyzje, jakie podejmujecie. Empire City zostało podzielone na trzy mniejsze wyspy, które oczywiście otwierają się w miarę progresu. Design metropolii, jej architektura od razu pokazuje, że mamy do czynienia z grą ponadprzeciętną. Już samo bieganie po tak przemyślanych i znakomicie zaprojektowanych miejscówkach sprawia przyjemność, nie mówiąc już o wykonywaniu zadań postawionych przez twórców. Co ciekawe, każdy z budynków został zaprojektowany tak, że bez problemu da się na niego wejść. Wszystko zostało przygotowane trochę w stylu Assassin’s Creed – tutaj też główny bohater może się dostać na dosłownie każdy budynek jaki widać, bez problemu wspina się po oknach, rynnach czy innych elementach architektury budowli. Dodatkowo może praktycznie ślizgać się po drutach wysokiego napięcia, co pozwala błyskawicznie przemieszczać się od jednego dachu do drugiego.

 



 

W InFamous możecie iść linią głównego scenariusza i wykonywać zadania zlecane przeze kluczowe postacie, ale prawdziwą siłą tej pozycji są questy poboczne, których jest od zatrzęsienia. Nie są to trzy typy wyzwań na krzyż jak w innych grach z otwartym światem – równie dobrze przygotowane tutaj side-questy mogłyby zostać wplecione w oś głównego scenariusza i zapewniam, że nikt by nie narzekał. Warto je wykonywać choćby z jednego powodu – całe miasto opanowane jest przez wrogie gangi, które nie dadzą Wam spokoju podczas eksploracji terenu. Wystarczy jednak wykonywać misje poboczne, by sukcesywnie zaprowadzać spokój w kolejnych częściach metropolii. Zadania są naprawdę różnorodne i niezmiernie rzadko trafiać będziecie na takie, które się powtarzają. Może to być po prostu zaprowadzenie spokoju na danym terenie, rozwalenie ciężarówki, zdjęcie podsłuchów z bloku, śledzenie kogoś czy szukanie ukrytych paczek. Możecie mi wierzyć, że różnorodność jest na tyle duża, że wciągniecie się bez reszty – sam prawdę mówiąc na dłuższą chwilę odpuściłem sobie wątek główny i skupiłem się na side-questach.

 



 

Fabuła jest ciekawa, wciąga, a co najlepsze - jest opowiedziana w całości po polsku. Ludzie z Sony Polska po raz kolejny stanęli na wysokości zadania i bardzo dobrze zlokalizowali grę na nasz ojczysty język. Obyło się bez wtopy w rodzaju Killzone 2, gdzie podłożone głosy brzmiały nieco sztucznie i bardzo unikano tam wulgaryzmów. W InFamous też raczej ich nie uświadczycie, ale możecie mi wierzyć, że głosy nie brzmią źle, a spolszczone nazwy wybranych miejscówek czy wrogów da się przełknąć. Prawdę mówiąc jest to jedna z lepszych lokalizacji, z jakimi miałem okazję się zetknąć na konsolach. Owszem, można się przyczepić do niektórych detali, jak np. trochę nadużywanych zwrotów typu "cholerny / cholernie", czy momentami głupio brzmiących kwestii wypowiadanych przez mieszkańców miasta (tych „zagadujących”, gdy główny bohater przebiega koło nich), ale nie przesadzajmy. I tak jest dobrze.

 



Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 24
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
elementone1
sobota, 20 czerwiec 2009r.
ZAJEEEBISTA giera polecam kazdemu kto ma PS3 , Kolejny świetny excluzive od Sony naprawde kozak na maxa który wciaga jak bagno
Sebuka
sobota, 20 czerwiec 2009r.
Potwierdzam, gierka wymiata w 100%. I najlepsze jest to że nie kończy się po dwóch wieczorach.
HMM
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
Bardzo ale to bardzo fajna. Polecam goraco XYZ
killerów2
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
Na początku podchodziłem sceptycznie do tej gry. Ale gdy kupiłem konsole z tą ze właśnie gra i zagrałęm zmieniłem diametralnie zdanie. POLECAM gra wymiata
HMM
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
Szczerze to czekam na Warona co ma do powiedzenia o tej grze o ile w ogole sie na temat tej gry wypowie :)
Vamp
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
Też polecam InFamous , bo zdecydowanie wybija się ponad przeciętniaka.
waron
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
gralem w obie gry(infamous i Prototype) i wole zdecydowanie infamous. podwzgledem rozgrywki infamous to takie GTA4 - technicznie lepiej wyglada, ale strasznie nudna. podczas gdy Prototype to Saints Row 2 niczym nieskrepowana rozwalka i czysty fun. obie gry sa dobre, ale skierowane do innego odbiorcy i mi odpowiada bardziej luzacki i arcade\'owy Prototype(tak samo jak wolalem Saints Row 2 od GTA4). killer, nie chce nic mowic, ale przed wydanie infamous tez mowiles, ze masz ps3 i nagle je znow kupiles?
Vamp
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
Przed chwilą zobaczyłem filmik EyePet i mam takie pytanko do posiadaczy ps3 - czy ta gra było już w produkcji od dłuższego czasu, czy dopiero zaczęli ją tworzyć jak zobaczyli Project Natal, bo mechanika zabawy jest podobna do projektu Microsoftu.Wiem, że nie jest na temat, ale z ciekawości pytam.
elementone1
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
@Vamp EyePet jest juz od 2 lat w produkcji tak więc sam widzisz kto pierwszy wpadł na takie rozwiązania juz nie wspominajac o grach jakie wychodziły z wykozystywaniem kamerki na PS2 i nie ukrywam ze ta gra jest idealna dla mojego syna
elementone1
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
@waron buhahah sam pisłałes ze Ps3 nie masz a tu nagle takie teksty w stylu wole Infamous i wogóle ahh ohh łehehehe porażka poprostu i jak sobie przypomne co i w jakim stylu piszesz pod adresem Ps3 to wniosek jest jeden kretynizm
waron
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
chpodzilo mi o prototype pomylilo mi sie(zreszta latwo to wywnioskowac z tekstu) - zreszta jak napisalem prototype jest dla mnie jak saints row a saints row uwielbiam. eye pet nie byl tworzony od 2 lat czlowieku. nad eyepet zaczeto prace w momencie anulowania Eight Days i Getaway. eye pet nie jest niczym nowym to tylko odnowione minigierki z ps2 w postaci futrzaka - natal potrafi duzo wiecej.
waron
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
pominmy fakt, ze nad poszczegolnymi czesciami natal\'a pracowano od 10 lat(nad samym Emotional Engine, ktory jest czescia modulu odpowiedzialnegoza rozpoznawanie glosu pracowano od 2001 roku) i sklada sie na niego wiele rzeczy nie tylko stworzonych przez Microsoft Games Studios ale rowniez ekipy odpowiedzialne m.in. za Windows\'a. nintendo rowniez pracowalo nad czyms na wzor natal\'a(znaczy chodzi o bardzo zaawansowana technologie, a nie archaizmy eyetoy\'a), ale porzucilo projekt, bo dodawanie do konsoli byloby nie oplacalne w tamtym momencie, a wykorzystanie w grach bylo dosc ograniczone - w tamtym czasie mial on zastapic dzisiejszego wiimote\'a.
Vamp
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
@waron - W sumie Project Natal jakoś się zbytnio nie różni od EyePet - tylko, że sprzęt Microsoftu będzie wstanie rozpoznawać głos[ jeśli ma jeszcze jakieś inne możliwości, to proszę mnie doinformować]W sumie jestem ciekaw jak rozwiążą kwestie wady wymowy lub specyficzne akcentowanie poszczególnych słów przez niektóre osoby.Na filmiku EyePet też pokazano motyw z rysowaniem i ten zwierzak po zobaczeniu obrazu to samo narysował :) o ile dobrze pamiętam, to takie coś podobne było na pokazie Natala.
waron
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
vamp, zwierzak narysuje tylko to co wczesniej bylo zaimplementowane przez developer\'a a wiec jesli chcesz samochod musisz narysowac go dokladnie tak samo jak jest w instrukcji. natal poza rozpoznawaniem glosu, twarzy, skanowanie powierzchni, rozpoznawanie wielu osob przed kamera jednoczesnie(eye toy rozpoznaje tylko to co sie robi przed ekranem, ale nie jakie osoby dana czynnosc wykonuja, tzn. moze gra moze byc dla jednej osoby, ale eyetoy nie rozpozna, ze bedzie grac wiecej osob - natal rozroznia kazda osobe), odczytywanie ruchow gracza w najdrobniejszych szczegolach - eyetoy nie odczyta ruchow pojedynczych palcow, a natal tak(MS nie tylko stworzyl taka technologie, ale rowniez wchlona cala firme zajmujaca sie nia od poczatku. w zasadzie to wykupil 2 z 3 do tej pory). do tego dochodzi Emotional Engine i mozliwosc \"zaimplementowania\" gracza oraz jego ruchow w grze(w Milo jest moment, w ktorym widac odbicie w lustrze wody tamtej kobitki).
Vamp
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
@waron - może będzie mógł wszystko narysować - tylko programiści przykładowo przygotowali specjalne obrazki, które będą zamieniać się w 3D i będzie można je korzystać do zabawy z zwierzakiem.Przecież ta kamerka również będzie mogła robić zdjęcia i nie widzę problemu żeby przetworzyć rysunek na obrazek wirtualny.Na upartego mogę powiedzieć, że stary EYETOY też był wstanie rozpoznać czterech graczy na jedynym monitorze, którzy mieli jakieś zadanie do wykonania.Wydaje mi się, że kamerka Sony nie miałaby jakiegoś większego problemu żeby zrobić twoje odbicie w wodzie z możliwością wpływania na wodę.Czyli projekt Natal będzie miał do zaoferowania rozpoznawanie głosu z lepszym wyczucie ruchu - hmm taki ulepszony ET.
Vamp
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
Tylko jest jeszcze jedno pytanie - czy ET na ps3 jest tym samym co na ps2, bo pamiętam jeszcze taki filmik z kartami, które później na monitorze jakieś stwory wyświetlały i ze sobą walczyły - wyszła ta gra ? czy to tylko była prezentacja ?
Vamp
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
http://www.youtube.com/watch?v=Q51TWQe6AfY&feature=related - chyba to jednak lepsza wersja niż ta z ps2
Piotrek
niedziela, 21 czerwiec 2009r.
elka, \"Ps3 nie masz a tu nagle takie teksty w stylu wole Infamous i wogóle ahh ohh łehehehe porażka poprostu\" - po pierwsze to chodziło mu o protype przejezyczenie, mozna to wyłapać z tekstu. Ale nie o tym chciałem. Porażka totalna to są twoje teksty. Widzisz, ja na przykład grałem w protype i infamous (ty na pewno w Prototype nie grałeś ale to inna kwestia) i potrafie przyznać, że infamous jest minimalnie lepszy. W odróżnieniu od ciebie fanboyu, co zawsze jedziesz po grach na X360 mimo że zapowiadają się zajebiście a w te już dostępne nawet nie grałeś. W ogóle najlepiej nic już nie pisz bo i tak wiemy co napiszesz - pod każdą recenzją na ps3 będzie \"hit, rewelacja, cudo\", a na Xboxa 360 - odwrotnie. Zdejmij te klapy z oczu czlowieku.
elementone1
poniedziałek, 22 czerwiec 2009r.
[komentarz usunięty przez moderację. "poryty rozum", "matłoku" itd. - jeszcze jeden (JEDEN!) raz kogoś zaczniesz obrażać w swoich postach i masz gwarantowanego bana, żarty się skończyły. Już nie raz moderacja dostawała skargi na ciebie za nieprzestrzeganie regulaminu, już nie raz byłeś ostrzegany. Ostrzegam więc po raz ostatni i nie będę robił wyjątków.]
maniek
poniedziałek, 22 czerwiec 2009r.
Trochę w to pograłem nawet nawet dla mnie mocne 8. A Prototype także 8 z małym minusem. Elka kiedyś w zapowiedziach tej gry pisałeś, że cie ona nie interesuje a tu nagle hoho niespodzianka. Robisz z siebie.... Zejdź na ziemie:) Masz może Lair? Jaka jest opinie według ciebie?
elementone1
wtorek, 23 czerwiec 2009r.
@maniek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! co ty pleciesz !!!!!!!!że co ze ja pisałem że mnie Infamous nie interesuje!!!!!!!!!! buhahahaha koleś nigdy w zyciu nie napisałem czegos podobnego !!!! prosze cie nie wpieraj mi tu głupot bo sam dobrze wiem na co i w co z checią zagram OK! Co do Lair to jak na pierwsza gre był ok nie był to jakiś szczyt ale grało mi sie przyjemnie wiec nie mam powodów do jakiś drastycznych nazekań co do oceny to dał bym jej 7,5 ,Np. taki HAZE grafika ok momentami zjebana (braki w doświadczeniu twurców) lecz multi i sama kampania single player pełen szacun przyjemnie i miło sie grało pozdo
binio
poniedziałek, 31 sierpień 2009r.
Wilka szkoda, że nie ma tego na X360. Super giera pokazująca moc PS3!
Bobek
czwartek, 01 październik 2009r.
Dla posiadaczy ps3 obowiązkowy tytuł.Ocena-8.7
Justsith
poniedziałek, 25 grudzien 2017r.
Achat Tadalafil Low Cost Viagra 100mg Brand 5 Bucks http://costofcial.com - online pharmacy Free Viagra Sample Pack Online Lastlonger Cialis Contraindicaciones Buy Viagra Online In Usa Cialis Periodo Refrattario cialis price Baclofene Gamma Gt Acheter Propecia Sans Ordonnance Kamagra 100 http://costofcial.com - online pharmacy Doxycycline Adond Puedo Comprar Order Valtrex Online

UID: 6709
Okładka/art:
Tytuł:
InFamous
Developer: Sucker Punch
Gatunek: akcja / TPP
Data wydania:
EUR: 29/05/09
USA: 26/05/09
JAP: -
Poziom trudności:
średni (3/5)
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!