Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Grand Theft Auto V - recenzja PlayStation 4Xbox One

Trzeba uczciwie przyznać, że nie był to najlepszy rok w historii naszej branży. Cały czas mamy do czynienia z  okresem przejściowym – stara generacja konsol nie dostaje już ekskluzywnych blockbusterów, a nowa bardzo powoli się rozkręca. Jeśli jednym z najbardziej oczekiwanych (oraz jak pokazały wyniki sprzedaży po premierze – rozchwytywanych) tytułów na next-genach jest konwersja rocznego GTA 5 to chyba coś tu jest nie tak… Zostawmy jednak te dywagacje. Piąta odsłona Grand Theft Auto to jeden z najlepszych tytułów poprzedniej generacji. Czy na next-genach jest w stanie błyszczeć równie mocno?

Jak wspomniałem przed chwilą, gra debiutowała tak naprawdę we wrześniu ubiegłego roku, kiedy to pojawiły się wersje dla PS3 i Xboxa 360. Dostarczyliśmy Wam wtedy szczegółową recenzję, więc w tym materiale nie będę się niepotrzebnie powtarzał. Skupimy się na różnicach.


Wreszcie można wejść na wzniesienie i podziwiać całą panoramę miasta bez blura w tle i nachalnego dorysowywania się obiektów.

Czy to już ósma generacja?

Na samym wstępie trzeba wspomnieć o tym, co pewnie najbardziej Was interesuje – jak bardzo podciągnięto oprawę graficzną, czy różnica jest duża… Pierwsze wrażenie jest dobre, ale nie powala na kolana. Tytuł prezentuje się bardzo ładnie, pracuje w 1080p i stara się trzymać poziom 30 klatek na sekundę. Wygląda jednak to tak, jakby nie za wiele poza rozdzielczością zmieniono. Oczywiście jest to tylko mylne wrażenie wyniesione z naszych przerysowanych wspomnień – wystarczy odpalić wersję dla PS3 lub Xboxa 360 i porównać ją z next-genową, żeby dostrzec jak wielu poprawek doczekała się produkcja Rockstar.

Po pierwsze, rozdzielczość i dystans dorysowywania się. Edycje dla starszych konsol w wielu miejscach miały rozmazane tekstury, co oczywiście wiązało się z małymi zasobami pamięci, jakimi dysponowały te maszyny. Na konsolach nowej generacji tekstury są ostre, lepiej prezentują się samochody i bohaterowie. Nie jest to oczywiście nowa jakość, bo choćby twarze i animacja ruchów zdradzają swój rodowód, jednak jest zauważalnie ładniej. Poprawiono też dystans dorysowywania się – wystarczy wejść na jakieś wzniesienie czy wzbić się samolotem w powietrze, aby dostrzec różnicę. Oczywiście zdarza się drobny pop-up, ale trzeba się teraz naprawdę wysilać, aby coś takiego dostrzec.


Gra bardzo wyładniała po przesiadce na next-geny. Nie jest to tylko proste podbicie rozdzielczości, ale masa drobnych dodatków - choćby bujniejsza roślinność, zupełnie nowy system oświetlenia czy podrasowane tekstury.

Kolejne zauważalne zmiany na plus to między innymi: całkowicie nowy system oświetlenia, bujniejsza roślinność, a także zwiększony ruch na ulicach. Rewelacyjne zachody słońca, piękne efekty atmosferyczne, o wiele lepiej prezentujące się oświetlone znaki, neony czy latarnie – pod względem oświetlenia to jest prawdziwa przepaść w porównaniu ze starszymi konsolami. Świetnie też, że wreszcie roślinność wygląda tak jak powinna wyglądać. Wcześniej mieliśmy do czynienia właściwie z pokolorowanym na zielono poboczem – teraz mamy krzaki, bujniejszą trawę i wiele nowych obiektów imitujących florę. Zwiększono też ruch na ulicach, choć nie jest to aż tak widoczna zmiana, na jaką liczyłem. Owszem, samochodów jest więcej, ale wielokrotnie można natknąć się na puste ulice, a w centrum ruch powinien być dużo większy. Przydałoby się też więcej przechodniów, bo momentami można odnieść wrażenie, że Los Santos to wymarła mieścina, a nie wielka, nowoczesna metropolia. Przez ulicę potrafią jednak przebiec koty, czego brakowało w starszych wersjach.

Łyżką dziegciu w tej beczce miodu są niestety sporadyczne spadki płynności animacji. Gdybyśmy dostali stałe 30 klatek na sekundę pewnie większość by nie narzekała, ale grze zdarza się niestety zwalniać. Owszem, nie są to chrupnięcia przeszkadzające w rozgrywce, ale na next-genach coś takiego absolutnie nie powinno mieć miejsca – zwłaszcza, że przecież bazujemy na grze stworzonej pod starsze platformy.


Ruch uliczny rzeczywiście jest większy, ale dalej można bez problemu natknąć się na opustoszałe ulice - nawet w centrum miasta.

PS4 vs Xbox One

Zanim rozwinę bardziej temat płynności animacji, zatrzymam się na chwilę przy porównaniu dwóch edycji, jakie ukazały się na rynku. Jak wiecie, GTA 5 w podrasowanej wersji pojawiło się na PS4 i Xboxa One. Obie odsłony są na pierwszy rzut oka identyczne – działają w 1080p i starają się utrzymywać 30 klatek na sekundę, co – jak wspominałem wcześniej – nie zawsze się udaje. Wnikliwa obserwacja ujawnia jednak, że na PlayStation 4 w niektórych miejscach zastosowano bujniejszą roślinność, przez co wersja ta przez niektórych uznawana jest za minimalnie ładniejszą. Różnica jest tak naprawdę bardzo subtelna i tylko w niewielu miejscach zauważalna. Przez większość czasu dzieło Rockstar prezentuje się bowiem niemalże identycznie na obu platformach.


Wersje dla PS4/Xboxa One są niemal identyczne. Malkontenci dopatrzą się nieco bujniejszej roślinności w wybranych miejscach, ale to tylko detal - nie ma to najmniejszego wpływu na wrażenia z rozgrywki.

Podobnie sprawa się ma jeśli chodzi o płynność animacji – tutaj każda z edycji ma swoje mocne i słabsze strony. Drobiazgowe testy wykazały, że PS4 lepiej radzi sobie podczas sekcji chodzonych i strzelanin utrzymując niemalże niezachwiane 30 klatek na sekundę, podczas gdy wersja dla Xboxa One potrafi kilka klatek zgubić. Z kolei konsola Microsoftu wydaje się być bardziej wydajna w przypadku podróżowania samochodem po mieście – utrzymuje 30 fpsów, a edycji dla PS4 zdarza się chrupnąć od czasu do czasu.  Podsumowując, nie ma o co toczyć piany – jeśli dysponujecie obiema konsolami, kupujcie edycję dla tej konsoli, na której przyjemniej się Wam gra.

Tryb FPP tylko dla największych fanów?

Wielkim dodatkiem mocno promowanym przez twórców miała być możliwość zaliczenia całej kampanii w trybie FPP. Nie chciało mi się wierzyć, żeby to mogło dobrze funkcjonować i zdawałem sobie sprawę z potencjalnych uproszczeń. I choć po części moje przypuszczenia się sprawdziły, to muszę przyznać, że deweloperzy w niewielu kwestiach poszli na skróty. Grać się da, nawet całkiem przyjemnie, choć skłamałbym mówiąc, że wolałem grać w trybie pierwszoosobowym.


Tryb FPP sprawdza się bardzo dobrze - także podczas sterowania pojazdami. Oczywiście trzeba pogodzić się z pewnymi uproszczeniami (gdzie widoczna zmiana biegów? co to za lusterka?), ale jest dobrze. Jeździ się jednak wygodniej dalej w TPP.

Przede wszystkim jednak trzeba podkreślić, że twórcy przyłożyli się do zadania. Podczas poruszania postać odpowiednio się giba, widać przeładowywanie broni czy pracę rąk w wielu innych aktywnościach (choćby przy skokach spadochronowych). Nieźle też prezentują się wnętrza pojazdów – każdy samochód ma odwzorowaną deskę rozdzielczą, widać pracujące zegary czy moment odpalania fury. Podobnie ciekawie robi się przy podróżowaniu samolotami, pociągiem czy motorem. Oczywiście, trzeba pogodzić się z pewnymi uproszczeniami – nie jest widoczna choćby zmiana biegów w samochodach, a w lusterkach widać tylko rozmazane plamy. O ile jednak nie jest to poziom ani topowych FPS-ów ani wyścigów, to i tak można być pod wrażeniem.

Inna sprawa, że bardzo wiele misji, zwłaszcza tych „jeżdżonych”, ciężko zalicza się w trybie FPP. Spróbujcie manewrować samochodem ciężarowym z przyczepą i jeszcze robić to na czas jednocześnie walcząc z policją, a zrozumiecie o czym mówię.


Nie jest to poziom wysokobudżetowych FPS-ów, ale najwięksi fani mogą bez przeszkód ukończyć całą grę w trybie FPP. Rockstar powinien jednak wziąć się poważnie za system celowania - takie umowności (autocelowanie lub niewygodne sterowanie bez niego) już nie przejdą w kolejnej części.

Nowy kontent

Rockstar to firma, która nie robi konwersji na odwal się. W next-genowym GTA oprócz zmian w oprawie znalazło się też sporo nowej zawartości. Mamy między innymi kilka nowych misji pobocznych, zdarzeń losowych, a także nowy typ znajdziek, czy jeszcze więcej piosenek w stacjach radiowych. Więcej o ponad 150 kawałków – to trzeba podkreślić.

Strona artykuu: [1]  [2]      
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 17
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
Piotrek
wtorek, 09 grudzień 2014r.
Nie wiem jak inni ale ja mam już dosyć remasterów, edycji hd i tak dalej. Niech robią GTA6 a nie wydają kotlety żeby dwa razy zarobić na tym samym. Oczywiśćie to świetna gra ale grałem w nią na ps3 i na pewno nie kupiłbym specjalnie dla nieco lepszej grafiki na ps4. Najlepiej mają ci, co jeszcze nie grali (jest ktoś taki ;-)? - mogą zagrać od razu w wersję z lepszą grafiką.
Zibi
wtorek, 09 grudzień 2014r.
Grałem i powiem tyle - nie akceptuję rwania animacji na ps4, po prostu nie akceptuję. Co to ma być za nowa generacja która nie jest w stanie wytrzymać 30fps przy grze przeniesionej z ps3? To ma być jakiś żart?
PozeraczFrytek
wtorek, 09 grudzień 2014r.
Piotrek, nie zgodze sie z toba ani troche. GTAV w wersji na poprzednie konsole byla totalnie niegrywalna. Zatem przeniesienie jej na "nowe" konsole bylo swietna decyzja bo w koncu mozna pograc w ten tytul w normalnych warunkach.
binio
wtorek, 09 grudzień 2014r.
No proszę głos z za grobu i od razu jazda po bandzie hehehehe kopę lat... Powiadasz totalnie nie grywalna? a oceny rzędu 9/10 czy 10/10 czy 97 na znanych serwisach to noty z d.py wyciągnięte no no czyli wszystko po staremu. Ja grałem na xbox360 i gierka wyglądała i hasała wyśmienicie :) podobnie jak Piotrek podziękuję za remastera bo bardzo dobrze mam utrzymane w pamięci to co Trevor wyrabiał w oryginale a ten dodatkowy tryb i "ładniejsza grafika" bankowo nie spowodują u mnie nagłej chęci zagrania w to samo. GRY z prawdziwego zdarzenia system selery ot to czego oczekuję już od roku a tu plajta! Także gta5 w "ladnym liftingu" nie robi na mnie żadnego wrażenia. A bankowo nie spowoduje nagłej chęci nabycia półkonsol ósmej generacji :)
Piotrek
wtorek, 09 grudzień 2014r.
Właśnie miałem to napisać. Jedne z najwyższych ocen w historii, sprzedaż chyba w kilkunastu milionach ale gra niegrywalna? To ciekawe. Chyba jednak grywalna bo ukończyłem i bawiłem się doskonale.
PozeraczFrytek
środa, 10 grudzień 2014r.
Binio, oceny wysokie bo gra swietna ale granie na tak niskim w dodatku niestabilnym FPSie to istna katorga. Osobiscie odstawilem gre po 20minutach zabawy na PS3. Poczekalem i chyba poczekam jeszcze chwile az PC dostanie tak by zagrac pelna geba. Yo.
binio
środa, 10 grudzień 2014r.
Wierz mi że 20min w gta5 to tak jakbyś nie grał wcale. Co do spadków fps to na xbox 360 działało to wyśmienicie. Na ps3 nie grałem ale jestem w stanie w to uwierzyć bo akurat gro gier dziwnie działa na tej platformie a na x'ie śmiga bez zadyszki.
PozeraczFrytek
środa, 10 grudzień 2014r.
20min zdecydowanie wystarczylo by zauwazyc, ze gra jest niegrywalna. Na X360 co prawda jest lepiej choc z tym "wysmienicie" to mocno pojechales. Wolne doczytywanie tekstur i spadki FPS ponizej i tak niskiego pulapu (30FPS) to problemy ktore w wersji na X360 takze wystepuja. PS. Na PS3 momentami mialem wrazenie, ze tych klatek to jest okolo 15stu ;)
PozeraczFrytek
środa, 10 grudzień 2014r.
Zreszta tak na szybciku wyszukalem filmik ktory prezentuje problem przeze mnie naswietlany. Jak widzisz do wysmienicie to temu w chuj daleko ;) https://www.youtube.com/watch?v=_fbYyMq4cGU
PozeraczFrytek
środa, 10 grudzień 2014r.
No chyba, ze sredni FPS na poziomie 22klatek to dla ciebie super sprawa a spadki do 16stu cie zachwycaja. ;) Kto co lubi, dla mnie taka sytuacja jest nie do przyjecia.
Piotrek
środa, 10 grudzień 2014r.
PozeraczFrytek - No i co chciałeś pokazać tym filmikiem? To że gra chodzi w 90% czasu w 25-30 fps a od wielkiego dzwona - np. przy wybuchu zwolni do powiedzmy 18? Prawie każdą grę możesz wziać i doszukać się sytuacji w których animacja zwolni. Poziom 25-30 jest w pełni akceptowalny, to dalej działa płynnie. I nie ściemniaj że w pierwszych 15 minutach miałeś takie dropy bo na pewno ich nie ma. Gra jak na możliwości poprzednich konsol (produkowanych w 2005 roku!) wygląda świetnie, ale jak zaczniesz nam wszystkim udowadniać, że możesz na drogim PC mieć 60 fps to nie mamy o czym gadać. Niegrywalna to gra by była gdyby cały czas chodziła w 16-18 fps, to bym się zgodził.
PozeraczFrytek
niedziela, 14 grudzień 2014r.
Po pierwsze spadki sa do 16FPS (na X360) nie 18 jak przeinaczyles a w 90% przypadkow gra chodzi miedzy 22-28FPS. Te 30FPS to wyjatek :) Jesli uwazasz, ze tak niska liczba klatek = plynnosc to mozesz przybic piateczke Biniowi bo on uznal taki stan rzeczy za wysmienity. Filmik wstawilem by udowodnic Biniowi jak dalece ma sie jego opinia na temat dzialania gry od rzeczywistosci. Dodatkowo widze, ze zaczales szczekac cos w kierunku PC a ja komentuje w watku o wersji na aktualne konsole wiec chyba masz lekkie problemy z logicznym mysleniem jak i czytaniem ze zrozumieniem ;) bo ku gwoli scislosci pisalem o 20stu minutach nie jak twierdzisz 15stu. I by domknac ten watek, potwierdzam. Tak po 20stu minutach bylem koszmarnie zniechecony przez niski framerate. Gra prawie nigdy nie chodzi plynnie nawet przy pierwszym odpaleniu. No i na koniec warto zaznaczyc iz nie wierze w cuda ani magie zatem zdajac sobie sprawe z mocy poprzedniej generacji nie moglbym napisac czegos na rodzaj oczekiwania cudow wiec nie widze sensu wspominania o tym. Podsumowujac Piotrek... zajmij sie lekcjami bo w merytorycznej dyskusji nie masz nic do zaoferowania.
Piotrek
poniedziałek, 15 grudzień 2014r.
Ty mówisz o merytorycznej dyskusji? Ty? Serio? Osoba, która przyznała się, że zagrała 20 minut i wypowiada się o całej grze, że framerate jest spartaczony? Piątka. Tak, oglądaj filimiki na YT i wyciągaj wnioski znawco. Przypomnę tylko że do filmu zostały wzięte konkretne sytuacje, żeby pokazać że w zadymach gra może zwolnić, co nie znacza że jest tak przez całą grę. 25 klatek uznaję za grę płynną, nie miałem problemu z jej ukończeniem i nie przypominam sobie żebym narzekał że przez przycinanie poległem w jakiejś misji. Żal to dalej komentować bo po pierwsze robi się offtop a po drugie o czym dyskutować z kolesiem, który grał 20 minut :). Kto wie czy w ogóle grałeś, może całą wiedzę opierasz o filmiki z YT :]. Jeszcze a propos merytoryki - w poprzednim poście pisałeś, że średni poziom to 22fps, teraz piszesz że 22-28 fps wiec sie może zdecyduj znawco. Średnio to jest ok. 24-25fps i jest to poziom jak najbardziej akceptowalny. Amen.
Zibi
poniedziałek, 15 grudzień 2014r.
Zajmijcie sie lepiej dyskutowaniem o gta5 na ps4 a nie odjeżdżacie w poprzednią generację - macie do tego recenzje na ps3/x360. Co do wersji na ps4 to tutaj też szału nie ma. Powinien być stały framerate min. 30 fps a jednak gra potrafi zwalniać co jest jak dla mnie niedopuszczalne.
Sac A Main Longchamp
sobota, 07 luty 2015r.
Retrouvez toutes les annonces gratuites sac longchamp noir pas cher en Belgique. Passer une annonce sac longchamp noir gratuite pour louer ou vendre votre sac longchamp noir d'occasion ou neuf.,Page 23 Sac A Main Longchamp Pliage Pas Cher http://www.betweenus.in/mon/oct.asp?bid=148
Cheap Michael Kors
poniedziałek, 30 marzec 2015r.
all the problems you mention, in the past have replied to other friends, today is just another problem, repeat it. Description buddy you see posts a little rough, happy to go to the bar chart, did not come to learn or try to figure out ......?But 4A advertising company is very hard to attack. This is a country with a closed circle of fake foreigners culture, pop culture of the circle, difficult for outsiders scored. Newspaper in a lot of sales, fought to the impact of over 4A companies, but most birds kill and go, with little success. One of the 'feather kill and go' should be 'losing' fishes it Cheap Michael Kors
??? ???? ?????
wtorek, 09 czerwiec 2015r.
???, ???, ??, ??, ????, ???, ??????, ????, ??????? ??? ???? ????? http://www.mena-holding.com/cpm.asp?????????????-1/

UID: 2893
Okadka/art:
Tytu:
Grand Theft Auto V - recenzja
Developer: Rockstar
Gatunek: akcja/TPP
Data wydania:
EUR: 18/11/2014
USA: 18/11/2014
JAP: 11/12/2014
Poziom trudnoci:
średni (3/5)
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!