Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Gothic 2 PC
Rozdział I

Zaczynasz przygodę w wieży Xardasa. Od razu zagaduje do nas i zleca zadanie uratowania świata przed smokami i armią ciemności, pierwszy etap to zdobycie potężnego artefaktu znajdującego się w posiadaniu palladynów . Penetrujemy wierzę i zbieramy wszystko co się da. Na kominku są dwa przyciski które otwierają dużą kratę gdzie znajdziesz ciekawe rzeczy.
Wychodzimy i idziemy prosto. Przy jeziorze jest pieczar którą możemy zejść do doliny po zioła i spotkać starego przyjaciela z jedynki. Jak nie grałeś w jedynkę (co jest grzechem) powiedz mu że go nie pamiętasz (w końcu spadło Ci na głowę dwie tony głazów. A dowiesz się jak wyglądały wasze kontakty. Wróć na ścieżkę i ruszaj dalej w kierunku miasta. Zaczepi Cię jakiś facet i zaprosi na spotkanie z szefem. To pułapka!!! Omiń gościa lepiej szerokim łukiem. Jak masz zwoje z czarami kuli ognia i innymi to masz szanse więc zabij go na miejscu i idź do dwóch następnych uzbrojony w zwój. Pierwszym problemem w wykonaniu głównego qestu będą strażnicy którzy nie wpuszczają byle kogo do miasta. Są 4 znane mi sposoby. Najprostszy to wejść w układ z kupcem który da Ci przepustkę w zamian za przysługę, drugi to zatrudnić się na farmie, trzeci przekupić straż i czwarty, najtrudniejszy to obejście miasta, wskoczenie do morza i dopłynąć do portu za co dostaniesz MASE punktów doświadczenia. A więc jak nie idziesz całkiem na łatwiznę to zrób tak: w drodze możesz wstąp na farmę. Pasterz da Ci nagrodę za zabitych zbójów i trochę punktów doświadczenia. Jak każdego wypytaj go o wszystko co możesz. Podsunie Ci pomysł jak nabrać straż. Właściciel ziemski Lobart zleci Ci pierwsze dodatkowe zadanie!!!! Niebezpieczne, zabójcze, cholernie trudne i na pewno oryginalne!!! Pozbierać rzepę z pola ;-). W nagrodę 5 sztuk złota lub zniżka na nowe ubranie. Bierz kasę. Strój jest w kufrze przy drzwiach ale unikaj później gospodarza ale jak chcesz oszukać straż to pogadaj z żoną Lobarta a wyśle Cię do kupca po patelnie. Farmer Vino za butelkę wina powie że pomagasz mu w polu. Jeśli do tego zabiłeś bandytów to dostaniesz ubranie za 40 sztuk złota. Możesz je kupić od razu ale drożej. Jeśli jednak zbierałeś wszystko na swojej drodze to na pewno stać Cię będzie na dużo więcej po sprzedaniu części wyposażenia. Następnie idziesz do bramy w chłopskim stroju i mówisz że pracujesz u Lobarta i chcesz skorzystać z usług kowala. Haczyk u owego kupca polega na tym że masz wrobić pewną kobietę w przemyt. Nie jest to trudne. Możesz także wydać oszusta za co dostaniesz kasę, doświadczenie a nawet miecz od poczciwej kobiety. Z czasem dziad jednak użyje wpływów i wyjdzie. W dodatku jak do rozmowy z nim nie ubrałeś się po chłopsku to powie kupcom z targowiska że jesteś byłym skazańcem i nie będziesz mógł z nimi handlować, w sumie mała strata więc warto go wydać. Wybór należy do ciebie.
To jednak nie koniec problemów. Aby porozmawiać z palladynami trzeba dostać się do górnego miasta gdzie znajduje się ratusz, siedziba Lorda Hagena. Tu są trzy sposoby. Musisz dołączyć do którejś z gild. Będzie ona dla ciebie bazą wypadową, źródłem zysków, miejscem treningu i przede wszystkim będzie miało wpływa na przygodę. Naturalnie polecam ukończyć grę wszystkimi, ale na razie możesz wybrać tylko jedną. Możesz zostać stać strażnikiem miejskim, nowicjuszem w klasztorze i najemnikiem generała Lee z jedynki.
Na razie radze kupić zbroje z zębaczy u Matea. Do farmy Onara warto się udać niezależnie od tego gdzie chcesz dołączyć. Zaprowadzi Cię tam Lares z dzielnicy portowej. Ten wpatrujący się w może gostek w pobliżu knajpy.
Oto informacje o gildiach i sposoby by do nich dołączyć:

Straż miejska
Na początek znajdujesz ciekawą pracę jako czeladnik u kowala, alchemika lub myśliwego po czym automatycznie możesz dołączyć do straży a z czasem stać się palladynem.
Problem polega na tym by zdobyć poparcie mistrzów z dolnego miasta (wchodzisz do niego główną bramą).
-Alchemikowi Constantino wszystko wisi i możesz pracować u kogo chcesz ale jak chcesz praktykować u niego musisz mu zebrać po jednym z prawie wszystkich gatunków ziół w grze.
-Misja Matea polega na wymuszeniu od dłużnika zapłacenia rachunku. Na szczęście dłużnikiem jest bezbronna kobieta a raczej powiem zrzęda żeby nie wzbudzać litości. Mieszka u mistrza stolarza Torbena. Łatwo trafić. Jak się zacznie wykręcać powiedz że sprzedasz jej rzeczy a odda złoto.
-Torben da Ci swoje błogosławieństwo jeśli uzyskasz je od kapłanów. W dzielnicy świątynnej znajdziesz maga wody Vatrasa. Jego kazanie słychać prawie w dolnym mieście. Poproś o błogosławieństwo. Będzie chciał najpierw czegoś się o tobie dowiedzieć. Nie kłam, obowiązuje tzw. Tajemnica spowiedzi więc nic ci nie grozi. A maga ognia znajdziesz na targowisku. Musisz złożyć ofiarę której wysokość zależy od posiadanego przez Ciebie złota. Max 50 sztuk. Wróć do Torbena a zgodzi się byś praktykował u któregoś z mistrzów
-Łuczasz Bosper nauczy Cię za darmo ściągać skórę z upolowanej zwierzyny i zażąda 6 wilczych futer. Nic prostszego. Zabij i obedrzyj ze skóry 6 wilków.
-Kowal Hard to stary wojak i ceni odwagę ale w tym przypadku trochę przesadził. Otóż masz zabić orka i przynieść broń jako dowód. Tu znowu trzy sposoby: możesz zaproponować myśliwemu z miasta wspólne polowanie, weźmie 50 sztuk złota ale za to okaże się dobrą pomocą, przewyższa Cię zresztą doświadczeniem. Pójdź za nim w las przez główną bramę, zwalcz z zwierzętami które będądo was podbiegać. Na końcu lasu jest ork. Głównie się blokuj i tatakój tylko w sytułacjach bez ryzyka. Jak dobrze pujdzie to zginie on i twój towarzysz zostawiając po sobie łuk, strzały i złoto. Drugi sposób to samemu dostać się do orka i spier... do miasta. Strażnicy się nim zajmą albo zginą. Można też ją znaleźć w jaskini pod latarnią. Na tyłach miasta.
Dobrze się zastanów nad wyborem mistrza. Hard płaci 100% wartości za karzdy wykóty przez Ciebie miecz. Z czasem jak zdobędziesz bryłki magicznej rudy i umiejętności możesz wykuć miecz za parę tysięcy. Bosper płaci też 100% za każdą skórę a Constantino 30 sztuk złota za każdy ciemny grzyb których jest pełno.
Jako czeladnik że czeladnik jest zaliczany do obywateli miasta możesz natychmniast wstąpić do straży.


Najemnicy
Tu masz stałą pensje. Cenią tu twardzieli. Więc jak dobrze walczysz a gorzej rozwiązujesz zagadki to miejsce dla Ciebie.
-Już po drodze radzę sprowokować Bustera do walki. Jak wygrasz zdobędziesz jego poparcie
-Sentenza będzie chciał cię przeszukać i zabrać część złota. Zgódź się.
-Wilk to stary kumpel z koloni. Jeśli powiesz mu o głosowaniu będzie za tobą.
Udaj się do Lee i poproś o przyjęcie. Musisz najpierw przekonać do siebie większość najemników najemników.
-Torlof zleci Ci byś zabił dwóch strażników nawiedzających farmę bengara. Drogę wskażą Ci chłopi. Możesz też kierować się znakami które prowadzą na przełęcz. To zadanie proponuje jednak wykonać po zdobyciu jakiegoś przyzwoitego poziomu i broni.
-Cifer chce 10 sztuk bagiennego ziela. Porozmawiaj z Darem, to on ukradł paczkę. Donieś o tym Ciferowi a ten go pobije. Teraz możesz zabrać odpowiednią ilość.
- Jarwus wymaga najwięcej. Masz pobić najemników trzymających z Jylwiem. Po pobiciu czterech masz jego wsparcie.
-Road uważa Cię za słabeusz i jest na twojej liście. Musisz zdobyć minimum 30 punktów siły i założyć się że spokojnie dasz sobie rade z jego mieczem. Po tym jak wygrasz zakład nie oddawaj mu miecza. Żuci się na Ciebie z gołymi pięściami. Po wygranej walce zwróć miecz. W ten sposób załatwiłeś kolejnego najemnika i zyskałeś głos Roda.

Magowie. Dołączyć do klasztoru nie jest trudno. Zdobąć 1000 sztuk złota na ofiarę i 200 na owce. Kupisz ją od Pepe, pasterza na farmie Onara. Udaj się do klasztoru a zostaniesz przyjęty jako nowicjusz. Problem teraz jak zostać magiem.
Na początek wykonuj swoje obowiązki.
-Posprzątanie sal nowicjuszy zajęło by wieki. Dlatego namów innych by ci pomogli.
-Goras da Ci klucze do spiżarni i karze roznieść kiełbasę nowicjuszom. W spiżarni znajdziesz też recepturę neorasa. Dwóch nowicjuszów będzie chciało dwie porcje. Zgódź się.
Następnie karze dostarczyć wino do gospody pod martwą harpią. Nie daj się oszukać ani przekupić barmanowi a będzie dobrze.
-Neoras będzie wdzięczny za znalezienie receptury i zleci kolejne zadanie. Masz zdobyć ogniste pokrzywy. Są po obu stronach mostu.
-Jeśli pomodlisz się za palladynów z górniczej doliny to palladyn Sergio poprawi twoje umiejętności we władaniu bronią dwuręczną i pozwoli wykonać za siebie zadanie zabicia czarnego wilka.

To wystarczy by pozwolili Ci rozpocząć szkolenie w bibliotece. W śród ksiąg jest jedna o próbie ognia. Zażądaj od rady by poddano Cię próbie a dostaniesz od każdego jedno zadanie.
Po wyjściu z kościoła jeden z nowicjuszy zaproponuje Ci za poparcie zwój snu. Zgódź się.
Udaj się do piwnic. Uśpij strażnika i zabierz młot.
Podążaj za znakami Innosa (czyli kapliczkami) a znajdziesz miejsce gdzie przechowywany jest kamień runiczny. Po drodze spotkasz Ignaza który powie gdzie znaleźć żywą skałę.
Jest po drodze. Użyj młota a pójdzie za pierwszym ciosem.
W trakcie drogi myśliwy poprosi byś pomógł mu załatwić zębacze. Stoją na twojej drodze więc się zgódź. Teraz naprzeciwko masz jaskinie czarnego trola a na prawo gęsty las gdzie ukryte jest przejście do jaskini z kamieniem. Możesz spróbować ominąć trola i wykraść mu potężną broń jednoręczną. Na twojej drodze do kamienia stanie jeden z nowicjuszy. Zabij go i weź kamień. Po drodze możesz spotkać następnych. Ich też zabij.
Zamelduj Pyrokarowi o swojej zdobyczy a zaliczysz tą próbę. Drugiemu członkowi rady przekaż że kamienny golem nie żyje. Trzeci kazał stworzyć runę ognistej strzały. Z kamieniem runicznym to nie problem. Kup siarkę u Goraxa. W bibliotece jeden z magów powie jak stworzyć runę.

Teras jako mag, najemnik lub strażnik zostaniesz wpuszczony do górnego miasta. Udaj się do ratusza i powiedz Hagenowi o smokach nawiedzających górniczą dolinę. Chce dowodów.
Spytaj się jak przekroczyć przełęcz. Poda Ci bezpieczną drogę i da klucz do przełęczy.
Tak kończy się pierwszy rozdział.




Rozdział II

Udajemy się z do Górniczej Doliny. Jednak wcześniej trzeba zaopatrzyć się w mikstury szybkości. Przełęcz do Górniczej Doliny łatwo znaleźć, jest obok farmy Bengara. Otwórz drzwi do przełęczy i ruszaj dalej. W pewnej części drogi zobaczysz nad sobą skalny most. Po lewej stronie powinien znajdować się tunel. Udaj się nim, a następnie na górze przejdź mostem na drugą stronę. Kolejna ścieżka zaprowadzi cię do opuszczonej kopalni. Przejdź przez nią a dostaniesz się do Górniczej Doliny. Wejdź lewą stroną na most znajdujący się nad przejściem, zabij polną bestię i zabierz z beczki runę teleportacji do przełęczy Górniczej Doliny. Zejdź na ścieżkę i kieruj się cały czas na dół (w lewo) aż dotrzesz do Jorgana, wypytaj go o wszystko, dowiesz się jak można dostać się żywym do zamku (wcześniej za drzewem można zabić smoczego zębacza konsumującego paladyna z runą światłą. Musisz dostać się do zamku. Popłyń trochę w lewą stronę rzeki, a gdy będziesz mniej więcej na końcu (zewnętrznego pierścienia) byłego Starego Obozu, wyjdź z wody i rusz ścieżką tak aby żaden z orków cię nie zobaczył (lub pójść bokiem lasu). Gdy zobaczysz taran orków, biegnij czym prędzej w jego kierunku. Gdy wejdziesz po nim, znajdziesz się w zamku. Pogadaj z pierwszym napotkanym paladynem Udarem, a następnie wejdź do drugiego budynku po lewej (była siedziba magnatów z Gothic’a 1). Pogadaj z Garondem (jeśli masz umiejętność otwierania zamków to możesz przyjść tu w nocy i ograbić skrzynię znajdującą się obok stołu). Musisz udać się do trzech kopalni i zebrać wiadomości na temat rudy, którą wydobyli kopacze (krety). Zanim pójdziesz, wejdź do byłego klasztoru Magów Ognia i pogadaj z Miltenem. Trzeba uwolnić Gorna. Udaj się jeszcze raz do Garonda i zapytaj o wykupienie Gorna. Gorn kosztuje 1000 sztuk złota. Milten da 250, ale napisze list, który przekażesz strażnikowi przed bramą do więzienia. Gorn ukrył (lub zgubił) sakiewkę z pieniędzmi. Jak zejdziesz taranem to od razu w pierwszym rozwalonym budynku po prawej ją znajdziesz. UWAGA - gdy masz już 1000 sztuk złota to nie wykupuj Gorna, gdyż później Diego dołoży 300. Chyba że jesteś najemnikiem i nie kupiłeś sobie jeszczo nowej zbroi. Gorn da ci ją w prezencie.Z pomocą mapy od Garonda znajdziesz drogę do kopalń, większość z dróg patrolują orki, trzeba udać się tymi, których nie pilnują. Zejdź taranem i szybko uciekaj w stronę rzeki (tej na wprost). Teraz udaj się ścieżką w prawo. Ruszaj wąwozem do końca, tu już niema orków. W kopalni Silvestra niema nikogo żywego. Na prawo od starej wieży strażniczej zobaczysz ścieżkę, a na niej dwóch martwych rycerzy, tam ukrył się Diego (wraz ze skrzyniami). Wypytaj go o rudę i weź 300 sztuk złota na wykupienie Gorna. Teraz udaj się do drugiej kopalni, jest obok. Pogadaj ze strażnikiem, a potem z Bilgotem. Przywódcę stada zębaczy znajdziesz przy starej wieży strażniczej, będziesz musiał wdrapać się na skały. Zabij go. Wróć do kopalni i wypytaj o rudę. Nie musisz wypełniać obietnicy złożonej Bilgotowi. Teraz wróć do miejsca gdzie gadałeś z Jorganem, tam na początku. Idź prosto, potem przez mostek (gdy pójdziesz brzegiem rzeki, znajdziesz dwóch myśliwych, za kawałek sera mogą cię nauczyć różnych rzeczy, np. wyrywanie serc, rogu cieniostwora) i do momentu aż będzie ścieżka wiodąca na dół. Gdyby jakiś ork cię zauważył, uciekaj. Powinieneś dotrzeć do chatki, nie musisz iść dalej drogą do kopalni, za chatką znajdziesz Marcosa, który opowie ci o wydobytej rudzie. Pora by wracać do zamku i powiadomić o wszystkim Garonda. Dostaniesz listę, którą musisz potem przekazać Hagenowi. Zapłać za Gorna i idź do strażnika więziennego. Weź klucz i wejdź do więzienia. Uwolń Gorna i pogadaj z nim. Gorn pójdzie do Miltena. W klasztorze pogadaj jeszcze trochę z nim i Miltenem. Wreszcie można ruszać do Khorinis. Wrócisz tą samą drogą, którą przechodziłeś przez opuszczoną kopalnię.




Rozdział III: Oko Innosa


Po powrocie z Doliny idziemy pod bramę przełęczy. Stoi przy niej „Poszukiwacz”. Możemy z nim pogadać (dowiemy się wtedy, że z polecenia swojego „Pana” poszukują nas). Gdy z nim pogadamy albo i nie, roznosimy go. Przed bramą leżą ciała zabitych rycerzy, przeszukujemy je i zabieramy runę „Teleportacja do przełęczy Khorinis” (przyda się). Gdy przejdziesz mostem, spotkasz Lestera (na szczęście), który da ci runę "Teleportacja do Xardasa" i ponagli nas do spotkania się z nim. Korzystamy z runy, lub idziemy na piechotę do miasta, po drodze oczyszczając, lub omijając poszukiwaczy. Teraz gadamy z Xardasem, zdobywamy trochę doświadczenia i dowiadujemy się co nieco o „magach w czarnych szatach”. W tej chwili najlepiej zanieść list od Garonda dla Lorda Hagena.
Po rozmowie z nim dostaniemy pismo upoważniające nas do spotkania się z Pyrokarem (czyli do Klasztoru droga wolna) po odbiór Oka. Pyrokar sprzedaje eliksiry "Uleczenie z opętania", cena jest inna dla każdej z gildii).
Ale najpierw musimy (no nie trzeba teraz, ale lepiej to zrobić) rozwiązać sprawę morderstwa Lothara. Idź pogadać z Laresem (w porcie), dowiedz się co się stało, następnie udaj się do koszar (tam gdzie stacjonuje Lord Andre) i wypytaj o wszystko oskarżonego Benneta, który siedzi w pace. Oczywiście mówi on, że jest niewinny (i to jest prawda! :))... Teraz trzeba lepiej przyjrzeć się Corneliusowi (rzekomo widział całe zdarzenie i jest świadkiem w tej sprawie), znajduje się w ratuszu (siedzibie paladynów), zmuszamy go do powiedzenia prawdy lub przekupujemy (w takim wypadku siedzi z naszą kasą w jaskini bandytów, których spotkaliśmy na samym początku gry (Bargo itd.). Czytamy jego dziennik i idziemy do Lorda Hagena. Po uniewinnieniu Benneta, jeśli należymy do straży miejskiej, możemy zagadnąć do Lorda Hagena w sprawie przyjęcia do paladynów. Teraz możemy spokojnie wyruszyć do Klasztoru...
Pora porozmawiać z Pyrokarem (Arcymagiem Klasztoru). Pewnie każdy sobie teraz myśli, że wreszcie dostanie upragniony artefakt, a tu jajo. Od maga dowiadujemy się, że Oko zostało skradzione przez nowicjusza imieniem Pedro. Uciekł on na północ - pod koniec drogi prowadzącej do czarnego trolla, przy myśliwym, który stoi obok ogniska skręcamy w lewo (w prawo idzie się do trolla). Po drodze zabijamy Poszukiwaczy i 2 Bandytów/Włóczęgi, gdy będziemy blisko Kamiennego Kręgu, gadamy z jednym z Poszukiwaczy stojących wokół tego Kręgu (dostaniemy 500 PD), potem ich wszystkich rozwalamy i bierzemy Oko. Jednak... spóźniliśmy się. Oko Innosa zostało zniszczone...
Udajemy się do Pyrokara i mówimy mu o stanie Oka. Xaradasowi też można o tym powiedzieć. Okazuje się, że jedyną osobą, która może tu pomóc jest Vatras, Mag Wody.
Udajemy się więc do niego i opowiadamy o tym co się stało. Okazuje się, że oprawa amuletu jest pęknięta (mniejsze piwo), a klejnot jest martwy (większe piwo).
Oprawę amuletu może naprawić tylko zręczny kowal. W tym celu udajemy się do Harada i pytamy o biżuterię. Mówi nam, że kowal na farmie Onara mógłby ją naprawić. Idziemy na farmę Onara, do Benneta (przy okazji dostajemy od niego prezent za uwolnienie z więzienia). Gadamy z nim w sprawie naprawienia Oka i zostawiamy mu je. Teraz można się gdzieś przespać. Gdy wstaniemy, odwiedzamy kowala i odbieramy naprawione Oko.
Z naładowaniem klejnotu będzie trochę więcej problemów. Bagienne ziele można kupić np. u alchemika Constantina (akurat trzy rośliny), Sagitty, znaleźć przy jeziorku przed majątkiem ziemskim, itp.. Teraz udajemy się do Pyrokara i mówimy mu o pomyśle Vatrasa. Ten zaczyna się burzyć, że nie będzie współpracować z Xardasem. Idziemy więc do niego (dla niekumatych: Xardasa) i opowiadamy mu o pomyśle Vatrasa. Gdy skończymy zagadujemy do niego znowu i mówimy, że Pyrokar nie chce z nim współpracować. Daje on nam klucz do skrzyni na farmie Sekoba. Idziemy więc do jego gospodarstwa. Sekob stoi przed swoim domem. Pytamy się go co się stało i dowiadujemy się, że poszukiwacze rozgościli się w jego domu. Wymiatamy „pasożyty” i zabieramy ze skrzyni Xardasa „przekonujący dowód jego zaufania” (Dwór Idorath) i wychodzimy z chaty. Mówimy Sekobowi, że jego dom jest pusty (hehehe skrzynia też :)) i tutaj wszystko wraca do normy. Idziemy do Klasztoru i wręczamy księgę Pyrokarowi, który dzięki tej księdze idzie „na swoje miejsce”. Idziemy do Słonecznego Kręgu, i mówimy Vatrasowi, że zrobiliśmy wszystko o co nas prosił. Po nie najkrótszym pokazie efektów specjalnych magowie naprawiają Oko Innosa. Po rozmowie z Vatrasem i Xardasem gadamy z Pyrakarem, poczym uczymy się naładowywać Oko. Jeśli jesteśmy magami to po tej rozmowie otrzymujemy Szatę Arcymaga. Jeśli gramy najemnikiem, to na farmie Onara awansujemy na Łowcę Smoków.
Zabieramy magiczny amulet i udajemy się do Górniczej Doliny. Przedtem lepiej zrobić zakupy na placu targowym w mieście, dobrze byłoby wykupić wszystkie eliksiry (many dla maga, lecznicze dla łowcy, a dla paladyna oba rodzaje). Po dotarciu do Doliny, rozpoczyna się rozdział IV.
Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 12045
Okładka/art:
Tytuł:
Gothic 2 - opis przejścia
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!