Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
God of War: WstÄ…pienie - recenzja PlayStation 3

WedÅ‚ug mnie twórcy tworzÄ…c prequele rzadko kiedy stajÄ… na wysokoÅ›ci zadania. Teoretycznie jest ciekawie – możemy w koÅ„cu poznać historiÄ™ gÅ‚ównego bohatera i przeżyć wydarzenia, które miaÅ‚y rozegrać siÄ™ w jego życiu przed pierwszÄ… częściÄ…. Problem w tym, że ludzie z Sony Santa Monica w trzech gÅ‚ównych częściach GOW-a umieÅ›cili najciekawsze i najbardziej znane postacie i bogów, z których wiÄ™kszość padÅ‚a pod naporem Kratosa. Oczywistym byÅ‚o wiÄ™c, że we WstÄ…pieniu życie gÅ‚ównemu bohaterowi musiaÅ‚ uprzykrzać ktoÅ› inny. Tu wedÅ‚ug mnie tkwi najwiÄ™kszy problem tej części – mniej porywajÄ…ca historia oraz bardziej „anonimowi” bossowie.

Akcja toczy siÄ™ jeszcze przed pierwszÄ… częściÄ… God of War, a wiÄ™c przed starciem z Aresem, które potem daÅ‚o Kratosowi miejsce na Olimpie i tytuÅ‚ boga wojny. Ares podstÄ™pnie wmanewrowuje gÅ‚ównego bohatera w zabicie jego rodziny, a nastÄ™pnie wÅ›ciekÅ‚y Spartiata zostaje umieszczony w wiÄ™zieniu przeznaczonym dla potÄ™pionych. Kratos zostaÅ‚ skazany na dożywocie, a jego jedynymi towarzyszkami majÄ… być nÄ™kajÄ…ce go Furie. Nietrudno siÄ™ domyÅ›lić, że nasz heros próbuje uciec z wiÄ™zienia (zbudowanego na ciele tytana Hekatonchejra) i dopaść Furie, aby zemÅ›cić siÄ™ za swój los. Jego gÅ‚ównym celem jest jednak zemsta na Aresie i pozostaÅ‚ych bogach Olimpu.



No wÅ‚aÅ›nie, niby zalążek caÅ‚ej opowieÅ›ci jest ciekawy, ale dalej wcale nie jest tak różowo. Po pierwsze, caÅ‚a fabuÅ‚a przedstawiana we WstÄ…pieniu jest dość pÅ‚ytka. Kratos przez caÅ‚Ä… kampaniÄ™ wypowiada zaledwie kilkanaÅ›cie zdaÅ„ (BogusÅ‚aw Linda siÄ™ nie napracowaÅ‚), a filmiki przerywnikowe również należą do rzadkoÅ›ci. Można odnieść wrażenie, że historia zostaÅ‚a zepchniÄ™ta na dalszy plan, a twórcy nie bardzo mieli na niÄ… pomysÅ‚. Skupili siÄ™ wiÄ™c na rozgrywce.

Po drugie, jak już wspomniaÅ‚em, minusem jest też to, że w najnowszej części nie ma znanych postaci z greckiej mitologii. Nie ma pojedynków z wielkimi bogami, a trzy Furie i walki z nimi to jedynie sÅ‚aba przystawka w porównaniu do tego, co oglÄ…daliÅ›my w poprzednich częściach. WczeÅ›niej przecież każdego GOW-a zaliczaÅ‚o siÄ™ także dla fabuÅ‚y. Przecież nie chodziÅ‚o jedynie o rozgrywkÄ™, ale także o to, żeby zobaczyć co dalej siÄ™ wydarzy i naocznie przekonać siÄ™ jak developer wymyÅ›liÅ‚ sobie walki z Zeusem czy Posejdonem. WstÄ…pienie to odsÅ‚ona bardziej „kameralna”, powiedziaÅ‚bym, że swoim rozmachem zbliżona bardziej do części, które ukazaÅ‚y siÄ™ na PSP. Nie jest to jakiÅ› wielki zarzut, ale po prostu każdy powinien przed zakupem zdać sobie sprawÄ™, że takiego rozmachu jak w GOW1, 2, 3 tutaj po prostu nie bÄ™dzie.



Po trzecie wreszcie, poczÄ…tek gry jest Å›rednio zachÄ™cajÄ…cy. Niby mamy efektowne wprowadzenie, bo oto Kratos ucieka z wiÄ™zienia zbudowanego na ciele jednego z Tytanów. Znowu twórcy wrzucili „ruchomy” poziom, zmieniajÄ…cÄ… siÄ™ perspektywÄ™ i walkÄ™ z wielkim bossem, a mimo to jakoÅ› nie zrobiÅ‚o to na mnie wielkiego wrażenia. Sterowanie na wstÄ™pie wydaje siÄ™ toporne, nie ma zagadek, sÄ… za to totalnie liniowe poziomy. Owszem, God of War nigdy nie należaÅ‚ do gier oferujÄ…cych nam setki rozgaÅ‚Ä™zieÅ„, ale jakoÅ› ten poczÄ…tek do mnie nie przemówiÅ‚. Pewnie także dlatego, że Kratos dysponuje naprawdÄ™ ubogim zestawem ciosów. Nie można nawet odpalić prostego combosa „trójkÄ…t, trójkÄ…t, trójkÄ…t”, bo najpierw trzeba go „odkryć”. Denerwuje też kamera, która bardziej stara siÄ™ pokazać spektakularność caÅ‚ej sceny niż skupić siÄ™ na walce i tym samym uÅ‚atwić nam zadanie. Dochodzi do przypadków, że Kratos pojedynkujÄ…cy siÄ™ z przeciwnikami przypominajÄ… mrówki i nie widać nawet jakie ciosy wyprowadzamy. Wszystko to w imiÄ™ efekciarstwa. Na koniec jeszcze walka z bossem, którego trzeba okÅ‚adać tymi dwoma ciosami na krzyż, bo przecież nic innego gÅ‚ówny bohater jeszcze nie potrafi… Ok., może siÄ™ przyczepiÅ‚em, ale naprawdÄ™ poczÄ…tek nie zrobiÅ‚ na mnie dobrego wrażenia. Gdybym miaÅ‚ po pierwszej godzinie wystawić ocenÄ™, byÅ‚oby to 5/10.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Na powyższym filmiku możecie obejrzeć kilka fragmentów gameplayu z kampani dla jednego gracza (z komentarzem). Ponadto prezentujemy fragment z dialogiem z polskiej wersji jÄ™zykowej. Zapraszamy do obejrzenia, bo tak najlepiej możecie przekonać siÄ™ jak wypada najnowsza część przygód Kratosa. MateriaÅ‚ pochodzi z naszego kanaÅ‚u na YouTube: onlygamespl.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


Na szczęście im dalej w grÄ™, tym już tylko lepiej. Powraca wreszcie Å›wietny design poziomów, sÄ… ciekawe zagadki, jest dopracowana walka czy imponujÄ…ce przerywniki filmowe. No i oczywiÅ›cie Å›wietna oprawa A/V, która wprawdzie nie posunęła siÄ™ do przodu od czasu GOW3, ale po raz kolejny stara siÄ™ wycisnąć maksimum z siedmioletniej już konsoli.

System walki zostaÅ‚ trochÄ™ zmodyfikowany. JedynÄ… gÅ‚ównÄ… broniÄ… Kratosa sÄ… sÅ‚ynne Ostrza Chaosu, które można dopakowywać wykorzystujÄ…c jednÄ… z czterech boskich mocy (Aresa, Posejdona, Zeusa i Hadesa). Oprócz tego można jeszcze wykorzystywać bronie opcjonalne, które albo leżą gdzieÅ› na polu bitwy albo odbieramy je przeciwnikom (może to być mÅ‚ot, wÅ‚ócznia, miecz czy tarcza). Co ciekawe, niektóre z nich „zużywajÄ…” siÄ™ bardzo szybko, inne z kolei można wykorzystywać do woli. Co warte podkreÅ›lenia, nie jest to tylko dodatek na siÅ‚Ä™, bo dodatkowe bronie czÄ™sto majÄ… dużą moc i po prostu opÅ‚aca siÄ™ z nich korzystać. Do tego mamy oczywiÅ›cie możliwość korzystania z magii, a w dalszej części gry dochodzÄ… jeszcze moce dodatkowe – wykorzystywane nie tylko w walce, ale i w zagadkach.



Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 5187
Okładka/art:
Tytuł:
God of War: WstÄ…pienie - recenzja
Developer: Sony Santa Monica
Gatunek: slasher
Data wydania:
EUR: 15/03/13
USA: 12/03/13
JAP: 14/03/13
Poziom trudności:
wysoki (4/5)
8.1/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!