Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
God of War: Wstąpienie - recenzja PlayStation 3

Według mnie twórcy tworząc prequele rzadko kiedy stają na wysokości zadania. Teoretycznie jest ciekawie – możemy w końcu poznać historię głównego bohatera i przeżyć wydarzenia, które miały rozegrać się w jego życiu przed pierwszą częścią. Problem w tym, że ludzie z Sony Santa Monica w trzech głównych częściach GOW-a umieścili najciekawsze i najbardziej znane postacie i bogów, z których większość padła pod naporem Kratosa. Oczywistym było więc, że we Wstąpieniu życie głównemu bohaterowi musiał uprzykrzać ktoś inny. Tu według mnie tkwi największy problem tej części – mniej porywająca historia oraz bardziej „anonimowi” bossowie.

Akcja toczy się jeszcze przed pierwszą częścią God of War, a więc przed starciem z Aresem, które potem dało Kratosowi miejsce na Olimpie i tytuł boga wojny. Ares podstępnie wmanewrowuje głównego bohatera w zabicie jego rodziny, a następnie wściekły Spartiata zostaje umieszczony w więzieniu przeznaczonym dla potępionych. Kratos został skazany na dożywocie, a jego jedynymi towarzyszkami mają być nękające go Furie. Nietrudno się domyślić, że nasz heros próbuje uciec z więzienia (zbudowanego na ciele tytana Hekatonchejra) i dopaść Furie, aby zemścić się za swój los. Jego głównym celem jest jednak zemsta na Aresie i pozostałych bogach Olimpu.



No właśnie, niby zalążek całej opowieści jest ciekawy, ale dalej wcale nie jest tak różowo. Po pierwsze, cała fabuła przedstawiana we Wstąpieniu jest dość płytka. Kratos przez całą kampanię wypowiada zaledwie kilkanaście zdań (Bogusław Linda się nie napracował), a filmiki przerywnikowe również należą do rzadkości. Można odnieść wrażenie, że historia została zepchnięta na dalszy plan, a twórcy nie bardzo mieli na nią pomysł. Skupili się więc na rozgrywce.

Po drugie, jak już wspomniałem, minusem jest też to, że w najnowszej części nie ma znanych postaci z greckiej mitologii. Nie ma pojedynków z wielkimi bogami, a trzy Furie i walki z nimi to jedynie słaba przystawka w porównaniu do tego, co oglądaliśmy w poprzednich częściach. Wcześniej przecież każdego GOW-a zaliczało się także dla fabuły. Przecież nie chodziło jedynie o rozgrywkę, ale także o to, żeby zobaczyć co dalej się wydarzy i naocznie przekonać się jak developer wymyślił sobie walki z Zeusem czy Posejdonem. Wstąpienie to odsłona bardziej „kameralna”, powiedziałbym, że swoim rozmachem zbliżona bardziej do części, które ukazały się na PSP. Nie jest to jakiś wielki zarzut, ale po prostu każdy powinien przed zakupem zdać sobie sprawę, że takiego rozmachu jak w GOW1, 2, 3 tutaj po prostu nie będzie.



Po trzecie wreszcie, początek gry jest średnio zachęcający. Niby mamy efektowne wprowadzenie, bo oto Kratos ucieka z więzienia zbudowanego na ciele jednego z Tytanów. Znowu twórcy wrzucili „ruchomy” poziom, zmieniającą się perspektywę i walkę z wielkim bossem, a mimo to jakoś nie zrobiło to na mnie wielkiego wrażenia. Sterowanie na wstępie wydaje się toporne, nie ma zagadek, są za to totalnie liniowe poziomy. Owszem, God of War nigdy nie należał do gier oferujących nam setki rozgałęzień, ale jakoś ten początek do mnie nie przemówił. Pewnie także dlatego, że Kratos dysponuje naprawdę ubogim zestawem ciosów. Nie można nawet odpalić prostego combosa „trójkąt, trójkąt, trójkąt”, bo najpierw trzeba go „odkryć”. Denerwuje też kamera, która bardziej stara się pokazać spektakularność całej sceny niż skupić się na walce i tym samym ułatwić nam zadanie. Dochodzi do przypadków, że Kratos pojedynkujący się z przeciwnikami przypominają mrówki i nie widać nawet jakie ciosy wyprowadzamy. Wszystko to w imię efekciarstwa. Na koniec jeszcze walka z bossem, którego trzeba okładać tymi dwoma ciosami na krzyż, bo przecież nic innego główny bohater jeszcze nie potrafi… Ok., może się przyczepiłem, ale naprawdę początek nie zrobił na mnie dobrego wrażenia. Gdybym miał po pierwszej godzinie wystawić ocenę, byłoby to 5/10.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Na powyższym filmiku możecie obejrzeć kilka fragmentów gameplayu z kampani dla jednego gracza (z komentarzem). Ponadto prezentujemy fragment z dialogiem z polskiej wersji językowej. Zapraszamy do obejrzenia, bo tak najlepiej możecie przekonać się jak wypada najnowsza część przygód Kratosa. Materiał pochodzi z naszego kanału na YouTube: onlygamespl.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


Na szczęście im dalej w grę, tym już tylko lepiej. Powraca wreszcie świetny design poziomów, są ciekawe zagadki, jest dopracowana walka czy imponujące przerywniki filmowe. No i oczywiście świetna oprawa A/V, która wprawdzie nie posunęła się do przodu od czasu GOW3, ale po raz kolejny stara się wycisnąć maksimum z siedmioletniej już konsoli.

System walki został trochę zmodyfikowany. Jedyną główną bronią Kratosa są słynne Ostrza Chaosu, które można dopakowywać wykorzystując jedną z czterech boskich mocy (Aresa, Posejdona, Zeusa i Hadesa). Oprócz tego można jeszcze wykorzystywać bronie opcjonalne, które albo leżą gdzieś na polu bitwy albo odbieramy je przeciwnikom (może to być młot, włócznia, miecz czy tarcza). Co ciekawe, niektóre z nich „zużywają” się bardzo szybko, inne z kolei można wykorzystywać do woli. Co warte podkreślenia, nie jest to tylko dodatek na siłę, bo dodatkowe bronie często mają dużą moc i po prostu opłaca się z nich korzystać. Do tego mamy oczywiście możliwość korzystania z magii, a w dalszej części gry dochodzą jeszcze moce dodatkowe – wykorzystywane nie tylko w walce, ale i w zagadkach.



Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 5
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
Piotrek
piątek, 29 marzec 2013r.
Ja generalnie zgadzam się z przesłaniem recenzji. Jak dla mnie najsłabsza część, najlepsza cały czas pozostaje dwójka. Tutaj wszystko wydaje się być zlepkiem dodatkowych poziomów do trzeciej części, nawet przeciwnicy z którymi się mierzymy po drodze są tacy sami jak w poprzednich częściach. Mi nie przypadło do gustu to że kratos dysponuje tylko swoją podstawową bronią (łańcuchy) która jest zaledwie wspomagana jednym z czterech boskich elementów. Poprzednie części były po prostu ciekawsze ale i tak z ascension bawiłem się dobrze. Wyraźnie jednak widać że czas na nową generację bo wszystkie ostatnie części serii już nie powalają tak jak poprzednie (wyjątek: tomb raider).
binio
sobota, 30 marzec 2013r.
Cała kwintesencja windy polega na karkołomnej pracy a ci wypuścili patcha na ułatwienie to jest dopiero porażka. Na szczęście ja zobaczyłem koniec bez witaminy. Gra genialna może mniej epicka ale oprawa i gameplay zabija gow3 w każdym calu
ico72
środa, 03 kwiecień 2013r.
Fajna grecka ,na pełną wersje się nie zdecydowalem bo juz przejadla mi się ta seria
mbt shoes
środa, 30 pazdziernik 2013r.
prom shoes discount God of War: Wstąpienie - recenzja | Onlygames.pl mbt shoes http://cuedspeech.org/mbt-shoes.asp
magic cube dress von
środa, 06 listopad 2013r.
cube safe God of War: Wstąpienie - recenzja | Onlygames.pl magic cube dress von yomei http://cube4you.com

UID: 3789
Okładka/art:
Tytuł:
God of War: Wstąpienie - recenzja
Developer: Sony Santa Monica
Gatunek: slasher
Data wydania:
EUR: 15/03/13
USA: 12/03/13
JAP: 14/03/13
Poziom trudności:
wysoki (4/5)
8.1/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!