Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
God of War: WstÄ…pienie - recenzja PlayStation 3

Szkoda wprawdzie, że map jest dosyć maÅ‚o, ale zostaÅ‚y naprawdÄ™ ciekawie zaprojektowane i sÄ… bogate w szczegóÅ‚y i mini-questy. NajwiÄ™ksze brawa jednak dla twórców za to, że potrafili przenieść takÄ… seriÄ™ jak God of War w realia multiplayerowej jatki. Niemożliwe staÅ‚o siÄ™ możliwe, a przy tym jest bardzo grywalne i potrafi bez problemu utrzymać przy ekranie. Szkoda tylko, że na razie wiÄ™kszość grajÄ…cych koncentruje siÄ™ na trochÄ™ randomowym Deatchmatchu – wedÅ‚ug mnie pozostaÅ‚e tryby, na czele z moim ulubionym „Przychylność Bogów” (czyli DominacjÄ…) sÄ… dużo ciekawsze i bardziej grywalne na dÅ‚uższÄ… metÄ™.

Na koniec krótka wzmianka na temat oprawy audio/video. Oprawa graficzna, jak już wspomniaÅ‚em, pokazuje na co stać PS3. Nie znaczy to oczywiÅ›cie, że kogoÅ› ten poziom powali na kolana. Po prostu od czasu premiery „trójki” czy Uncharted 2 zobaczyliÅ›my już praktycznie wszystko co konsola Sony może od siebie dać. Kolejne tytuÅ‚y nie podnoszÄ… poprzeczki. Tak jest i tutaj, zatem nie spodziewajcie siÄ™ czegoÅ› wiÄ™cej niż poziomu zbliżonego do God of War 3. Mimo wszystko dalej robi to wszystko Å›wietne wrażenie, a pÅ‚ynna animacja przy nawet najwiÄ™kszych starciach powoduje, że twórcom należą siÄ™ sÅ‚owa pochwaÅ‚y. DenerwujÄ… tylko maÅ‚e bugi w rodzaju zatrzymywanej na póÅ‚ sekundy muzyki przy doczytywaniu danych. UdaÅ‚o mi siÄ™ też spowodować, że znikÅ‚o oÅ›wietlenie i pozostaÅ‚y jedynie czarne kontury jednej z gór, po której miaÅ‚em zacząć siÄ™ wspinać (zaÅ‚adowanie ostatniego checkpointu rozwiÄ…zaÅ‚o problem). DomyÅ›lam siÄ™ jednak, że jedna ze zbliżajÄ…cych siÄ™ Å‚atek poprawi ten stan rzeczy - o drobnych problemach z dźwiÄ™kiem twórcy już wiedzÄ… i zapowiedzieli patcha.



Muzyka nie obniża poziomu, jest Å›wietna i podniosÅ‚a, choć jakby wywoÅ‚uje nieco mniejsze wrażenie niż w poprzednich odsÅ‚onach serii. Bardzo maÅ‚o jest też dialogów, wiÄ™c osoby opracowujÄ…ce polskÄ… wersjÄ™ jÄ™zykowÄ… nie musiaÅ‚y siÄ™ za dużo napracować. BogusÅ‚aw Linda jest w formie i dalej Å›wietnie oddaje wÅ›ciekÅ‚ość Kratosa, inni też wypadli dobrze.  PodkreÅ›lam jednak, że dialogów jest dużo mniej niż w poprzednich częściach.

Najwyższy czas na podsumowanie. God of War: WstÄ…pienie to gra Å›wietna, choć niestety wnoszÄ…ca do serii chyba najmniej spoÅ›ród wszystkich dotychczasowych części (nie liczÄ…c naturalnie Multiplayera). Coraz bardziej daje siÄ™ odczuć, że wypuszczajÄ…c edycje bez liczb w tytule Sony trochÄ™ odcina kupony od popularnoÅ›ci marki. Mamy tu niezbyt porywajÄ…cÄ… i maÅ‚o rozbudowanÄ… fabuÅ‚Ä™ oraz komplet mniej ciekawych postaci niż „jedynce”, „dwójce” czy „trójce”, ale rozgrywka co jakiÅ› czas potrafi zaskoczyć oderwaniem od dzisiejszych standardów i podrzucaniem nam pod nos trudnych zagadek oraz hardcore’owych walk, z którymi „niedzielni” gracze zwyczajnie sobie nie poradzÄ…. Plusik też za bardzo dobry tryb Multiplayer, który choć maÅ‚o innowacyjny, to udowadnia, że nawet w takiej serii jak GOW da siÄ™ zaprojektować ciekawÄ… opcjÄ™ dla kilku graczy.

Zagrać oczywiÅ›cie warto, choć nie powinniÅ›cie spodziewać siÄ™ po WstÄ…pieniu podniesienia poprzeczki po tym, co widzieliÅ›my choćby w trzeciej części na PS3. To już nie ta skala spektakularnoÅ›ci, rozmachu i ciekawej historii. Tym razem to „tylko” Å›wietna gra, ale już nie kandydat do tytuÅ‚u Gry Roku, jak to byÅ‚o z poprzednimi częściami serii na konsolach stacjonarnych. Mimo to jak najbardziej polecam – nie tylko fanom serii.

RafaÅ‚ „Baron Ski” Skierski

 


PS. W zwiÄ…zku z narzekaniem niektórych graczy na podobno ultrawysoki poziom trudnoÅ›ci w „Próbie Archimedesa” (wspominam o niej w recenzji) w Chapterze 28, twórcy podjÄ™li kontrowersyjnÄ… decyzjÄ™. We wspomnianym poziomie, trzeba poradzić sobie z kilkoma falami wrogów na trzech poziomach specjalnej „windy”. Developer zdecydowaÅ‚, że po ukoÅ„czeniu każdego z tych trzech poziomów, gÅ‚ównemu bohaterowi odnowi siÄ™ trochÄ™ punktów życia i magii, dziÄ™ki czemu caÅ‚e starcie bÄ™dzie Å‚atwiejsze. Dotyczy to zwÅ‚aszcza poziomu trudnoÅ›ci ‘Normal’. Ja jeszcze zaÅ‚apaÅ‚em siÄ™ na zaliczanie tej próby bez patcha i szczerze mówiÄ…c bawiÅ‚em siÄ™ dobrze. PróbÄ™ powtarzaÅ‚em bodajże ze cztery razy, ale w koÅ„cu jÄ… zaliczyÅ‚em. Mamy tu wysoki poziom trudnoÅ›ci, ale żeby od razu caÅ‚ość patchować w ten sposób? A nie proÅ›ciej byÅ‚oby dać graczom z mniejszym skillem możliwość przeÅ‚Ä…czania siÄ™ na ‘Easy’ po kilku porażkach? Do czego to wszystko dąży? NiedÅ‚ugo gry pewnie bÄ™dÄ… przechodzić siÄ™ same…

PS.2. NiemiÅ‚Ä… niespodziankÄ… jest demo The Last of Us, które niby jest zawarte na pÅ‚ycie z God of War: WstÄ…pienie. „Niby” dlatego, że jeszcze przed ponad dwa miesiÄ…ce nie bÄ™dzie można w nie zagrać. Wydawca zdecydowaÅ‚, że demko stanie siÄ™ dostÄ™pne dla posiadaczy najnowszego GOW-a… 31 maja, czyli na dwa miesiÄ…ce przed premierÄ… peÅ‚nej wersji. Na razie wchodzÄ…c z ekranu tytuÅ‚owego w sekcjÄ™ z The Last of Us mamy jedynie licznik odmierzajÄ…cy czas do udostÄ™pnienia tej „próbki”. Gdzie tu sens? Å»eby gracze nie sprzedawali zaliczonego WstÄ…pienia tylko poczekali na demo nowej produkcji Naughty Dog?

 

PLUSY:

  • Zagadki;
  • Wysoki poziom trudnoÅ›ci;
  • Design Å›wiata;
  • Oprawa A/V;
  • ZaskakujÄ…co dobry tryb Multiplayer.

MINUSY:

  • PÅ‚ytka, maÅ‚o ciekawa fabuÅ‚a;
  • Mniej znane i mniej wyraziste postacie;
  • Mniejszy rozmach niż w poprzednich częściach;
  • DÅ‚ugie rozkrÄ™canie siÄ™ na poczÄ…tku (Kratos nie zna podstawowych ciosów).
6
Oryginalność
Jest kilka nowych elementów (zmodyfikowany system walki, zmienione QTE), ale coraz bardziej odczuwa się tutaj odcinanie kuponów od popularności serii.
9
Grafika
Jedna z najpiękniejszych gier na PS3, ale nie ma przeskoku poziomu od czasu poprzedniej części.
8
Dźwięk
Trochę mniej podniosła muzyka i mniej dialogów.
8
Grywalność
Początek mnie zniechęcił, ale dalej było tylko lepiej. Brawa za świetne zagadki i wysoki poziom trudności.
8
Źywotność
Ponad dziewięć godzin za pierwszym razem a do tego wciągający Multiplayer.
8.1
Ocena końcowa
Najnowszy God of War nie przebija trzech pierwszych części, ale zagrać oczywiście warto. Kandydat do Gry Roku to jednak nie będzie.

Jak oceniamy? Wyjaśnienie naszego systemu ocen tutaj.

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 5188
Okładka/art:
Tytuł:
God of War: WstÄ…pienie - recenzja
Developer: Sony Santa Monica
Gatunek: slasher
Data wydania:
EUR: 15/03/13
USA: 12/03/13
JAP: 14/03/13
Poziom trudności:
wysoki (4/5)
8.1/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!