Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Geist GameCube

Metroid Prime chyba od początku istnienia Gamecube'a miał być flagową serią FPS'ów na tę konsolę. Minęła już premiera drugiej części i te przewidywania zdają się potwierdzać - to właśnie ta seria jak dotąd zdobyła sobie największe uznanie wśród graczy posiadających GCN'y, oczywiście jeśli mówimy o strzelaninach z widokiem z oczu bohatera. Tymczasem każdy jakby zapomniał o Geist - grze, która przygotowywana była bardzo długo, premiera jest ciągle odwlekana od około trzech lat, ale na szczęście data zaczyna się stabilizować i wszystko wskazuje na to, że Geist zawita do sklepów na przełomie czerwca i lipca.

Nazywasz się John Raimi i wraz z oddziałem antyterrorystycznym wyruszasz do korporacji Volks. Wcześniej narzekasz na ciągle te same, nudne i schematyczne zadania, kiedy w końcu dowództwo idzie ci "na rękę", wysyłając cię właśnie do owej korporacji. Tam jednak sytuacja zaczęła się komplikować i zostajesz schwytany przez obecnych tam strażników. Naukowcy chcą cię wykorzystać do swojego kolejnego eksperymentu, ale oczywiście nie wszystko idzie zgodnie z planem i Raimi staje się... duchem! Fabuła choć niezbyt oryginalna (znowu mamy nieudane eksperymenty naukowców itd.), to jednak daje początek dość oryginalnej rozgrywce. Dlaczego? Bo daje nowe możliwości w kierunku umiejętności głównego bohatera.

Wiadomo - duch to nie to samo co człowiek, jest w stanie zrobić rzeczy o których zwykły śmiertelnik nie może nawet myśleć. Autorzy z tego skrzętnie korzystają, wprowadzając kolejne patenty z tym związane. Zasadniczą rolę będzie pełnić "wchodzenie" w ciała przeciwników i różnych przedmiotów (!), dzięki czemu będziemy mogli dostać się w normalnie niedostępne miejsca. Aby jednak najpierw przejąć kontrolę nad jakąś osobą, trzeba będzie ją odpowiednio nastraszyć. Twórcy za przykład podają combo wcielenia się w działka maszynowe i dodatkowo zgaszenie światła. Początkowo zdezorientowany przeciwnik, zacznie się naprawdę bać, nie mając pojęcia co się dzieje. Właśnie wtedy "wskakujemy" w jego ciało i przejmujemy nad nim kontrolę. To tylko jeden z przykładów, a developer zapowiada podobnych smaczków o wiele więcej, nie zdradzając jednak zbyt wiele szczegółów. Jedno jest pewne - jeśli zostanie to odpowiednio opracowane, mamy szanse na coś więcej niż tylko kolejnego szablonowego, pełnego schematów FPS'a. A co powiesz na wejście w psa, który odwracając uwagę strażników szczekaniem, otwiera drogę twojemu "prawdziwego ja" przez pilnie strzeżone przejście? Co by jednak nie stało się zbyt nudno, developer obiecuje też zaimplementowanie kilku (zapewne początkowych) poziomów, w których pokierujemy Raimim jeszcze w zwykłym wcieleniu. Dopiero potem przyjdzie pora wcielić się w ducha. Dobrze, że zdecydowano się na takie rozwiązanie - połączenie "zwykłego FPS'a" z oryginalnymi rozwiązaniami powinno wyjść temu tytułowi na dobre.

Obok tych wszystkich oryginalnych rozwiązań gra trochę traci na oprawie graficznej. Trochę nierówno to wszystko jest opracowane - niektóre lokacje wyglądają naprawdę bardzo dobrze, klimatycznie, design i wykonanie niektórych potworów budzi uznanie, jednak są też te słabsze levele, pełne sterylnych korytarzy ze znikomą ilością elementów otoczenia. Spore znaczenie mają tu tekstury i o ile nieraz stoją na przyzwoitym poziomie, tak czasem przypominają produkcje sprzed dwóch lat (może i nic dziwnego, skoro gra jest tworzona już od dłuższego okresu czasu). Niemniej jednak jako całość nie można aż tak bardzo narzekać, bo takie efekty jak rozmyty obraz, charakterystycznie wyglądający świat z perspektywy szczura (w którego też będzie można się wcielić) budują atmosferę tego tytułu.

Fakt, że gra obsługiwać będzie także tryb dla czterech graczy na podzielonym ekranie ma swoje znaczenie. A jeśli developer znajdzie jakieś ciekawe zastosowanie trybów dla kilku graczy, to będzie dobrze. Opcja Ghost vs Soldiers pozwoli na drużynową potyczkę pomiędzy duchami i żołnierzami. Wykorzystywanie umiejętności każdej ze stron, wyłapywanie błędów przeciwnika - jeśli wszystko będzie odpowiednio wyważone i na przykład Duchy nie będą po prostu lepsze od ludzi, może być ciekawie. Obiecywanych trybów jest więcej, ale póki co konkretów brak, a na kilka tygodni przed premierą to nie jest dobry znak. Bo fakt istnienia takich trybów jak Deathmatch, czy Team Deathmach (którego rolę pełnić będzie zapewne Ghost vs Soldiers) nikogo nie szokuje, przydałoby się wprowadzić coś innowacyjnego, a fakt istnienia duchów w Geist może wprowadzić zupełnie nowe rozwiązania do rozgrywki.

I na koniec taka dziwna refleksja, którą snuje z pewnością niejeden posiadacz Gamecube'a wyczekujący premiery Geist. Otóż developerem jest n-Space, niezbyt znana firma, w dodatku mająca na swoim koncie sporo średniaków, żeby nie powiedzieć - crapów. Dlatego pomimo tego, że ten tytuł zapowiada się na FPS'a oryginalnego, o nieszablonowych rozwiązaniach, to jednak pozostaje pewien niepokój, czy tym razem n-Space przerwie swoją złą passę i uraczy nas w końcu hitem. Oby, bo Geist niewątpliwie ma spory potencjał...

Sarge

Strona artykułu: [1]        

UID: 612
Okładka/art:
Tytuł:
Geist
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR: lipiec 200
USA: lipiec 200
JAP: lipiec 2005
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!