Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Gears of War: Judgment - recenzja Xbox 360

Po wydarzeniach zamykających historię trylogii Gears of War wydawało się, że zobaczyliśmy już wszystko. Nie wnikając za bardzo w szczegóły, Szarańcza została prawdopodobnie unicestwiona, a ludzie mogą powoli odbudowywać swój zniszczony świat. Wiadomo jednak, że w tak ciekawym uniwersum można opowiedzieć jeszcze wiele wątków. Normalnie pewnie twórcy poczekaliby z nową trylogią na nową generację Xboxa, ale w związku z przedłużającą się obecną generacją trzeba było wyprodukować coś jeszcze. Wymyślono więc prequel, w którym tym razem głównym bohaterem nie został Marcus Fenix, a Damon Baird, który w pierwszej części GOW-a dołączył do Delta Squad pod koniec pierwszego Rozdziału. Teoretycznie zapowiadało się ciekawie, ale szybko okazuje się, że fabuła nie jest najmocniejszą stroną w Judgment.

Wydarzenia rozgrywają się aż na 15 lat przed akcją znaną z trylogii, zatem mamy okazję zobaczyć co działo się kilka tygodni po tzw. „Dniu Wyjścia”. Szarańcza wypełzła na powierzchnię planety Sera niszcząc wszystko, co napotyka na swojej drodze. Jak już wspomniałem, zmiana nastąpiła nie tylko w czasie, ale także w obsadzie. Marcus i Dom ustąpili pola Bairdowi, którego wspomaga znany z trylogii Cole. Oprócz tej dwójki dołączyli jeszcze Garron Paduk (żołnierz z rosyjskim akcentem i nie do końca znanym podłożem działań) oraz Sofia Hendricks – wygadana, ale jednak nie zaprawiona jeszcze w bojach kadetka Akademii Onyx. Cała wymieniona czwórka tworzy oddział Kilo.



Wszystko zaczyna się od pojmania wspomnianej przed chwilą drużyny, która zostaje oskarżona o zdradę i użycie bez pozwolenia technologii COG. Członkowie Kilo składają zeznania przed pułkownikiem Loomisem, który od początku wydaje się być przekonany o ich winie. Żołnierze po kolei opowiadają swoje wersje wydarzeń - mała retrospekcja i przenosimy się do tego, co właśnie zeznaje jeden z członków oddziału Kilo. Tym sposobem możecie wcielić się po kolei w każdą z czterech osób ze składu i przeżyć to, co opowiadają przed sądem wojennym. Co ciekawe, wersje poszczególnych członków zespołu Kilo często się różnią, a dodatkowo mogą na nie wpływać zadania, których podejmiecie się podczas kampanii (o tym za chwilę). Jednak choć taka formuła na papierze przedstawia się interesująco, scenarzyści nie popisali się oddając nam finalną wersję fabuły, która jest średnio interesująca i bezsprzecznie najsłabsza ze wszystkich dotychczas wydanych edycji Gears of War. Nie chcąc zdradzać zbyt wiele mogę jedynie napisać, że historia jest przewidywalna, prosta jak konstrukcja cepa i odstaje swoim poziomem od dotychczasowych dokonań ludzi z Epic Games. Nie twierdzę, że trzy części GOW-a rządziły pod względem fabularnym (bo, nie oszukujmy się, tak nie było), ale z pewnością były ciekawsze.



Jeśli interesowaliście się tematem przed premierą, wiecie zapewne doskonale, że za Judgment odpowiada polskie studio People Can Fly, założone niegdyś przez Adriana Chmielarza (ostatnio ten charyzmatyczny producent opuścił szeregi swojej firmy). Do tej pory PCF wsławiło się produkcją między innymi Painkillera oraz Bulletstorm, czyli najkrócej rzecz ujmując arcade-shooterów. Spodziewałem się, że choć w części znajdzie to swoje odbicie także w najnowszej odsłonie GOW i nie pomyliłem się. Korzenie developerów widać już od pierwszych minut rozgrywki.

Pierwsza nowinka w skali serii to znaczki COG, na które natkniecie się podczas przechodzenia poziomów. Po podejściu bliżej można aktywować tzw. „Odtajnione Misje”, czyli dodatkowe wyzwania do wykonania. To chyba największa i najciekawsza nowość w Judgment. Przejście tego samego poziomu, ale z aktywowanym tego typu wyzwaniem to często zupełnie inne (nowe) doświadczenie. Chodzi tu o zmianę warunków rozgrywki – wariantów jest naprawdę sporo. Zamiast standardowych przeciwników można pojedynkować się z ich „mroczniejszymi” (silniejszymi) wersjami, mieć wyznaczony czas na wybicie wszystkich oponentów, ograniczony dostęp do broni, czy przechodzić level przy bardzo ograniczonej widoczności. Wydawać by się mogło, że to nic nie znaczący dodatek, a tak naprawdę świetnie wkomponował się w cały gameplay. Można przecież przejść całą grę bez aktywowania „Odtajnionych Misji”, a potem zaliczyć ją jeszcze raz, ale z wypełnianiem tych zadań. Co ciekawe, wpływają one również na zmienione zeznania bohaterów przed sądem wojennym (patrz: fabuła), co tym bardziej zachęca do ich zaliczania. No i jeszcze jedno – wypełniając bonusowe questy łatwiej będzie Wam uzyskać najwyższą ocenę za dany poziom… I tym oto sposobem dochodzimy do kolejnej nowei idei w Judgment, czyli…



Zbieranie gwiazdek za styl przejścia poziomu. Stworzenie Bulletstorma daje tutaj o sobie znać aż nadto – otóż w najnowszym GOW również będziecie oceniani za swoje poczynania, aby na koniec etapu dostać podsumowanie i ocenę (od jednej do trzech gwiazdek). Gra przyznaje punkty praktycznie za każdą ciekawą akcję – strzały w głowę, zabicie granatem kilku przeciwników naraz, ataki melee, czy skuteczną walkę zza osłony. Punkty nabijają się szybciej jeśli na początku etapu zdecydujecie się na aktywację „Odtajnionej Misji”, czyli większego wyzwania, o którym wspominałem w poprzednim akapicie. Innymi słowy, na koniec poziomu zebrane punkty gra przelicza na gwiazdki – zebranie trzech w każdej sekcji to kolejne wyzwanie, które przedłuża żywotność, a przy okazji pozwala na inkasowanie kolejnych punktów doświadczenia… Wszystko to zebrane do kupy tworzy nam lekko arcade’owy charakter, ale z drugiej strony niekoniecznie trzeba na to zwracać uwagę – grunt, że wzbogaca to rozgrywkę o kolejne elementy. Co ciekawe, zbieranie gwiazdek pozwala na koniec odblokować jeszcze jedną, bonusową kampanię (zatytułowaną „Pokłosie”), ale do niej wrócę później.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Prezentujemy Wam kilkanaście minut gameplayu z Gears of War: Judgment. Zachęcamy do obejrzenia, bo tak najłatwiej można przekonać się o nowościach i dodatkach, które wprowadził nowy developer (People Can Fly). Materiał pochodzi z naszego kanału na YouTube: onlygamespl.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 

Na razie chciałbym dokończyć temat nowości, bo jest o czym pisać. Kolejną ciekawostką jest wprowadzenie do głównej kampanii kilku sekcji bardzo przypominających Hordę z Multiplayera poprzednich części. Ekipa Kilo ma za zadanie obronić jakiś punkt przed kolejnymi falami Szarańczy i może się do tego przygotować. Na mapie rozstawione są zasieki, które wrogowie będą musieli sforsować, Troiki, a do tego można znaleźć małe działka wolnostojące (mini-wieżyczki), które da się przestawiać w wybrane przez siebie miejsca. Działka reagują na ruch przeciwników, więc pomagają nam w walce. Co jakiś czas kończy się w nich amunicja, więc można podbiec i uzupełnić zapas. Sprawdza się to wszystko świetnie, choć z drugiej strony stanowi jedynie kopię tego, co do tej pory można było oglądać w Hordzie (lub w nowym trybie ‘Przetrwanie’). W każdym razie to ciekawe urozmaicenie dla tych, którzy GOW-a kupują jedynie dla trybu fabularnego.



Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 15
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
PS2 BUTCHER
piątek, 05 kwiecień 2013r.
Co wy jak każda owca powtarzacie te same bzdury, że fabularnie najsłabiej. Szczerze ? Imo to najlepsza kampania od czasów GoW1. GoW2 kampania fajna do momentu zejścia do Nexusa. Potem to już rzygowiny do samego końca, nie mówiąc o idiotycznym etapie w tym wielkim robalu. GoW3. Generalnie dużo lepiej niż GoW2, ale pod koniec na tej wyspie w tych tropikach to się też można było porzygać. GoW1 do dzisiaj najlepsza kampania, brudna, ciemna i ciężka. Tak jak RAAM\'s Shadow. Judgment jest o krok od GoW1 w atmosferze. Jedyne co bieduje to zbyt słabo nakreślona postać Karna, który pojawia się w połowie gry na chwilę i na końcu. Raama też nie było za dużo w GoW1, ale bardziej się go czuło. W sumie 8,5 to dobra ocena, ale nie gajcie, że fabuła gówniana. To co jest najbardziej gówniane i za co największy minus dla PCF i EPIC to wywalenie Locustów z Multi ( oksymoron totalny przez tyle lat CoG vs Locusts, a teraz chu wie co ), mało map na starcie bo raptem teraz już 5 do multi i brak 3 slotów na broń ( kolejny oksymoron ). Poza tym, gra świetna :)
Piotrek
piątek, 05 kwiecień 2013r.
Fabuła jest średnia ps2 butcher, nie ma co zakłamywać rzeczywistości. Toż to jest nudne do bólu. Czy zostałeś czymkolwiek tutaj zaskoczony? Zeznania członków kilo są nudne jak flaki z olejem a na koniec to już w ogóle nic tylko młócka i zero fabuły. Powiedz mi co ci sie w tej fabule podobało bo jesteś chyba jedyny na świecie który broni tego elementu;). Mi średnio do gustu przypadła jeszcze horda w kampani, mogli to zostawić dla osobnego trybu. Poza tym to bardzo porządna gra chociaż tak jak jest wsomniane w recenzji czas przejścia kampanii to jakiś żart - niecałe 6 godzin toż to profanacja dla gearsów. Poprzednie części to minimum 8-10 godzin.
Ski
piątek, 05 kwiecień 2013r.
PS2 BUTCHER - a może nie tyle powtarzamy, co rzeczywiście jest najsłabsza? Zero zaskoczenia, zero ciekawych momentów, przewidywalna i schematyczna do bólu. Główny boss to w ogóle śmiech na sali - przez ile czasu w ogóle jest on widoczny przez całą grę nie licząc oczywistego finału? Nie zgodzę się też z Tobą co do \"ciemnej, brudnej kampanii\" - judgment jest chyba najbardziej \"kolorowy\" ze wszystkich części. No ale oczywiście każdy ma prawo do własnego zdania.
PS2 BUTCHER
piątek, 05 kwiecień 2013r.
A co było takiego wspaniałego w fabule poprzednich Gyrosów ? Generalnie to kampanie w GoW zawsze dołowały nad multi. Szczerze, to były nudne. Generalnie każda jedna część. Idziesz tylko do przodu i strzelasz. Multi to geniusz. Ale kampanie jak dla mnie były na raz. Potem to czasami jeszcze przeszedłem dla acziwków lub z nudów. Tutaj kampanię mam ochotę przechodzić raz po razie bo jest bardzo intensywna, ale nie rozłazi się i pcha cały czas szybko do przodu. Graficznie to jest bardzo kolorowo, ale każde GoWy są kolorowe. Dwójka do dzisiaj najbardziej. Mnie chodzi o klimat. Poruszamy się po ulicach zniszczonej Sery, a nie po jakichś kopalniach nudnych jak w GoW2 czy po tropikalnych wyspach i pustyniach jak w GoW3. Generalnie to klmiatem GoW1 przychodzi mi najbardziej , chociaż klimat GoW1 miał i będzie mieć najlepszy. Wszystko to fakt. Kwestia Gustu. Ogólnie jak dla mnie to fabuła w każdej części jest płytka więc tutaj zarzucanie, że Judgment jakoś bieduje najbardziej w tej kwestii jakoś mnie nie rusza i tyle. A wręcz uważam, że fabuła jest fajna, naciągana, ale to przecież Sci-fi. No i niektóre miejscówki miały taki klimat, że ból pały. Co do Karna pisałem, porażka i duży minus za to.
Ski
sobota, 06 kwiecień 2013r.
PS2 BUTCHER - tak jak napisałem w recenzji, poprzednie Gearsy to też nie był wypas pod kątem fabuły, ale jednak było nieco ciekawiej. W Judgment właściwie nie ma czegokolwiek, co można by było pochwalić. Schemat, zero emocji, słaba postać bossa itd., już o tym pisałem w poprzednim poście. Z kolei tak jak pisałem w recenzji, sam nie uwieszam się na fabule, jako na megaważnym elemencie,bo poprzednie części też nie były pod tym względem cudowne. Zauważ, że wielu recenzentów tnie oceny do 7/10, a jednym z głównych zarzutów jest właśnie fabuła. Dominują skrajne opinie - albo 7.5/10 (np. gamespot), albo 9.2/10 (np. ign). Ja się od tego odciąłem. Według mnie bardziej irytująca jest długość, a raczej krótkość głównej kampanii. Nie ociągając się za bardzo ludzie schodzą nawet poniżej 5 godzin, a to słabiutki wynik.
binio
sobota, 06 kwiecień 2013r.
Czego wy się czepiacie? Fabuła jest na tyle nakreślona żeby było widać o co chodzi i tyle. I tak lepiej to wypada niż w nie jednej sieczce. Graficznie jest powalająco jak na taki siwy silniczek to bardzo bogato a płynność animacji mistrzostwo. Mi osobiście bardzo podobają sie nowości w Judgment. Trochę odczuwam słabsze iq oponentów i łatwizna na dzielnym graczu trochę irytowała, Ale ogólnie kawałek dobrej roboty. Widać że Polacy rosną w siłę
Piotrek
niedziela, 07 kwiecień 2013r.
Panowie wiadomo każdy ma prawo do własnej opinii ale też nie ma co się oszukiwać. Każda z trzech części Gearsów ma śrendią ocen ponad 90%, a Judgment ma na teraz 76%! Chyba z czegoś to wynika. Wiadomo, jednym się spodoba, innym nie, ale jednak ogół ocenił ją zdecydowanie niżej niż poprzednie części. Tutaj recenzja i tak jest bardzo pozytywna, w większości serwisów przejechali się po judgment. Według mnie gra na 8 zasługuje chociaż zastanawiałbym się czy nie obniżyć oceny ze względu na bardzo krótki czas gry. 5 godzin toż to kpina.
PS2 BUTCHER
niedziela, 07 kwiecień 2013r.
Ten czas to bzdura. 5 godzin ? Chyba na niedzielnym graczu bez declsiffied missions i bez Pokłosia. Mnie przejście gry za pierwszym razem na normalu zajęło jakieś 8 godzin. + Pokłosie. Z 9 h grałem i nie fisiujcie. Kampania jest, krótsza niż w poprzednich gyrosach, ale 5 godzin to wymysł totalny.
Darek
poniedziałek, 08 kwiecień 2013r.
Cześć. Słuchajcie. Przeszedłem grę na Insane. Zrobiłem wszystkie oddajnione misje. W statystykach pokazuje, że zrobiłem wszędzie po 3 gwiazdki. A nadal na achivmentcie jest napisane 123/126 :(( No co jest grane ? Bez sensu ? Glicz jakiś ? pozdrawiam Darek
PS2 BUTCHER
poniedziałek, 08 kwiecień 2013r.
To nie glicz. Po prostu gdzieś ktoś ci pomagał na niższym poziomie trudności i nie zaliczyło. Odpal tą misję jeszcze raz i niech ten co ci pomaga wyjdzie pod koniec misji. Poszukaj w statystykach misji, która ma najciemniejsze szare gwiazdki. To będzie ta, której nie zaliczyłeś. Podejrzewam, że ostatniej z Karnem ci nie zaliczyło ;)
mHhIZnPRXmxQMxHREg
czwartek, 18 kwiecień 2013r.
Hijo samma hajur desko chintale khana rukceho thiyana tara aja 2 mana chamalko khana ealai sakaya kina thaha 6 kina ki hamro deshma maile chaheko manche p.mantri hunu bhayo abata kehi holani hajur ab t ma pani nepal farkan6u
nDHqtGEMEpF
sobota, 20 kwiecień 2013r.
TTZq96 umtwccbyrxlu
pvaYusDC
poniedziałek, 22 kwiecień 2013r.
XZ3Y2o , [url=http://trezqomvdzeo.com/]trezqomvdzeo[/url], [link=http://ubfafljuufio.com/]ubfafljuufio[/link], http://qlijmgiueqmx.com/
gucci bags clearance
poniedziałek, 04 listopad 2013r.
gucci by gucci collection Gears of War: Judgment - recenzja | Onlygames.pl gucci bags clearance
magic cube youtube
środa, 06 listopad 2013r.
the magic cube laser keyboard Gears of War: Judgment - recenzja | Onlygames.pl magic cube youtube

UID: 3707
Okładka/art:
Tytuł:
Gears of War: Judgment - recenzja
Developer: People Can Fly
Gatunek: strzelanina
Data wydania:
EUR: 22/03/13
USA: 19/03/13
JAP: 21/03/13
Poziom trudności:
średni (3/5)
8.5/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!