Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Forza Motorsport Xbox

Od dawna wiadomo, że dobra konsola powinna oferować przede wszystkim dobrą bijatykę, oraz wyścigi. Z tym pierwszym Xbox nie miał problemów już od początku, bo Dead or Alive był wystarczająco mocnym argumentem. Gorzej sprawa się miała z racerami. Był wprawdzie Project Gotham Racing, ale prawdziwego, wielkiego tytułu mogącego konkurować z Gran Turismo cały czas X'owi brakowało. No, przynajmniej mi brakowało. Dobrze, że Microsoft wreszcie wziął się w garść i postanowił załatać dziurę.

Być może Gran Turismo 4 nie zostało pobite pod względem graficznym, ale Forza wprowadziła właśnie kilka bardzo cennych patentów. Trzeba dodać, że wcale nie rewolucyjnych, ale w momencie, gdy GT4 posunęło się tylko nieznacznie do przodu w stosunku do "trójki", FM przynosi ze sobą kilka rzeczy na które od dawna czekają fani serii od Polyphony. Zaimplementowana wizualizacja uszkodzeń, bardzo dobra AI oponentów, czy wspaniały tryb online to rzeczy bardzo wartościowe. Muszę powiedzieć, że także dla serii od Sony. Teraz skończyła się już taryfa ulgowa, a zaczęła konkretna rywalizacja między dwoma gigantami konsolowego świata. Od dawna bowiem wiadomo, że kto się nie rozwija, ten się cofa.

Na początek trochę liczb. Forza dysponuje ponad 230 modelami samochodów od blisko 60 producentów z całego świata. Nie jest to może 700 aut jak u konkurencji, ale i tak nikt nie powinien narzekać. Oprócz tego na sprawdzenie czeka kilkadziesiąt tras - w tym odwzorowane na podstawie rzeczywistych odpowiedników, wymyślone przez autorów, oraz tzw. "point to point", czyli polegające na przejechaniu jakiegoś odcinka (trasa otwarta, tzn. brak okrążeń). Po niezłym (acz nie rewelacyjnym, podobnie zresztą jak w GT4) intrze przychodzi pora na założenie własnego profilu. Menu nie przynosi ze sobą żadnych niespodzianek. Dwa główne tryby (Arcade oraz Career) plus Multiplayer i Time Trial. Najważniejsza jest oczywiście kariera, ale krótka wzmianka należy się też temu pierwszemu. Arcade to klasyczny tryb dla niedzielnych graczy, którzy nie mają czasu na wielogodzinną zabawę. Można tu odkryć większość samochodów, zmagając się na kolejnych trasach przy stale rosnącym poziomie trudności. Taki wstępik przed właściwym trybem.


Zdecydowaną większość z was interesować będzie jednak zapewne przede wszystkim kariera, więc zatrzymajmy się na niej przez chwilę. Na wstępie musisz zdecydować się na region w którym zaczniesz swoją przygodę (do wyboru Europa, USA, Japonia). Ma to znaczny wpływ na dostępność pojazdów z innych kontynentów, oraz ich ceny. Radzę więc dobrze przemyśleć zawczasu swoją decyzję, by potem nie żałować. Jak zwykle, tak i tutaj początkowe fundusze nie wystarczą na zakup wymarzonej fury. Trzeba się zdecydować na coś słabszego. Warto też wspomnieć o świetnym patencie, jakim jest szczegółowe ustawienie poziomu trudności. Da się zdefiniować, czy na ekranie ma pojawiać się linia optymalnego przejazdu, czy działać mają systemy wspomagające itd. Najciekawsze jest to, że wybór ten wpływa na ilość inkasowanych kredytów po każdym wyścigu (im wyżej postawisz sobie poprzeczkę, tym więcej punktów możesz zgarnąć). Puchary do zaliczenia autorzy pogrupowali bardzo podobnie do Gran Turismo. Są więc poszczególne ligi (Amateur, Professional, Championship), na które składają się pomniejsze puchary. Mogą to być np. tylko wyścigi samochodów z napędem na tylną oś, na cztery koła, czy też przypisane konkretnej marce pojazdu. Czyli - bardzo podobnie jak u konkurencji. Oprócz tego jest jeszcze wspomniane wcześniej "Point to Point", oraz 'Endurance', czyli wyścigi wytrzymałościowe. Kolejnym ciekawym patentem jest doświadczenie jakie zbierasz po wygrywaniu kolejnych wyścigów - podnoszą Ci się levele, dzięki czemu możesz w ogóle wejść do danej serii wyścigów (dla przykładu do 'Endurance' można wejść dopiero po uzyskaniu 50'tego levelu, co wymaga sporej ilości zaliczonych eventów).

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 3329
Okładka/art:
Tytuł:
Forza Motorsport
Developer: Polyphony
Gatunek: Wyścigi
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
9.4/10
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!