Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Fifa 2004 - wywiad (polskie tłumaczenie)
Fifa zaczyna być bardzo podobna do serii Pro Evolution Soccer od Konami. I to widać. Czy edycja na rok 2004 będzie miała szansę zawalczyć z PES3? Zobaczmy co ma do powiedzenia EA Sports na kilka tygodni przed premierą najnowszej odsłony ich piłki...

Q: Na początek powiedzcie nam, co zdołaliście usprawnić od czasu ubiegłorocznej edycji...

EA: W 2003r. stworzyliśmy nowy engine, który był bardzo usprawnioną wersją z edycji 2002. W 2004 mieliśmy dużo więcej czasu na dopracowanie podstawowych elementów gry, jak na przykład atrybutów piłkarzy. Teraz każdy zawodnik jest opisany 20 atrybutami, które wydatnie wpływają na jego grę. Na przykład Zidane zdecydowanie lepiej panuje nad piłką niż jakikolwiek inny zawodnik z jego kraju... [dop.kor: Nie chce być złośliwy, ale to ma być nowość ;)?]

Poprawiona została także AI. Zawodnicy dużo lepiej współpracują ze sobą na boisku, lepiej wychodzą na boisku i analizują to, co dzieje się na placu gry. Jeśli na przykład skierujesz większe siły na lewą stronę obrony, konsola spróbuje zaatakować prawą itd. Oczywiście poprawiliśmy też tak podstawowe zagrania jak strzelanie, podawanie czy dośrodkowywanie. Są lepiej wyważone i realistyczne. Dużym usprawnieniem jest też samo panowanie nad piłką. Możesz grać, tak jak robiłeś to w poprzednich częściach, jednak głupio byłoby nie wykorzystywać tylu nowości, jakie zawarliśmy w 2004.

Poza tym dodaliśmy też niższe ligi najlepszych. Możesz na przykład zacząć grać jako West Ham w pierwszej dywizji ligi angielskiej, albo Yeovil Town i zacząć w trzeciej dywizji...

Q: Czy kluby z niższych lig zostały tak pieczołowicie odtworzone jak te z pierwszych dywizji? Nie będzie jakiegoś uszczerbku na detalach?

EA: Wszystko odtworzyliśmy najlepiej, jak tylko mogliśmy i staraliśmy się by było to zgodne z rzeczywistością - wszystkie kluby mają oficjalne nazwy, oficjalne stroje i wyróżniających się zawodników charakterystycznych tylko dla danej drużyny. Staraliśmy się, by wszystko było na swoim miejscu - by piłkarze kopali piłkę swoją ulubioną nogą, by mieli zgodny z rzeczywistością wzrost, kolor włosów, czy budowę. Oprócz tego jeszcze lepiej odwzorowaliśmy ok. 50 gwiazd światowej piłki, takich jak Beckham, Zidane, Henri, Ronaldino czy Del Piero - są tak realistycznie przedstawieni, jak to tylko jest możliwe w obecnej chwili.

Q: Niedawno przedstawiliście listę kilku piłkarzy, którzy będą promować grę. Czy ich rola kończy się tylko na promocji, czy mają oni jakiś wkład w powstanie kolejnych części?

EA: Zawsze gdy pracujemy z tymi zawodnikami, pokazujemy im grę, dajemy zagrać. Niektórzy, jak na przykład Henry, są wielkimi fanami tego typu tytułów i grają w wiele gier piłkarskich, więc mają nam dużo do powiedzenia. Współpracujemy tak blisko, jak tylko możemy.

Q: Wielką sprawą, która oddziela was od konkurencji będzie zaimplementowanie opcji online...

EA: Yeah, z tego co wiemy Fifa będzie jedyną konsolową piłką, w którą będzie można zagrać online w te święta. Będziesz więc mógł połączyć się z siecią, grać z innymi ludźmi z całego świata a także dzięki headset'owi Sony, rozmawiać z nimi. Będziesz mógł startować w turniejach online, używać chatroom'ów i wielu innych rzeczy.

Q: Wszystkie oczy zwrócone będą w tym roku na pojedynek Waszej gry z największym konkurentem, czyli Pro Evolution Soccer 3. Czy uważasz, że możliwość grania online daje Wam dużą przewagę?

EA: Yeah, możliwość gry online daje nam przewagę. Z tego co słyszałem jest jakiś element online w najnowszej grze Konami, ale chyba nie będzie tam można grać z innymi osobami z całego świata [Ski: to prawda, będzie można tylko robić aktualizację skłądów czy statystyk]. Konami ma świetną grę, my też mamy świetny tytuł, więc myślę, że te dwie gry staną do wyrównanego pojedynku w tym roku.

Q: Jak porównałbyś Fifę z Pro Evo?

EA: Myślę, że Fifa ma duży atut w postaci licencji - wszystko jest autentyczne: wszystkie kluby, gracze, stroje, ligi, drużyny, stadiony... Myślę też, że w tym roku znacznie usprawniliśmy rozgrywkę. W Pro Evo najlepszym elementem jest właśnie rozgrywka. Ostateczna decyzja będzie należała jak zwykle do klientów, ale myślę, że zrobiliśmy bardzo mocny tytuł zdolny stanąć do walki z Pro Evo.

Q: Na koniec powiedz dlaczego gracz w tym roku powinien zdecydować się właśnie na Fifę 2004...

EA: Po prostu jest to najbardziej autentyczna, prawdziwa symulacja piłki nożnej na rynku i ma na tyle dopracowaną rozgrywkę, że jest w stanie podjąć walkę z każdą grą tego typu.


Tłum.: Baron Ski
Strona artykułu: [1]        

UID: 757
Okładka/art:
Tytuł:
Fifa 2004 - wywiad (polskie tłumaczenie)
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR: -
USA: -
JAP: -
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!