Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Far Cry: Instincts Xbox

Po wielkim sukcesie jaki Far Cry odniósł na PC praktycznie kwestią czasu było przeniesienie go na konsole. Instincts rodzi się jednak w bólach, bo przesunięć terminu premiery miał już kilka. Wszystko wskazuje na to, że koniec września okaże się datą ostateczną. Mi było dane sprawdzić w akcji dwa poziomy jakie znajdą się w ukończonej wersji.

Pierwszy etap można w zasadzie sobie odpuścić gdyż spełnia rolę troszkę bardziej rozbudowanego tutoriala. Na szczęście mogłem sprawdzić również pełnowymiarowy (jak myślę początkowy z pełnej wersji) poziom. Pierwsze co rzuca się w oczy to świetna oprawa oraz rozległość terenu. Wyspa jest naprawdę spora, choć od początku może nie jest to aż tak widoczne. Graficznie za to trudno się do czegoś przyczepić. Doskonale oddana dżungla, świetne drzewka, pojedyncze źdźbła trawy kołyszące się na wietrze i animacja w stałych 30 fps'ach - jest miło, od samego początku. Wystartowałem ze zwykłym pistoletem z tłumikiem a nieopodal przechadzał się pierwszy strażnik. Szybki strzał w głowę załatwił sprawę. Na wszelki wypadek ukryłem się. Jak się okazało, dobrze zrobiłem, gdyż zaraz przybiegło dwóch jego kumpli. Od razu też wykryłem pierwsze niedoróbki. Strzelając w jednego z przybyłych oponentów nie trafiłem w głowę. Nie wiedzieć czemu mili panowie od razu obrócili się w moją stronę i zaczęli ładować mi między oczy - mimo, że dość dobrze byłem ukryty w zaroślach. Wygląda na to (co zresztą potwierdziło się później), że gdy oddamy strzał, wróg automatycznie poznaje nasze położenie. Drugim błędem jest (w testowanej przeze mnie wersji) brak jakichkolwiek stref obrażeń. Mam nadzieję, że to tylko wina zabugowanej jeszcze bety, ale jeśli tak będzie w pełnej wersji to... nie będzie za ciekawie. Strzelając do oponenta mogłem ładować w niego kilka razy, a ten zachowywał się, jakby nawet nie został draśnięty. Po prostu trzeba wystrzelać w niego zakładaną ilość nabojów, jednak nie powodują one żadnego efektu - nieważne, czy strzelasz w klatkę piersiową, rękę, czy nogę. Dosłownie terminatory, tyle, że padające po kilku strzałach. Myślę jednak, że pełna wersja to poprawi, więc specjalnie się tym nie przejąłem. Trzeba też wspomnieć o, póki co, nienajlepszej AI wrogów. Czasami reagują dość dziwnie. Bardzo szybko gubią trop, by innym razem gonić Cię przez połowę całego poziomu. Nie dostrzegają Cię niemal wychylonego z krzaków, by kiedy indziej widzieć Cię maksymalnie przyczajonego w zaroślach... Coś jest jeszcze nie tak, mam nadzieję, że zostanie to poprawione.

Kilka kroków dalej dostrzegłem drugą ważną rzecz - dżungla jest ogromna. Naprawdę! Pamiętacie Transformers i tą nieograniczoną wręcz swobodę? Tutaj jest podobnie. Już podążanie do głównego celu zabiera sporo czasu, a przecież są jeszcze liczne rozgałęzienia i inne drogi. Dosłownie ogrom terenu do eksploracji. Raz przypadkowo przepłynąłem niepotrzebnie przez jedną wnękę (tak przy okazji, ciekawie opracowano nurkowanie - z dłońmi i lekkim blurem przed oczami), przez co poszedłem w zupełnie inną część wyspy niż powinienem. Brnąłem tak przed siebie przez kilka minut, a końca nie było widać. Dosłownie masa terenu, którego wcale przecież zwiedzać nie trzeba! W dodatku do celu często prowadzi kilka dróg! Można pójść po najmniejszej linii oporu, ale raz przeszukując całą wyspę natrafiłem na poboczne dojścia, o których normalnie nawet nie zdawałbym sobie sprawy! Gracze-szperacze będą mieli z tym tytułem naprawdę niezły orzech do zgryzienia.

W Far Cry: Instincts można grać wedle uznania - czy to przebijając się "na chama", czy też po cichu zakradając się w zaroślach. Widać jednak, że autorzy premiują raczej to drugie rozwiązanie (można w ten sposób efektywniej eliminować oponentów strzałem w głowę). Warto dodać, że nie brakuje elementów interaktywnych - dla przykładu strzelając w beczki można spowodować wybuch i tym samym oczyszczenie sobie drogi. W testowanej przeze mnie wersji mogłem pokierować też dwoma pojazdami (a tych jak wiadomo w ukończonym produkcie ma być więcej, m.in. widoczny na screenie powyżej motor). Zasiadłem za sterami wojskowego samochodu z działkiem na górze (by z niego skorzystać trzeba się zatrzymać, co jest zresztą zrozumiałe - w końcu normalnie obsługuje je druga osoba), a także pokierowałem motorówką, po uprzednim wyeliminowaniu rezydujących na niej wrogów. Szkoda, że tak naprawdę łódką zbyt wiele zdziałać nie można - momentalnie otrzymujesz komunikat, by natychmiast się ewakuować, bo przyleci śmigłowiec i Cię sprzątnie. I rzeczywiście - jeśli tego nie zrobisz, długo już sobie nie popływasz... Warto dodać, że sterowanie pojazdami zostało opracowane całkiem nieźle. Nie ma żadnych problemów, a całość jest naprawdę dobrze wpleciona w grę (pod koniec musiałem uciekać jeepem, co ładnie oderwało mnie od zwykłego podróżowania przez wyspę na własnych nogach).

Gra zbyt trudna wprawdzie nie jest (z drugiej strony nie wiem nawet jaki poziom trudności ustalony był na to demo), jednak wydawało mi się, że checkpointy są rozmieszczone trochę zbyt daleko od siebie. Doświadczyłem też kilku bugów - raz udało mi się całkowicie zaklinować pod jednym z domków, by innym razem wypatrzyć zablokowanego oponenta, który szedł non-stop w kierunku krzaków (ściana). Czasami też szwankował dźwięk. Chwilami muzyka całkowicie się wyłączała, a dźwięki jadącego samochodu nagle milkły... Są to jednak błędy, które z pewnością w pełnej wersji zostaną wyeliminowane.

Jestem dobrej myśli. Jeśli tylko autorom uda się poprawić największe niedociągnięcia (brak stref obrażeń, "dziwne" AI), to Xbox dostanie jednego z najlepszych FPS'ów w swojej historii. Przecież oprócz świetnego i długiego (jak myślę) trybu przygodowego otrzymamy również rozbudowany edytor poziomów i tryb multiplayer. Pozostaje czekać do końcówki września i, miejmy nadzieję, ostatecznej już premiery tego jakże wyczekiwanego tytułu. Będzie dobrze!

Baron Ski

Strona artykułu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 0
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
Brak komentarzy

UID: 964
Okładka/art:
Tytuł:
Far Cry: Instincts
Developer: Ubisoft Montreal
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!