Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Far Cry: Instincts Xbox

Far Cry swego czasu zauroczył wielu użytkowników PC, którzy zdecydowali się na zakup tego tytułu. Zauroczył swoją specyfiką, swobodą działania, a także naprawdę godną podziwu oprawą graficzną. Nie był to żaden DOOM ze swoimi klaustrofobicznymi korytarzami i ciemnymi pomieszczeniami. Tutaj developer atakował nas wielką, tropikalną wyspą, w oślepiającym świetle prażącego słońca i z opcją "wycieczki" właściwie w dowolne jej miejsce. Far Cry: Instincts w wydaniu na konsole ma już dość długą historię. Początkowo odwołany port na GCN, ostatecznie także zaprzestano prac nad wersją na PS2. Pozostała więc sprzętowo najsilniejsza obecnie konsola na rynku - Xbox. To właśnie na iXa zmierza opisywana tutaj pozycja.

Nie sposób nie wspomnieć już na początku o oprawie tego tytułu, bo naprawdę jest to jeden z pierwszych elementów, na który zwraca się uwagę w tym przypadku. Już wydana rok temu wersja pecetowa robiła wielkie wrażenie, można się było więc obawiać, czy konsola (ze swoją zamkniętą architekturą) będzie w stanie to wszystko "pociągnąć" bez większych cięć graficznych. Screeny zdają się uspokajać, bo wygląda to bardzo dobrze. Szczerze mówiąc, widząc efekty pracy grafików z Ubisoft, rozumiem ich dlaczego zaniechali prac nad pozostałymi wersjami. Po prostu bez wyraźnych cięć w oprawie i zmniejszenia terenu działań, PS2 czy GCN mogłyby tego nie pociągnąć płynnie. Może nie doceniam konsol Sony, czy Nintendo, ale choćby na tej pierwszej Killzone pokazał, że przy bardzo dobrej oprawie już animacja zaczęła zwalniać. A w Far Cry: Instincts mieć będziemy o wiele większą swobodę, tereny opracowane tak, że nie będziesz miał wrażenia poruszania się po "naturalnych korytarzach", które tak bardzo rzucały się w oczy przy okazji wspomnianego Killzone. Co ważne, pozostaje silnik graficzny znany z Far Cry na pecety - odpowiednio więc przemodelowany na potrzeby X'a, pozwoli odwzorować wielkie tereny tropikalnej wyspy, dzięki czemu po raz kolejny będziesz mógł rzucić się w otchłań dżungli i powalczyć nad morzem (pięknie, sugestywnie wymodelowana woda, odbijająca i załamująca światło). Wszystko to w połączeniu z zapowiadaną płynną animacją zapowiada nam jednego z najładniejszych FPS'ów na current-geny.

Nie wiem, czy można się spodziewać czegoś konkretnego pod względem fabularnym, podczas gdy mamy tutaj kolejnego człowieka (John Carver), który nie bardzo orientuje się o co chodzi (utrata pamięci?), chwyta za giwery, by dziesiątkować kolejnych przeciwników. Nie fabuła tu będzie jednak najważniejsza, zresztą mało który FPS oferuje coś naprawdę wciągającego w tym elemencie. Pisałem coś wcześniej o dziesiątkowaniu wrogów? Trzeba się poprawić, bo błędem byłoby, gdybyście pomyśleli, że nowy Far Cry będzie kolejnym "pustym" FPS'em, w którym "tylko się strzela". Tak naprawdę to sporo będzie od Ciebie zależeć, ale gra premiować będzie załatwianie wszystkiego po cichu, z naciskiem oczywiście na skradanie się. W otwartej walce łatwo bowiem może nie być. Żołnierze stający przeciwko Tobie są bardzo czujni, co zawdzięczają zresztą stojącej na wysokim poziomie Sztucznej Inteligencji. Możesz zapomnieć o tytułach, gdzie jeden człowiek przechodzi obok leżącego trupa (w dodatku swojego sprzymierzeńca) nie bardzo się tym przejmując - alarm po takim widoku zostanie wzniesiony natychmiast! Przyznaję, nie jest to pierwsza gra wykorzystująca ten patent, ale to miał być tylko przykład zarysowujący poziom wspomnianej SI. Bo fakt zniknięcia kilku żołnierzy też zostanie tutaj odnotowany i trzeba będzie się naprawdę postarać, żeby alarmu nie wzbudzać.

Opcja Multiplayer nie musi być wcale tylko nic nie znaczącym trybikiem. Wręcz przeciwnie - zapowiada się to jako łakomy kąsek dla każdego, kto postanowi Instincts zakupić. Będzie możliwa jatka na split-screenie, poprzez kabel-link, jak i online na serwerach Xbox Live! Wszystko to w kilku trybach, z których większość jest wprawdzie doskonale znana (odpowiedniki Deathmatch, Team Deathmatch i Capture the Flag), ale bardzo ciekawie zapowiada się opcja 'Predator' - odpowiednia grupka osób wciela się w żołnierzy, a jeden wybrany gracz we wspomnianego Predatora (nie, nie chodzi o TEGO Predatora z filmu;), jednak łączyć ich będą główny "target" i przeznaczenie). Jego cel będzie jeden - przeszkodzić pozostałym graczom w przejściu wyspy na jej drugi koniec, oni znowu muszą zrobić wszystko, aby przetrwać. Nasz łowca posiądzie sporo nadludzkich umiejętności, dzięki którym szanse pomiędzy obiema stronami mają być wyrównane. Zostawmy Predatora, spójrzmy czym będą mogli się pochwalić sami żołnierze... Kilkanaście pukawek przy około siedmiu środkach transportu powinno w zupełności wystarczyć. Poza tradycyjnym jeepem, pokierujemy także skuterem wodnym, polatamy też lotnią! Wszystko to na kilkunastu dostępnych mapach, ale i to nie wszystko. Ubisoft obiecuje dołączyć do gry także rozbudowany edytor map, który pozwoli nam stworzyć swoje unikalne środowisko (oczywiście ciągle w podobnych klimatach, jak te w grze) i zaprezentować je innym graczom za pośrednictwem Sieci! Jeśli edytor będzie rzeczywiście mocno rozbudowany, powinno być "ciekawie"...

Far Cry: Instincts może udowodnić, że tego roku jeszcze będzie w co grać na Xboxie... Zapowiada się świetny shooter FPP z dużą dawką swobody i ciekawych rozwiązań. Jeśli do tej pory lekceważyłeś ten tytuł, to najwyższa pora zmienić swoje poglądy. Wszelkie materiały filmowe wypuszczone przez developera zdają się potwierdzać wysoką jakość oprawy, a mając w pamięci bardzo dobrego odpowiednika na PC, przy okazji Instincts trzeba się spodziewać przynajmniej czegoś na podobnym poziomie. Jak będzie rzeczywiście? Mam nadzieję, że twórcy po raz kolejny premiery już nie przesuną i że będziemy mogli się o tym przekonać już we wrześniu.

Sarge

P.S.: Na następnej stronie znajdziecie wywiad z Shawnem LeBlanc (programistą i designerem w Ubisoft Montreal), z którego możecie się dowiedzieć parę dodatkowych rzeczy na temat gry.

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 2542
Okładka/art:
Tytuł:
Far Cry: Instincts
Developer: Ubisoft
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR: 30/09/05
USA: 27/09/05
JAP: -
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!