Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Far Cry: Instincts Xbox

Rozmowa (tłumaczenie wywiadu) z Shawnem LeBlanc (programistą i designerem w Ubisoft Montreal) na temat nadchodzącego wielkimi krokami Far Cry: Instincts, z naciskiem na możliwości edytora map zawartego w grze.

Q: Wiemy, że zamierzasz dołączyć do samej gry także edytor map. Mógłbyś nam powiedzieć coś więcej na ten temat?

Shawn LeBlanc: Oczywiście! Edytor map to narzędzie pozwalające graczom tworzyć mapy dla wielu graczy, które będą mogli potem użyć do potyczek multiplayerowych przez system-link, split-screen oraz oczywiście Xbox Live!

Q: Wiemy, że edytor map ma być kompatybilny z Xbox Live!, mógłbyś jednak powiedzieć nam coś więcej, jak to wszystko działa? Czy gracze będą mogli wgrać ich poziomy na serwery Xbox Live! i następnie grać na nich?

SL: Oczywiście stworzone mapy będą mogły zostać użyte przez Xbox Live! To jeden z powodów, dlaczego cały zespół jest tak bardzo podekscytowany edytorem. Jednak osoby nie korzystające z usług Xbox Live! też nie mają się o co martwić: mogą oni nadal tworzyć swoje poziomy do użycia przez system-link, bądź split-screen. Mapy pod Xbox Live! będą też działać na swoich dwóch pozostałych multiplayerowych odpowiednikach.

Kiedy gracz skończy swoją mapę w takiej wersji, z jakiej będzie zadowolony, będzie mógł ją udostępnić dla innych. Kiedy mapka jest udostępniona, wtedy gracz może zacząć grę po Sieci i każdy kto się dołączy do gry, automatycznie ściągnie dany poziom. Specjalnie dla osób chcących ściągnąć plansze innych, udostępniliśmy wyszukiwarkę znajdującą tylko levele stworzone przez grających. Trzeba się tylko podłączyć do danej rozgrywki, aby automatycznie ściągnąć mapę, na której wszystko się toczy.

Dzięki Xbox Live!, posiedliśmy też możliwość stworzenia czegoś na kształt "Listy TOP10 map". Można wybrać sobie mapkę z listy i dołączyć się do jednej z gier toczących się na wybranej planszy. Dzięki temu gracz ma możliwość łatwego znalezienia i ściągnięcia najlepszych i najbardziej popularnych map.

Q: Spotkaliśmy się już jednak z edytorami nazbyt rozbudowanymi dla początkujących i mało dla nich przyjaznymi. Co stanowi o sile edytora map według ciebie? I dlaczego uważasz, że "wspólnota graczy" Far Cry: Instincts będzie gromadzić się, czy też łączyć za sprawą owego edytora?

SL: Myślę, że dobry edytor map powinien mieć przejrzysty interface. Obsługa za pomocą pada powinna być jak najbardziej intuicyjna, kamera szybko poruszająca się i łatwa w opanowaniu. Dobry edytor map powinien być oparty na zdaniu, że "nic nie powinno wchodzić w drogę przy edytowaniu" i dlatego też wierzę, że jesteśmy w stanie osiągnąć cel dobrego edytora w Far Cry: Instincts. Spędziliśmy dużo czasu nad opracowaniem sterowania w edytorze, więc gracz powinien kontrolować całość tak łatwo i intuicyjnie, jak to tylko możliwe.

Stworzenie całości przyjaznej dla użytkownika było naszym celem. Edytor daje duże możliwości - gracz może ułożyć w stertę kilka przedmiotów, podnieść je, włożyć je do środka większego obiektu, budować mosty i łączyć je z wzniesieniami, szybko "sadzać" drzewa i korzystać z wszechstronnej selekcji obiektów. Nie wspominam już o takich rzeczach, jak automatyczne generowanie tekstur terenu, czy też trawy.

Myślę więc, że gracze naprawdę docenią możliwości i wolność, jaką daje im edytor map. Dużo pracowaliśmy, aby stworzyć całą gamę różnego rodzaju terenów, przedmiotów. Nie mogę się już doczekać, kiedy cała wspólnota graczy Far Cry: Instincts będzie wymieniała się przygotowanymi przez siebie planszami.

Ostatnim elementem, który sprawia, że edytor map jest taki świetny, to możliwość sprawdzenia w każdej chwili twojego levelu w czasie rzeczywistym. Nie musisz zapisywać, czy wczytywać ciągle całości, aby zobaczyć na własne oczy swoją pracę i dopiero powrócić do edytora, aby kontynuować. W Far Cry: Instincts wystarczy tylko wcisnąć przycisk "Back" na padzie, wtedy automatycznie przenoszony jesteś na stworzony przez ciebie teren. W każdej chwili możesz oczywiście wrócić do edytora, wciskając "Back" po raz kolejny.

Q: Czy z elementów będziemy mogli wybierać tylko te w grze, czy rzeczywiście będziemy mogli stworzyć swój level marzeń?

SL: Wiele elementów Far Cry: Instincts oznacza wolność. Chcieliśmy zaoferować taką samą swobodę osobom używającym edytora, by mogli oni stworzyć swój level marzeń. Aby im w tym pomóc, edytor obsługuje trzy różne typy map, jakie możemy stworzyć. Kiedy gracz wybiera któryś z typów, póki co całość jest jeszcze pusta. Zaczynamy od widoku samego morza bądź małej wysepki na nim. Gracze od tej pory zaczną budować swój świat. Nie chcieliśmy narzucać stylu mapy, dzięki czemu używając narzędzi edytora, każdy będzie mógł stworzyć poziom jakiego tylko zapragnie.

Q: Będziemy mogli grać na własnoręcznie stworzonych światach w każdym trybie dostępnym w Multiplayer?

SL: Po raz kolejny, swoboda jest kluczem. Wszystko będzie zależeć od gracza, na obsługę których trybów się zdecyduje. Aby zrobić mapę zgodną z danym trybem multiplayerowym, gracz będzie musiał jedynie ustawić minimalną liczbę obiektów potrzebną do tego trybu. Dlatego, dla przykładu, aby stworzyć mapę pod tryby Chaos i Team Chaos (odpowiedniki Deathmatch i Team Deathmatch), będzie trzeba ustawić tylko cztery miejsca pod respawn dla postaci. Kiedy już to się stanie, gracz dostanie komunikat informujący, że jego level supportuje tryb Chaos. Wtedy można zapisać całość, udostępnić i grać online.

Później, jeśli zechcemy aby ten sam level obsługiwał tryb Steal the Sample (odpowiednik Capture the Flag), wystarczy dodać tylko czerwoną i niebieską bazę dla obu drużyn i przynajmniej po cztery miejsca respawnu dla każdego teamu. Oczywiście opcja obsługi trybu Predator też będzie obecna. Bardzo ciężko pracowaliśmy, aby edytowanie map i gra online na nich była jak najprostsza.

Q: Czy opcje edytora przewidują tylko budowanie map na świeżym powietrzu, czy będzie można stworzyć też coś w budynkach?

SL: Będzie możliwość postawienia budynków na mapie i różnych przedmiotów w środku, ale edytor skupia się na środowisku zewnętrznym. Zdecydowaliśmy się skupić na tym elemencie, aby dopracować go jak najbardziej.

Q: Czy wszystkie pojazdy, pułapki i przedmioty z trybu Singleplayer będą też dostępne tutaj?

SL: Lista dostępnych w edytorze rzeczy ciągle się zmienia. Ostatecznie powinno być dostępnych około sześciu pojazdów, dużo przedmiotów, elementów przyrody. Mamy nadzieję dać grającym wystarczająco dużo swobody i możliwości.

Q: Będą obecne zmienne warunki pogodowe?

SL: Podczas gdy edytor nie pozwoli na zmianę wizerunku gry na śnieżną (to w końcu jest Far Cry: Instincts...), to jednak jego narzędzia dają możliwość zmiany okresu dnia, w jakim akcja ma się rozgrywać, parametrów mgły, jak i dźwięków wydobywających się z fauny i flory.

Q: Jak długo przeciętnemu graczowi może zająć zbudowanie mapy? Jak wiele czasu zajmuje to ludziom z Ubisoftu?

SL: Jeśli jest już pomysł na stworzenie levelu, stworzenie ogółu mapy, terenu i postawienie najważniejszych obiektów powinno zająć około 15 minut przeciętnemu graczowi. Wtedy już tylko udostępnić i grać online. Później, można powrócić do edycji i spędzić całe godziny w dodawaniu i dopracowywaniu całości.

Q: Dziękuję za odpowiedzi.

SL: Nie ma za co! Mam nadzieję, że gracze z chęcią spróbują swoich sił w edytorze map i oczekuję wielkiego ich zaangażowania w tym elemencie w przyszłości.

Tłum. Sarge

Strona artykułu: [1]  [2]      

UID: 2554
Okładka/art:
Tytuł:
Far Cry: Instincts
Developer: Ubisoft
Gatunek: FPS
Data wydania:
EUR: 30/09/05
USA: 27/09/05
JAP: -
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!