Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Far Cry 2 - zapowiedź PlayStation 3Xbox 360PC

Nowy bohater, nowy, wielki i piękny świat, ogromna swoboda oraz ogromne przywiązanie do szczegółów - tymi słowami można opisać Far Cry 2. Takie uproszczenia nie mają jednak sensu. Diabeł wszakże tkwi w szczegółach, zatem postaram się Wam przybliżyć produkcję Ubisoft Montreal. Tak, dobrze czytacie, nowego Far Cry’a tworzy zupełnie inny zespół i na tym zmiany się nie kończą.

Zacznijmy od fabuły. Jak zapewniają twórcy, ma być ona dynamiczna i zmieniać się w zależności od poczynań gracza. Miejscem akcji jest Afryka. Wcielimy się w jedną z dziewięciu grywalnych postaci - niewybrani pojawią się jako „kumple” (z ang. „buddy”), będą nam pomagać w trakcie gry. Celem naszych działań będzie likwidacja handlarza broni – Szakala, który ma na rękach krew tysięcy ofiar, zaopatruje w broń dwie zwalczające się frakcje. By się do niego dostać będziemy zmuszeni lawirować pomiędzy rzeczonymi grupami. Historia zmieniać się będzie cały czas, zależnie od wielu rzeczy - kto został zabity, a kto przeżył, kogo napotkaliśmy na swojej drodze i jakie mamy relacje z poszczególnymi postaciami. Zleceniodawcy podadzą nam sprzeczne ze sobą zadania, będziemy musieli wybierać co bardziej w danej chwili się opłaca. Warto podkreślić, że w scenariuszu maczała palce Susan O’Connor, twórczyni skryptu BioShock i Gears of War. W Far Cry 2, w przeciwieństwie do pierwszej części, nie pokierujemy losami Jacka Carvera, zabraknie także elementów stricte science-fiction znanych z poprzedniczki stworzonej przez Crytek. Twórcy postawili sobie za zadanie stworzenie bardziej „ludzkiej” gry - nie będzie tu więc mutantów, mocy i tego typu rzeczy.

Jak już wspomniałem, terenem działań jest Afryka, a dokładniej 50 kilometrów kwadratowych tego kontynentu - producenci chwalą się, że jest to więcej niż w Oblivionie. Teren ten powstał od podstaw na specjalnie przygotowanym do tego silniku Dunia. Oferuje on w pełni zniszczalne środowisko - wszystko można wysadzić, połamać lub spalić. Po obszarze gry będziemy mogli przemieszczać się wedle uznania - nie będzie sztucznych barier, wytyczonych ścieżek. Rozgrywka zapowiadana jest na 50 godzin, lecz Ubisoft nie zdradził ile czasu będziemy potrzebowali, by obejść całą wyspę. Otoczenie zostało dobrze odwzorowane, naprawdę można poczuć, że jest się w Afryce. Twórcy nie zapomnieli o zwierzętach takich jak zebry, gazele, bawoły, czy wreszcie kury i kozy oraz wiele innych. Więcej o nich i o tym jak wpływają na otoczenie przeczytacie w wywiadzie z Clintem Hockingiem, creative directorem projektu.



Far Cry 2 naprawdę urzeka przywiązaniem do szczegółów i realizmem, nie mówiąc już o samej grafice, która jest niesamowicie piękna – drzewa, trawa, woda, skały, cienie wyglądają jak prawdziwe i wreszcie ta niewyobrażalnie dobra animacja... Jeśli mówimy o realizmie, weźmy za przykład mapę. Gdy chcemy na nią spojrzeć, postać kierowana przez nas po prostu ją wyciąga, tak jak i kompas. Nie ma tutaj uproszczeń, przechodzenia do innych ekranów. Gdy podnosimy broń, czy amunicję, bohater ją naprawdę chwyta, a gdy chcemy pozbyć się zbędnej lub już zepsutej broni, nasz dzielny heros wyrzuca ją. Jeśli wchodzimy, wskakujemy do samochodu, czy innego quada, postać naprawdę to robi. Przy pierwszej opcji widzimy jak otwiera drzwi, po czym wsiada do środka. Nie uświadczycie tu nachalnych hudów, bo informacje pojawiają się tyko wtedy, gdy są naprawdę niezbędne. Kierowana przez nas postać jest w stanie przechowywać tylko 3 sztuki broni z obecnych w grze 30 rodzajów. Wśród nich można znaleźć takie perełki jak AK-47, miotacz ognia, czy różnej maści nowoczesne karabiny. Oręż psuje się, a my możemy go naprawiać bądź zakupić nowe pukawki ze diamenty - walutę w grze. Do szybszego poruszania się zostały oddane nam pojazdy (w tym szybowiec i łodzie). Wehikuły także będą się psuć i je także będzie można naprawić.



Świetnie w Far Cry 2 został też opracowany wiatr. Jego efekt wygląda niesamowicie - interakcja z otoczeniem, falujące drzewa... Można będzie też niejako połączyć wiatr z ogniem. Jak? Otóż płomienie rozchodzą się w kierunku, w którym wieje wiatr. Otworzy to nam oczywiście więcej sposobów na rozprawienie się z przeciwnikiem. Efekt jest niesamowity - płomienie wyglądają szalenie żywo, tak samo jak wybuchy i eksplozje. Zabawa miotaczem płomieni czy koktajlami Mołotowa to miód, nie dla uszu, lecz oczu. W produkcji Ubisoft Montreal znajdziemy dużo więcej nowości i smaczków, takich jak choćby zmiany pogody, czy też cykl dnia i nocy. Gdy dostaniemy zlecenie na zadanie, można równie dobrze przespać się, by zacząć misję po zmroku (wtedy to trudniej będzie nas wytropić). Kolejność wyboru zadań będzie dowolna - to od gracza będzie zależało czy skupi się na głównym wątku, czy też wykona misje poboczne. Nie ma tu także narzuconego odgórnie sposobu wykonywania misji.



Tu otwiera się przed nami możliwość przechodzenia gry na dwa sposoby: na przysłowiowego „chama” oraz skradając się. To od gracza będzie zależało co wymyśli i jak to rozegra. Dochodzimy do sztucznej inteligencji przeciwników... Nie będzie ona oparta na skryptach, dzięki czemu grę będzie można przejść wiele razy, na wiele różnych sposobów. Wróg nie zawsze będzie się znajdował w tym samym miejscu, a jego zachowanie ma być za każdym razem inne. Jeśli na przykład nie trafimy w oponenta, zmienia on swoją pozycję - wygląda to zupełnie inaczej niż w grach do tej pory. Za drugi przykład niech posłuży agonia przeciwnika. Może wydarzyć się sytuacja, że kompan konającego żołnierza podbiegnie do niego z apteczką i zabierze go w bezpieczne miejsce. Warto napisać ponadto o wcześniej wspominanym „buddy system”. Gdy mocno „oberwiemy”, postać z którą mamy dobre stosunki przybędzie nam na pomoc i wyprowadzi w bezpieczniejsze miejsce. W międzyczasie, podczas gdy my będziemy dochodzić do siebie, „kumpel” zajmie się nieprzyjacielem. Zabraknie trybu kooperacji - jak tłumaczy Ubisoft, z powodu bardzo dużej kompleksowości i rozmiaru gry. Firma ma jednak nadzieję, że w pełni zrekompensuje to tryb Multiplayer, w którym obecne będą wszystkie opcje z rozgrywki dla samotnego gracza.



Potencjał Far Cry 2 jest niewyobrażalny, a wypowiadam się zaledwie po obejrzeniu mniej więcej 2% samej rozgrywki. Szczerze przyznam, że pierwsza część nie do końca przypadła mi do gustu, lecz produkcja Ubisoft Montreal może pozamiatać wszystko, co powstało do tej pory. „Dwójka” w ruchu wygląda po prostu obłędnie i po niej widać czego między innymi do tej pory brakowało w grach - wiatru. FC2 dzięki niemu jest niesamowicie dynamiczny. Pozostaje tylko pytanie, czy naprawdę niewiarygodnie żywy świat, dobry scenariusz i rozgrywka sprawią, że gra będzie tytułem obowiązkowym dla fanów gatunku... Oby potencjał został w pełni wykorzystany, a dostaniemy wielki hit. Przed twórcami ostatnie poprawki i optymalizacja, premiera Far Cry 2 w październiku. Ja czekam z niecierpliwością.

Mateusz „matek_db” Ostaszyk

ZOBACZ TAKŻE:

Strona artykuu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 12
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
SAP
czwartek, 03 lipiec 2008r.
Na screenach grafika zrywa beret, ale nie wiadomo, jak to dokładnie będzie się prezentowało w ruchu. Oby nie było przerostu treści nad formą. Jeżeli będzie miało nieprzesadzone wymagania, to kupuję polską wersję na PC. Inaczej na Xklocka:)
matek_db
czwartek, 03 lipiec 2008r.
Wiadomo, tzn. ja wiem. Jeśli uważasz, że na screenach grafa zrywa beret, to polecisz cały jak zobaczysz w akcji. Naprawdę w ruchu wygląda niesamowicie.
jAzZ
czwartek, 03 lipiec 2008r.
Może gra będzie i dobra... Jednak mam wątpliwości że będzie to raczej klon jedynki lub co gorsza będzie naśladować Crysisa, co można wnioskować po grafie A co do wiatru, to był on już w Neverwinter czy w Chromie a to gry z przed paru dobrych lat
voyanek
czwartek, 03 lipiec 2008r.
no w akcji pewnie ladnie to bedzie wygladac, ale pewnie na konsoli nie bedzie takiego spadku fps jak an sredniej klasy piecu, widzac ten wybuch na ssie to podejrzewam ze ladnie zmuli mi kompa ; D
Lucas
piątek, 04 lipiec 2008r.
Dla mnie zapowiada się świetnie. Pierwszy Far Cry był rewelacyjny, crysis też przypadł mi do gustu (zwłaszcza pierwsza połowa gry), wiec z niecierpliwością czekam i na FC2.
Lewis
niedziela, 06 lipiec 2008r.
jAzZ - a co ci sie nie podobało w dżungli w crysisie? Klimat był tam spoko, przynajmniej do połowy gry (po zlodowaceniu ludzie już podzielili swoje opinie).
SAP
niedziela, 06 lipiec 2008r.
Crysis jest bardzo fajną grą. Ludziom podobał się Farcry, a potem wytykali Crysis, że za bardzo przypomina tamtą. Hipokryzja. Crysis był fajny, zanim do akcji wkroczyli obcy. Można było pobawić się w różne zagrania z żołnierzami. Później gra miała za szybkie tempo i była totalnie liniowa. Oby Farcry2 dawał jak największe pole do różnych sposobów grania, a będzie super!
ZltmBqrmXN
czwartek, 06 wrzesień 2012r.
I really neeedd to find this info, thank God!
HlmkOzXuYpbELKDihPI
piątek, 07 wrzesień 2012r.
HiSI7X lcfuurgmmaiq
XeaSpcBhyIoQXQuZVqs
sobota, 08 wrzesień 2012r.
bcec5R , [url=http://pcjikkntujmj.com/]pcjikkntujmj[/url], [link=http://cfwfucroghxu.com/]cfwfucroghxu[/link], http://effrblrdrozi.com/
vqXPwUoKHrcxFZuwVr
sobota, 08 wrzesień 2012r.
egQfaR qpshsacxiqhi
OLAAQazcUdq
niedziela, 09 wrzesień 2012r.
nD8wCb , [url=http://omepldvuqgeu.com/]omepldvuqgeu[/url], [link=http://razqmiuqwysg.com/]razqmiuqwysg[/link], http://soezdncbbpcl.com/

UID: 1827
Okadka/art:
Tytu:
Far Cry 2
Developer: Ubisoft Montreal
Gatunek: strzelanina
Data wydania:
EUR: 10/2008
USA: 10/2008
JAP: -
Poziom trudnoci:
-
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!