Poznajmy kolejnego czÅ‚onka ekipy Obsidiana – aktualnie ciężko pracujÄ…cego nad Falloutem New Vegas, Josha Swayera, Kierownika Projektu. Dowiedz siÄ™ wiÄ™cej na temat jego obowiÄ…zków zwiÄ…zanych z tym projektem (które sÄ… caÅ‚kiem ważne), najlepszych momentów kariery a także pasjach którym siÄ™ oddaje wychodzÄ…c z biura.
- Czym zajmujesz siÄ™ w Obsydianie?
Jestem kierownikiem projektu a także gÅ‚ównym projektantem Fallauta New Vegas. Jestem odpowiedzialny za caÅ‚oksztaÅ‚t gry a także za tworzenie zaawansowanych elementów gry, a także caÅ‚ego systemu. Pomagam koordynować prace nad produktem i prowadzÄ™ caÅ‚y zespóÅ‚, generalnie pomagam ludziom obrać odpowiedni kierunek w pracy nad tym projektem jako caÅ‚oÅ›ciÄ….
- Nad jakimi grami już pracowałeś?
Przygodę z tą branżą zacząłem od pracy nad serią Icewind Dale. Pracowałem także przy Neverwinter Nights 2 a także dorzuciłem swoje dwa grosze do nadchodzącego Alpha Protocol.
- Co jest najlepszą/najgorszą częścią twojej pracy?
NaprawdÄ™ sprawia mi przyjemność patrzenie jak ludzie tworzÄ… niesamowite rzeczy. MaÅ‚o rzeczy sprawia mi wiÄ™kszÄ… radość niż chodzenie wokóÅ‚ i pokazywanie ludziom nowÄ… fajnÄ… opcjÄ™, zwierzaka, animacjÄ™, ikonÄ™, ekran Å‚adowania czy efekt w grze. Zdecydowanie najgorszÄ… częściÄ… mojej pracy jest poradzenie sobie z anulowaniem projektu.
- Czy sÄ… jakieÅ› radosne fakty zwiÄ…zane z Obsydianem którymi chciaÅ‚byÅ› siÄ™ z nami podzielić?
W grudniu 2008 przeprowadziliśmy się z Santa Ana do Irvine. Właściciele poświęcili ogromną ilość czasu i zaangażowania w koordynacje rozwoju nowego studia i to jest fantastyczne. Biuro wygląda świetnie i panuje w nim niepowtarzalny klimat.
- Jak dostałeś się do tej branży? Masz jakieś podpowiedzi dla ludzi chcących się do niej dostać?
Na studiach, nauczyÅ‚em siÄ™ obsÅ‚ugiwać HTML i Flash. ZrobiÅ‚em kilka kontraktowanych projektów zwiÄ…zanych z produkcjÄ… stron internetowych aczkolwiek nigdy nie przypuszczaÅ‚em że doprowadzi mnie to do branży gier komputerowych. Jeden z moich przyjacióÅ‚ powiedziaÅ‚ mi że Black Isle Studios zatrudnia projektantów stron www do nieogÅ‚oszonego jeszcze projektu. ZÅ‚ożyÅ‚em aplikacjÄ™ i napisaÅ‚em chaotyczny list motywacyjny, i z perspektywy czasu jestem zaskoczony że udaÅ‚o mu siÄ™ przebrnąć przez pierwszÄ… rundÄ™. Szczęśliwie byÅ‚em jednym z 3 z grupy 59 aplikujÄ…cych którzy znali Flash. Projektem okazaÅ‚ siÄ™ być Planescape: Torment i dostaÅ‚em tÄ™ pracÄ™. Z biegiem czasu zostaÅ‚em administratorem wszystkich stron Black Isle. Po tym jak zatruwaÅ‚em przez jakiÅ› czas życie Feargusowi [Feargus Urquhart – Aktualny dyrektor generalny Obsidian Entertainment, szef Black Isle Studios], pozwoliÅ‚ mi pracować jako mÅ‚odszy projektant przy oryginalnym Icewind Dale.
Co do dostania siÄ™ do branży zawsze powtarzam ludziom żeby robili mody i zgÅ‚aszali siÄ™ do pracy w QA (testowanie jakoÅ›ci). Robienie modów pomaga ci zrozumieć od podszewki jak dana gra funkcjonuje i pokazuje determinacjÄ™ do poÅ›wiÄ™cania czasu, aby coÅ› z niÄ… zrobić. Nie musisz robić dużych modów, każdy mod jest dobry, jeżeli jest interesujÄ…cy i dobrze wykonany. Praca testera sprawia, że stajesz siÄ™ integralnÄ… częściÄ… procesu produkcji gry, rozwija twojÄ… zdolność do krytycznego myÅ›lenia a także umożliwia Ci kontakt z wydawcami.
- Co było najlepszym momentem w twojej dotychczasowej karierze?
Gdy dorastaÅ‚em, Brian Fargo [zaÅ‚ożyciel Interplay Productions] byÅ‚ jednym z moich bohaterów. Praca dla Black Isle byÅ‚a niesamowita dlatego że Intarplay zrobiÅ‚o Bard's Tale, pierwszego CRPG w którego graÅ‚em. Po tym jak Icewind Dale trafiÅ‚o do sprzedaży, Brian wysÅ‚aÅ‚ do Feargusa maila w którym napisaÅ‚, że przeszedÅ‚ caÅ‚Ä… grÄ™ i naprawdÄ™ mu siÄ™ podobaÅ‚a. Tak wiÄ™c pomimo faktu, że najlepszy moment w mojej karierze nastÄ…piÅ‚ rok po rozpoczÄ™ciu mojej kariery developerskiej uważam, że ciężko bÄ™dzie to przebic.
ciÄ…g dalszy na kolejnej stronie... -->