Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Fallout New Vegas - wywiady z twórcami PlayStation 3Xbox 360PC

Poznajmy kolejnego czÅ‚onka ekipy Obsidiana – aktualnie ciężko pracujÄ…cego nad Falloutem New Vegas, Josha Swayera, Kierownika Projektu. Dowiedz siÄ™ wiÄ™cej na temat  jego obowiÄ…zków zwiÄ…zanych z tym projektem (które sÄ… caÅ‚kiem ważne), najlepszych momentów kariery a także pasjach którym siÄ™ oddaje wychodzÄ…c z biura.

  • Czym zajmujesz siÄ™ w Obsydianie?

Jestem kierownikiem projektu  a także gÅ‚ównym projektantem Fallauta New Vegas. Jestem odpowiedzialny za caÅ‚oksztaÅ‚t gry a także za tworzenie zaawansowanych elementów gry, a także caÅ‚ego systemu. Pomagam koordynować prace nad produktem i prowadzÄ™ caÅ‚y zespóÅ‚, generalnie pomagam ludziom obrać odpowiedni kierunek w pracy nad tym projektem jako caÅ‚oÅ›ciÄ….



  • Nad jakimi grami już pracowaÅ‚eÅ›?

Przygodę z tą branżą zacząłem od pracy nad serią Icewind Dale. Pracowałem także przy Neverwinter Nights 2 a także dorzuciłem swoje dwa grosze do nadchodzącego Alpha Protocol.

  • Co jest najlepszÄ…/najgorszÄ… częściÄ… twojej pracy?

NaprawdÄ™ sprawia mi przyjemność patrzenie jak ludzie tworzÄ… niesamowite rzeczy. MaÅ‚o rzeczy sprawia mi wiÄ™kszÄ… radość niż chodzenie wokóÅ‚ i pokazywanie ludziom nowÄ… fajnÄ… opcjÄ™, zwierzaka, animacjÄ™, ikonÄ™, ekran Å‚adowania czy efekt w grze. Zdecydowanie najgorszÄ… częściÄ… mojej pracy jest poradzenie sobie z anulowaniem projektu.

  • Czy sÄ…  jakieÅ› radosne fakty zwiÄ…zane z Obsydianem którymi chciaÅ‚byÅ› siÄ™ z nami podzielić?

W grudniu 2008 przeprowadziliśmy się z Santa Ana do Irvine. Właściciele poświęcili ogromną ilość czasu i zaangażowania w koordynacje rozwoju nowego studia i to jest fantastyczne. Biuro wygląda świetnie i panuje w nim niepowtarzalny klimat.



  • Jak dostaÅ‚eÅ› siÄ™ do tej branży? Masz jakieÅ› podpowiedzi dla ludzi chcÄ…cych siÄ™ do niej dostać?

Na studiach, nauczyÅ‚em siÄ™ obsÅ‚ugiwać HTML i Flash. ZrobiÅ‚em kilka kontraktowanych projektów zwiÄ…zanych z produkcjÄ… stron internetowych aczkolwiek nigdy nie przypuszczaÅ‚em że doprowadzi mnie to do branży gier komputerowych. Jeden z moich przyjacióÅ‚ powiedziaÅ‚ mi że Black Isle Studios zatrudnia projektantów stron www do nieogÅ‚oszonego jeszcze projektu. ZÅ‚ożyÅ‚em aplikacjÄ™ i napisaÅ‚em chaotyczny list motywacyjny, i z perspektywy czasu jestem zaskoczony że udaÅ‚o mu siÄ™ przebrnąć przez pierwszÄ… rundÄ™. Szczęśliwie byÅ‚em jednym z 3 z grupy 59 aplikujÄ…cych którzy znali Flash. Projektem okazaÅ‚ siÄ™ być Planescape: Torment i dostaÅ‚em tÄ™ pracÄ™. Z biegiem czasu zostaÅ‚em administratorem wszystkich stron Black Isle. Po tym jak zatruwaÅ‚em przez  jakiÅ› czas życie Feargusowi [Feargus Urquhart – Aktualny dyrektor generalny Obsidian Entertainment, szef Black Isle Studios], pozwoliÅ‚ mi pracować jako mÅ‚odszy projektant  przy oryginalnym Icewind Dale.

Co do dostania siÄ™ do branży zawsze powtarzam ludziom żeby robili mody i zgÅ‚aszali siÄ™ do pracy w QA (testowanie jakoÅ›ci). Robienie modów pomaga ci zrozumieć od podszewki jak dana gra funkcjonuje i pokazuje determinacjÄ™ do poÅ›wiÄ™cania czasu, aby coÅ› z niÄ… zrobić. Nie musisz robić dużych modów, każdy mod jest dobry, jeżeli jest interesujÄ…cy i dobrze wykonany. Praca testera sprawia, że stajesz siÄ™ integralnÄ… częściÄ… procesu produkcji gry,  rozwija twojÄ… zdolność do krytycznego myÅ›lenia a także umożliwia Ci kontakt z wydawcami.



  • Co byÅ‚o najlepszym momentem w twojej dotychczasowej karierze?

Gdy dorastaÅ‚em, Brian Fargo [zaÅ‚ożyciel Interplay Productions] byÅ‚ jednym z moich bohaterów. Praca dla Black Isle byÅ‚a niesamowita dlatego że Intarplay zrobiÅ‚o Bard's Tale, pierwszego CRPG w którego graÅ‚em. Po tym jak Icewind Dale trafiÅ‚o do sprzedaży, Brian wysÅ‚aÅ‚ do Feargusa maila w którym napisaÅ‚, że przeszedÅ‚ caÅ‚Ä… grÄ™ i naprawdÄ™ mu siÄ™ podobaÅ‚a. Tak wiÄ™c pomimo faktu, że najlepszy moment w mojej karierze nastÄ…piÅ‚ rok po rozpoczÄ™ciu mojej kariery developerskiej uważam, że ciężko bÄ™dzie to przebic.

 

ciÄ…g dalszy na kolejnej stronie... -->
Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  

UID: 4073
Okładka/art:
Tytuł:
Fallout New Vegas - wywiady z twórcami
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
-
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!