Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kana OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13936
Ilo wiadomości: 8315
Ilo artykułw: 1798
Pozna Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najwaniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właściwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Enslaved: Odyssey To The West - wywiad PlayStation 3Xbox 360

Enslaved to tytuł, który od początku budził nasze zainteresowanie. Zespół Ninja Theory, na czele którego stoi Tameem Antoniades, tworzy gry przekonujące od samego początku swoim świetnym designem cyfrowego świata oraz wyrazistymi bohaterami. Ich poprzednia produkcja - Heavenly Sword (exclusive dla PS3) - była bardzo dobra, jednak cięgi zbierała między innymi za swoją żywotność (była po prostu krótka). Enslaved różni się między innymi tym, że został przygotowany na dwie platformy (PS3, Xbox 360) oraz możliwością pokierowania (nie dosłownie) dwiema postaciami. O tym, czy w tym przypadku nie trzeba będzie narzekać na żywotność dowiecie się z recenzji, która wyląduje niebawem na naszych łamach, ale póki co zobaczmy co ma do powiedzenia szef Ninja Theory na temat swojego najnowszego dzieła.

Wywiad został przeprowadzony podczas Eurogamer Expo 2010.



Jak czujecie się teraz w Ninja Theory? Zestresowani? Pod presją? Premiera Enslaved już niebawem.

Tameem Antoniades: Wprost przeciwnie, porządnie zrelaksowani. Cały czas pracujemy nad DLC dla Enslaved. Był już niestety wyciek i tak, to będzie Pigsy.

Pigsy to trochę ociężały przyjaciel Monkeya i Trip?

Tak, ma "lekką nadwagę", tak bym to ujął.

W takim razie możemy spodziewać się, że dowiemy się nieco więcej na temat Pigsy?

Tak, ale nie powinienem teraz o tym mówić.

Kolejne DLC są planowane?

Na chwilę obecną nie.



Zdecydowaliście się na tytuł Enslaved [ujarzmiony].  Zostałeś kiedyś ujarzmiony, Tameem?

Cóż, tak. To część tego, co nazywamy "byciem developerem". Może nie tyczy się to naszej obecnej systuacji, ale w przeszłości wielokrotnie, zwłaszcza przed ważnymi terminami. Deadline powoduje, że praktycznie śpisz pod swoim biurkiem, tak opisałbym swoją pracę lata temu, w mojej poprzedniej firmie. Natomiast pod względem seksualnym? Nie.

Jak to jest oczekiwać na premierę swojej produkcji? Czujesz się przygnębiony, podekscytowany, czy przez głowy przechodzą ci wszystkie odczucia jednocześnie?

To trochę dziwne uczucie, bo podczas grania jedyne co widzę to proces developingu. Wszystko przelatuje przez głowę - trudności w tworzeniu, to co zrobiliśmy, a co powinniśmy zrobić. To naprawdę mieszane uczucia. Nigdy nie zrozumiecie jak to jest. Wyciągnęliśmy wnioski z błędów, jakie popełniliśmy przy Heavenly Sword. Tym razem zaczęliśmy dużo bardziej nastawieni na walkę o swoje, wiedzieliśmy w czym jesteśmy dobrzy, a nad czym musimy jeszcze popracować. Byliśmy przygotowani, to było zupełnie co innego, niż w naszej poprzedniej grze, gdzie zaczęliśmy tworzyć na konsolę, która jeszcze nie istniała (PlayStation 3). Najtrudniejsze było zbudowanie technologii, gdy tak napradę nie wiedzieliśmy jeszcze do końca jak będzie wyglądać następna generacja.



Dziwnie zatem musi być teraz wysłuchiwać plotek na temat rychłego wprowadzenia kolejnej generacji konsol?

Prawdę mówiąc nie słyszałem nic takiego od innych developerów. Dla nas ważne jest to, by zrobić kolejny krok do przodu w dostarczeniu doświadczenia dla prawdziwych graczy.

W takim razie nie jesteś zainteresowany Move czy Kinect?

Będę pewnie zainteresowany, gdy je wreszcie wypróbuję. Na razie nie dostaliśmy jeszcze nawet dev-kitów czy czegoś w tym stylu. Na chwilę obecną nie jestem specjalnie zainteresowany tymi akcesoriami, dopóki aż zobaczę co one potrafią.

Opowiedz nam o czymś, co było planowane do Enslaved, ale ostatecznie nie trafiło do pełnej wersji.

Był taki pomysł z robotem, którego Trip skanowała. Wchodzilibyście wówczas do systemu nerwowego mecha i w widoku FPP przedzieralibyście się przez jego mięśnie i kości - trzeba było wciskać przyciski we właściwym czasie, by pogruchotać kości i deaktywować robota. Ta dziwna minigierka to był mój pomysł i była zaimplementowana w prototypie gry. Niestety nie byłem w stanie przekonać innych członków zespołu ani wydawcy, że to było fajne:). Szybko zrozumiałem i powiedziałem: macie rację, to nie jest tak fajne jak myślałem że będzie. Ale tak jest zawsze w tworzeniu gier - próbujesz bardzo wielu rzeczy i czasami pomysł okaże się świetny, a innym razem nietrafiony. Ten był, niestety, nietrafiony.



Demo Enslaved zdążyło się już ukazać, ludzie wypisują na forach swoje opinie. Czytałeś to? Jakie są reakcje?

Czytałem sporo komentarzy na różnych forach. Gracze jako minusy wskazują między innymi to, że gra jest łatwa i liniowa - akceptuję to, bo poziom w demie jest tak naprawdę tutorialem z pełnej wersji gry. Demo jest liniowe, ponieważ macie do przejścia statek, który leci, więc nie ma się gdzie ruszyć, tylko biec przed siebie. Pełna gra jest jednak bardziej otwarta, pełna nowych mechanizmów. Mogę Was zapewnić, że z czasem wszystko jest bardziej skomplikowane, walka jest trudniejsza.

Zawsze trudno jest dostarczyć reprezentatywne demo, ponieważ nigdy nie wiesz czy pokazać ludziom poziom treningowy, czy wstrzelić ich w połowę gry. Myślę, że przedstawienie tutorialu było właściwe - zawiązuje się fabuła, poznajecie podstawy. Z drugiej strony, wiele osób, które nie patrzą na to wszystko w tak analityczny sposób, odebrało "próbkę" bardzo dobrze - można się poczuć jak w rollercoasterze, gdy próbuje się uciec z tego lecącego statku. Zresztą bądźmy szczerzy - jeśli szukacie gry action-adventure dla jednego gracza, nie ma teraz na rynku właściwie z czego wybierać. Oczywiście oprócz naszego świetnego tytułu:).

Mimo to, ciężki kwartał wybraliście jak na start zupełnie nowej marki.

Jak wiele nowych IP ukazuje się w tym kwartale? Do głowy przychodzi mi tylko Vanquish oraz nasz Enslaved. Wydawcy zdecydowanie nie chcą ryzykować, więc stawiają tylko na kontynuacje sprawdzonych przebojów. To z pewnością ryzykowne posunięcie, ale wierzymy w naszą produkcję, że sobie poradzi.



Co dalej czeka Monkeya i Trip?

Poczekajmy aż Enslaved ukaże się, zobaczymy jak sobie poradzi. Jeśli sprzeda się dobrze, zaczniemy myśleć o tym, co będzie dalej. Naszym pierwotnym założeniem było to, by nie mysleć od samego początku o sequelu, tylko wrzucić wszystko co się da do tej gry. To jest nowa marka, więc nie planujmy na razie sequela, bo możemy się tylko rozczarować. Jeśli jednak reakcja graczy będzie bardzo dobra, z chęcią pomyślę co zrobić dalej.

Poza tym nie zapominajmy, że niedawno zapowiedzieliśmy nasz nowy projekt, DMC [Devil May Cry], o którym na razie nie mogę zbyt dużo mówić, a do którego została przesunięta część ekpiy.

Czy ewentualny sequel Enslaved musiałby poczekać aż DMC zostanie ukończony?

Nie, w ostatnim roku urośliśmy do dwóch zespołów. Możemy jednocześnie robić dwie gry.



 

Nie pozostaje nam nic innego jak czekać do premiery, która [w Polsce] przecież już w najbliższy piątek, 8 października (na USA gra pojawiła się dzisiaj, czyli 5 października). Postaramy się szybko dostarczyć Wam recenzję, by ostatecznie rozwiać wszystkie wątpliwości co do finalnego kształtu Enslaved. Bądźcie w kontakcie.

Rafał "Baron Ski" Skierski

Strona artykuu: [1]        
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 3
Twj kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Tre*:
* - pola wymagane.
binio
czwartek, 07 pazdziernik 2010r.
Co ty pieprzysz x? chyba masz nierówno pod maską zresztą to widać po słabej jakości twich wypowiedziach.
x
środa, 06 pazdziernik 2010r.
Zapowiada sie sredniak. Szkoda, ze multiplatformowa, gdyz stracila na oprawie:/ w stosunku do HS.
Piotrek
środa, 06 pazdziernik 2010r.
Taaa jasne. Oprawa jest lepsza niż w HS. W ogóle grafa jest bardzo fajna w tym enslaved. Gra roku to nie bedzie ale chetnie pogram.

UID: 1127
Okadka/art:
Tytu:
Enslaved: Odyssey To The West
Developer: Ninja Theory
Gatunek: action-adventure
Data wydania:
EUR: 08/10/10
USA: 05/10/10
JAP: 07/10/10
Poziom trudnoci:
-
       

Strony zaprzyjanione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiay zawarte w serwisie onlygames.pl s objte prawem autorskim i nie mog byw caoci
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorw!