Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
Elder Srolls IV: Oblivion PlayStation 3Xbox 360PC

Morrowind, Morrowind... i po Morrowindzie. Kultowy eRPeG pomału odchodzi w zapomnienie. Jednak jego fani nie powinni rozpaczać. Następca nadchodzi wielkimi krokami! Znana jest już pokaźna ilość informacji na temat Oblivion, czyli czwartej części serii The Elder Scrolls. Zbierzmy je do kupy.

Czym jest tytułowe Oblivion? Jest to odpowiednik naszego piekła, miejsce z którego wyłazi wszelkie zło, dom demonów. Fabuła rozpoczyna się, gdy władca Tamriel zostaje zamordowany. Wówczas następuje inwazja złych sił, które sieją spustoszenie. Sytuacja może ulec zmianie jedynie, kiedy spadkobierca tronu obejmie rządy. Jednak ten gdzieś się zapodział i tutaj zaczyna się nasze zadanie. Jak zwykle siedzimy w więzieniu, nie wiadomo dlaczego (to już chyba tradycja serii :). Zostajemy wypuszczeni i naszym głównym celem staje się odnalezienie zguby, tak aby w porę uratować świat przed zagładą. Nie brzmi to może zbyt oryginalnie, ale przynajmniej wydaje się być, na dzień dzisiejszy, ciekawsze od historii przedstawionej w Morrowindzie.

Na samym początku stworzymy postać. Będziemy mogli skorzystać z gotowych wzorców (mag bitewny, paladyn, łotrzyk itd.) albo stworzyć postać od podstaw, według własnych upodobań. Ilość współczynników opisujących naszą postać nie będzie na szczęście sztucznie zawyżona, po co nam umiejętności bohatera wzięte z kosmosu? Doskonałym przykładem takich działań jest "Gothic" - trzy współczynniki na krzyż (siła, mana, zręczność), umiejętność posługiwania się broniami białymi i długodystansowymi - przyjemność z grania jest ogromna i nie trzeba sobie zawracać głowy mnogością współczynników. Oczywiście TES IV nie będzie, pod tym względem, aż tak uproszczony. 
Teraz jednak w grze zostaną zaaplikowane tylko te współczynniki, które będą miały rzeczywisty wpływ na rozgrywkę i walki toczone przez naszego bohatera (czyli będą się one ograniczały do machania mieczykiem i losowego blokowania tarczą, vide Morrowind).

W najnowszej części zmieni się również krajobraz lokacji po których przyjdzie nam stąpać. Teraz znaczne połacie terenu mają zajmować lasy, a nie jak w poprzedniej części serii - wyjałowione gleby, lekko porośnięte roślinnością. Trzymając się tego można wywnioskować, że klimat będzie zbliżony do tego z "Robin Hood'a" z tą różnicą, że my, zabierając bogatym, wcale nie będziemy oddawać biednym, hłe hłe. W ogóle cały świat oddany do dyspozycji gracza rozrósł się do makabrycznych rozmiarów. Uwaga, achtung! Teraz ma być on cztery razy większy (w porównaniu z Morrowind ofkoz)! Dalej jednak nie wiemy, w jaki sposób przyjdzie nam podróżować po tak gigantycznym terenie, jakim jest największa z prowincji Tamriel - Cyrondiil. Może będzie to na kształt... mrówkojada? Albo... ach już sam nie wiem ;)

Nie wspominałem jeszcze o grafice, a zapewne wszyscy jesteście ciekawi, czy wasz komputer "pociągnie" Oblivion'a. Otóż z ręką na sercu powiadam Wam - możecie już załamywać ręce, przesiadka na nowy sprzęt stanie się koniecznością. 64-bitowy procek wraz z kartą graficzną dedykowaną na PCI-Express będą niezbędne (!), aby gra w ogóle ruszyła (!!), oczywiście jeśli wierzyć zapewnieniom twórców gry. Moim skromnym zdaniem Athlon 3200+ wraz z 1Gb RAM i GeForce 6600GT powinny wystarczyć. Nie muszę chyba wspominać, że konsolowcy będą zmuszeni do zakupu sprzętu Next-Generation (jakieś 2000zł w plecy) [Ski: Sebaq, to naturalna kolej rzeczy, policz sobie za to ile ty dokładałeś do pieca przez ostatnie 5 lat by odpalać gry na max. detalach i... no właśnie :]]. A co do samej oprawy graficznej - ta ma być cudna, bajkowa, klimatyczna. Można się o niej wyrażać jedynie w samych superlatywach. Kto widział udostępnione materiały alpha, nie powinien mieć co do tego żadnych wątpliwości. Każdy listek na drzewie ma stanowić oddzielny element otoczenia - koniec z płaskimi bit-mapami. Także odległość rysowania... co ja mówię? Nie będzie takiego terminu. Nie będzie elementów dorysowujących się. Przestrzeń przed nami ma być zajęta obiektami, aż po sam horyzoncik. Hektary lasów, pól, miast w zasięgu naszego wzroku - czujecie to? Tekstury, cienie - wszystko na najwyższym poziomie. Na udostępnionych zdjęciach wyraźnie widać charakterystyczny dla tej nowopowstającej produkcji lekko rozmazany obraz oraz oszałamiające efekty światłocienia. Mniam, ja już nie mogę się doczekać :D.

Z innych nowości warto wymienić choćby nowy system sztucznej inteligencji - Radiant AL (każdy NPC żyje własnym życiem, ma swoje problemy i jest bardziej skory do zmiany miejsca pobytu, niźli NPC z Morrowinda) oraz ulepszony system walki, który nie znuży się po kilku chwilach, jak ten z TES III. Ów nowy system walki stanowić ma małą rewolucję w dziedzinie walk, toczonych w czasie rzeczywistym.

Drogi Czytelniku, przeczytawszy niniejszą zapowiedź, zapewne pomyślisz sobie - "ale ten Oblivion będzie super i w ogóle wypas". Oczywiście sobie i Tobie życzę, aby właśnie takim się on stał, jednak z góry uprzedzam - nie popadajmy w nadmierną euforię. Zapowiedzi, to jednak tylko zapowiedzi i dużo może się jeszcze zmienić. Pamiętacie jak było z Fable? Podobna sytuacja, przedpremierowe superlatywy, a potem "mały" zawód. Co z tego, że gra była oryginalna pod pewnymi względami i wciągająca? Na nic się to zdało, gdyż oczekiwania, jakich narobił Molyneux, zżarły ją na śniadanie. Dlatego apeluję - nie spodziewajmy się gruszek na wierzbie, bo możemy się srogo zawieść. Jednak, jakby nie patrzeć, Oblivion to znakomicie zapowiadająca się produkcja i w dniu premiery powinna stać się najnowocześniej wykonanym eRPeGiem na rynku. Bądźmy dobrej myśli.

SEBAQ

Strona artykułu: [1]        

UID: 627
Okładka/art:
Tytuł:
Elder Srolls IV: Oblivion
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR: I kwartał
USA: I kwartał
JAP: I kwartał 2006
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!