Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
E3 2006 część IV - raport z pokazów gier PlayStation 3Xbox 360

Genji 2 - wrażenia. [PS3]

Pierwsza część dopiero w okolicach października dotarÅ‚a w zrozumiaÅ‚ej wersji do posiadaczy PS2. Nie od dzisiaj wiadomo natomiast byÅ‚o, że Game Republic (dev.) pracuje już nad sequelem na Playstation 3. Twórcy obiecali pokazać grywalnÄ… wersjÄ™ na E3. Przekonywali, że dziÄ™ki tej konsoli dopiero sÄ… w stanie urzeczywistnić swoje wizje w tworzeniu. Na szczęście dotrzymano sÅ‚owa i playable demo stanęło otworem przed zwiedzajÄ…cymi. I choć mechanizmy rozgrywki na pierwszy rzut oka nie różniÄ… siÄ™ tak bardzo od "jedynki", to rozmach tego projektu jest wyczuwalny goÅ‚ym okiem.

Demo zaczęło siÄ™ od przejechania kamerÄ… po polu bitwy. Akcja toczyÅ‚a siÄ™ w jakieÅ› wiosce, która staÅ‚a w pÅ‚omieniach, a na pierwszym planie walczyÅ‚y ze sobÄ… setki postaci. Celem misji byÅ‚o zabicie 20 wojowników, no i na koniec rozwalenie bossa. GÅ‚ównym bohaterem jest znowu (znany z pierwszej części) Yoshitsune, który przy pomocy swoich katan potrafi zrobić niezÅ‚Ä… pożogÄ™. Jest szybki i dość mocny, choć na pewno nie aż tak, jak druga z grywalnych postaci: Benkei, którego również dobrze pamiÄ™tamy z "jedynki"). Ten z kolei jest bardzo wolny, ale ma potężnÄ… siÅ‚Ä™ ciosu.

Jeden z twórców na pokazie podczas konferencji Sony przedstawiÅ‚ kilka nowoÅ›ci, jakie znajdÄ… siÄ™ w drugiej części. JednÄ… z nich bÄ™dzie możliwość zmiany broni w real-time. Oznacza to, że nie przerywajÄ…c akcji bÄ™dzie można zmienić oręż na inny. Podobnie jest z przeÅ‚Ä…czaniem siÄ™ miÄ™dzy postaciami - jedno wciÅ›niÄ™cie kierunku na d-padzie powoduje "wskoczenie" na pole bitwy drugiego bohatera. Sporym mankamentem póki co byÅ‚ niemal caÅ‚kowity brak AI u oponentów - nie potrafili atakować, tylko przesuwali siÄ™ w stronÄ™ grajÄ…cego, tylko "od Å›wiÄ™ta" wyprowadzajÄ…c jakiÅ› cios. Trudno wiÄ™c ocenić, co tak naprawdÄ™ potrafiÄ…. Autorzy standardowo zapewniali też o tym, że każdy gracz bÄ™dzie mógÅ‚ tworzyć swoje unikalne kombinacje ciosów, a i sposobów na pokonanie bossów bÄ™dzie kilka.




Tyle tylko, że na razie niezbyt byÅ‚o to widać. Åšmiesznie wyglÄ…daÅ‚ już sam prezentujÄ…cy grÄ™ twórca, który ciÄ…gle stosowaÅ‚ dwa ciosy na krzyż, a po wybraniu potężnego Benkei'a niemal bez przerwy wykonywaÅ‚ "mÅ‚yn", zmiatajÄ…cy wiÄ™kszość przeciwników z ekranu. W koÅ„cu na arenÄ™ wkroczyÅ‚ boss - wielki krab, widoczny zresztÄ… na trzecim screenie poniżej. Taktyka na niego może nie byÅ‚a zbyt wymyÅ›lna, no ale lepsze to niż nic. Najpierw trzeba byÅ‚o wybrać Benkei'a, by ten mocnym ciosem powaliÅ‚ kreaturÄ™ i odwróciÅ‚ jÄ… "do góry nogami". Wtedy na scenÄ™ wbiegÅ‚ Yoshitsune, który zakoÅ„czyÅ‚ pojedynek wbijajÄ…c miecz w brzuch kraba. Twórca podkreÅ›liÅ‚, że prezentacja zostaÅ‚a przygotowana specjalnie z myÅ›lÄ… o E3, dlatego też jeden cios powaliÅ‚ bossa. W peÅ‚nej wersji już nie bÄ™dzie tak prosto :).

Wszystko oczywiÅ›cie pracowaÅ‚o w 60 klatkach na sekundÄ™, ale geometria terenu nie byÅ‚a AÅ» TAK powalajÄ…ca, jak można by siÄ™ byÅ‚o tego spodziewać. Wrażenie robiÅ‚a przede wszystkim masa postaci naraz na ekranie, no i ciekawe efekty, jak wzbijanie siÄ™ tumanów kurzu po zamaszystych ciosach wielkiego Benkei'a. Już pod koniec roku przekonamy siÄ™ co z tego wszystkiego wyjdzie. Zapowiada siÄ™ nieźle, ale nie obrazilibyÅ›my siÄ™ na "podkrÄ™cenie" detali otoczenia, no i bezwzglÄ™dnie musi zostać podrasowana AI, ale o to akurat nie ma siÄ™ raczej co martwić. [Ski]

 

Heavenly Sword - wrażenia. [PS3]

Rok temu mogliÅ›my zobaczyć jedynie krótkie video z Heavenly Sword, jednak już wtedy wywoÅ‚aÅ‚o ono spore wrażenie. W koÅ„cu to jeden z niewielu tytuÅ‚ów, nie bÄ™dÄ…cy kontynuacjÄ… jakiejÅ› serii z konsol obecnej generacji... RudowÅ‚osa piÄ™kność siaÅ‚a pożogÄ™ wÅ›ród wojowników przy pomocy swoich ostrzy i Å‚aÅ„cuchów bliźniaczo podobnych do broni Kratosa z God of War... I sieje nadal, tylko że już teraz w grywalnej wersji, jakÄ… mogli sprawdzić wszyscy, którzy przybyli do LA. Szkoda jedynie, że nie wyciekÅ‚o wiÄ™cej informacji, ale i tak to bardzo obiecujÄ…ca gra.

Playable demo obecne podczas dni wystawowych byÅ‚o identyczne z pokazówkÄ…, jakÄ… zaprezentowaÅ‚ jeden z twórców podczas konferencji Sony. Zaczęło siÄ™ na okrężnej arenie. Na górze czekaÅ‚a masa wojowników, którzy zaczÄ™li zeskakiwać na dóÅ‚ - najpierw w maÅ‚ej iloÅ›ci, potem w coraz wiÄ™kszej. RudowÅ‚osa bohaterka posiadaÅ‚a dwa rodzaje broni: sporej wielkoÅ›ci miecz oraz Å‚aÅ„cuchy, które sprawdzaÅ‚y siÄ™ lepiej na odlegÅ‚ość. OczywiÅ›cie chyba nie muszÄ™ dodawać, że niektórzy oponenci byli bardziej podatni na jeden oręż, a inni na drugi?

System walki jest dość prosty, ale znowu bez przesady. Odpowiednie kombinacje przycisków sÄ… w stanie wywoÅ‚ać istnÄ… orgiÄ™ na ekranie (cokolwiek miaÅ‚oby to znaczyć). Nie zabrakÅ‚o również reversali, które można odpalać po umiejÄ™tnym zablokowaniu ciosu przeciwnika. Dobre operowanie gÅ‚ównÄ… bohaterkÄ… owocuje napeÅ‚nianiem siÄ™ paska widocznego w lewym dolnym rogu ekranu. Można potem odpalić mega-combo, bÄ…dź inny cios koÅ„czÄ…cy. Nie brakuje również różnego rodzaju rzutów. Podczas prezentacji bardzo czÄ™sto można byÅ‚o dostrzec szalejÄ…cÄ… kamerÄ™ i różnego rodzaju akcje na "zbliżeniu" - pytanie tylko, czy nie znudzi nam siÄ™ to po godzinie gry, bo jest w koÅ„cu odgrywane mechanicznie. Kolejnym patentem zaczerpniÄ™tym z God of War byÅ‚ sposób na bossa, bo opieraÅ‚ siÄ™ on na quick-time-event, a wiÄ™c wciskaniu przycisków pojawiajÄ…cych siÄ™ na ekranie. WyglÄ…daÅ‚o to wszystko Å›licznie, tylko trochÄ™ zbyt "automatycznie".




Szkoda, że na razie tak naprawdÄ™ nie wiadomo czym Heavenly Sword bÄ™dzie. Krótka siekanka na arenie nie wyjaÅ›niÅ‚a nam wszystkich kwestii i nie odpowiedziaÅ‚a na zasadnicze pytania. Czy możemy spodziewać siÄ™ czegoÅ› w stylu God of War? To siÄ™ dopiero okaże. Wiadomo natomiast już teraz, że oprawa graficzna speÅ‚niaÅ‚a swoje zadanie. Åšwietne oÅ›wietlenie, dobrze wymodelowane postacie, kurz wznoszÄ…cy siÄ™ po co ciekawszych ciosach i pÅ‚ynna do bólu animacja - jak na ten etap prac, jest naprawdÄ™ Å›wietnie! Nie sposób nie dostrzec też tekstur w naprawdÄ™ wysokiej rozdzielczoÅ›ci. PopÄ™kany mur wreszcie wyglÄ…da jak popÄ™kany mur a nie jego imitacja...

Heavenly Sword zapowiada siÄ™ bardzo obiecujÄ…co. JeÅ›li do walki, którÄ… widzieliÅ›my na E3 dodana zostanie eksploracja etapów na wysokim poziomie, to może być to jeden z ciekawszych tytuÅ‚ów startowych. Bo choć nie zostaÅ‚o to jeszcze potwierdzone, naprawdÄ™ trudno uwierzyć, by HS nie zostaÅ‚ jednym z launch-titles najnowszej konsoli Sony. Spodziewajcie siÄ™ wiÄ™c go na listopad. Warto czekać. [Ski ]

 

Eight Days - pierwszy pokaz. [PS3]

Jednym z mocniejszych punktów konferencji Sony byÅ‚o pojawienie siÄ™ na wielkim telewizorze napisu London Studio, a tuż za nim dwóch filmików, których gÅ‚ównym celem byÅ‚o ukazanie mocy nowego systemu skoÅ›nookich. Pierwszy trailer pokazowy to motyw z eksplozjami na stacji benzynowej. PrawdÄ… jest, że wyglÄ…daÅ‚o to atrakcyjnie, niemniej goÅ‚ym okiem widać byÅ‚o kilka niejasnoÅ›ci natury fizycznej. Po krótkiej "teorii" przyszedÅ‚ czas na sprawdzenie tego wszystkiego w praktyce. MajÄ…c w pamiÄ™ci zeszÅ‚orocznÄ… imprezÄ™ E3, do wszystkich prezentacji, a w szczególnoÅ›ci tych firmowanych logiem Sony należaÅ‚o podchodzić z dużym dystansem.

Nie inaczej byÅ‚o z pokazem Eight Days. Pierwsze sekundy – dwóch typów otwierajÄ…cych bagażnik, bÄ™dÄ…cy swoistym mini arsenaÅ‚em, po czym nastÄ™puje zamkniÄ™cie i drugie ujÄ™cie. Pustynia, stacja benzynowa, bar szybkiej obsÅ‚ugi, dom publiczny (opuszczony jakby co;), wszystko na odludziu, a poÅ›rodku kilku panów przygotowanych, jak może siÄ™ zdawać na obÅ‚awÄ™. Akcja nabiera tempa wraz ze znakomicie ukazanym poÅ›cigiem. PoczÄ…tkowo wszystko wyglÄ…da jak zmontowany film z gry, jednak w pewnym momencie z niedowierzaniem spoglÄ…daÅ‚em na prezentacjÄ™... Kamera momentalnie znalazÅ‚a siÄ™ za plecami pasażera jednego ze Å›cigajÄ…cych siÄ™ samochodów, a na dole ekranu ikona broni i liczba kul! Z każdÄ… sekundÄ… robiÅ‚o siÄ™ coraz gorÄ™cej.



WyÅ›cig trwaÅ‚ dalej do momentu, kiedy jeden z samochodów uniknÄ…Å‚ czoÅ‚owego zderzenia z tirem, po czym zostaÅ‚ ostrzelany przez wspomnianego kilka zdaÅ„ temu "realistycznego" pasażera i zaczÄ…Å‚ dachować tuż przed drugim autem. ZwyciÄ™ska, że tak to ujmÄ™, ekipa przejechaÅ‚a przez samochodowÄ… barykadÄ™ i zaczęła strzelać w zgrajÄ™ mężczyzn wspomnianÄ… na poczÄ…tku. Od tego momentu akcja zostaÅ‚a ukazana z perspektywy grajÄ…cego, czyli kamerka za plecami bohatera, przeciwnicy wokoÅ‚o, trzy budynki, kilka pojazdów i tony piasku do wykorzystania. Po krótkiej strzelaninie na zewnÄ…trz, nasz hero z impetem wskakuje do jednego z budynków, tam zaÅ‚atwia uzbrojonego przeciwnika i równie efektownie ucieka. W tym samym czasie jego czarnoskóry kompan skrywa siÄ™ przed "grubymi" pociskami. Akcja na pustkowiu koÅ„czy siÄ™ wraz z wjazdem tira w samo centrum walk. Teren zostaje doszczÄ™tnie przeorany, a ci, którzy zapoczÄ…tkowali jatkÄ™ odjechali w sinÄ… dal, rzucajÄ…c na sam koniec ogieÅ„ na rozlane paliwo.



Wszystko było zajebiście, czyli tak jak byśmy chcieli żeby wyglądały gry na konsole następnej generacji. Nie okłamujmy się jednak, bo przecież każdy z nas domyśli się, iż był to kawałek znakomicie wyreżyserowanego rendera. Niech fanboye przeklinają mnie i moje słowa. Sorry, ale ja w to nie wierzę, bynajmniej nie teraz.

txt.: Gayardo

INNA OPINIA

Ski: Gayardo napisaÅ‚ swoje, ja wtrÄ…cÄ™ coÅ› ode mnie. Eight Days to jedna z najbardziej gorÄ…cych gier tegorocznego E3. Przynajmniej dla mnie. Nie zgodziÅ‚bym siÄ™ z tym, że to na 100% byÅ‚ render. Zgadza siÄ™, przejÅ›cia pomiÄ™dzy kolejnymi scenkami byÅ‚y wyreżyserowane, ale ujÄ™cia TPP (patrz screeny wyżej) wyglÄ…daÅ‚y na tyle przekonujÄ…co, że jestem w stanie uwierzyć, że chodziÅ‚o to na silniku gry. ZwÅ‚aszcza, ze na tej "pustyni" nic prócz kilku budynków nie staÅ‚o. No i ta spluwa z prawego dolnego rogu ekranu chyba też ma coÅ› dać nam do zrozumienia, prawda? BÄ™dÄ™ przeklinaÅ‚ Studio London (cóż, to Ci od Getaway) jeÅ›li zaserwowali nam tak wielkÄ… Å›ciemÄ™, ale jak na razie wierzÄ™, że prezentowane nam byÅ‚y wstawki (przynajmniej niektóre) na silniku gry. Fizyka - rewelacja!

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 4769
Okładka/art:
Tytuł:
E3 2006 część IV - raport z pokazów gier
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!