Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
E3 2006 część I - wstęp + konferencja Sony PlayStation 3PlayStation 2PSP

Pierwsza była najnowsza NBA Live, o której opowiedział jeden z jej twórców - Kevin Wilkinson. Po standardowym laniu wody, przyszła pora na pokazanie innowacji. Pierwszą z nich są reakcje zawodników na lot piłki. Wiadomo, że podczas meczu wszyscy patrzą się na zawodnika, który aktualnie jest przy piłce. Każdy koszykarz będzie więc starał się mieć ją zawsze w zasięgu wzroku. Zaprezentowano mały krzyżyk i model zawodnika, który poruszał głową w kierunku ruchów wspomnianego punktu, oraz jego "odchyły", gdy piłka (tzn. drugi krzyżyk) przeleciała o milimetry obok jego ramienia. Nie da się ukryć, że wyglądało to realistycznie. Dla kontrastu zaprezentowano model zawodnika z Playstation 2, który niemal w ogóle nie reagował na ruchy punktu, jedynie odwracając się co jakiś czas w wybraną stronę. Na sali skwitowano to oczywiście śmiechem. Potem zaprezentowano jak postacie na Playstation 3 będą się realistycznie poruszać. Zawodnik stawiał stopy gdzie tylko chciał, robił małe kroczki, podczas gdy na PS2 poruszanie się na małej powierzchni oznaczało tylko obracanie się w kółko. Oczywiście nie obeszło się bez zilustrowania tego porównania, co możecie zobaczyć obok. Kolejną innowacją było poruszanie się po całym boisku. Na obecnej generacji można poruszać się jedynie w 8 kierunkach (góra, dół, lewo, prawo i ukosy), natomiast na PS3 będzie można pobiec w tym kierunku, w którym będzie się miało ochotę (pełne 360 stopni). Następnie przyszła pora na prezentację grywalnej wersji. Dwóch ludzi z EA kierowało dwoma zawodnikami na jakiejś sali treningowej, gdzie można było zobaczyć jak realistycznie się teraz poruszają postacie. Cóż, prawdę mówiąc dalej można było dostrzec rwane ruchy, ale to detal :). Zastanawiające było też to, że zawodnikom wychodziły wszystkie rzuty - nawet z trudnych pozycji, z odchyłu itd. Mam nadzieję, że to tylko sztuczka na potrzeby prezentacji (nie chcieli pokazać, że są słabi w te klocki, czy co?), bo skuteczność była zdecydowanie za wysoka. Na koniec kilka wsadów i pokaz dobiegł końca. Kevin cały czas zapewniał, że nie jest to żadne video, tylko pokaz gry prosto z PS3. Inna sprawa, że nie było tu jakiejś kosmicznej oprawy, więc nikt się raczej nie dziwił.

Przed widownią pojawił się jeden z grafików EA, który poprowadził dalej tę krótką pokazówkę. Zapewniał, że przez ostatni rok EA ciężko pracowało, by modele postaci w ich grach były jak najbardziej zbliżone do rzeczywistości. Oprócz motnion capture podobno wymyślili rewolucyjną technologię, która pozwala przenosić emocje realnego człowieka na ekrany telewizorów. I rzeczywiście - zaprezentowany wirtualny Tiger Woods był tak bardzo zbliżony do oryginału, że niedoświadczony widz mógłby go pomylić z rzeczywistością! Gesty, ruchy twarzy były niesamowicie realistyczne, a wszystkim kierował ze sceny prowadzący padem do Playstation 3 wywołując u mistrza różnego rodzaju reakcje (śmiech, zdziwienie, złość). Nie da się ukryć, że było to bardzo imponujące tech-demo. Szkoda tylko, że pokazane na białym tle, bez otoczenia. Ale jeśli tak to będzie wyglądało wraz z piękną scenerią obok (a będzie, bo zaprezentowano potem odpowiednie rolling demo), będzie można mówić o nowej generacji! Zdecydowanie.




Na scenę powrócił Larry Probst, który zapewnił, że to dopiero początek dużej fali gier od Electronic Arts na PS3. Potwierdził, że jego firma pracuje obecnie nad ponad 10 tytułami na nową konsolę, a wśród nich znajdą się m.in. Fight Night 3, nowy Need For Spped: Carbon, Medal of Honor: Airborne, zupełnie nowy tytuł od EA Montreal - Army of Two, oraz Madden NFL 07. Zaprosił do zwiedzania stoisk jego firmy i sprawdzenia grywalnej wersji Maddena, który według prowadzącego będzie tytułem "must-have". Tyle, że dla Amerykanów. Na koniec Probst podziękował Kutaragiemu za jego wizję i zapewnił, że zawsze może liczyć na support EA, po czym załączył się krótki filmik przedstawiający najbliższe tytuły od "elektroników". NFL, NBA, Tiger, NFS (praktycznie nic, prócz loga), Army of Two (widać było tylko prze chwilę jakąś motorówkę prującą po wodzie) i Medal of Honor: Airborne, którego już dobrze znamy od jakiegoś czasu. Cały filmik nie trwał więcej niż minutę, po czym powrócił znowu Kaz Hirai.

Zapowiedział, że za chwilę ujrzymy grę od jednego z najbardziej zasłużonych dla Playstation developerów. Po krótkim opisie wszyscy szybko połapali się, że chodzi o Squaresoft i Final Fantasy XIII. Co ciekawe, Kaz przed zejściem ze sceny zaznaczył, że gra będzie dostępna w kilku wersjach, włączając w to FFXIII i FF vs XIII. O co chodzi z tym "versus"? Na razie nie wiadomo. Nie da się ukryć, że trailer prezentował się ślicznie, ale nie wiadomo było ile z niego pochodziło tak naprawdę z właściwej gry, a ile z sekwencji FMV. Trzynastej części Final Fantasy poświęciliśmy oddzielną zapowiedź, więc tam odsyłam zainteresowanych.




Po zwiastunie nowego Finala przyszła pora na MGS4 Hideo Kojimy. Kaz potwierdził tylko, że video, które za chwilę zobaczymy działa na silniku gry i nie jest żadną spreparowaną ściemą. Trailer oczywiście wyglądał wyśmienicie, pokazywał też skrawki fabuły. Snake opowiadał o wojnie, o tym jak zmienia się świat... Chyba nie zaskoczę Was, jeśli napiszę, że przygotowaliśmy oddzielny tekst na temat tej jednej z najbardziej oczekiwanych gier na PS3? Tam też znajdziecie więcej. Tutaj tylko wspomnę jeszcze o tym, że na koniec krótkiego filmu nasz bohater wsadza sobie pistolet do ust i po pojawieniu się napisu "Metal Gear Solid 4" słychać odgłos wystrzału. Specjalny chwyt na okazję E3, czy może rzeczywista scenka z gry? Oby nie to drugie, bo za wiele Hideo by nam tu zdradził. Aha, będzie też Raiden :), którego rolą (jak sam mówi w tym trailerze) będzie ochranianie Snake'a, cokolwiek miałoby to znaczyć. Smutną wiadomością jest za to fakt, że w czwartego Metala zagramy dopiero w 2007 roku...

Oczywiście konferencja nie mogła by się obyć bez "ojca Playstation" - Kena Kutaragi, który wszedł na scenę w białym garniturze i podziękował zgromadzonym za przybycie. Powiedział, że tak jak my wszyscy jest podekscytowany widząc tyle nowych gier na PS3. Dodał, że najnowsza konsola Sony posiada najszybszy procesor na świecie - Cell - i że Sony skrywa przed nami jeden sekret. Chodzi oczywiście o kontroler. Po chwili wyjął finalny joypad do PS3, który... prezentował się identycznie do Dual Shocka 2. Tyle tylko, że ma jedną unikalną właściwość, której na pierwszy rzut oka nie widać. Otóż ma sensory wrażliwe na ruch. Zaprezentował to Phil Harrison, który kręcąc padem we wszystkie strony powodował ruchy kamery w tech-demie. Ken Kutaragi podziękował już wszystkim i zszedł ze sceny, natomiast Phil zaprosił na scenę twórcę Warhawka, który miał zaprezentować nam na swojej grze unikalne właściwości nowego pada. Załączono grywalne demo i rzeczywiście - wychylając odpowiednio joypad, autor gry kierował samolotem: wychylał go na boki żeby skręcić, robił śruby itd. Teraz dopiero będą się cieszyły osoby, które aż nadto wczuwają się w gry i wymachują padami we wszystkie strony :). Demo Warhawka prezentowało się niczego sobie, ale pełne wrażenia możecie przeczytać w oddzielnym tekście, który nie omieszkaliśmy napisać. Co do oprawy, to wszystko śmigało w 60 fps'ach, ale albo jestem przewrażliwiony, albo widziałem lekkie zarywanie przy przelatywaniu przez chmury...




Detale na temat premiery PS3
Na scenę wrócił znowu Kaz Hirai, który powoli zaczął podsumowywać całą konferencję. Zanim jednak się pożegnał, chciał przedstawić nam trochę detali na temat launchu Playstation 3. Po pierwsze na starcie będą dostępne dwie wersje konsoli: tańsza z dyskiem twardym o pojemności 20GB i droższa z 60GB dyskiem. W Japonii PS3 pojawi się 11 listopada. Będzie kosztowała 59,800yen w tańszej wersji - cena tej droższej jest jeszcze nieustalona. W USA start nastąpi 17 listopada. Ceny to 499$ i 599$ za tańszą i droższą wersję. W tym samym dniu premiera nastąpi również w Europie i Australii za 499 Euro (tańsza wersja) i 599 Euro (droższa). Na koniec jeszcze przewidywania co do liczby sprzedanych sztuk. Sony zamierza opchnąć w okolicach premiery ok. 2 miliony konsol, do końca roku 2006 - 4 miliony, a do końca roku fiskalnego (31 marca 2007) - 6 milionów. Przekonamy się za jakiś czas czy im się to uda. Na koniec poleciała wcale nie skromna liczba zespołów developerskich, które już tworzą na Playstation 3 i... konferencja dobiegła końca. Kaz zaprosił wszystkich do testowania grywalnych pozycji na PS3, po czym zapaliły się światła...

Jak podsumować to, co tutaj obejrzeliśmy? Było grubo, ale wcale nie tak grubo żebyśmy już teraz dawali za PS3 ostatnie pieniądze . Zaprezentowane tytuły pokazały jakąś tam jakość, ale brak np. Killzone'a był przyznaniem się Sony do ściemy, jaką puścili nam rok temu. Jest bardzo ładnie, ale jeśli ktoś oczekiwał zmiażdżenia Xboxa 360, to będzie chyba musiał jeszcze trochę poczekać. Umiarkowanie można być zadowolonym z ceny. 500 Euro to w przybliżeniu jakieś 2000zł, choć jak znam życie, na starcie cena w naszym kraju zostanie lekko wywindowana. Coś mi mówi, że przyjdzie nam bulić w listopadzie ok. 2500 za wersję z 20GB dyskiem i 3000 za 60GB. Oczywiście konferencja to jedno, ale oprócz tego pokazano jeszcze wiele więcej tytułów, które postaramy się dla Was opisać w oddzielnych zapowiedziach. Zapraszam więc do dalszej lektury!

txt.: Baron Ski

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 6596
Okładka/art:
Tytuł:
E3 2006 część I - konferencja Sony
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!