Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
E3 2006 część V - raport z pokazów gier PlayStation 3Xbox 360Wii

Resistance - wrażenia. [PS3]

JednÄ… z pierwszych gier na PS3 od Insomniac miaÅ‚ być tytuÅ‚ zwany I-8. Po jakimÅ› czasie zostaÅ‚ on przemianowany na Resistance, ale jego status jako exclusive'a nie zmieniÅ‚ siÄ™. Sony zawsze chÄ™tnie wspóÅ‚pracowaÅ‚o z grupÄ… Insomniac Games czego owocem byÅ‚y tak udane szpile jak Spyro czy Ratchet & Clank. Tym razem chÅ‚opaki pÅ‚odzÄ… FPS'a, który nie nosi na sobie brzemienia sequela, czyli może ( a nawet musi) być czymÅ› w pewnym stopniu innowacyjnym. Pewne wnioski na temat gry można już wyciÄ…gnąć, bo na tegorocznym E3 zaprezentowano już grywalnÄ… wersjÄ™ tego tytuÅ‚u. I choć zabrakÅ‚o w tym roku Killzone'a na PS3, to Resistance powinien "zaÅ‚atać" ten brak.

Na poczÄ…tek wÄ…tek fabularny, który do pewnego czasu wydawaÅ‚ siÄ™ dość oryginalnym. Chodzi mianowicie o to, że akcja rozgrywa siÄ™ w 1951 roku, a druga Wojna Åšwiatowa w ogóle nie miaÅ‚a miejsca! Jak widać manipulacja pewnymi historycznymi faktami jest ostatnio bardzo modna. Trzeba przyznać, że z takiego posuniÄ™cia scenariusz mógÅ‚by być co najmniej niebanalny. Z tym, że w miejsce brakujÄ…cej wojny wsadzono innÄ…... wojnÄ™ z wirusem, który stopniowo opanowaÅ‚ caÅ‚Ä… AzjÄ™ i EuropÄ™. Nie wiem kto wpadÅ‚ na pomysÅ‚ takiego "zastÄ™pstwa", ale mi już zdecydowanie przejadÅ‚y siÄ™ scenariusze z wirusami... ile można?! ReasumujÄ…c. Brak drugiej Wojny Åšwiatowej - ciekawe posuniÄ™cie, walka z wirusem - panie, daj pan spokój.

Na wielkich telebimach zaprezentowano grywalnÄ… wersjÄ™, która ogólnie mówiÄ…c robiÅ‚a bardzo pozytywne wrażenie. W gÅ‚ównej mierze dziÄ™ki wyÅ›mienitej animacji i grafice, choć moim zdaniem to jeszcze nie to, co zeszÅ‚oroczny render/nie render Killzone'a. Wspomniana już animacja to nic innego jak pÅ‚ynne 60 fps'ów, które z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… w przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dzie standardem. Same bronie posiadajÄ… też ruchome, bardzo Å‚adnie i realistycznie animowane elementy. PrzypominajÄ… ich realne odpowiedniki, ale zdecydowanie nimi nie sÄ…... i bardzo dobrze:). Poruszanie siÄ™ i zachowanie reszty żoÅ‚nierzy jak i monsterów sÄ… Å›wietnie odwzorowane. Gorzej jest już ze sztucznÄ… inteligencjÄ… przeciwników. NapierajÄ… caÅ‚ymi hordami i nie majÄ… w sobie ani krzty taktycznego zaciÄ™cia - typowe bezmózgi do wybicia. MyÅ›lÄ™, że po next-genach możemy spodziewać siÄ™ czegoÅ› wiÄ™cej w tej kwestii. Design leveli to jedna z najmocniejszych stron tegoż grywalnego demka. Otwarte lokacje i ruiny budynków tworzÄ… Å›wietny klimat. WszÄ™dzie można napotkać różne nierównoÅ›ci terenu, które da siÄ™ wykorzystać w walce tak samo jak zapory z worków z piskiem, fragmenty Å›cian i caÅ‚Ä… masÄ™ innych gratów za które można siÄ™ schować. BÄ™dzie można odwiedzić również laboratoria, w których - przy okazji siania pożogi - widać jak Å‚adnie prezentuje siÄ™ fizyka (np. przewracajÄ…ce siÄ™ szafki). PewnÄ… część elementów z otoczenia bÄ™dzie można zniszczyć (nie powiedziano jak duża ma być taka interaktywność), choć moim zdaniem do fizyki z Half-Life 2 jeszcze deczko brakuje i szczerze wÄ…tpiÄ™, aby byÅ‚a lepsza od tej mistrzowskiej z Valve. CaÅ‚ość wojennego designu dopeÅ‚niajÄ… Å›wietne wybuchy, caÅ‚e masy kurzu oraz szybka rozgrywka podobna do tej z Call of Duty. Resistance ma być jednym z launch titles, czyli developerzy majÄ… czas powiedzmy do koÅ„ca roku. Zobaczymy jak caÅ‚ość wyjdzie w praniu.




W trybie multiplayer będzie mogło wziąć udział do 32 graczy i przy maksymalnej ich ilości - jak twierdzi developer - nie będą widoczne żadne niedociągnięcia w animacji (oczywiście nie biorąc pod uwagę szybkości i jakości łącza). Do tego będzie można przejść grę wraz z kumplem w trybie Co-op. Zapowiada się bardzo solidny i śliczny - bo robiony w rozdzielczości 1080p - tytuł startowy. [Majonez]

 

Full Auto 2: Battlelines - wrażenia. [PS3]

Rok temu Sega przedstawiÅ‚a Full Auto jako jeden z exclusive'ów na Xboxa 360. Teraz plany siÄ™ zmieniÅ‚y - "dwójka" planowana jest tylko i wyÅ‚Ä…cznie na Playstation 3. Twórcy obiecujÄ… zupeÅ‚nie nowe tryby, polepszony multiplayer oraz lepszÄ… oprawÄ™ graficznÄ…. Czyli - to, czego można by siÄ™ spodziewać po sequelu. Pierwsza część nie poradziÅ‚a sobie na rynku zbierajÄ…c czÄ™sto dość Å›rednie oceny. Battlelines ma szansÄ™ poprawić ten wynik, o czym mogli przekonać siÄ™ Ci, którzy dorwali siÄ™ do grywalnego dema, jakie Sega dostarczyÅ‚a na E3.

Najpierw o detalach na temat gry. NajwiÄ™kszÄ… nowoÅ›ciÄ… ma być Arena, która zresztÄ… byÅ‚a dostÄ™pna w demie. Jak wiecie (albo i nie), pierwsza część ukierunkowana byÅ‚a gÅ‚ównie na wyÅ›cigi z opcjÄ… strzelania. Nie byÅ‚o jednak specjalnych aren, które dawaÅ‚yby wiÄ™kszÄ… możliwość wspóÅ‚zawodniczenia w trybie wieloosobowym. Teraz siÄ™ to zmieni. PrzybÄ™dzie wiele trybów rozgrywki, charakterystycznych dla FPS'ów (deathmatch, TM DM itd.), bÄ™dzie można swobodnie jeździć po caÅ‚ym mieÅ›cie (mowa oczywiÅ›cie o dedykowanym ku temu trybie), naraz bÄ™dzie mogÅ‚o grać do 8 osób online (choć w demie limit ustawiony byÅ‚ na 6), obiecywane sÄ… też nowe bronie i power-up'y. W sumie nowych narzÄ™dzi pożogi ma być okoÅ‚o 20, w tym wiele nowych zabawek.




Trzeba przyznać, że gra prezentowaÅ‚a siÄ™ bardzo dobrze. Miasto byÅ‚o naprawdÄ™ spore i zawieraÅ‚o w sobie masÄ™ skrótów i sekretów (np. do niektórych budynków daÅ‚o siÄ™ wjechać, czego na pierwszy rzut oka nie widać), no i naturalnie nie brakowaÅ‚o dopaÅ‚ek (jak nieskoÅ„czona amunicja przez chwilÄ™). Rewelacyjnie przedstawia siÄ™ destrukcja otoczenia, która zostaÅ‚a jeszcze bardziej podkrÄ™cona. WiÄ™kszość rzeczy widocznych na ekranie można zniszczyć, lub przynajmniej naruszyć. Jak zapewniajÄ… twórcy, bÄ™dzie można niszczyć niektóre budynki, by tym samym wykaÅ„czać rywali. Samochody oczywiÅ›cie nie pozostajÄ… bez wpÅ‚ywu na caÅ‚Ä… akcjÄ™ - wyginajÄ… siÄ™, sypiÄ… w drobny mak itd. Na razie daÅ‚o siÄ™ dostrzec zwolnienia animacji, ale z pewnoÅ›ciÄ… do premiery zostanie to niedociÄ…gniÄ™cie wyeliminowane. Jedyne screeny udostÄ™pnione przez developera (widzicie je wyżej) prezentujÄ… siÄ™ dość Å›rednio, jednak możecie mi wierzyć, że w akcji Full Auto 2 ma siÄ™ czym pochwalić.

Rysuje siÄ™ nam taki Twisted Metal nowej generacji i z pewnoÅ›ciÄ… ciekawsza gra niż część pierwsza. Twórca zapytany o to, dlaczego FA2 nie ukaże siÄ™ na Xboxa 360, trochÄ™ schodziÅ‚ z tematu, ale w koÅ„cu przyznaÅ‚, że po prostu Sega chce mieć tÄ™ grÄ™ na start Playstation 3. DodaÅ‚ też, że "Full Auto bÄ™dzie na tych dwóch platformach, ale ta wersja gry jest planowana tylko na PS3". Czyżby wiÄ™c autorzy nie chcÄ… tracić czasu na razie na inne wersje, ale potem jednak bÄ™dÄ… szykowali konwersjÄ™? Czekamy do listopada. [Ski]

 

Warhawk - wrażenia. [PS3]

Warhawk oraz jego przynależność gatunkowa czyniÄ… z niego bardzo dobre pole do popisu w kwestii wykorzystania możliwoÅ›ci joypada do PS3. Jak już wiadomo, kluczowe znaczenie bÄ™dÄ… tutaj odgrywaÅ‚y sensory ruchu, dziÄ™ki którym nasz samolot bÄ™dzie sterowany poprzez odpowiednie wychylenia caÅ‚ego pada. Co oprócz innowacyjnego sterowania pokaże nam ten tytuÅ‚? Sony w swoich materiaÅ‚ach prasowych zapewnia o dobrze poprowadzonej fabule (co w takich grach jest raczej wyjÄ…tkowe) oraz setkach kilometrów kwadratowych powierzchni do oblatania.

Praktycznie wszystkie gry z PS3 pokazane na E3 2006 powodujÄ… wypadanie gaÅ‚ek ocznych z oczywistej przyczyny - oprawa graficzna absolutnie rozwala! OsobiÅ›cie jestem w stanie zrozumieć każdego kto podnieca siÄ™ możliwoÅ›ciami tego next-gena i twierdzi, że można poÅ‚Ä…czyć wypasionÄ… grafÄ™ z mega miodnoÅ›ciÄ…. O wypasionÄ… grafÄ™ w Warhawk'u możemy być spokojni. Miodność ma zapewnić dziewicze sterowanie (o którym pisaÅ‚em we wstÄ™pie), storyline i oczywiÅ›cie konkretna rozwaÅ‚ka z setkami przeciwników jednoczeÅ›nie. Za caÅ‚ość odpowiada pochodzÄ…ce z Salt Lake City - Incognito Entertainment, którzy popeÅ‚nili w przeszÅ‚oÅ›ci np. Twisted Metal lub Downhill Domination. Na jednym z filmików zostaÅ‚y ukazane tysiÄ…ce maÅ‚ych samolotów latajÄ…cych grupowo, tworzÄ…cych coÅ›, co wyglÄ…da jak roje owadów. Gdzieniegdzie przeleci wielki bojowy "krążownik", tudzież lotniskowiec, który jest bardzo dobrym punktem odniesienia do tego, aby przekonać siÄ™ o ogromie i rozmachu tego tytuÅ‚u.

CaÅ‚ość znakomicie komponuje siÄ™ z zawartymi w grze terenami do eksploracji. Widać bardzo dobrze odwzorowane detale na powierzchni ziemi oraz iÅ›cie "OblivioÅ„skie" doliny, góry i lasy, które rozciÄ…gajÄ… siÄ™ aż po sam horyzont. Na E3 podczas prezentacji gry, gÅ‚ównie "oblatywano" typowo górskie, skaliste tereny otoczone wodÄ… (znakomite refleksy). W nich znajdowaÅ‚y siÄ™ różnego rodzaju bazy wojskowe czy też wierze kontrolne. W takiej wÅ‚aÅ›nie scenografii toczyÅ‚ siÄ™ już wÅ‚aÅ›ciwy gameplay, który skupiaÅ‚ siÄ™ na samej rozwaÅ‚ce. CaÅ‚ość Å›miga w 60-ciu klatkach przy rozdzielczoÅ›ci 720p, co daje caÅ‚kowity powód do zadowolenia. Tekstury ostre jak żyleta - standard na PS3. Bardzo Å‚adnie zostaÅ‚y odwzorowane chmury - widać, że ich zewnÄ™trzna część jest rozjaÅ›niona przez sÅ‚oÅ„ce, natomiast Å›rodek (tam gdzie chmura ma wiÄ™kszÄ… masÄ™) jest ciemniejszy. Można to zobaczyć przy odpowiednim ustawieniu wzglÄ™dem sÅ‚oÅ„ca. Podczas "nawracania" widać jak Å›wiatÅ‚o z naszej gwiazdy rewelacyjnie oÅ›wietla samolot od jego spodniej strony, a po wszelakich wypukÅ‚oÅ›ciach i krawÄ™dziach przechodzÄ… cienie. Masa detali widocznych nie tylko na latajÄ…cych maszynach. Pokazano również goÅ›cia, który graÅ‚ i sterujÄ…c wychylaÅ‚ padem na boki. Skojarzenie z kontrolerem do Wii jest w stu procentowo trafione. Zapewne trzeba bÄ™dzie siÄ™ przyzwyczaić do takiego kontrolowania, ale fakt faktem, że jest to pierwsza gra wykorzystujÄ…ca sensory ruchu w PS3.




Warhawk byÅ‚ również jestem z tytuÅ‚ów startowych przy okazji premiery kultowego już Playstation. WedÅ‚ug różnych źródeÅ‚ wspomniany tytuÅ‚ ma być remake'em lub sequelem wersji znanej już z Szaraka. Pierwotnie miaÅ‚ on zostać wydany jeszcze na PS2, ale gdyby tak siÄ™ staÅ‚o, to twórcy musieliby zrezygnować z kilku planowanych rzeczy, po prostu sprzÄ™towo PS2 developerom już nie wystarczaÅ‚. Oprócz samego latania w przestworzach bÄ™dzie również możliwość przemierzania lÄ…du na piechotÄ™ (TPP lub FPP, ale raczej stawiam na to pierwsze) lub różnymi pojazdami takimi jak czoÅ‚gi lub jeep'y. Motyw dodania powyższych opcji na pewno jest ciekawym pomysÅ‚em. Opracowanie tych trzech rozwiÄ…zaÅ„ na zadowalajÄ…cym poziomie bÄ™dzie trudnym zadaniem dla developera, ale póki co misje latane wypadajÄ… bardzo dobrze.

Przy takich możliwościach Warhawka dedykowany multipalyer co najmniej na 32 osoby będzie kosmicznym doznaniem. W opcji grania po LANie chętni gracze będą mogli w każdej chwili przyłączyć się do gry, co oczywiście dyskwalifikuje czekanie na koniec meczu.

Zostaje nam czekać na premierÄ™ PS3 i Warhawka, aby ostatecznie przekonać siÄ™ o jego klasie, a na póÅ‚ roku przed ukazaniem siÄ™ tego szpila technicznie jest już bardzo przyzwoicie. [Majonez]

Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    

UID: 5182
Okładka/art:
Tytuł:
E3 2006 część V - raport z pokazów gier
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!