Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
E3 2005 PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2XboxGameCubePSP

Maj każdego roku to magiczny miesiąc dla milionów fanów gier video na całym świecie. To właśnie wtedy ma miejsce E3 - największa impreza poświęcona tej gałęzi rozgrywki. Nie inaczej miało być i w tym roku. Ciśnienie jednak było zdecydowanie wyższe niż przy okazji poprzednich wystaw. Teraz bowiem wszyscy czekali na nadejście konsol nowej generacji. Wszyscy czekali na coś wielkiego. Na coś, co pozwoli im ślinić się przez najbliższe kilka miesięcy oczekiwań na premierę. Microsoft nie wytrzymał i pokazał światu swoją konsolę na kilka dni przed Expo. Jedni uważali, że to świetny pomysł; inni - że Bill chce za wszelką cenę zdążyć przed Sony bojąc się bezpośredniej konfrontacji. Sami możecie osądzić, jak było naprawdę. Na pewno nie można zaprzeczyć jednemu - tegoroczna impreza jest największą i najbardziej oczekiwaną od dobrych kilku lat...

Na co czekaliśmy najbardziej? Z pewnością na pokaz Playstation 3, oraz wieści na temat zapowiadanej rewolucji od Nintendo. Nie można zapominać również o następcy GBA, który (jak wskazywały przecieki) mógł pojawić się na wystawie. Jednak szczerze mówiąc, nie interesowały nas tyle konsole, co gry na nie. Wiele mówi się o wyglądzie next-genów, ale nie oszukujmy się - to gry będą stanowiły o ich potędze (lub upadku). Design konsol też ma znaczenie, ale dla nas raczej marginalne. Bo chyba nie powiecie nam, że grając w Tekkena przypatrujecie się swojemu pięknemu PS2;)?



Relacja ta będzie na bieżąco aktualizowana, więc polecamy zaglądać tu co jakiś czas.



Relacja będzie podzielona na części, gdyż niebezpiecznie się rozrasta...

 

Konferencja Sony















Podekscytowanie u blisko 2000 ludzi siedzących na sali sięgało zenitu. Playstation 3 była już bowiem o krok! Zaczęło się od przypomnienia jak ważną osobą jest Ken Kutaragi (ojciec PSX'a). Krótki filmik pokazał najlepsze chwile PSOne oraz PS2, podkreślono ogromną sprzedaż na całym świecie (80 milionów "PSdwójkek" do tej pory), napomknięto też o PSP. Wszystko prowadziło do prostego stwierdzenia - Sony tchnęło nowy wymiar w przemysł gier video. Po chwili na scenie pojawił się miły pan we fioletowej koszuli, który powitał zgromadzonych pytaniem: "Czy jesteście gotowi na E3?". Odpowiedzi widowni chyba nie trzeba przedstawiać... Po raz kolejny cofnęliśmy się w przeszłość. Przedstawiciel Sony powrócił do PSOne, podkreślił, że PS2 było pierwszym tak naprawdę centrum domowej rozrywki, umożliwiającym granie w gry, oglądanie filmów, oraz słuchanie muzyki. Wszystko zamknięte w jednym pudełku. Także jako pierwsza konsola na rynku, Playstation 2 była wstecznie kompatybilna, umożliwiając sprawdzenie setek świetnych tytułów z poprzedniczki. Obecnie rozeszło się ponad 190 milionów konsol z serii Playstation, sprzedano ponad 2 miliardy gier, co oczywiście również zostało wymownie podkreślone przez prowadzącego. Tak jak w 1995 roku PSX zrewolucjonizował rynek konsol stacjonarnych, tak obecnie robi to (wg Sony) również PSP - z rynkiem handheldów. Wchodzimy w nową dekadę produktów Playstation, "digital decade", jak to zostało określone na konferencji. "Sprawdźmy co to oznacza"...
Na chwilę zgasły światła, po czym na ogromnym telebimie pojawił się krótki film. Nie, jeszcze Playstation 3 nie zostało zaprezentowane. Światła się zapaliły, a miły prowadzący pan zaproponował, by widownia powitała kogoś, kto znany jest światu jako "ojciec Playstation". Na scenie przy jednoczesnym aplauzie pojawił się sam Ken Kataragi. Nie owijając w bawełnę, po chwili zapowiedział nową erę w przemyśle gier - erę Playstation 3 (oficjalna nazwa). Krótkie przypomnienie najważniejszych rzeczy z przeszłości (3D w PSOne, Emotion Engine w PS2), szef Sony skoncentrował się na Cell'u - według niego najpotężniejszych obecnie procesorze w przemyśle gier. Podkreślił też, że wraz z każdą nową konsolą, wchodził nowy typ nośników, które stały się bardzo popularne na całym świecie. W PSOne były to płytki CD, w PS2 - DVD, natomiast w Playstation 3 - Blue-ray discs, mające być (według słów szefa Sony) około 6 razy pojemniejsze od DVD. Następnie Kutaragi zaczął przedstawiać specyfikację PS3, ale o tym dowiecie się już z tekstu poniżej.
Jako, że prezentacja kolejnych danych dłużyła się w nieskończoność (trwało to ponad pół godziny), wszyscy czekali wreszcie na jakiś pokaz mocy nowego dziecka Sony. Na scenę wszedł kolejny z przedstawicieli - tym razem odpowiedzialny właśnie za zaprezentowanie możliwości PS3. Przypomniał techniczne demo ukazujące w swoim czasie co potrafi PS2 - była to żółta kaczka w wannie. Teraz przeniósł realia na Playstation 3. Do wanny wrzucił poza kaczuszką także dwa statki, które prezentowały realistyczną fizykę i refleksy na wodzie. Oczywiście było wszystkim mało, więc dorzucił oprócz tego ze sto innych kaczek, tak że nie mieściły się już w zbiorniku i zaczęły się wysypywać, co rozbawiło nieco publikę. Potem przypomniano kolejne demo sprzed 6 lat, które pokazywało ok. tysiąc liści realistycznie unoszących się na wietrze. Teraz, przy okazji PS3, ilość liści zwiększyła się do setek tysięcy (+trąby powietrzne). Kolejnym demem technologicznym był wybuch stacji paliwowej. Realistyczna fizyka, zwolnione tempo, świetne efekty wybuchu. Świetna sprawa. Kolejne demko to człowiek, który wyglądał niczym wyciągnięta postać z jakiegoś renderowanego filmu. Prezentowano na nim różne typy oświetlenia. Dalej pokaz generowania otoczenia i ogromnych przestrzeni (kaniony itd), oraz świat phantasy (gdzie roślinność wyrastała na oczach widzów w czasie rzeczywistym). Wyglądało to iście bajkowo, niczym z kolejnej części Jak & Daxter. Prowadzący podkreślił jak wielkie daje to możliwości przy projektowaniu gier online. Gwoździem programu miało być jednak miasto. Miasto z kolejnej części The Getaway. Niesamowita jakość tekstur, wspaniały ruch uliczny, wszystko żyło własnym życiem. Niesamowite doznania. Następne demo połączyło przemysł filmowy z grami, jak to powiedział przedstawiciel Sony. Widać było Spidermana hasającego w otoczeniu płynnie zmieniającym się na trasę w Nowym Yorku w Gran Turismo. Na koniec człowiek-pająk uratował dziecko stojące na drodze pędzącego Nissana z GT. Prawdziwym pokazem mocy było też umieszczenie setek małych ekraników, na których zapuszczane były filmy lub gry. Prowadzący w dowolnym momencie mógł wybrać dowolny z nich i wrzucić jako ten główny.
Po chwili na scenie pojawił się przedstawiciel Electronic Arts - Larry Probst. Pochwalił się, że EA dostarczyło na konsole Sony blisko 150 tytułów, i jest ogromnie podekscytowane mogąc dalej wspierać Playstation. By ukazać, jak bardzo pójdzie ona naprzód zaprosił kolejnego członka swojej firmy - był nim executive producer serii Fight Night, który wszedł na scenę z wielkimi rękawicami na dłoniach. Po chwili zaprezentował filmik real-time z najnowszej części swojej serii. Największe wrażenie na zgromadzonych zrobiło uderzenie w twarz jednego z bokserów. Było na tyle realistyczne i przekonywujące, że całość została nagrodzona brawami.
Po chwili nastąpiła prezentacja Final Fantasy XII, a na scenie pojawił się kolejny prowadzący, tym razem ze Square Enix. Potwierdził oczywiście, że firma ta będzie pracowała nad kolejnymi grami na PS3. Na ekranie pojawiła się kolejna techniczna demonstracja - tym razem w realiach... Final Fantasy VII! Na ekranie widoczna była kultowa już postać Aeris, a kamera jeździła u góry całego miasta prezentując możliwości PS3. Potem najazd na pociąg i całość wyglądała jak początek FFVII, tyle, że w oprawie godnej Playstation 3. Prowadzący z uśmiechem na ustach podkreślił jednak, że to tylko techniczne demo i nie ma w planach żadnych nowych wersji kultowej "siódemki".
Po chwili na ekranie pojawiły się wypowiedzi innych developerów, oczywiście zachwyconych możliwościami jakie niesie ze sobą PS3. Najważniejsze rzeczy jakie się przewijały w ich wypowiedziach to: lepsza fizyka, setki postaci naraz na ekranie (każda posiadająca osobną AI), grafika w real-time znana dotychczas tylko z filmów... Następnie zaprezentowano kilka tytułów, jakie w pierwszej kolejności uderzą na nową konsolę Sony. Nowa Formula 1, Devil May Cry 4, Mobile Suit Gundam od Bandai, nowy Tekken (tylko technologiczne demko prezentujące Jin'a), jakiś tytuł na dzikim zachodzie od Rockstar (patrz screen), Killzone 2 (niesamowita, powalająca na kolana grafika!), oraz nowe Gran Turismo (choć to może trochę za dużo powiedziane). O tych wszystkich tytułach opowiemy wam w dalszej części relacji. Sony wie jednak, że nowa konsola to nie tylko sequele. Dlatego kolejny film zaprezentował tytuły, które narodzą się właśnie na PS3. Najpierw nowy FPS od Insomniac - z jednej strony wyglądał jak shooter historyczny, z drugiej - na końcu pojawił się wielki robal, niczym z Half-Life 2. Świetne wrażenie zrobił lasek (patrz screen), oraz masa jednostek naraz na ekranie. Kolejną grą był typowo japoński tytuł (Ni-OH), trochę podobny do Kessena. Dalej EyeDentify czyli prawdopodobnie kolejny sposób na wykorzystanie kamerki od EyeToya. Człowiek robi tu za dowództwo (baza), a panienki występujące w grze reagują na jego słowa i porozumiewają się z nim. Dalej "Fifth Phantom Saga" - bez rewelacji, nie wiadomo też czy przebije się przez granice Japonii. Następna pozycja to ponownie japońskie klimaty. Slasher z panienką o czerwonych włosach w roli głównej. Tytuł - Heavenly Sword. Podobnie jak w wielu innych prezentowanych pozycjach, wyróżniał się setkami jednostek naraz na ekranie w ultra-płynnej animacji. Kolejną produkcją był Warhawk - prawdopodobnie jakaś strzelanka powietrzna. I znowu - setki samolotów i świetne otoczenie. Dalej Killing Day, czyli jakiś FPS od Ubi Soft - zwracał uwagę przede wszystkim świetną fizyką (bardzo realistyczne wypadanie oponentów z balustrady po kilku celnych strzałach), czy interaktywnym otoczeniem (szklany sufit rozsypał się w drobny mak). I na koniec Evolution Studios (autorzy WRC). Tym razem szykują rajd w stylu Paryż-Dakar: Motor Storm. Trailer zrobił wspaniałe wrażenie. Genialna fizyka, cudowna oprawa, genialna wizualizacja uszkodzeń... Same superlatywy.
Na scenę wrócił Ken Kutaragi, by pokazać najważniejsze. Światła zgasły na parę sekund, by po chwili ukazać stojące na stole Playstation 3. Zaprezentowano 3 różne wersje kolorystyczne (biała, metalic, czarna), a po napisie "Premiera na wiosnę 2006" rozległy się gromkie brawa. Szef Sony zaprezentował jeszcze swoje najmłodsze dziecko pod różnym kątem, wziął w ręce, po czym cała konferencja się zakończyła. Konferencja zakończona wielkim sukcesem, robiąca ogromne wrażenie - trzeba dodać. [Ski]




Pierwsza prezentacja Playstation 3
Stało się to na co prawie wszyscy czekali - najnowsza konsola Sony ujrzała światło dzienne. Przed E3 Sony zdecydowanie nie chciało zdradzać wielu szczegółów odnośnie PlayStation 3, nie zdecydowali się wzorem Microsoftu na przedpremierowy pokaz, chociaż był takowy planowany. Nic z tego nie wyszło. Może to i dobrze, bo teraz, w czasie największego święta graczy jakim są targi E3, możemy ujrzeć już oficjalnie następczynię czarnuli. Emocje z tym związane są naprawdę wielkie, gdy po raz pierwszy widzi się nową konsolę, zresztą każdy z was wie jak jest. Dobra, ale bez zbędnego zanudzania, wymyślania "pięknego" wstępu, przechodzimy do tego co jest w tej chwili najważniejsze. Panie i panowie, PlayStation 3 przed wami...

Około godziny 15 tamtejszego czasu Sony zorganizowało pokaz, przed którym już wiadomo było czego się można spodziewać. Zapach prezentacji wisiał w powietrzu. Na pokaz przybyły istne tłumy chcące zobaczyć na własne oczy nowy wynalazek Kutaragiego. Jednak zanim wszyscy mogli ujrzeć PS3, Kutaragi wygłosił mowę w której to oficjalnie potwierdził nazwę owej maszynki, oraz zapewnił, że PlayStation 3 będzie w pełni wstecz kompatybilne, czyli zagramy na niej bezproblemowo w gry z młodszych sióstr. Na koniec swego występu przybliżył datę premiery, która wprawdzie nie została bliżej określona, lecz na pewno PS3 ujrzymy w sklepach na wiosnę 2006 roku. Spekuluje się jakby Sony miało wprowadzić PS3 na rynek japoński już w styczniu, ale na razie są to tylko domysły. Poczekajmy zatem na więcej informacji. A jak prezentuje się sama konsola?

Look at me babe!
Ileż to było przeróżnych projektów PS3, osób bawiących się grafiką komputerową, które zamieszczane w internecie wywoływały natychmiastowy zachwyt, bądź krytykę osób czekających z niecierpliwością na choćby malutkie jej zdjęcie. Tym razem jest już pewne, że konsola którą widzicie na zdjęciach obok to właśnie PlayStation 3. [Ski: Z drugiej strony to prototyp, więc - podobnie jak w przypadku PSP - może się minimalnie zmienić przed premierą]

Cała konsolka jest rozmiarami bardzo zbliżona do swej młodszej siostry - PS2. Jest jednak bardziej zaokrąglona na biegunach, tym samym przypominając mały walec. Jednak co tu dużo mówić, pierwsze "screenowe" wrażenie jest porażające! Konsolka jest przepiękna, zdecydowanie ładniejsza od Xboxa 360, choć każdy może mieć oczywiście inne zdanie. Przedni panel został bardzo wyraźnie zmodyfikowany. Tym razem nie uświadczymy wysuwanej tacki. W Ps3 bowiem zostało umieszczone wcięcie na wnękę w którą będziemy "wsuwać" płyty. Poniżej wnęki został umieszczony znaczek PlayStation z możliwością obrotu o 180 stopni, co tym samym oznacza, że konsolkę będziemy mogli położyć, lub postawić pionowo. Obok znajdują się standardowe przyciski służące do wyjmowania płyty z napędu, oraz włączania\wyłączania konsoli. Ciekaw tylko jestem jak mocno płytka zostaje "wypchnięta" z napędu - oby tylko Sony nie przesadziło z wyrzutem, bo wtedy płytki będą fruwały po pokoju ;). Jednak to co rzuca się najbardziej w oczy to brak jakichkolwiek slotów na pady, czy też karty pamięci. Tak jak mogliśmy się spodziewać, w PS3 dostaniemy do dyspozycji bezprzewodowe kontrolery, jeśli chodzi zaś o karty pamięci to posłużą za nie Memory Sticki Duo, SD, oraz Compact Flashe, których sloty zostały dyskretnie umieszczone pod lewą, przednią częścią konsoli. Z tyłu konsoli zostało dodanych wiele portów, służących przede wszystkim do podłączania wszelkiej maści dodatkowych urządzeń. Mam tutaj standardowe wyjście AV, oraz SP/DIF, czyli wyjście optyczne. Oprócz tego, sześć wyjść USB 2.0 (z przodu cztery, z tyłu dwa), port dzięki któremu będziecie mogli podłączyć zewnętrzny dysk twardy 2.5, oraz porty do Ethernetu. Pady zaś będą łączone z konsolką za pomocą standardu Bluetooth, który umożliwi jednoczesne podłączenie aż do siedmiu kontrolerów! Podstawowa wersja konsolki najprawdopodobniej będzie w kolorze platyny, lecz niedługo po ukazaniu się pierwszych fotek z PS3 zostały ujawnione kolejne kolory, m.in. biały, oraz metaliczny czarny, który prezentuje się wręcz oszałamiająco.

Pad, który został zademonstrowany wraz z konsolką budzi raczej mieszane odczucia. Tak naprawdę jednak jeszcze nie wiadomo czy tak właśnie będzie wyglądał końcowy kształt joypada - podobno jest to na razie jeden z możliwych wariantów, a wszystko się jescze może zmienić. Lecz jeżeli oceniać go takim jakim jest obecnie... No cóż, ostro zmodyfikowany Dual, z bardzo długimi uchwytami (przypominającymi te z GameCube'a), oraz bardzo dziwnie "zakrzywionymi" przyciskami. Krzyżak jest nieco odchylony w prawo, zaś przyciski funkcyjne w lewo, na górze zaś znajdują się standardowe przyciski R i L. Oczywiście nie mogło też zabraknąć gałek analogowych. Napis Sony został umiejscowiony poniżej przycisków 'Start' i 'Select', zaś nad nimi widnieje całkiem gustowne logo PlayStation. Cóż, trudno cokolwiek więcej napisać w tym momencie odnośnie samego pada, poczekajmy na więcej informacji. Jednak jeżeli o mnie chodzi, pad nie przypadł mi do gustu i miejmy nadzieję, że Sony zastąpi go starym, dobrym, nieco usprawnionym Dualem.

Jeżeli zaś chodzi o nośniki na jakich będą wydawane gry na PlayStation 3, to sprawa jest już chyba większości znana. Potwierdziły się bowiem zapowiedzi Sony o zastosowaniu technologii Blu-ray do



Porównanie możliwości serca PS3 (cell) z analogicznymi procesorami w X360 i z normalnego PC

wypalania gier PS3. PlayStation 3 BD-ROM (bo tak został nazwany nowy nośnik) będzie posiadał około 6-cio krotną pojemność zwykłych płyt DVD (czyli niecałe 4.7 GB pomnożone przez 6 daje nam zawrotną ilość około 25 GB danych!). Wyobraźcie to sobie? 25 GB na jedną grę. Przecież to będzie istna rewolucja, teraz tylko czekać na nowe info odnośnie tej kwestii. Oprócz płyt BD-ROM, PlayStation 3 będzie w stanie odczytać wszelkiej maści płyty DVD (plusy, minusy, -rw itp.), CD, oraz oczywiście gry z poprzedniczek, co daje "13000 tytulów z poprzednich generacji konsol do sprawdzenia" - słowa Kutaragiego z konferencji Sony.

Wnętrze bestii
Sercem PlayStation 3 jest procesor Cell, taktowany zegarem 3.2 GHz, podobnie jak Xbox 360 oparty o architekturę Power PC. PS3 posiadać będzie 512 MB pamięci RAM. Lecz, w przeciwieństwie do Xbox'a 360, cała pamięć będzie mogła zostać podzielona pomiędzy GPU a CPU. Polega to na tym, że połowa pamięci 256 MB XDR (o olbrzymiej częstotliwości taktowanej 3,2 GHz) będzie odpowiedzialna głównie za podstawowe operacje, zaś pozostałe 256 MB GDDR (taktowane już nieco mniejszą częstotliwością 700 Mhz) odpowiadać będzie za to wszystko co ujrzymy na ekranie telewizora, czyli wszelkie efekty graficzne. Właśnie, grafika - odpowiedzialny za nią jest układ RSX przygotowany przez Nvidię o częstotliwości taktowania 550 MHz, oraz posiadający 512 MB RAM na pokładzie. Uwierzcie, aż trudno wyobrazić sobie co ten procesor graficzny potrafi... Powiem tylko tyle, że jest on potężniejszy od dwóch kart GeForce 6800 Ultra, których łączny koszt wynosi prawie 3500 zł! PlayStation 3 jest także przystosowane do pracy z najnowszymi telewizorami HDTV od 480i, do 1080p. Najnowsza "zabawka" Sony posiada także wiele multimedialnych funkcji, dostępnych od razu, jak np. video konferencje, czy dostęp do internetu bez zbędnych gadżetów. Jeśli zaś chodzi o dźwięk to oczywiście standard, mianowicie wielokanałowy dźwięk przestrzenny (Dolby 5.1 i DTS).

O cenie na razie niestety nic nie wiadomo, ale zaprezentowane pierwsze gry zrywają czapki z głów! O wszystkim będziemy was na bieżąco informować, więc zapraszamy ponownie za kilka chwil... [Diuk]


PEŁNA SPECYFIKACJA SPRZĘTOWA:
Procesor główny: Cell processor 3.2 GHz (234 Million Transistors)
1 Core, 7 x SPE 3.2GHz (256KB SRAM per SPE), 7 x 128b 128 SIMD GPRs

Pamięć operacyjna: 256 MB RAM typu XDR (3,2 GHz przy przepustowości 25,6 GB na sekundę)

Procesor graficzny: RSX "Reality Synthesizer" taktowany zegarem 550 MHz

Pamięć graficzna: 256 MB VRAM typu GDDR3 (700 MHz przy przepustowości 22,4 GB na sekundę)

Nośniki danych: CD, PlayStation CD-ROM, PlayStation2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side), PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, Blu-ray Disc, PlayStation 3 BD-ROM, BD-ROM, BD.

Wyjścia AV: Av multi Out (analogowe) , Digital Out (optyczne)

Pozostałe Wejścia/Wyjścia: USB Przednie x 4, Tylnie x 2 (USB2.0), Memory Stick standard/Duo, PRO x 1, SD standard/mini x 1, CompactFlash (Type I, II) x 1

Dźwięk: Dolby 5.1, DTS, LPCM

Napędy: napęd BD-ROM (nośniki optyczne o pojemności do 25 GB), możliwość dołączenia HDD.

Standard obrazu: kilka trybów wyświetlania linii wertykalnych: 480 i 1080 (przeplot) oraz 480, 720 i 1080 (skanowanie progresywne).

Sieć, Internet, Kontrolery: obsługa do 7 bezprzewodowych kontrolerów działających w technologii Bluetooth, możliwość nawiązania połączenia poprzez Wi-Fi, Bluetooth oraz Ethernet.
Vision Gran Turismo [PS3]

Jeśli ktoś spodziewał się Gran Turismo 5, to muszę go rozczarować. Sony zaprezentowało wprawdzie filmik zatytułowany "Vision Gran Turismo", ale tak naprawdę to prawdopodobnie tylko techniczne demo, nie prezentujące kolejnej części tej kultowej serii. Całość wyglądała bowiem jak... GT4, tyle, że wszystkiego było tu więcej. Po pierwsze wygląda na to, że na dobre pożegnamy wyścigi z 5 oponentami. Na jednym ujęciu udało mi się dostrzec dokładnie 16 samochodów naraz na ekranie, więc pewnie właśnie tyle będzie wynosił pułap na Playstation 3. Graficznie nie odbiegało to w widoczny sposób od czwartej części. Zarówno samochody jak i trasy prezentowały się bardzo podobnie. Na koniec jednak pokazano na co stać PS3 - samochody po wjeździe do pit-stopu były obsługiwane przez dziesiątki ludzi, z kolejnymi czekającymi na poboczu. Dosłownie setki oddzielnie animowanych postaci! Widok na długo pozostaje w pamięci i robi świetne wrażenie. Miejmy jednak nadzieję, że to tylko "tech-demo" i nie ma nic wspólnego z finalnym GT5. Zabrakło bowiem wizualizacji uszkodzeń, czy choćby widocznej poprawy jakości grafiki (bitmapowe drzewa? Nie na to czekamy). Przez filmik przewinęło się stwierdzenie: "From partial reality... to complete reality". Wspólnie przekonamy się ile w nim prawdy... [Ski]


Killzone 2 [PS3]


To były jedne z najwspanialszych 2 minut mojego życia. 2 minuty, po których nie mogę się pozbierać do tej pory. Wiadome było, że Sony będzie chciało wraz z premierą PlayStation 3 wypuścić najlepsze gry. Jako cel obrali sobie drugą część Killzone'a, wspaniałej gry fpp, której pierwsza część pochłonęła wielu, ale też nie obyło się bez ostrych słów krytyki. Nie wracajmy jednak do tego co było, a zajmijmy się tym co będzie, bo zapewniam Was, że trailer który ujrzał światło dzienne na targach E3, jest, jest, ehhh... Jest rewolucją. Nigdy w życiu nie spodziewałbym się, że tak krótki filmik wywrze na mnie tak niessamowite wrażenie. Ale po kolei.
Rozpoczyna się to wszystko dość niewinnie. Błękitne niebo, nastrojowa muzyka, lecz nagle widać strzał z potężnego działa, przygotowujących się do szturmu członków ISA. Nie wiadomo dokładnie jakie podłoże fabularne ma ten szturm, ale wiadome jest, że obszar, który zostaje zaatakowany przez oddziały ISA, został w pełni opanowany przez helghastów. Dropshipy z żołnierzami zlatują coraz niżej, w międzyczasie wojacy wymieniają się wskazówkami dotyczącymi ataku. Myślę sobie, niezłe intro autorzy przygotowali na początek... Ale co to ?!?! Pamiętna 38 sekunda w której nasz bohater wyciągnął broń... Wtedy zdałem sobie sprawę, że wszystko to co przed chwilą ujrzałem, nie było żadnym intrem, żadnym renderem, to była już prawdziwa gra! Nie mogłem się po tym pozbierać, a żołnierze już byli na ziemi. Wskazówki, okrzyki gotowości do ataku docierały do moich uszu jak przez mgłę. Obserwowałem obraz ze szczęką na podłodze. Nasz bohater wyskakuje z dropshipa, ładuje broń i od razu zaczyna strzelać w Helghastów, jakby na pamięć. Oni zaś upadają tak realistycznie, aż nie chce się w to uwierzyć. Akcja toczy się dalej, grafika poraża, olśniewa. Nagle wszyscy wojacy zbierają się przed mostem, naprzeciw nim wychodzą Helghaści z palnikami - gwarantuję, że takiego efektu ognia nie widzieliście jeszcze w żadnej grze. Akcja toczy się nieprzerwanie, a ja już nie wytrzymuję tego napięcia. Nagle wszystko przenosi się na most, podjeżdża sprzymierzony pojazd ISA i zaczyna siać spustoszenie we wrogich oddziałach. Jeden z żołnierzy szturmuje samotnie na wroga, lecz ten jest szybszy, wystrzeliwując celną serię w naszego kompana. Ciągle słychać krzyki rannych, ktoś pod wpływem emocji wykrzykuje "Jezus!". Nagle wrogi statek powietrzny przymierza się do ataku, lecz ktoś z naszych daje bohaterowi bazookę z rozkazem zniszczenia wrogiego statku. Bazooka cała lśni, żołnierz wymierza i strzela, a wróg zamienia się w kulę ognia, która pędzi prosto na nas. Nagle czas zwalnia, wszystko milknie, a na ekran zostaje wrzucony napis Killzone, oraz logo Guerilla. Na sam koniec trailera słychać owacje tłumu ludzi zachwyconego tym co przed chwilą zobaczyli, Cóż, ja im się nie dziwię wcale...
To co pokazało Sony przechodzi wszelkie wyobrażenia! Jak tak mają wyglądać gry na PlayStation 3 to jesteśmy w siódmym niebie. Niewyobrażalna grafika, klimat, który czuć nawet po takim małym urywku, są wspaniałym przeżyciem. Wszystko wygląda tak realistycznie, tak pięknie, dosłownie ciarki po całym ciele. Drodzy czytelnicy, krótkie zakończenie - nadchodzi nowa era, wspaniała era gier. Killzone 2 już jest grą na 10, a recenzje będą tylko dopełnieniem formalności. [Diuk]


Nowy Tekken [PS3]
Na dzisiejszej konferencji Sony nie zabrakło również informacji na temat kolejnej części Tekkena w wersji na PS3! Trzydziesto-sekundowy filmik pokazowy nie ujawnił jakichś większych szczegółów na temat szóstej odsłony żelaznej pięści, jednak zaprezentowana na nim postać Jina była wystarczającym dowodem na to, jak będzie przypuszczalnie wyglądał Tekken na next-genach. Postać Jina Kazamy została wykonana wręcz przecudnie. Dał on krótki (w dosłownym tego słowa znaczeniu) pokaz swoich walecznych umiejętności (tzw. "kat"). Bardzo ciekawie wyglądał pot spływający z ciała, a także efekt zamglenia unoszący się nad ciałem wojownika, symbolizujący parujący pot(!). Popatrzcie tylko na drugi screen i przyjrzyjcie się skórze głównego bohatera... Chociaż pokazowy filmik trwał zaledwie 30 sekund i nie prezentował nic poza postacią świetnie wyglądającego Jina, to po jego obejrzeniu mogę powiedzieć, iż nowego Tekkena, można, a nawet trzeba wymieniać jednym tchem z innymi musthave'ami na następną generacje konsol. [Gayardo]


Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  [5]

UID: 5895
Okładka/art:
Tytuł:
E3 2005
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!