Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 14033
Liczba wiadomości: 8451
Liczba artykułów: 1800
E3 2005 PlayStation 3Xbox 360WiiPlayStation 2XboxGameCubePSP
King Kong [PS2, Xbox, GCN, PC, X360, PS3, DS, PSP]



Reżyser nowego filmu traktującego o wielkiej małpie - Peter Jackson (znany z nakręcenia całej trylogii "Władcy Pierścieni") - porozumiał się z Michelem Ancelem z Ubisoftu (twórca Raymana i Beyond Good & Evil). Wspólnie postanowili stworzyć projekt, będący grą na podstawie niepowstałego jeszcze filmu. Na E3 Ubisoft zorganizowało pokaz nowego tytułu w wielkim kinie. Demo rozpoczęło się od rozmowy Jacksona z Ancelem na temat samej produkcji (np. o tym jak będzie trzeba w grze przetrwać, czy jakie znajdą się w niej stwory, które nie trafią do filmu itp.). King Kong to połączenie first-person i third-person shootera. Widok trzeciej osoby uzyskujemy, gdy gramy jednym z głównych bohaterów: Jackiem Driscollem. O pierwszej osobie potem. Na razie trochę o samym demie (pokazywanym w czasie rzeczywistym, podczas grania na XBOX'sie). Otóż zaczynamy jako wspomniany przed chwilą Driscoll. Jesteśmy przywiązani do jakiegoś klifu, a pod nami znajdują się ostre pale. Z oczu Jacka widać drewniany podest, na którym przywiązana jest do belki kobieta. Nagle zaczyna się on obniżać przy akompaniamencie pisków i krzyków samicy. Rzut kamery na dżunglę i już słyszymy głośne stompnięcia i trzaski. Z puszczy wyłania się małpka, wysokością dorównująca rodzimemu Pałacowi Kultury. Tak więc, Kong podchodzi, trochę sobie węszy i w końcu odnajdując w lasce smaczny posiłek, zgarnia ją ze sobą i odchodzi. Po bohatera natomiast przybywa odsiecz. Zaczyna się pościg za gorylem. Po drodze mijamy wioskę tubylców, z której lecą dziesiątki podpalonych dzid (które można odrzucać), napotykamy przeszkodę w postaci zamkniętej bramy oraz dinozaura (którego musimy trzymać na dystans, podczas gdy nasi kompani otwierają wrota) oraz 2 T-rexy goniące nas po zboczu i supportowane przez pterodaktyla. Docieramy jednak do podnóża pagórka, z którego przed chwilą zjeżdżaliśmy i na którym walczyliśmy (można używać pistoletów i rzucać podpalone dzidy na trawę, co pozwala na zatrzymanie pościgu). Tu czeka kolejny jaszczur. Z dżungli wyłania się jednak King Kong i bierze się za dinka. Tu właśnie wchodzi widok FPP. Naparzamy się, używając łap, nóg i zębów. Krew tryska pięknie na wszystkie strony, a towarzyszą temu ryki, okrzyki i inne dzikie wrzaski. Jak wiadomo, gad pada w końcu, a małpa orientuje się, że zgubiła swój obiad. Dopatruje się go pośród pobliskich chaszczy, otoczonego przez kolejne Rexy. Kolejna walka. Gorylek rozszarpuje przeciwników. Demo się kończy. A wszyscy są zdziwieni. Bo gra wypada naprawdę pięknie nie tylko pod względem grafiki, ale też płynności i efektów audio. Możliwość wydawania poleceń kompanom (by dali np. nową broń), czy duża interakcja z otoczeniem wprowadza powiew świeżości. Tytuł szykowany jest zarówno na wszystkie current- geny, PC, jak i na PS3 oraz X'a 360. Zwykle (nie licząc paru wyjątków) gry na licencji filmowej nie wypadają zbyt dobrze. Przekonamy się więc niedługo, czy Ubisoft podoła obaleniu tego twierdzenia. [Alc_man]


Black [PS2, Xbox]

Przed E3 Black był moim faworytem wśród gier na obecną generację konsol. Śmiało typowałem go jako czarny koń tegorocznych targów. Tak sięnie stało, ale bez wątpienia mogę powiedzieć, że produkt od twórców Burnouta zarządzi w tym roku!
Akcja gry przenosi nas do wschodniej Europy, gdzie jako członek elitarnej grupy, będziemy zwalczać terroryzm. Na wystawie Black prezentowany był grywanej postaci. Główny bohater poruszał się w dość zaciemnionym mieście, w którym uliczne walki stały na porządku dziennym. Oprawa A/V, a w szczególności fizyka to najmocniejsze elementy tytułu. Już w tamtym roku w tym samym miejscu, autorzy potwierdzali wielkość gry, mówiąc, że to co zrobił Burnout w świetle wyścigów ma się tak samo do tego, co zrobi Black jeśli chodzi o FPS-y. Zaiste, po tym co można było zobaczyć, ich słowa wydają się być prawdziwe! Na mnóstwo sposobów możemy niszczyć otoczenie (przeciwników również) i nie chodzi tu tylko o rozwalanie szyb, robienie dziur w ścianach itp. Wachlarz opcji będzie przeogromny! Sztuczna inteligencja przeciwników ma stać na wysokim poziomie, a miasto i inne obszary mają żyć swoim życiem. Mało? Dorzućmy jeszcze realistyczne odgłosy strzałów, pękających szyb, wyginających się barierek i tak dalej. Powalająca mnogość szczegółów i płynność rozgrywki są kolejnymi dowodami na to, że ta gra zarządzi, jako jeden z wielkich tytułów na obecną generację konsol. [Gayardo]
Super Mario Strikers [GCN]
Sportów Mariana ciąg dalszy. Tym razem przeniesiemy się wraz z nim i jego kumplami na boisko by trochę pokopać gałę :). Znając wyobraźnię twórców, możemy się spodziewać naprawdę szalonej zabawy, wielu trybów rozgrywki oraz oczywiście, jak to w grach z Mariem w roli głównej bywa, wspaniałej grywalności. Każdy z zawodników posiadał będzie specjalny strzał, którego nie sposób zatrzymać - będzie to np. wyrzucenie piłki wysoko w górę, a następnie po kilku akrobacjach w powietrzu, uderzenie z całej siły w stronę bramki. Oczywiście gra nie ma nic wspólnego z symulacją, będzie to czysto arcadowa rozrywka, gdzie wszelkie czary, sztuczki i piłki w otoczeniu płomieni są na porządku dziennym :). Przed każdym meczem następuje wybór kapitana, którego specjalne umiejętności nie raz wybawią nas z opresji, oraz oczywiście skompletowanie całej drużyny. Super Mario Stikers zagości jeszcze na obecnej generacji konsoli, czyli GameCubie. Przygotujcie się więc na wspaniałą (mam nadzieję ;)) zabawę w towarzystwie Mariana. Premiera jak na razie nie jest do końca znana, ale spekuluje się o wrześniu tego roku. Cóż, czekamy na więcej info. [Diuk]


Mortal Kombat: Shaolin Monks [PS2, Xbox, GCN]
Już przed E3 chodziły głosy, że Midway pracuje nad nową częścią kultowej już serii Mortal Kombat. Tym razem jednak Mortal przybierze nieco inną formę. Oczywiście okładanie się po gębach będzie towarzyszyło nam przez większość gry, ale w połączeniu z elementami RPG. Czas spróbować czegoś nowego, aby odświeżyć serię. E3 przyniosło więcej informacji, nowe screeny, oraz trailery Shaolin Monks. W najnowszej produkcji Boon'a i Tobiasa, wcielimy się w dwóch bohaterów znanych z poprzednich części: Liu Kanga, oraz Kung Lao. Ich historia będzie przeplatać się ze sobą, tak że zagramy raz jednym raz drugim, lub wraz z kumplem dzierżącym drugiego pada. W Shaolin Monks dostępnych będzie kilka zróżnicowanych ataków, które mogą być modyfikowane i upgrade'owane siejąc większe spustoszenie. Elementy RPG mają odgrywać niewielką rolę w całej rozgrywce - ot, nowe ciosy i kilka innych dodatków, bowiem autorzy główny nacisk kładą na walkę. Podczas wędrówki przemierzymy poziomy znane z poprzedniczek, pojawią się "odświeżone areny z początków serii - kilka z MK1, oraz MK2, które dawno temu królowały na Amigach :). Oczywiście nie zabraknie też Fatality. Developerem Mortal Kombat: Shaolin Monks jest studio Paradox Entertaiment, które zapowiedziało premierę w USA na wrzesień tego roku, do Europy zaś gra trafi niedługo potem. Czekamy więc. [Diuk]



Tomb Raider: Legend [PS2, Xbox, PC, X360]

Wszyscy byli ciekawi najnowszej części Tomb Raidera. Przed E3 dostawaliśmy tylko strzępy informacji, jednak wystawa miała przynieść grywalną wersję. Grę pokazywano w wersji na Xbox'a. Crystal Dynamics (dev.) pokazywało oczywiście poziomy najbliższe korzeniom serii, gdzie najważniejsza była eksploracja "dzikich" terenów w poszukiwaniu starożytnych artefaktów, z rozwiązywaniem ciekawie pomyślanych zagadek. Lara trochę się zmieniła. Ma teraz jakby rude włosy, bardziej "realny" wygląd i można dostrzec wyrażanie uczuć na jej twarzy. Wszyscy zaskoczeni byli, gdy zobaczyli akcję w stylu Devil May Cry. Główna bohaterka bowiem celnym kopniakiem wyrzuciła oponenta w powietrze i potraktowała go ze swoich pistoletów. Jest przycisk odpowiedzialny za lockowanie się na przeciwniku, więc można cały czas zwróconym do wroga strzelać do niego, strafe'ować, czy robić uniki. Prezentowany level wyglądał świetnie, gdyż klimatycznie celował właśnie w pierwsze części serii. Potwierdzono, że w pełnej grze znajdą się etapy rozgrywające się m.in. w Afryce, Rosji, Boliwii, Peru, czy Himalajach. Wszystko wygląda bardzo przekonywująco i ostro. Wprawdzie zastosowano tu engine z Legacy of Kain Defiance, ale tak naprawdę w ogóle nie jest to widoczne. Dane doładowują się w locie, ale bugów w stylu GTA:SA na szczęście nie ma. Różnice pomiędzy wersjami na poszczególne platformy wyglądają tak, że wersja na PS2 będzie chodziła w 30 klatkach, natomiast Xbox i PC dostaną 60 fps'ów. Poziom prezentowany na wystawie zapowiada naprawdę dobry tytuł. Można być raczej spokojnym. Crystal Dynamics nie zawiedzie. [Ski]


The Matrix: Path of Neo [PS2, Xbox, PC]

Po niezbyt udanym Enter the Matrix przyszła pora na lepszą produkcję poświęconą Matrixowi. Path of Neo ma być właśnie za to odpowiedzialny. Co możemy powiedzieć na temat tego właśnie tytułu? Jest on typowym przedstawicielem gatunku gier akcji. Dlatego też nasz lewy analog będzie odpowiedzialny za ruch bohatera, natomiast prawy za obracanie kamery. Naciskając L3 wejdziemy w Focus Mode, a z tym się wiąże to co najlepsze w tej produkcji. Spowolniony czas, dzięki któremu walki stają się niesamowicie widowiskowe (odpowiednik bullet-time). Dość na temat klawiszologii, albowiem teraz czas, aby powiedzieć, co można było ujrzeć na filmiku przedstawiającym grę. Dynamiczna praca kamery, Neo walczący z grupką ludzi, taki jest właśnie początek. Następnie możemy zauważyć sceny dobrze nam znane z filmu. "I know Kung-Fu, Show me", czyli scenka walki z Morfeuszem. Po tym widzimy wachlarz ciosów jakimi dysponuje główny bohater. Na początku jest to ogromna ilość ciosów wręcz. Wszystko to przy bardzo efektownej kamerze. Teraz przyszła pora na broń palną. DYNAMIKA, wypadające naboje, wszystko prezentuje się po prostu świetnie. Następnie jedne z ciekawszych scen z filmu. Neo podczas uniku pocisku agenta na dachu wieżowca oraz masa Smithów rzucająca się na naszego bohatera. Te wstawki niewątpliwie prezentują się jako jedne z najładniejszych z całego trailera. Path of Neo planowany jest na wakacje bieżącego roku. Czekamy, czekamy... [Airwalk]


The Godfather [PS2, Xbox, PC, PSP, X360]
Na E3 zaprezentowana została grywalna wersja niezwykle oczekiwanej gry Electronic Arts - The Godfather, czyli w wolnym tłumaczeniu Ojciec Chrzestny. Historia przedstawiona w grze opowiadała będzie o perypetiach pewnego młodzieńca, który wykonując przeróżne zlecenia zajmuje coraz to wyższe miejsce w przestępczym świecie. Można by powiedzieć, że Godfather jest istną kopia Mafii, która została wydana jakiś czas temu na PC (a później na konsole). Na PC zrobiła prawdziwą furorę, zaś na konsolach, gdy stanęła w szranki z serią GTA, poniosła sromotną klęskę. Celem gry o Ojcu Chrzestnym jest zdobywanie coraz to większej władzy, a co za tym idzie całkowitego opanowania świata podziemnego. W Godfather spotkamy wiele postaci znanych z filmu, między innymi legendarnego don Corleone, od którego wypływać będzie większość zadań zawartych w grze. Grafika opisywanego tytułu przyprawia o szybsze bicie serca. Autorzy zapowiadają, że ich gra będzie przypominać bardziej mroczny film gangsterski, niż zwykłą grę. W Ojcu Chrzestnym całe miasto po którym będziemy się poruszać jest niessamowicie szczegółowo odwzorowane. Ulice będą pełne przechodniów i samochódów z tamtejszych czasów. Zapowiedziano także sporą interakcję z otoczeniem oraz innymi postaciami, które będziemy mogli katować, tłuc i rzucać bez ograniczeń... ;). The Godfather zapowiada się naprawdę nieźle, ale czy zdoła odebrać berło serii GTA? Przekonamy się pod koniec roku. [Diuk]
Kingdom Hearts 2 [PS2]
Pierwsza część Kingdom Hearts była dla wielu wspaniałą przygodą. Niby nieco dziecinna, ale miała w sobie to COŚ, co potrafiło zatrzymać przy ekranie przez długie godziny. "jedynka" nie rozwiązała jednak do końca zagadki zniknięcia Króla Micki'ego. Tym razem już nieco starszy Sora, wraz ze swymi komanami (Donaldem i Goofym) muszą wykonać swą misję. Na targach Square Enix zaprezentował grywalną wersję Kingdom Hearts 2. Cały system rozgrywki nie zmienił się prawie wcale. Dalej jest to gra action-RPG z elementami platformówki. Na swojej drodze spotkamy znanych i lubianych bohaterów bajek Disney'a, np. Hadesa, Mulan, Herkulesa. Pojawią się też postacie z serii Final Fantasy, które dołączą do drużyny (na razie wiadomo jedynie o Auronie). Jeśli zaś chodzi o oprawę graficzną to została ona nieco usprawniona. Zobaczymy ostrzejsze tekstury, więcej efektów i postaci na ekranie. Każdy kto miał do czynienia z poprzedniczką z pewnością nie raz pękał ze śmiechu po dialogach Donalda lub Goofie'go. Także i tym razem nie zabraknie specyficznego humoru tej pozycji. Coż, Kingdom Hearts 2 z pewnością będzie grą wartą uwagi, a dla jej fanów, pozycją obowiązkową. Gra oczywiście zawita jedynie na PS2, jej premiera została wyznaczona na IV kwartał 2005 roku. Czekamy więc z niecierpliwością. [Diuk]

Prince of Persia 3 [PS2, Xbox, GCN, PC]
I stało się. Ubisoft zamierza znowu zaatakować nas kolejnym księciem. Wiadomo - chcą kontynuować sukces poprzednich części. Jak wszyscy wiemy Prince of Persia jest platformerem, bardzo mocno podrasowanym i zmienionym Prince' em 2D (znanym chociażby z Amigi :)). Ubi chce tym razem połączyć elementy obu poprzedniczek - z jednej strony baśniowy klimat, z drugiej walka i poczucie strachu. "Trójka" będzie oczywiście kontynuacją wydarzeń Sands of Time i Warrior Within. Fabuła będzie się przedstawiać mniej więcej tak: Prince wraca z wygranej walki do swojego kraju wraz z władczynią czasu - Kaileeną. Morze jest ciche, spokojne, a niebo bezchmurne: idealny moment. Żeby go popsuć oczywiście:). Na horyzoncie pojawia się w końcu Babilon, wszystko jest jednym wielkim ogniskiem: palą się domy i zewsząd unosi się dym. Książe dowiaduje się, że rozpętana została wojna. Oczywiście bad guye łapią go. Kaileena, by uchronić Prince'a przed niechybną śmiercią, tak jak on uchronił ją niegdyś, otwiera piaski czasu (tym samym poświęcając się dla sprawy), by nie doszło do złapania jej ukochanego(?). Trik zadziałał i pozostało jeszcze tylko rozprawienie się ze złem i uciszenie konfliktu. Dzieje się jednak ciekawa rzecz - nasz bohater rozdwaja się na dwie postacie: siebie samego (z poprzedniczek) i ciemnego (w sensie mrocznego:)) bliźniaka, powstałego z ciągłego mieszania przez księcia w czasie. I tu rozpoczyna się nasza rola. Dzięki dwóm postaciom, gra nabierze trochę rumieńców. Miejscem akcji będzie oczywiście miasto Babilon. Naszym zadaniem będzie dostać się do pałacu wezyra i zarżnąć złoczyńców. Dwie natury księcia znacznie ułatwią nam zadanie. Otóż 'ciemniak' będzie istną maszyną do zabijania ze swoim cienistym mieczem i będzie w stanie z gracją Rikimaru, czy Snake'a rozprawić się z przeciwnikami po cichu. Będąc jednak cienkim raczej atletą, pozostawi tę robotę swemu jaśniejszemu "ja" (które jest trochę słabsze za to w walce, i dla tego wzajemnie się świetnie uzupełniają). Podstawą do przetrwania w mieście pełnym oprychów będzie oczywiście współpraca obu postaci. No więc pobiegamy sobie trochę po dachach, poklepiemy machy mieczem i poznamy architekturę starożytnego Babilonu. Niezła perspektywa. Ubisoft mówi też o ulepszonym stylu walki z "dwójki", który i tak sam w sobie był już dobry. Standardowo otrzymamy też możliwość zwalniania/cofania/zatrzymywania (niepotrzebne skreślić) czasu. Graficznie wszystko będzie stało na równie wysokim poziomie, jak POP2, a nawet wyższym. W końcu zobaczymy więcej odkrytych przestrzeni (których mi np. brakowało w poprzedniczkach). Na trailerze widać budynki pogrążone w ruinie (idealne miejsca na stealth kill' e), a patrząc z dachu w oddali buchające płomienie i kłęby dymu - ot, takie normalne królestwo z czasów starożytnych podczas wojny. Zobaczymy, czy kolejna część będzie w stanie udźwignąć koronę "jedynki" i "dwójki". Wystarczy tylko poczekać... [Alc_man]



Strona artykułu: [1]  [2]  [3]  [4]  [5]

UID: 5889
Okładka/art:
Tytuł:
E3 2005
Developer: -
Gatunek: -
Data wydania:
EUR:
USA:
JAP:
Poziom trudności:
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą być w całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!