Onlygames.pl | Serwis Konsolowy, recenzje gier, konsole | PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PSP, 3DS, DS, PS2, strona o konsolach

------------------------------------
Kanał OnlyGamespl na YouTube:

Zdjęć w galerii: 13925
Ilość wiadomości: 8295
Ilość artykułów: 1797
Poznań Game Arena 2016 & Warsaw Games Week 2016 - wideo-relacja z imprez | Przedstawiamy Wam wideo-relację z dwóch najważniejszych tegorocznych imprez growych. Sprawdźcie koniecznie.
Uncharted 4: Kres Złodzieja - recenzja [PS4] Murawany kandydat do tytułu "Gry Roku 2016"? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Castlevania: Symphony of the Night - Strefa Retro [PSone, Sega Saturn] Kiedyś niedoceniona, a po latach uznana za jedną z najlepszych produkcji 32-bitowej ery. Czy słusznie?
Nintendo Wii - poradnik kolekcjonera | W kolejnym "Poradniku kolekcjonera" gościmy Nintendo Wii. Kompletny poradnik opisujący Wam który model konsoli wybrać i jakimi akcesoriami warto się zainteresować.
PES 2017 - recenzja [PS4, Xbox One] Czy tegoroczna edycja Pro Evolution Soccer wróciła wreszcie w pełni na właœciwe tory? Sprawdźcie w naszej wideo-recenzji.
Game Boy Advance - poradnik kolekcjonera | Który model konsoli jest najlepszy? Jakich gier szukać? Na te i inne pytania dotyczące GBA odpowiadamy w kolejnym poradniku.
PlayStation 4 PRO - recenzja [PS4] Przed Wami szczegółowy test PS4 PRO - najnowszej konsoli Sony. Warto kupić? Czy warto przesiąść się ze starej PS4? I jak moc PS4 Pro przekłada się na gry?
PlayStation 4 PRO - unboxing | Rozpakowanie nowiutkiego zestawu z PS4 PRO (konsola debiutowała w naszym kraju 10 listopada). Zobaczcie jak prezentuje się sprzęt (wg Sony) dla "profesjonalnych" (?) graczy...
Dead Space 3 - recenzja PlayStation 3Xbox 360PC

Gdybym miał wskazać trzy najlepsze marki, jakie wyrosły na konsolach odchodzącej powoli generacji, bez wahania wymieniłbym wśród nich Dead Space. Zespół Visceral Games pierwszą częścią może i nie zrewolucjonizował gatunku survival-horroru, ale na pewno zaproponował coś świeżego, co doskonale przyjęło się wśród wszystkich fanów walki o przetrwanie. „Dwójka” była jeszcze lepsza, w wielu plebiscytach ochrzczono ją nawet najlepszą grą 2011 roku. Teoretycznie więc Dead Space 3 był skazany na sukces, chociaż jak to często w takich przypadkach bywa, pojawiły się ze strony developerów niepokojące głosy. Zapowiedź większego postawienia na szeroko pojętą „akcję” była dla fanów żółtym światłem ostrzegawczym, a kolejne materiały sugerowały, że możemy powoli żegnać się z atmosferą osamotnienia i strachu, jaką pamiętaliśmy z oryginału.

Pełna wersja, która niedawno wylądowała w sklepach to pozycja trudna do oceny. Z jednej strony posiada piękną (zwłaszcza jak na możliwości konsol) oprawę graficzną, genialny dźwięk i świetny design lokacji (przynajmniej w większości przypadków), a z drugiej cierpi na kilka problemów. Zgodnie z przewidywaniami, nastawienie trzeciej części na akcję odarło ją z posępnego klimatu, za który pokochaliśmy „jedynkę”. Tak, gra poszła bardziej w kierunku strzelanin niż horroru, czego zresztą wszyscy się spodziewaliśmy. Z drugiej strony niekoniecznie trzeba to uznawać od razu za wadę – ocena takiego kroku ze strony developera zależy tutaj od indywidualnych preferencji gracza. Jedni przyjmą zmianę z zadowoleniem, inni będą przeklinali twórców. Ja jestem gdzieś pośrodku, to znaczy na pewno wolałbym mniejszą liczbę przeciwników do ubijania i bardziej dosadny klimat osamotnienia i zaszczucia, ale to co zostało i tak potrafi od czasu do czasu dać w kość i solidnie przestraszyć.

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Recenzję możecie zarówno obejrzeć, jak i przeczytać - decyzję pozostawiamy Wam. Jeśli wybierzecie oglądanie powyższej wideo-recenzji, nie zapomnijcie zajrzeć na trzecią stronę niniejszego artykułu, gdzie znajdziecie plusy, minusy oraz oceny końcowe gry. Zapraszamy też na nasz kanał na YouTube (onlygamespl), gdzie znajdziecie wszystkie nasze wideo-materiały.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


Dead Space 3, podobnie jak jego poprzednicy, jest liniowy, ale dostaliśmy jedną bardzo ważną i świetną nowość. Otóż podczas standardowego przedzierania się przez główną kampanię, będziecie mieli od czasu do czasu szansę zboczenia z głównej ścieżki i wypełnienia jakiejś misji pobocznej. Zadania te potraktowano bardzo poważnie i, co warto podkreślić, stopniem rozbudowania praktycznie nie różnią się one od głównych misji fabularnych. Z wielką przyjemnością w szóstym chapterze zboczyłem na około godzinę z głównej ścieżki, aby poznać poboczny wątek fabularny. Tego typu questy nie tylko przedłużają żywotność i tak sporej kampanii, ale dodatkowo umożliwiają znalezienie dodatkowych dopałek, sprzętu czy surowców.



Właśnie, sprzęt i surowce. To kolejna z ciekawych nowinek w „trójce”. Autorzy postanowili przemodelować cały system zdobywania broni oraz jej upgrade’owania. Tym razem bronie konstruuje się samemu – wystarczy znaleźć (lub kupić) dwie podstawowe części, a potem już można tworzyć pukawki według własnego uznania. Twórcy pozwalają na dużo większą dowolność i oddali nam do dyspozycji szerokie możliwości kustomizacji.

Jednocześnie można nosić ze sobą jedną broń „lekką” i jedną „ciężką”. Warto jednak podkreślić, że każda z nich może mieć dwa tryby strzału i w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć sobie połączenie dobrze znanego z poprzednich części line-guna z wyrzutnią rakiet, a w drugiej kieszeni trzymać bardziej standardowy pistolet w połączeniu z miotaczem płomieni. Możliwości są bardzo duże, a dodatkowo każdą z giwer można rozbudowywać. Podczas przemierzania lokacji oprócz wspomnianych części broni, które potem składamy w jedną całość, możecie znaleźć również schematy polepszające statystyki danego modelu. Może to być +2pkt. do siły rażenia i np. + 1pkt. do pojemności magazynka. Prawda jest jednak taka, że jeśli chcecie skonstruować coś naprawdę mocnego, niezbędnym będzie wytworzenie pożądanej dopałki bądź części z surowców.



No właśnie, surowce. Zatrzymajmy się na chwilę przy nich. Znajdujemy je w skrzynkach, położone są luzem lub też pozyskujemy je z pokonanych przeciwników. Każdego zabitego nekromorfa warto na koniec rozdeptać, bo wypadają z niego wówczas dodatkowe fanty. Czasami apteczka, czasami amunicja, a często także wspomniane surowce. Dodatkowo po jakimś czasie podczas przedzierania się przez kampanię uzyskacie dostęp do małych robotów, które można wypuścić, aby zebrały nam dodatkowe materiały. Jest to o tyle fajny patent, że główny bohater dysponuje także specjalnym skanerem, który sygnalizuje w którym miejscu robocik zbierze najwięcej. Wychodzi więc na to, że oprócz standardowego biegu przed siebie, warto czasem zboczyć z drogi, aby np.: a) znaleźć świetne miejsce na zbieranie surowców; b) poszukać sekretów, c) zaliczyć jakąś misję poboczną. Tu naprawdę jest co robić.



Z początku średnio przyjąłem to konstruowanie broni i przedmiotów, bo cały system został przez grę bardzo lakonicznie wytłumaczony. Ciężko się w tym wszystkim połapać, ale oczywiście im częściej zaglądałem do menu tym szybciej to zrozumiałem. Pod koniec kampanii już w pełni doceniłem duże możliwości kustomizacji i podnoszenia właściwości swoich giwer. Muszę jednak przy okazji dodać, że siedzenie w tym i kombinowanie na wszystkie sposoby zabiera sporo czasu – podejrzewam, że z ogólnego czasu przejścia kampanii ze dwie godziny spędziłem właśnie przy maszynach służących do zarządzania swoim ekwipunkiem.



Strona artykułu: [1]  [2]  [3]    
Dodaj komentarz
do tego artykułu
Komentarzy: 17
Twój kod:
(Przepisz w odpowiednie pole)
Nick*:
E-mail:
Kod*:
Treść*:
* - pola wymagane.
o
sobota, 09 marzec 2013r.
jak dla mnie DS3 to absolutna porazka. juz 2ka mocno odeszla od horroru i atmosfery 1ki na rzecz akcji i wyskakujacego xenomorpha. ale 3ka nie ma juz nic wspolnego z ta seria, ani jesli chodzi o klimat ani o rozgrywke. to po prostu Army of Two w kosmosie. do tego te wyciaganie kasy rodem z F2P. a juz kompletnym chamstwem bylo wyciecie zakonczenia, ktore nie dosc, ze bedzie platnym DLC to jeszcze jako jedyne w calej grze jest powrotem do DS1. FUCK EA.
o
sobota, 09 marzec 2013r.
EA, chce bym jako fan oryginalu kupil jakiegos marnego shootera za 200zl bo jak zaplace kolejne 50zl dostane namiastke DS1 w formie DLC? FUCK YOU. EA, w przeciagu kilku ostatnich lat kompletnie zniszczylo kazda serie/gre jaka lubilem - czego kulminacja jest ME3, BF3, DS3, SimCity i nowy C&C. dla mnie EA jako wydawca jest skonczone i zadnej gry od nich juz wiecej nie kupie.
binio
sobota, 09 marzec 2013r.
ds3 to kpina roku i jak zawsze zgadzałem się z recenzjami na tej stronie a w szczególności jak recka jest od barona to tym razem 8/10 to nieporozumienie. Gra jest bardzo słaba gameplay nudny jak flaczyska. Podchodziłem do produkcji kilkukrotnie i nie dałem rady tego znieść. Oprawa może nie najgorsza ale klimat nuda i to za co kocham ds1/2 tu uleciało. Długo się mordowałem przy tej grze czekając na dreszcz emocji a tu poza topornym kombinezonem niema dosłownie nic. Zbeształem residenta 6 bez klimatu residenta ale ten chociaż był grywalny. Moja ocena to 5/10 bo nawet w połowie nie dorównuje dwóm poprzednim odsłoną. Action w ds3 to nuda na kiju i brak klimatu. Szkoda liczyłem na dobry tytuł
Piotrek
niedziela, 10 marzec 2013r.
Jak dla mnie panowie przesadzacie. Zresztą tak samo jak z residentem. Ja osobiście też byłem źle do DS3 nastawiony ale wcale nie jest aż tak źle jak sie spodziewałem. To po prostu inne spojrzenie na serię, niekoniecznie to z jedynki jest lepsze, po prostu inne. Tu jest inny survival, w rodzaju momentami jakiejś hordy z innych gier a nie z tego że ci jeden potwór wyskoczy. Grałem ostatnio w pierwszą część i nie przesadzałbym z tym jaka to ona jest idealna. Wielokrotnie jest nudna, ma bardzo dużo backtracingu i podobnych do siebie pomieszczeń. Dla mnie najbardziej rządzi DS2 ale część trzecia jest bardzo dobra. Jedynie końcówka i walki w... [spoiler] to już przesada. Ja po DS3 jestem mile zaskoczony bo spodziewałem się czegoś dużo gorszego. Pierwsza połowa gry jest swoją drogą bardzo podobna do pierwszej części, dopiero druga połowa (zima) jest już trochę gorsza (za dużo mięsa armatniego). Ale podsumowując już, uważam że trochę przesadzacie. 5/10 to gruba przesada. Ocena średnia 79% mówi wszystko, mniej więcej na tyle ta gra zasługuje. Tyle ode mnie:)
Ski
niedziela, 10 marzec 2013r.
binio - nie da rady żebyś zgadzał się z każdą recenzją, bo każda recenzja jest subiektywna;). W każdym razie trochę mnie dziwi twoja opinia bo zwłaszcza początek jest bardzo podobny do poprzednich części (z wyłączeniem oczywiście prologu i pierwszego chapteru). Do którego chapteru doszedłeś? W pierwszej części gry nie ma dużych ilości potworów do ubicia. Prawdziwe przegięcie jest jedynie pod koniec (powiedzmy ostatnie 4 chaptery), a tak to da się przeżyć. Jasne, że jest to innego rodzaju doświadczenie niż w dwóch pierwszych częściach ale aż tak źle nie jest żeby mówić o 5/10. Powiem szczerze, że zastanawiałem się nad \"mocną 7\" lub \"słabą 8\" jeśli chodzi o ocenę końcową. Zdecydowałem się w końcu na ten drugi wariant, choćby za dodatek w postaci bardzo dobrego trybu kooperacji. Został zrealizowany naprawdę dobrze. |||| o - ok, mikrotransakcje są słabe, ale póki nikt nie zmusza do korzystania z nich, nie przeszkadzają mi. Ale co fakt to fakt - ostatnie części wielu kluczowych gier od EA są poniżej wysokich oczekiwań fanów.
GILUPL
niedziela, 10 marzec 2013r.
Nie rozumiem Binio, na EA narzekasz, ktore wydalo duzo nowych serii na tej generacji, popatrz na innych wydawcow, wiele tytulow z numerkiem 3 jest slabszych od poprzednich czesci, przykladow jest co niemiara, malo ktora seria trzyma rownie wysoki poziom przez caly czas. Na przyklad Halo z kazda czescia na tej generacji bylo coraz lepsze, z kolei Ninja Gaiden to rownia pochyla w dol. Mysle, ze EA wykonalo swietna robote na tej generacji, co powiesz w takim razie o Activision, o SquareEnix, mam dalej wymieniac?
GILUPL
niedziela, 10 marzec 2013r.
Sorry to bylo do \"o\", zamotalem sie ;)
Iirooniia
niedziela, 10 marzec 2013r.
Dla mnie to także bardzo dobra gra. Fakt, ze troche odbiega od poprzedniczek, ale wciaz jest bardzo dobrze. Wkurzaja strzelaniny z ludzmi, to fakt, sa beznadziejne. I koncowe chaptery cierpia na nadmiar miecha armatniego, ale wciaz gralo mi sie swietnie. Do tego, jak juz koledzy wyzej wspomnieli, pierwsza polowa gry to stary dobry DS. Osyfiałe korytarze, brudne kible, krew rozbryzgana na scianach, migajace lampy, para, przewody wentylacyjne, obowiązkowe ogromne wentylatory czy jak to tam nazwac, anty-grawitacja i masa innych. Za to druga połowa gry to juz chyba, pod wzgledem klmatu, spełnienie marzen kazdego fana The Thing:-) Tak własnie do tego podszedłem, uwielbiam odciete od swiata stacje badawcze na zlodowaciałym terenie, tak już mam:-) Grę kończe po raz drugi, pozniej skoncze ja w innych trybach (Classic to ukłon w strone poprzedniczek) i bede platynowal jak poprzednie dwie czesci, tak uwielbiam ta serie. Wpienia mnie takze system customizacji broni, za długo sie w tym siedzi i mozna wypadac z klimatu (uciekam przed maszkarami, wbijam do Bencha i siedze tam konstruujac bron jak gdyby nigdy nic). Wolalem starsze rozwiazania. Podobnie jak w przypadku uniwersalnej amunicji, bezsens, ale ujdzie. Lokacje swietne, ale po kiego dodatek Awakened? Zakonczenie podstawki bylo OK (choc darowaliby sobie tego bossa) i mozna bylo to tak zostawic, ale jak widac kase trzeba trzepac na DLC. A mimo, ze w zyciu nie zamierzam kupowac czegokolwiek zwiazanego z mikrotransakcjami, to kop w dupsko sie EA nalezy za sam pomysł. No nic, wracam dalej ciorac:-) Pozdrawiam chłopaki:-)
voyanek
niedziela, 10 marzec 2013r.
DS3 to solidny dobry tytul w ktorego warto zagrac. Jak ktos sie nastawial na nie wiadomo co, super mega hit lepszy od poprzednich czesci to niech zbyt wiele nie oczekuje jesli rozpatruje ta gre w takich kategoriach. Ale idac tym torem robi nam sie tasiemiec i nic na to nie wskazuje by nastepne czesci jesli wogule wyjda benda lepsze niz 1 czy 2.
binio
niedziela, 10 marzec 2013r.
Może trochę popłynąłem z oceną ale jak inaczej oceniać sekquel jak nie po pierwszych wydaniach? Ok zasiądę jeszcze raz do gry porozglądam się tu i ówdzie może jakoś to strawie do końca. Residenta 6 pochłonąłem to ds3 też spróbuję. Ski początek może i nawiązuje do poprzedniczek ale brak zaskoczenia powoduje znużenie.
o
poniedziałek, 11 marzec 2013r.
w tym problem, że zarówno Resident Evil 6 jak i Dead Space 3 łączy to samo - obie te gry nie mają nic wspólnego z seriami do których niby należą. z obu tych gier zrobiono czyste gry akcji tylko po to by sprzedać jak najwięcej kopii gry jednocześnie alienując fanów, którzy spowodowali, że te gry były tak popularne(EA samo ujawniło, że DS3 musi się sprzedać w 5mln egzemplarzy czyli blisko 2krotnie więcej niż najlepiej sprzedająca się część serii). Resident Evil 6 poza tym, że był czystą grą akcji to zrobili z niej Call of Duty zachowując jednoczęśnie sterowanie z Resident Evil 5 - gra była niegrywalna i z gigantyczną ilością bug\'ów i glitchy o AI partnera nie wspominając. Dead Space 3 jest jako tako ok grą, ale to po prostu kopia Gears of War/Army of Two - nie miałbym z tym problemu gdyby to był spinoff jak Extraction(który był bardzo dobry i znacznie lepszą grą od DS3), ale to jest dead space 3, podkreślam TRZY - główna część serii. rozgrywka została zmieniona bez zmian w sterowaniu przez co gra jest toporna do bólu(cover system w tej grze jest do bani), nie ma absolutnie żadnego elementu horror\'u w grze określanej przez EA jako SURVIVAL-HORROR. mamy za to microtransakcje w pełnopłatnej grze i to zrobione w najbardziej chamski sposób, jedno z najgorszych zakończeń w grach(i ludzie myśleli, że Mass Effect 3 miał denne zakończenie) i fakt, że deweloper aktywnie promował fakt, że o ile DS3 nie ma nic wspólnego z klimatem poprzednich części to mają już GOTOWE dlc, które jest PRAWDZIWYM zakończeniem gry i jest survival horrorem. podsumowując, jako fan Dead Space mówi mi się bym kupił grę, która ma niewiele wspólnego z Dead Space ponieważ później dadzą mi możliwość kupna DLC, które jest faktycznym Dead Space\'m i które jest faktycznym ZAKOŃCZENIEM gry.
o
poniedziałek, 11 marzec 2013r.
@voyanek, oczekiwałem, że kupując grę typu Dead Space TRZY określaną przez zarówno wydawcę jak i dewelopera jako survival-horror, dostanę SURVIVAL-HORROR, a nie Uncharted w kosmosie. ta gra to taki Aliens: Colonial Marines, ale bez bug\'ów i glitchy. to kolejna seria/marka, którą EA niszczy tylko po to by dopasować się do tej samej klienteli, która rok rocznie kupuje Madden\'a, FIFĘ, Call of Duty itd. i wydaje setki $$$ na microtransakcje kosztem fanów, którzy dali popularność tym seriom. wchodząc na takie gamefaqs dobre 90% ludzi pozytywnie komentujących na forum Dead Space 3 to osoby, które nigdy wcześniej w DS nie grały. natomiast praktycznie wszystkie komentarze negatywne są od fanów serii. taki sam efekt jest przy Sim City i nowych C&C - jedyne osoby zainteresowane tymi grami albo nie miały styczności z poprzednimi częściami albo grały wcześniej w przeglądarkowe wersje F2P tych marek. brawo EA, masz przypływ nowych klientów kosztem ludzi, którzy stworzyli te serie tym czym są obecnie i którzy do tych gier już nigdy nie wrócą.
Piotrek
poniedziałek, 11 marzec 2013r.
o - duża przesada. Ok jest wiecej strzelania ale znowu nie jest to w 100% strzelanina (chyba że na sam koniec). Nie rozumiem tego twojego lamentu. Mikrotransakcje? Nie kupuj. Ktos cię zmusza? Zakończenie jako DLC? Nigdy czegoś takiego nie kupię. Traktuję to co jest w grze jako koniec i... koniec:). W DS3 pierwsza część gry to stary dobry dead space. JEst trochę więcej potworów do ubicia, ale znowu nie aż tak dużo więcej żeby tak lamentować. Później zimowe lokacje mają bardzo fajny klimat i mi się podobały, podobnie jak walki z bossami. Jedynie końcówka to słabsza część gry. Rozumiałbym twoje utyskiwania gdyby cała gra była taka jak końcówka, ale tak to jest to lekka przesada. Zgodzę się że nie jest to gra tak dobra jak dwie pierwsze części, ale i tak jest w porządku. Ja jestem fanem serii i nie narzekam aż tak jak ty.
knt35
piątek, 25 pazdziernik 2013r.
womens naturalizer shoes Dead Space 3 - recenzja | Onlygames.pl mbt shoes http://www.mbt-shoes-shoppings.com
k6dkf
sobota, 26 pazdziernik 2013r.
gucci animosity lyrics Dead Space 3 - recenzja | Onlygames.pl gucci handbags outlet http://www.cheap-gucci-handbags.com
whmz4
wtorek, 29 pazdziernik 2013r.
mans mbt shoes bucuresti Dead Space 3 - recenzja | Onlygames.pl mbt clearance shoes men http://www.carrielovephoto.com/mbt-clearance-shoes.asp
8tw9q
poniedziałek, 04 listopad 2013r.
gucci shoes nordstrom Dead Space 3 - recenzja | Onlygames.pl gucci handbags http://www.qgszyxxy.org

UID: 4053
Okładka/art:
Tytuł:
Dead Space 3
Developer: Visceral Games
Gatunek: akcja / TPP
Data wydania:
EUR: 08/02/13
USA: 05/02/13
JAP: -
Poziom trudności:
średni (3/5)
       

Strony zaprzyjaźnione

- ZOBACZ TUTAJ              
Kana³ RSS
Materiały zawarte w serwisie onlygames.pl są objęte prawem autorskim i nie mogą byćw całości
lub we fragmentach kopiowane, powielane oraz rozprowadzanie bez zgody ich autorów!